اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:ملت ماتمام قدرت،وبدون هیچ ترسی ازآرمانهای چهل ساله انقلاب حفاظت خواهندکرد

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:ملت ماتمام قدرت،وبدون هیچ ترسی ازآرمانهای چهل ساله انقلاب حفاظت خواهندکرد

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه باشکوه وباصلابت دومین جمعه ماه مبارک رمضان سال ۹۸،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- معروف ‏ترین نام‏ قیامت یوم القیامه است که ۷۰ بار در قرآن مجید ذکرشده است.

۲- نامه‌ی اعمالی که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد بسیار دقیق نگاشته شده به شکلی که حتی مجرمین از این دقت در نوشتن تعجب می‌کنند.

۳- اگر در دنیا توبه نکرده باشیم، اگر در برزخ پاک نشده باشیم، اگر در قیامت مشمول شفاعت قرار نگیریم باید با آتش پاک بشویم.

۴*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*& 

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ به حقیقت ماه رمضان نمیرسند مگر آنهایی که پاک باشند.

۲-امام مجتبی (ع) آرام بخش دلهاى دردمند، وپناهگاه مستمندان و تهیدستان بودند.

۳-علت ارعاب مرعوبین از سایه خیالى جنگ‌ چیست؟؟

۴تنها راه براى عبور قدرتمندانه در مقابل تهاجم همه‌جانبه دشمن، حفظ وحدت، پیشتاز بودن مسؤولین وفرماندهان جنگ اقتصادى در عرصه مواجهه با دشمن،است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                      بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 IMG_9799

أُوصِیکُمْ، عِبَادَ اللهِ، بَتَقْوَى اللهِ الَّتی هِیَ الزَّادُ وَبِهَا الْمَعَاذُ

موضوع بحث ما دراین دوسه جمعه ماه مبارک رمضان پیرامون نامهای قیامت درقرآن است قرآن کریم قیامت را به هفتاد اسم می خواند که هر یک از این اسامی به یک جنبه و خصوصیت آن اشاره دارند؛معروف ‏ترین نام‏ قیامت یوم القیامه است که ۷۰ بار در قرآن مجید ذکر شده  مرحوم “فیض کاشانى” میگویددر زیر هر یک از این نام ها سرى نهفته شده، و در هر توصیفى معناى مهمى بیان گشته، باید کوشید تا این معانى را درک کرد، و این اسرار را یافت.او بیش از یک صد نام براى قیامت ذکر کرده که همه یا اکثر آن را مى‏توان از قرآن مجید استفاده کرد؛

یکی از نام‌های قیامت در قرآن «یوم الحساب»است، یعنی روزی که خداوند به حساب اعمال بندگان خود می‌رسد، این مطلب به قدری مسلم است که علی ـ علیه السّلام ـ آنجا که فرق میان دنیا و آخرت را بیان می‌نماید، می‌فرماید:وَ الیَومَ عَملٌ و لا حِسابٌ وَ غَداً حِسابٌ و لاَعمَلٌ. (نهج البلاغه: خطبه ۴۲)«دنیا سرای عمل و کوشش است و نه جایگاه حساب، و آخرت جایگاه حساب است نه وقت عمل و کوشش»

البته خداوند از همه چیز آگاه است و نیازی به تشکیل محکمه حساب در کار نیست، اما مقصود از محاسبه و بررسی اعمال بندگان چیز دیگری است و آن این که «عدل وجود و حکمت» الهی برای همگان کاملاً روشن گردد و حتی آنان که در دنیا در این مورد شک و تردید داشته و یا آن را جدی و مهم تلقی نمی‌کرده‌اند، آشکارا عدل و رحمت الهی را مشاهده نمایند و دیگر جای هیچ گونه اعتذار و اعتراضی برای کسی باقی نماند.

خداوند فرشتگانی را مامور ثبت اعمال انسان نموده و آنان در تمام مدت عمر انسان در کنار او قرار گرفته و تمام اعمال او را با دقت فراوان در صحیفه‌ای ثبت می‌کنند

نامه‌ی اعمالی که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد بسیار دقیق نگاشته شده به شکلی که حتی مجرمین از این دقت در نوشتن تعجب می‌کنند و می‌گویند: «یا وَیْلَتَنا ما لِهذَا الْکِتابِ لا یُغادِرُ صَغیرَهً وَ لا کَبیرَهً إِلاَّ أَحْصاها…» « کهف/۴۹»ای وای بر ما! این چه کتابی است که هیچ عمل کوچک و بزرگی را فرونگذاشته مگر اینکه آن را به شمار آورده است!؟.

IMG_9801

عموما انسان‌ها گناهان خود را فراموش می‌کنند و به یاد نمی‌آورند چه گناهانی انجام داده‌اند. اکثر مردم تصور می‌کنند که افراد پاک و بلکه جزء پاک‌ترین بندگان خدا هستند و حتی بسیار شنیده‌ایم که برخی از افراد می‌گویند: «اگر همه‌ی مردم مثل من بودند دنیا گلستان می‌شد.» این جمله نهایت فراموش‌کاری چنین انسان را نشان می‌دهد که تصور می‌کند هیچ خطائی از او سر نزده است. ولی در قیامت که نامه‌ی اعمال انسان‌ها به دست آنان داده می‌شود تازه به یاد می‌آورند که در دنیا چه کرده‌اند.

حساب و کتاب خدا پنج ویژگی دارد:

۱-حساب و کتاب خدا جدّی است. بعضی ها فکر می کنند شوخی است «إِنَّهُمْ کانُوا لا یَرْجُونَ حِسابا» روز قیامت می گویند این ها فکر نمی کردند حساب و کتاب انقدر جدی باشد.وهمین بی اعتنایی به حساب وکتابی روز جزا با عث گناه وسرکشی وظلم آنها شده است داد می زند خدایا من را برگردان در دنیا، می توانستم به همسایه ام کمک کنم ولی نکردم، می توانستم به زیر دست هایم کمک کنم ولی نکردم، می توانستم چشم هایم را کنترل کنم ولی نکردم« رَبِّ ارْجِعُونِ» من را برگردان می خواهم عمل صالح انجام بدهم، خدا چه می گوید؟

۲- حساب و کتاب همگانی است «إِن مِّنکمُ ْ إِلَّا وَارِدُهَا» وقتی این آیه خوانده می شد پیامبر(صلی الله علیه و آله) بدنشان می لرزید، یعنی پیامبر(صل الله علیه و آله) هم باید حساب پس بدهد. هرکه بامش بیش برفش بیشتر. حضرت سلیمان چون دارایی اش بیشتر از همه بوده است، حساب و کتابش از همه بیشتر طول می کشد. جمال داری، باید حساب و کتاب بیشتر بدهی، پول داری باید حساب و کتاب بیشتر بدهی، علم بیشتر داری باید حساب و کتاب بیشتری بدهی.

اگر در دنیا توبه نکرده باشیم، اگر در برزخ پاک نشده باشیم، اگر در قیامت مشمول شفاعت قرار نگیریم باید با آتش پاک بشویم، » سر در بهشت هم نوشته شده است«لا یَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ که تا پاک نشویم در بهشت نمی رویم، به اندازه ی سر سوزن هم ناخالصی داشته باشیم باید پاک بشویم، یا باید در دنیا پاک بشویم، یا در برزخ و یا در قیامت، آخرین مرحله ی پاک شدن ما با آتش است، یک بار می برندمان در چاه جهنم و ما را بالا می آورند، کمترین عددی که اینجا در روایات است سیصد سال است، خب روز قیامت پنجاه هزار سال است! «کَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِینَ أَلْفَ سَنَه»؛ آخرین مرحله ای که گنهکاران را پاک می کنند در آتش جهنم است، پناه می بریم به خدا، آن جا داد می زنیم خدایا من را برگردان در دنیا دیگر غلط نمی کنم، دیگر بی حیایی نمی کنم، دیگر چشم چرانی نمی کنم، دیگر حرام خواری نمی کنم، دیگر مردم آزاری نمی کنم، بین خدای مهربان چطور جواب می دهد «قَالَ اخْسَئُوا فِیهَا وَلَا تُکَلِّمُونِ»{مؤمنون/۲۳} “اخْسَئُوا” را عرب برای دورکردن حیوان درّنده می گوید؛  «وَلَا تُکَلِّمُونِ» حرف نزن! خدایا می گفتن که تو “أَرْحَمَ الرَّاحِمِین” هستی، بله هستم ولی “أَشَدُّ الْمُعَاقِبِینَ” هم هستم.

 ۳- حساب و کتاب ذرّه ای است «فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیْرًا یَرَهُ ؛ وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرًّا یَرَهُ» اینجا ته دیگ است حساب نمی کنند، ته بودجه را حساب نمی کنند، ته کاسه را حساب نمی کنند ولی خدا ذرّه را هم حساب می کند« لا یُغادِرُ صَغیرَهً وَ لا کَبیرَهً إِلاَّ أَحْصاها…». هیچ کدام از ماها در جهنم نمی مانیم ولی تا پاک هم نشویم بهشت نمی رویم، یک راه پاک شدن در جهنم است، دوست نداری معطل شوی گناه نکن ولو یک ذره،

IMG_9803

 ۴- حساب و کتاب باطنی است «یَوْمَ تبْلَى السَّرَائِرُ»، ما درون را بنگریم و حال را نی برون را بنگریم و قال را، هر کسی نیّتش قشنگ تر است، هر کسی باطنش قشنگ تر است، البته کسی اشتباه نشود باید ظاهر هم درست باشد، باید قلب پاک تر از ظاهر باشد نه اینکه ظاهر را ول کنم بگویم قلبم پاک باشد.

اعمال انسان ـ چه خوب و چه بد‌ ـ آشکار می گردد، هم خود او می فهمد که چه کرده است و هم دیگران آگاه می گردند 

۵- حساب و کتاب برای همه ی نعمت های خدا است، داده ها و نداده ها حساب و کتاب است.یک گفتگوی ما با خدا در جهنم است، حواسمان جمع نباشد آنجا گیر داریم. یک گفتگوی ما با خدا در عالم قبر است، همینکه من و شما را می گذارند در عالم قبر، سنگ لحد را می گذارند بلند می شوم «رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّی أَعْمَلُ صَالِحًا فِیمَا تَرَکْت» خدایا من را برگردان،

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

اوصِیکُمْ عبادالله و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

«لا یَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ» (واقعه/۷۹) ماه قرآن است. این ماه مبارک است. با حقیقت ماه رمضان تماس نمی‌گیرند مگر آنهایی که پاک باشند. پاکی ظاهری را همه دارند. اما پاکی دل مهم است.مقدس اردبیلی وجود نازنینی بود. پدر پاکی که برای خوردن یک سیب حلال رفت تا حلالیت بطلبد که لقمه ناپاک در وجودش نباشد. آن دختر پاکی که هیچ‌کس او را ندید. همه فکر کردند، مو ندارد. چشم ندارد، زبان ندارد. نتیجه این مادر و پدر پاک شیخ احمد اردبیلی می‌شود. یک فقیه و مجتهد و سرباز امام زمان که در مسیر بین نجف و کربلا می‌رود. پیاده بود، سواری می‌آید و او را سوار می‌کند. آقا از او سؤال می‌کنند: فلان عالم چطور آدمی است؟ می‌گوید: خیلی عالی است، حرف ندارد! آقا از هرکس سؤال می‌کنند، جز تعریف چیزی نمی‌گوید. با اینکه معصوم نبودند و حتماً عیب و ایرادی داشتند. بعد می‌فرمایند: شیخ احمد اردبیلی چطور است؟ می‌گوید: خیلی آدم بدی است! اصلاً به درد نمی‌خورد و نمی‌شود روی حرف‌هایش حساب کرد. علیه خودش حرف می‌زند. امام زمان کلامش را قطع می‌کند. می‌گوید: چطور درباره شیخ احمد اردبیلی اینطور می‌گویی در حالی که الآن پشت سر امام زمانش روی مرکب نشسته است؟ روی قدم‌های آقا می‌افتد. این وجودی است که خودش را پاک کرده است.

IMG_9804

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۵ رمضان ولادت سبط اکبر، امام حسن مجتبی(ع)(۳ ق) و روز اکرامهفته‌ی کمک به محرومان و مستضعفان (۱۵ تا ۲۱ رمضان)

 در آیین اسلام، ثروتمندان، مسئولیت سنگینى در برابر مستمندان و تهیدستان اجتماع به عهده دارند و به حکم پیوندهاى عمیق معنوى و رشته ‏هاى برادرى دینى که در میان مسلمانان برقرار است، باید همواره در تامین نیازمندیهاى محرومان اجتماع کوشا باشند. پیامبر اسلام (ص) و پیشوایان دینى ما، نه تنها سفارشهاى مؤکدى در این زمینه نموده ‏اند، بلکه هر کدام در عصر خود، نمونه برجسته‏اى از انسان دوستى و ضعیف نوازى به شمار می رفتند. پیشواى دوم، نه تنها از نظر علم ، تقوى، زهد و عبادت، مقامى برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیرى از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود. وجود گرامى آن حضرت آرام بخش دلهاى دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان، و نقطه امید درماندگان بود. هیچ فقیرى از در خانه آن حضرت دست خالى برنمى گشت. هیچ آزرده دلى شرح پریشانى خود را نزد آن بزرگوار بازگو نمی ‏کرد، جز آنکه مرهمى بر دل آزرده او نهاده می ‏شد. گاه پیش از آنکه مستمندى اظهار احتیاج کند و عرق شرم بریزد، احتیاج او را برطرف می ‏ساخت و اجازه نمی ‏داد رنج و مذلت سؤال را بر خود هموار سازد!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

 تلاش واشنگتن براى القاى شرایط جنگى‌

آمریکا همزمان با پایان دادن به معافیت‌هاى نفتى به برخى از خریداران نفت ایران، اقدام به متشنج کردن اوضاع در خلیج فارس کرد. در واقع ترامپ با برخى از اقدامات نظامى سعى در ایجاد این کرد که در صورت عدم عقب‌نشینى ایران از خواسته‌هاى آمریکا، جنگ آغاز خواهد شد.

IMG_9793

در این‌راستا آمریکا چند اقدام انجام داد:

اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس، اعزام ناو جنگى یواس‌اس آرلینگتون به خلیج فارس ،اعزام نیروهاى ویژه مارینز که یک نیروى شناسایى ویژه نیروى دریایى آمریکا است که کار اصلى‌اش شناسایى عملیاتى است اما مى‌تواند در عملیات جنگى هم حاضر باشد.، استقرارسامانه موشکى پاتریوت، که مى‌تواند با موشک بالستیک، کروز و هواپیماهاى پیش‌رفته درگیر شود.

در واقع آمریکا از یک طرف با تشدید تحریم‌ها و از طرف دیگر با اعزام ناوهاى خود به خلیج فارس سعى دارد تا ایران را وادار به عقب‌نشینی کند. اما پاسخ قاطع ایران به این اقدام باعث عقب‌نشینی آمریکا شد.ماجراى سایه خیالى جنگ، از اعلام خبر اعزام ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» به خلیج فارس آغاز شد.پس از اعلام این خبر بود که عده‌در داخل کشور طبل ارعاب از جنگ را به دست گرفته و بر آن کوفتند و خط ارعاب مردم را پیش گرفتند تا به خیال باطل خود مردم شجاع ایران را با این ابزار نخ نماى دشمن بترسانند.

اماعلت ارعاب مرعوبین از سایه خیالى جنگ‌ چیست؟؟

۱٫القاءجنگ خیالی مى‌تواند راهى براى فرار از پاسخگویى باشد. وقتى مردم نگران امنیت خود باشند، جاى چندانى براى پرسش از قیمت فضایى پراید و پیاز ودیگرمایحتاج مردم نخواهد بود و افکار عمومى حداقل براى مدتى سرگرم سایه خیالى جنگ و پیگیرى اخبار ناو آمریکایى و طول و عرض زیاد آن خواهند بود!

۲٫مسأله بعدى به خط مذاکره و سازش برمى گردد. عده‌اى در کشور تنها راه حلى که مى‌شناسند مذاکره و سازش با دشمن است. قبلا این مسیر را رفتند امانتیجه‌اى نگرفتند و مذاکره گره‌اى از مشکلات کشور بازنکرد، بجاى عبرت گرفتن، مى‌خواهند راه حل خود را از طریقى دیگر به مردم تحمیل کنند. اگر دیروز براى به دست آوردن سودى پاى میز مذاکره رفتیم، امروز براى دفع خطر و سایه جنگ باید برویم و امتیاز بدهیم.که ملت ما چنین مذاکره ای را نخواهند پذیرفت(تکبیرنمازگزاران)

 ۳٫نکته پایانى به روحیه خاص این افرادبازمى گردد که آن‌روحیه ترس و وحشت از دشمن است. ازمنظر این افرادآمریکا قدرتى بزرگ و غیرقابل مهار است و عقل حکم مى‌کند که از آن باید ترسید.اما ملت ما باتوان قدرت بدون هیچ ترسی ازآرمانهای چهل ساله انقلاب حفاظت خواهدکرد

۴٫گزینه قطعى ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه‌هاست، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: اولا جنگى نخواهد شد ثانیامذاکره وکنارآمدن با دولتمردان آمریکا سم است خصوصا اینکه مذاکره با دولت کنونى آمریکا سمّ مضاعف است،لذاتنها راه براى عبور قدرتمندانه در مقابل تهاجم همه‌جانبه دشمن، حفظ وحدت، پیشتاز بودن مسؤولین وفرماندهان جنگ اقتصادى در عرصه مواجهه با دشمن، کارآمدسازى دستگاه‌هاى اجرایى از طریق میدان دادن به نیروهاى جوان انقلابى و مدیران متعهد و حذف مقررات دست وپاگیر ادارى است که مى‌تواند نقش مهمى در عبور از این گردنه حساس انقلاب باشد.{تکبیرنمازگزاران}

IMG_9806

  مقام معظم رهبری جهت مقابله با طرح آمریکا، وظایف را هم متوجه قواى سه گانه دانستند وهم مردم که به۱۱مورد ازوظایف مسؤولین و۵ مورد هم از وظایف مردم ،اشاره فرمودند: ۱- رفع موانع «رونق تولید» به‌عنوان کلید حل بسیارى از مشکلات کشور۲- «اعتماد به جوانان» به‌عنوان راه‌حل اصلى مشکلات کشور۳- رفع نیازهاى واحدهاى تولیدى تعطیل شده‌۴- تلاش برنامه‌ریزى شده وبى‌وقفه براى خودکفایى به‌ویژه در زمینه‌ى کشاورزى ۵- «سهولت کسب‌وکار» به‌عنوان دستور کار عمومى قوا ۶- اولویت بخشى به بخش کشاورزى ۷- استفاده از خلاقیت نیروى انسانى کشور۸- رونق بخشیدن به تولید و راه اندازى کارخانه‌ها۹ – مسکن‌سازى به‌عنوان رشته‌اى کارآفرین‌۱۰- مقاوم‌سازى اقتصاد۱۱- براى اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت.

وظایف مردم در راستاى مقابله با طرح آمریکا نیز آخرین موضوعى بود که رهبر معظم انقلاب در قالب مواردى مانند؛ ۱- خرید محصولات داخلى و استمرار حمایت از کالاى ایرانى ۲- پرهیز از اسراف‌۳- توجه نکردن به شایعات در فضاى مجازى ۴- زیاده‌روى نکردن در خرید۵- کمک به رونق تولید مورد اشاره قرار دادند.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --