اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:معامله قرن ، خیانت آشکار به ملت فلسطین است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:معامله قرن ، خیانت آشکار به ملت فلسطین است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه باشکوه وباصلابت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال ۹۸،مصادف با روزجهانی قدس ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱ یکی از پاداش‌های ارزشمند برای روزه‌داران شاکر، بهره‌مندی از بهشت و نعمت‌های بهشتی است

۲بهشت دری دارد به نام‌ ریان که تنها روزه‌داران از آن وارد می‌شوند.

۴*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱حضرت امام (رض)درتمام مراحل انقلاب ازآرامش واطمینان قلب برخورداربودند.

۲– اشغال فلسطین،اشغال یک سرزمین و یک کشور نیست؛ بلکه ایجاد یک کانون صهیونیستى ضد اسلامى، در جهت نابودى جهان اسلام است.

۳– یکی از نکات اساسی درباره عید فطر، حفظ درجات و رحمت‌های جلب شده در این ماه شریف است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 IMG_9912

أُوصِیکُمْ، عِبَادَ اللهِ، بَتَقْوَى اللهِ الَّتی هِیَ الزَّادُ وَبِهَا الْمَعَاذُ

پیامبر اکرم (ص) «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَنْفُسَکُمْ مَرْهُونَهٌ بِأَعْمَالِکُمْ فَکُفُّوهَا بِاسْتِغْفَارِکُمْ وَ ظُهُورُکُمْ ثَقِیلَهٌ مِنْ أَوْزَارِکُمْ فَخَفِّفُوا عَنْهَا بِطُولِ سُجُودِکُم{امالی صدوق، ص ۹۴} ای مردم! نفس شما گرو کردار شماست. آن را به استغفار رها کنید، دوش شما از گناهان شما بار سنگینی دارد، به طول سجود، آن را سبک کنید.»

روزهای پایانی  ماه رمضان هست فقط اشاره ای داشته باشم .

 ساعات آخر ماه رمضان را آدم باید به ساعات آخر عمر تشبیه کند. دقیقه به دقیقه ماه رمضان از انسان جدا می‌شود.
یکی از پاداش‌های ارزشمند برای روزه‌داران شاکر، بهره‌مندی از بهشت و نعمت‌های بهشتی است.

از پیامبر اکرم (ص) می‌خوانیم: «إِنَّ لِلْجَنَّهِ بَاباً یُدْعَى الرَّیَّانَ لَا یَدْخُلُ مِنْهُ إِلَّا الصَّائِمُون{معانی الاخبار، ص ۴۰۹}بهشت دری دارد به نام‌ ریان (سیراب‌شده) که تنها روزه‌داران از آن وارد می‌شوند.»مرحوم صدوق در «معانی الاخبار» در شرح این حدیث می‌نویسد انتخاب این نام برای این در بهشت به خاطر آن است که بیشترین زحمت روزه‌دار از ناحیه عطش است، هنگامی که روزه‌داران از این در وارد می‌شوند چنان سیراب می‌گردند که بعد از آن هرگز تشنه نخواهند شد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

اوصِیکُمْ عبادالله و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

«فَمَنِ اتَّقى‏ وَ أَصْلَحَ فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ»{اعراف/۳۵}

سالروز رحلت حضرت امام روهم سالروزقیام ۱۵ خرداد رادرهفته آینده داریم ازاین آیه استفاده کنم واشاره ای داشته باشم :ازمرحوم آیت الله بهاءالدینی نقل شده: اوایلی که حضرت امام (ره)، انقلاب کردند من نگران امام بودم که نکند ایشان را اذیت کنند یا روحیه خودشان صدمه ببیند. من به دیدن ایشان رفتم؛ زیرا از جوانی با حاج‌آقا مصطفی خیلی رفیق بودم. از حاج آقا مصطفی حال امام پرسیدم. ایشان هم آدم شوخ‌طبعی بودند، به بنده فرمودند: آقای بهاءالدینی! پدر من آن‌قدر آرامش دارد که پا در کفش آمریکا و شاه کرده، توپیده به همه، از هیچ‌کسی هم نمی‌ترسد.

گفت: آن‌قدر آرامش دارد که شب بعد از اینکه کارهایش را انجام می‌دهد، سرش را می‌گذارد به متکا، هنوز سرش به متکا نرسیده خوابش می‌برد.

وقتی امام (ره) در هواپیما از فرانسه به ایران می‌آمدند. در حالی که حکومت به دست آمریکا و بختیار افتاده بود و امکان داشت هواپیما ایرادی داشته باشد، در کمال آرامش نماز شب خواندند و استراحت کردند. وقتی خبرنگار از ایشان پرسید: چه احساسی دارید؟ فرمودند: احساسی ندارم. این یعنی آرامش در پرتو تقوا زمان ارتحال هم آرامش عجیبی دارد که در وصیتنامه الهی وسیاسی میفرماید بادلی آرام وقلبی مطمئن…….امید است همه ما خصوصاًمسؤولین از این امانت الهی که امام رحمت الله علیه به دست ماسپردند حفظ وحفاظت کنیم واجازه ندهیم به دست نامحرمان ونامحرمان بیفتد.

IMG_9914

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جمعه ۱۰ خرداد ۲۵ رمضان روز جهانی قدس //

 حضرت امام(ره) با شناختی صحیح از نقشه‌ها و توطئه‌هاى استعمار و نیز با توجه به جایگاه محورى سیاسى و اعتقادى قدس شریف در اعتقادات و مبانى فکرى مسلمانان ، حمایت از آرمان فلسطین را از همان روزهاى آغازین شروع مبارزه خود علیه رژیم شاهنشاهى و از آغاز شکل‌گیرى رژیم صهیونیستى در سال‌۱۳۲۷در خط سیر مبارزاتى به‌عنوان اصلى مبنایى و محورى معین فرمودند.

از همان سال‌ها بود که حضرت امام(ره) در زمره علماى پیشتاز مبارز با این رژیم مجعول قرار گرفت

این خط سیر مبارزاتى حضرت امام(ره) علیه رژیم صهیونیستى پس از پیروزى انقلاب اسلامى نیز ادامه یافت تا آن‌جاکه به‌عنوان اصلى مهم در روابط دیپلماتیک و سیاسى جمهورى اسلامى از سوى ایشان اعلام گردید

نکته قابل توجه این است که اشغال فلسطین، هرگز اشغال یک سرزمین و یک کشور نیست؛ بلکه ایجاد یک کانون صهیونیستى ضد اسلامى، در جهت نابودى جهان اسلام و جلوگیرى از شکل‌گیرى مجدد تمدن اسلامى است. لذا، قضیه فلسطین، علاوه بر بعد دینى، با استقلال، امنیت و منافع ملى سایر کشورهاى اسلامى نیز به شدّت در ارتباط است.

IMG_9915

 غرب و جهان سلطه، اسراییل را پایگاه خط مقدم مقابله با دولت‌هاى اسلامى و گسترش سیاست‌هاى سلطه‌جویانه و استعمارى خود و حامى منافع خود مى‌داند و به‌همین‌دلیل در تمامى مجامع جهانى و سیاست‌هاى کلان راهبردى خود برترى و تسلط اسراییل را بر منطقه و جهان اسلام، در درجه اول اهمیت قرار داده استامروز هم بخاطر توطئه جدید کشورهای عربی وعبری غربی درطرح موسوم به معامله قرن به خیابانها آمدند وجنایتهای رژیم صهیونیستی را محکوم کردند معامله قرن که ازسوی ایالت متحده آمریکا پیش نهاد شده اهدافی درآن نهفته است که امتیازاتی به اسرائیل بدهند وکشور جدید فلسطین را تأسیس کنند که این طرح درراستای منافع رژیم صهیونیستی است ودرنهایت به رسمیت شناختن اشغال فلسطین را دنبال میکنند که این طرح بنا به فرموده مقام معظم رهبری شکست خواهد خورد{تکبیرنمازگزاران}«مسأله فلسطین، تنها یک مسأله اسلامى نیست؛ بلکه مسأله‌اى انسانى و بشرى است و هر کس مى‌تواند با تکیه‌بر ارزش‌ها و مبانى انسانى، در مورد فاجعه فلسطین، قضاوت کند و واکنش نشان دهد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

عیدسعیدفطر     

عیدفطریکی ازچهارعیدبزرگمسلمیناست،چنانچه درروایت واردشده:

قال ابی‌الحسن العسکری(علیه لسلام):إنَّمَاالأعیادُأربَعَهٌلِلشّیعَهِ:الفِطرُوالأضحى والغَدیرُوالجُمُعَهُ{بحارالأنوارج‏۹۵،ص: ۳۵۱}

IMG_9916

یکی ازنکات اساسی درباره عیدفطر،که عیدبندگی ومغفرت است،حفظ درجات ورحمت‌های جلب شده درای   ن ماه شریف می‌باشد،تابتوان ازآن رشدمعنوی درتمام طول سال بهره بردودرماه رمضان سال بعدبرآن افزود. نه آن که باپایان یافتن ماه مبارک رمضان،دوباره به

اشتباهات وخدای نکرده گناهان گذشته بازگشت نماییم ومعنویت به دست آمده را ازدست بدهیم.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

IMG_9921 IMG_9925 IMG_9927

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --