اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:مردم ازمسؤلین انتظاردارندباجديت واهتمام باهنجارشكنى‌هابرخوردكنند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:مردم ازمسؤلین انتظاردارندباجديت واهتمام باهنجارشكنى‌هابرخوردكنند

نمازجمعه اینهفته 96/12/04با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

1-یکی ازمهم‏ترین بخش‏های آداب معاشرت اسلامی وانسانی،رفتارمتواضعانه،و پرهیزازتکبروغروراست

2- یکی از مظاهر تکبر و خودخواهی ،راه رفتن مستانه یا مغرورانه است.

3-علت حقیقی تکبر دو چیز است

4- راه های مبارزه با کبر و غرور چیست؟

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

1-ایجادامورتربیتی توسط شهیدان رجایی وباهنر مانع جذب نيروهای جوان به  گروههاى مخرب سياسى مى‌شد.

2- تمامی افرادمصرف‌کننده،دارای حقوقی هستندکه عرضه‌کنندگان کالاهاوخدمات بایدآن رارعایت کنند.

3-اراذل و اوباش از حلم و صبورى نظام و نيروهاى نظامى و امنيتى سوء‌استفاده کردند.

4- اگر كسى نسبت به حكمى اعتراض دارد، بايد از راه قانونى پيگيرى كند.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2018-02-23_14-19-59

عبادالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

موضوع ماپیرامون حکمت های لقمان حکیم بود

هشتمین و نهمین نصیحت لقمان، خطاب به پسرش چنین است: «و لا تصعر خدک للناس و لا تمش فی الارض مرحا ان الله لا یحب کل مختال فخور; (لقمان – 18) پسرم! با بی‏اعتنایی از مردم روی مگردان، و مغرورانه بر زمین راه مرو که خداوند هیچ متکبر مغروری را دوست ندارد.»

یکی از مهم‏ترین بخش‏های آداب معاشرت اسلامی و انسانی، رفتار متواضعانه، و پرهیز شدید از هر گونه کردار تکبرآمیز و مغرورانه است، چرا که برخوردهای مغرورانه و خودپسندانه، موجب ناهنجاری روابط، و عکس ‏العمل‏های ناموزون، و پیامدهای شوم و کینه توزانه، و قطع رشته‏ های دوستی و صفا و صمیمیت‏ خواهد شد.

 در این نصیحت‏ حضرت لقمان، به دو نشانه تکبر و خودپسندی، اشاره شده که باید از آن پرهیز کرد:

1- روی گردانی خشم گون و غیردوستانه از مردم

2- راه رفتن مغرورانه و تکبرآمیز در کنار مردم.

این دو خصلت که از حالت زشت تکبر نشات می‏گیرد، آسیب شدیدی بر آداب صحیح معاشرت می‏رساند، و چه بسا دوستی‏ ها را به دشمنی، و صفا و صمیمیت را به کدورت و خشونت تبدیل نموده و باعث اختلافات و ناسازگاری‏های زندگی، به ویژه بین همسران، همسایگان و دوستان خواهد شد. ممکن است‏ به نظر برسد که لقمان در این نصیحت، چرا امور جزیی را مطرح کرده است؟

photo_2018-02-23_14-20-14

یکی از مظاهر تکبر و خودخواهی که لقمان پسرش را به پرهیز از آن دعوت کرده راه رفتن مستانه یا مغرورانه است، که نشان دهنده حالت درونی زشت‏ خودخواهی و خودبزرگ بینی است. این گونه راه رفتن، یک نوع بلند پروازی و خود برتربینی است که موجب سرکشی و طغیان شده، و انسان را از مرز بندگی خدا خارج می‏سازد،

پیامبراکرم (ص) و امامان (ع) نهایت تواضع را در راه رفتن و سایر شؤون زندگی مراعات می‏کردند، تا آنجا که پیامبر (ص) فرمود: «من مشی علی الارض اختیالا لعنه الارض، و من تحتها و من فوقها; کسی که از روی تکبر و غرور بر روی زمین راه رود، زمین و آنان که در زمین خفته‏اند، و بر روی زمین هستند او را لعنت می‏کنند.» ( تفسیر نورالثقلین، ج 4، ص 207; ثواب الاعمال، ص 245)

روزی آن حضرت در حین عبور از کوچه‏ ای جمعیتی را دید که اجتماع کرده ‏اند، نزد آنها رفت و فرمود: چه خبر است؟ آنها شخصی را نشان دادند و گفتند: این دیوانه ‏ای است که حرکت‏ها و گفتار خنده آورش، مردم را متوجه خود ساخته است، مردم به تماشای او پرداخته ‏اند، پیامبر (ص) آنها را به سوی خود فرا خواند، و به آنها فرمود: «این شخص دچار بیماری است، آیا می‏خواهید دیوانه حقیقی را به شما معرفی کنم؟» آنها عرض کردند: آری. فرمود: «المتبختر فی مشیته، الناظر فی عطفیه، المحرک جنبیه بمنکبیه، فذاک المجنون; دیوانه حقیقی کسی است که با تکبر و غرور راه می‏رود، هنگام راه رفتن پیوسته به دو طرف خود نگاه می‏کند، و پهلوهای خود را با شانه‏اش تکان می‏دهد (تنها خودش را می‏نگرد) این است دیوانه حقیقی.» (بحارالانوار، ج 76، ص 303)

photo_2018-02-23_14-20-10

علت حقیقی تکبر دو چیز است:

1- احساس حقارت و خواری؛ کسی از این احساس برخورداراست سعی می‏کند با تحمیل کردن خود بر دیگران آن را جبران کند. 2- احساس بزرگی و برتری جویی.

از آن جا که انسان متکبر احساس حقارت و کوچکی می‏کند، می‎کوشد با اقدامات مختلف به دیگران ثابت کند که از آنها بزرگتر و برتر است.

حدیث شریف می‎گوید: خداوند متکبران را به صورت ذره محشور می‏کند و مردم لگدمالشان می‏کنند، چون خداوند را کوچک و خوار شمرده‏اند.(المحجة البیضا ج 6 ص 215).

حضرت امام صادق(ع) فرموده است: إِنَّ فِي السَّمَاءِ مَلَكَيْنِ مُوَكَّلَيْنِ بِالْعِبَادِ فَمَنْ تَوَاضَعَ لِلَّهِ رَفَعَاهُ وَ مَنْ تَكَبَّرَ وَضَعَاهُ دو ملك در آسمان هستند كه موكل بندگانند؛ هر كه تواضع كند، او را بلند مرتبه كنند و هر كه تكبر نمايد، او را پست مرتبه سازند)، (كافي. ج2، ص122)

راه های مبارزه با کبر و غرور چیست؟

یکی از راه های مبارزه با کبر و غرور ذکر خدا ،رفتن و استغاثه کردن به در خانه ی خداست.

راه دیگر این است که همیشه خوبی ها را به خدا نسبت بدهیم و بدی ها را به خودمان نسبت بدهیم. این ادب ورزی انسان، را از غرور و کبر دور می کند.

راه دیگر از بین بردن غرور ،مجالست با افراد فقیر است. منظوراز فقرا افراد متکدی نیست ،منظور افرادمستضعفی است که در فامیل و محل هستند و شغل های کم درآمددارند ولی افراد شریفی هستند. امام حسن(ع) از جایی رد می شدند و دیدند که عده ای از فقرا نشسته اند و نان خالی می خوردند. آنها به امام تعارف کردند و امام با آنها نان خوردند و فرمودند که خدا انسان های مستکبر را دوست ندارد. اگر افراد فقیر فامیل شما را دعوت می کنند حتما به میهمانی آنها بروید. کمک کردن به افراد فقیر و سرزدن به افراد بیمار غرور انسان را می شکند.

photo_2018-02-23_14-20-20 پشت خانه ی حضرت زهراو مسجد مدینه ، عده ای زندگی می کردند .آنها افراد فقیری بودند و پیامبر خیلی به آنها می رسید. آنها فقط به مسجد می آمدند و در نماز شرکت می کردند. عده ای از ثروتمندان نزد پیامبر آمدند و گفتند که ما نزد شما می آییم و به شما کمک می کنیم بشرط اینکه از این افراد فقیر را از خودت دوری کنی .آیه نازل شد: ای پیامبر، مبادا افراد فقیر را ترک کنی که اهل عبادت هستند. پیامبر با فقرا و بندگان روی زمین می نشست و با آنها غذا می خورد.

راه دیگر شکستن غرور، صله ی رحم با افرادی است که به ما بدی کرده اند و ما از آنها دلگیر هستیم. در اینجا ما می توانیم غرورمان را بشکنیم. فردی نزد پیامبر آمد و گفت: من فامیلی دارم که به آنها احسان می کنم ولی آنها به من بدی می کنند، به آنها محبت می کنم ولی آنها به من کینه ورزی می کنند، من چکار کنم؟ حضرت فرمود شما به این آیه عمل کن که خداوند فرمود: در مقابل بدی احسان کنید.آیه دیگر می فرماید: کسی که با شما قطع رحم کرده، با او صله رحم کنید. آیه دیگر می فرماید: هر کس به شما ظلم کرد او را عفو کن. آیه دیگر می فرماید: کسانی که به شما بدی کرده اند ،در حق آنها احسان و خوبی کن.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم
قال الرضا علیه السلام:
«اَلصَّغَائِرُ مَنَ الذُّنُوبِ طُرُقٌ اِلَی الْکَبَائِرِ مَنْ لَمْ یَخَفِ اللهَ فی الْقَلِیلِ لَمْ یَخَفْهُ
فِی الْکَثِیرِ»
گناهان کوچک،زمینه ی گناهان بزرگ است. هر که در گناه کوچک از خدا نترسد
در گناه بزرگ هم از خدا نخواهد ترسید
عیون اخبار الرضا علیه السلام /ج 2/ ص 180

photo_2018-02-23_14-20-42

سه شنبه 8 اسفند 10 جمادی الثانی روز امور تربيتى و تربيت اسلامى

 پس از پيروزى انقلاب اسلامى در هشتم اسفند ۱۳۵۸، با تدبير شهيدان، رجايى و باهنر، نهاد «امور تربيتى» در آموزش و پرورش با ساختار جديد و اهداف نظام اسلامى بنيان نهاده شد. اهميت اين تدبير، زمانى روشن مى‌شود كه بدانيم در آن زمان، آموزش و پرورش و مدارس كشور علاوه بر اين‌كه گرفتار فرهنگ غربى و ستمشاهى بود، آماج انواع حملات گروههاى سياسى شده بود و اگر اين اقدام صورت نمى‌گرفت، ميليون‌ها جوان كشور در معرض تبليغات گروههاى مختلف قرار گرفته بودند و مدارس كشور، بهترين ميدان جذب نيرو براى انواع گروههاى سياسى مى‌شد. درواقع شهيد بزرگوار رجايى و با هنربا تأسيس نهاد امور تربيتى صدقه‌ى جاريه و كار حسنه‌اى از خود بر جاى گذاشتند.

امروزهم این نهادوظیفه ای بس سنگین تربه عهده  داردمن جمله:حفظ دست‌آوردهاى انقلاب، ترويج ارزش‌ها و معارف اسلامى، مبارزه با افكار انحرافى و مخرب وباطل ، و پاسدارى از هويت دينى و ملى وانقلابی جوانان

photo_2018-02-23_14-20-51

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

چهارشنبه 9 اسفند روز ملى حمايت از حقوق مصرف كنندگان

 تمامی افراد بشر به عنوان مصرف‌کننده، دارای مجموعه حقوقی هستند که عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات بایستی آن را رعایت کنند. امروزه در بسیاری از کشورها ، قوانین مشخص و واضحی برای ادای این حق وجود دارد. حق برخورداری از ایمنی، حق برخورداری از اطلاعات کامل، حق انتخاب آزادانه کالاها، حق معامله منصفانه، حق دادرسی برای جبران خسارت، حق جبران آسیب‌های وارده، حق برخورداری از حمایت دولت درصورت وقوع برخی تخلفات از سوی صاحبان واحدهای صنفی، حق استفاده از محصولات دارای کیفیت مناسب و متناسب با انتظارات مصرف‌کننده، حق در اختیار داشتن مشخصات تولیدکننده کالا و… همگی از حقوق مسلم مصرف‌کنندگان به شمار می‌آیند.

خداوند در قرآن  عظیم الشأن، فروشندگان را به رعایت عدالت و دقت در وزن کردن اجناس و پرهیز از کم فروشی امر می‌کند، که پیمانه و وزن را تمام بگذارند و کم فروشی نکنند. سوره مطففین نیز در مذمت و توبیخ کم فروشان نازل شده است.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

اشاره ای به وقایع اخیرتهران توسط گروهی موسوم به دراویش گنابادی

در شب شهادت بانوى دو عالم حضرت صديقه طاهره سلام الله عليها كه مردم مسلمان در حال عزادارى براى آن‌حضرت بودند، تعدادى از عوامل فريب‌خورده و تندرو فرقه دراويش گنابادى و مخلان نظم و امنيت در ادامه تجمعات اخير خود در خيابان پاسداران در عملى مذبوحانه و خباثت‌آميز با استفاده از سه دستگاه خودرو با حمله به نيروهاى تأمين‌كننده امنيت، سه تن از دلاورمردان سبزپوش و حافظان نظم و امنيت نيروى انتظامى و دو نفر از بسيجيان جان بر كف را كه براى سامان‌بخشى به امنيت در منطقه حاضر بودند، به شهادت رساندند و به برخى از اموال عمومى و مردم خساراتى وارد كردند.

photo_2018-02-23_14-20-47

شروع ماجراى آشوب توسط اخلال‌گران، زمانى آغاز شد كه پليس كلانترى ۱۰۲ خيابان پاسداران تهران دو سارق خودرو۲۰۶ (كه از قضا درويش هم بودند) به اتهام سرقت و با شكايت شاكى خصوصى را دستگير كردند. پس از بازداشت سارقان، جمعى از اراذل و اوباش دراويش در مقابل كلانترى تجمع كرده و و در يك رفتار بسيار زشت و غيرمعقول به مسؤولان كلانترى مورد نظر نيم ساعت فرصت مى‌دهند تا سارقها آزاد شوند و إلّا مى‌ريزن بيرون و مى‌كشن و… ! با توجه به اين‌كه اين درخواست خلاف قانون و غيرعقلانى بوده، پليس توجهى به اين درخواست نمى‌كند. بعد از اين فرصت، وحشى‌گرى تعدادى از اراذل و اوباش شروع مى‌شود، عربده‌كشى اين عده و توسل آن‌ها به سلاح سرد و كوكتل مولوتف، منجر به آسيب رساندن به اموال عمومى، تعرض به مردم و… و هم‌چنين منجر به شهادت رساندن تعدادى از حافظان امنيت مى‌شود.

على‌رغم حلم و بردبارى نيروهاى عمل‌كننده نيروى انتظامى در شب حادثه، در عملياتى پس از تعيين ضرب‌الاجل براى آشوبگران خيابان پاسداران و پايان اين ضرب‌الاجل در ساعت ۴ بامداد، آتش برافروخته‌شده توسط مخلّان نظم و امنيت را خاموش و عناصر اصلى را دستگير كردند.حتماً يك عامل خارجى دارد و بايد با اين عامل و محرك خارجى برخورد لازم صورت پذيرد و با افرادى كه ملعبه اين عوامل شده‌اند نيز بايد برخورد لازم صورت گيرد.

از اوايل دهه ۸۰ برخى از وابستگان اين فرقه با سوء‌استفاده از آزادى بيان و رأفت نظام اسلامى بر دامنه تبليغات خود افزودندكه مى‌توان به حوادث سال‌هاى ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ در شهرهاى قم، كرج، بروجرد، اصفهان، شهركرد، سروستان و كوار فارس اشاره كرد.

متأسفانه برخى از آشوب‌طلبان وابسته به فرقه دراويش، دوشنبه‌شب منطقه‌اى از تهران را به آشوب كشيدند و با كمك رسانه‌هاى وابسته به آل سعود و منافقين، تصويرى ناامن از پايتخت ايران را به دنيا مخابره كردند. رسانه‌هاى عربى وابسته به «بلوك سعودى» از نخستين ساعات آغاز آشوب‌ها به بازتاب اين حوادث پرداختند.

photo_2018-02-23_14-20-55

چندنکته دراین زمینه عرض کنم:

1-در كشور ما همانند بسيارى از كشورها تنوع قوميتى و فرقه‌هاى مختلف وجود دارد و طبق اسلام فرقه‌هاى مختلف در محدوده عمل به اعتقادات شخصى تا زمانى كه اين عملكرد شخصى به جايى نرسد كه به مرز براندازى برسد و نخواهند به امنيت كشور صدمه‌اى بزنند با آن‌ها مدارا می‌شود.
2-     در رابطه با اين حادثه بايد از همه نيروهاى نظامى و انتظامى كه با وجود عربده‌كشى اين عده و توسل آن‌ها به اتوبوس و سلاح سرد و كوكتل مولوتف، با خويشتن‌دارى براى حفظ جان مردم تلاش كرده‌اند، تشكر كرد.
امااراذل و اوباش از حلم و صبورى نظام و نيروهاى نظامى و امنيتى سوء‌استفاده کردند؛ در حالى‌كه براساس روح قانون اساسى كشور ما، همه گروه‌ها و تفكرات چندين سال است كه در كنار هم به‌صورت مسالمت‌آميز زندگى كرده‌اند و اين‌ها هم يك عده معدود هستند و هيچ‌كس هم قصد ندارد حركت آن‌ها را به تمام دراويش تعميم دهد.
براى اثبات مدارا و احتياط نظام همين بس كه حالا كه غائله ختم شده، حافظان امنيت حداقل ۵ شهيد داده‌اند اما از مهاجمان حتى يك نفر كشته نشده است. اگر اين اتفاق در آمريكا كه اينقدر مدعى حقوق بشر است مى‌افتاد، به جاى ۳۰۰ نفر بازداشت حتماً ۳۰۰ نفر كشته به‌جاى مى‌گذاشت، اما مشى نيروى انتظامى پيشگيرى و مداراست.

 3-اين‌كه كسى تخلفى كرده و پرونده‌اش در مرجع قضايى در دست پيگيرى است، اگر كسى نسبت به حكمى نيز اعتراض دارد، بايد از راه قانونى پيگيرى كند و قطعاً اين قابل پذيرش نيست كه هر كسى با لشکركشى در داخل خيابان به‌دنبال رسيدن به خواسته خودش باشد.
4-     لازم است هم مجلس شوراى اسلامى به‌ويژه كميسيون امنيت ملى ،قوه قضائيه قوه مجریه خصوصاًوزارت اطلاعات به این مسئله ورودکنندو با جديت و اهتمام با اين هنجارشكنى‌ها برخورد كنند، (تکبیرنمازگزاران)

5-مردم میگویند مماشات دیگربس است!!مماشات بيشتر موجب زير سؤال رفتن نيروهاى انتظامى و امنيتى است. امنيت مردم چيزى نيست كه بر سر آن بخواهند ريسك كنند. مسأله امروز اين است كه كسانى اراده كرده‌اند به هر روش ممكن به جان مردم بيفتند و آرامش را از «ايران آرام» بگيرند. اينجا جاى مماشات نيست. زيبنده كشورى كه خاورميانه را امن كرده اين نيست كه قمه‌كش‌ها وسط خيابان پايتخت، جولان بدهند.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --