اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: توطئه كشف حجاب از پليدترين ترفندهاى دشمنان علیه اسلام،بود

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: توطئه كشف حجاب از پليدترين ترفندهاى دشمنان علیه اسلام،بود

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته هفدهم دیماه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
1- خداوند متعال این عالَم را به گونه ای خلق کرده است که ذره ای از کار خیر از بین نمی رود.
2- خداوند متعال به حضرت موسی علیه السلام به خاطر حیا و عفتش دو خدمت بزرگ کرده است
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
1- توطئه كشف حجاب از پليدترين ترفندهاى دشمنان اسلام، بود
2- كسى كه بابی حجابى مى خواهدخود رامطرح كند،به اين معناست كه اين آدم فاقد ارزشهاى اسلامى و انسانى است.
3- امام عسکری به خاطرشرايط بسيار نابسامان سياسى از طریق نامه با برخى از شيعيان ارتباط برقرار مى کردند.
4-حضرت فاطمه معصومه(س)داراى شخصيتى رفيع ووالامقام مى باشدبه طورى كه ائمه طاهرين(ع) از اين بانو،باجلالت وتكريم يادكرده اند.
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم             بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

img_7364
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.خداوند متعال تقوا را با اثر بزرگی که دارد یاد می کند و فرموده است« الْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ »(اعراف-آیه۱۲۸) اگر در کاری تقوا رعایت بشود آن کار عاقبت خوبی خواهد داشت. خداوند متعال این عالَم را به گونه ای خلق کرده است که ذره ای از کار خیر از بین نمی رود. اگر از دست کسی که زمین خورده و گرفتار است بگیرید، هدر نمی رود. اگر به حرام دسترسی دارید ولی آن را رها کنید هیچ وقت این کار به هدر نمی رود. اگر در جایی برای شما مقدور بوده که خیانت بکنید ولی این کار را انجام نداده اید این کار هدر نمی رود. اگر چشمانتان را از نگاه حرام به ناموس دیگران حفظ کرده اید، این کار به هدر نخواهد رفت. اگر حرمت پدرو مادر و بزرگترها را حفظ کرده اید این حرمت نگه داشتن به هدر نخواهد رفت. اگر دختر خانمی پوشیدگی و حجاب را حفظ کرده اینگونه نیست که حجاب به ضرر او تمام شود. خداوند متعال سخن با عظمتی بیان فرموده و خبر بزرگی را اعلام داشته است که: الْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ ؛ این حفظ حجاب هدر نخواهد شد. همانطور که در قرآن هم در همین مورد مثال آمده است. خداوند در قرآن، اول یک قاعده ی کلی را از زبان حضرت لقمان بیان می فرماید« یَا بُنَیَّ إِنَّهَا إِن تَکُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَکُن فِی صَخْرَةٍ أَوْ فِی السَّمَاوَاتِ أَوْ فِی الْأَرْضِ یَأْتِ بِهَا اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَطِیفٌ خَبِیرٌ »(لقمان-آیه۱۶) ای پسرک من ، اگر عمل به قدر یک دانه خردل در درون صخره ای یا در، آسمانها یا در زمین باشد ، خدا به حسابش می آورد ، که او ریزبین و آگاه است،ذره ای خاک در این میکده ضایع نشود.
خداوند مثال می زند که؛ حضرت موسی(علیه السلام )عفتش را در آن زمانی که دختران شعیب می خواستند از چاه آب بکشند حفظ نمود و وقتی آنها به موسی گفتند که پدرمان تو را می خواهد، به دنبال خانم ها راه نیافتاد بلکه خودش جلوتر راه افتاد و به آنها گفت که از پشت سر من بیایید و به من بگویید که به کدام سمت باید بروم. موسی(علیه السلام )که اینگونه عفتش را حفظ نمود خداوند متعال خود برای موسی شریک زندگی انتخاب کرد، دختر حضرت شعیب را که خود پیامبر الهی بود،انتخاب کرد و ده سال شعیب(علیه السلام )را معلم موسی قرار داد، عنایتی از این بزرگتر می شود که استاد انسان یک پیامبر باشد و آنهم به مدت ده سال. حضرت موسی (علیه السلام) با حفظ عفت هم دنیایش را گرفت و هم آخرتش را حفظ کرد. دختر شعیب هم چون در حال راه رفتن همانطور که خدا در قرآن می فرماید: « تَمْشِی عَلَى اسْتِحْیَاء »(القصص-آیه۲۵) دختر با حیایی بود و با حیا راه می رفت،موسی رابرای او انتخاب کرد. ای دختر خانم هایی که می خواهید اساس یک زندگی مشترک سالم را بنا نهید،خداوند و تمام ذرات این عالم مشتری حیای شما هستند، بی حیا نباشیدو بی حیا به خیابان نیایید. آیا نمی خواهید که چشمان خداوند مشتری شما باشد؟! آیا اینکه چشمان مردم مشتری شما باشند بهتر است یا چشمان خداوند؟ خداوند به دختر شعیب با نگاه مشتری نگریست، چون« تَمْشِی عَلَى اسْتِحْیَاء ». خداوند به خاطر حیای آن دختر که در مقابل پسر نامحرم حفظ حیا کرد برای او یک شریک زندگی انتخاب کرد که پیامبر اولوالعزم است، حضرت موسی(علیه السلام )را انتخاب کرد. خداوند متعال به حضرت موسی علیه السلام به خاطر حیا و عفتش دو خدمت بزرگ کرده است؛ اولا دختر حضرت شعیب را برای حضرت موسی انتخاب کرد،ثانیا نسبت به تربیت نسل حضرت موسی(علیه السلام )عنایتی ویژه کرد چون ایامِ اولاد غالبا در خانواده مادر سپری می شود. این نتیجه ی حفظ عفت است.

img_7357

مثال دیگر حضرت یوسف(علیه السلام ) است، خداوندمتعال یوسف را در اثر حفظ عفت و امانت به آن مقام رساند خداوند در آخر سوره یوسف می فرماید: هدف از بیان این قصه ها آن است که شما بدانید:« قَالُوا أَإِنَّكَ لَأَنْتَ يُوسُفُ قَالَ أَنَا يُوسُفُ وَهَذَا أَخِي قَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَيْنَا إِنَّهُ مَنْ يَتَّقِ وَيَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ ﴿یوسف-آیه۹۰) آن کسی که کار نیکو انجام دهد خداوند احسان انسان محسن را هیچ وقت ضایع نمی کند بلکه آن را نگه می دارد و می پروراند. اینکه چشم را از نگاه حرام نگه داشتید، خداوند این را نگه می دارد، می پروراند و به انسان باز می گرداند.

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم
در ابتداي خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقواي الهي دعوت مي کنم
امروز 17دیماه سالروز كشف حجاب رضاخانى
بى ترديد از پليدترين ترفندهاى دشمنان اسلام، توطئه كشف حجاب بود كه در تاريخ معاصر ميهن ما به شكل رسمى و قانونى اتفاق افتاد. انگلستان پدر پير استعمار كه در آن دوران از بزرگترين ابرقدرتها و از دشمنان سرسخت اسلام به شمار مى رفت، با طرح كودتاى سوم اسفند ۱۲۹۹، و روى كار آوردن رضا خان مير پنج درصدد تز اسلام زدايى و جايگزينى ارزشهاى غربى در جامعه بود. تاريخ واقعى كشف حجاب در ايران به سال هاى پيش از عصر رضاخانى بازمى گردد، ولى اجراى آن، در دی ماه ۱۳۱۴ صورت گرفت.
مهم ترين عامل پيدايش و اجراى كشف حجاب، سفر رضاشاه به تركيه بود. اگرچه رضاشاه فكر تجددگرايى را از اوايل سلطنت در سر مى پروراند، ولى سفر به تركيه اين فكر را تقويت كرد. شاه ايران در سفر چند روزه خود، از مناطق گوناگونى بازديد كرد. نوع لباس و شيوه فعاليت زنان در جامعه و شيوه تعليم و تربيت دختران ترك، نظر او را جلب كرد. شاه تصور مى كرد تمام اين تغييرات و پيشرفت هاى تركيه، حاصل فعاليت مساوى زنان و مردان بوده است و مايل بود به پندار خود، براى جبران عقب ماندگى هاى ايران، چنين وضعى در ايران نيز پديد آيد. از اين رو، كشف حجاب زنان در ايران را مى توان ره آورد سفر او به تركيه دانست.
مسأله بدحجابى امروز به عنوان يك معضل در جامعه به خصوص در كلانشهرهاى كشور مطرح است. به نظر مى رسد كه با وجود همه تأكيداتى كه در اين زمينه صورت گرفته است اما هنوز مسأله بدحجابى و آسيب ها و معضلاتى كه براى جامعه به وجود مى آورد، به صورت صحيح تبيين نشده است. حجاب يك واجب شرعى مانند نماز و روزه است، كما اين كه نماز نمى تواند بد باشدحجاب هم يك واجب شرعى است و واجب نمى شود بد باشد.
من به یک آسیب اشاره کنم که براى خود فردى كه بى حجاب است، بى حجابى باعث مى شود كه از ارزش هاى انسانى خالى بشود. كسى كه با بی حجابى مى خواهد خود را مطرح كند، درواقع با جسمش مى خواهد خودش را نشان دهد، به اين معناست كه اين آدم فاقد ارزشهاى اسلامى و انسانى است. اين آدم اگر ارزش قابل ارائه انسانى مانند تخصص، عقلانيت، تفكر و دانش داشت، ديگر نيازى نبود كه جسمش را عرضه كند تا مورد توجه قرار بگيرد. دخترى كه بى حجاب است درواقع به طور علنى دارد اين را فرياد مى زند كه من هيچ ارزش انسانى قابل عرضه اى ندارم و فقط جسم قابل عرضه دارم، لطفا به جسم من توجه كنيد. اين موضوع مصداق آيه كريمه قرآن است كه مى فرمايد بعضى از انسان ها آنقدر تنزل پيدا مى كنند كه مانند حيوانات و بلكه پايين تر و پست تر آن ها مى شوند.
امروزه برخى از فعاليت هاى بى حجابى در كشور به صورت سازمان يافته، ارزش هاى انقلابى و اسلامى را هدف قرار داده اند. دشمنان با سرمايه گذارى فراوان و ايجاد و راه اندازى شبكه هاى ماهواره اى و اينترنتى مخرب به صورت ۲۴ ساعته براى سست كردن ارزش ها و بى عفتى جوانان، مرد و زن جامعه در حال ساختن و پخش برنامه هستند. شبكه هايى چون فارسى وان، بى.بى.سى، صداى آمريكا و صدها شبكه ماهواره اى و حتى شبكه هاى اينترنتى ديگر در فضاى مجازى در راستاى ارائه فيلم هاى ضداخلاقى و ارائه مانكن هاى برهنه در بين جوامع و خانواده ها بوده تا بنيان خانواده را متزلزل كنند حتى آن ها براى كودكان نيز برنامه ريزى كرده اند و ارسال عروسك هاى ضد فرهنگى همچون عروسك باربى را در دستور كار قرار داده اند.
در برنامه ريزى هاى آن ها كه صهيونيست ها هم سهيم هستند، به طورى كه ۶۱ مؤسسه فرهنگى فقط براى تأثيرگذارى بر فرهنگ مردم ايران اسلامى تلاش مى كنند. البته برخى از اين موسسات بودجه اى بالغ بر دو برابر بودجه كل ايران در اختيار دارند و بر موضوع تخريب بنيان خانواده ها و بى هويت كردن جوانان سرمايه گذارى و طراحى كرده اند.
آن ها درصدد طراحى نقشه هاى شومى هستند، وقتى در جامعه اى خانواده از ارزش هاى دينى و اخلاقى تهى شد آن خانواده ازهم گسسته مى شود و حيا از بين مى رود. حيا كه از بين برود آن ها با استفاده از برنامه هاى مخرب خود مى توانند اهداف شوم خود را در كشور پياده كنند و به جوانان ما ضربه بزنند.
فلذا بايد همه در اين زمينه هوشيار باشيم و دختران و پسران جامعه با رعايت حجاب و مسائل اخلاقى راه را بر دشمن ببندد چون هرچه قدر حيا و عفت در جامعه بيشتر باشد راه نفوذ دشمنان نيز مسدود مى شود.
به طور قطع مردم ما دوست ندارند بدحجابى در جامعه ترويج شود و اين پديده شوم مردم را رنج مى دهد. وازدستگاه هاى متولى فرهنگى داخل كشور میخواهند با هم افزايى اين فرهنگ را ترويج دهند تا اين معضل را ان شاءالله با موفقيت پشت سر بگذاريم.{تکبیرنمازگزاران}

img_7372
ولادت امام حسن عسكرى (ع)
شرايط سياسى، اجتماعى، فرهنگى روزگار حضرت عسكرى(ع) با ديگر زمانها بسيار متفاوت است؛ چراكه امام به دلايل گوناگون زير حصر نظامى است يا در زندان به سر مى برد. ازاين رو امام نمى توانست به سان ديگر ائمه(ع) به تربیت اصحاب و ياران خويش بپردازد. شرايط بسيار نابسامان سياسى اين دوره و كوتاه بودن عمر و اندك بودن دوره امامت حضرت از عواملى است كه در اين امر نقش داشته است. بدين جهت امام از راه نامه با برخى از شيعيان ارتباط برقرار مى كند تا حقايق راستين جامعه و موقعيت حساس زمان را براى آن ها بيان كند و هم چنين برخى از اين نامه ها به تبيين درست مسائل اعتقادى مى پردازد
نامه به اسحاق بن اسماعيل نيشابورى
اسحاق از اصحاب امام عسكرى(ع) و از ياران موثق حضرت به شمار مى رود و از ناحيه مقدس حضرت توقيع شريف و مباركى براى او صادر شده است؛ توقيعى مفصل و طولانى به پاس اهميت آن، توجه همه مورخان شيعى را به خود جلب كرده است. علامه مجلسى در بحارالانوار آورده است كه براى اسحاق بن اسماعيل از ناحيه ابو محمد عسكرى (ع) توقعيى رسيده است به اين مضمون: اى اسحاق بن اسماعيل، خداوند ما را و تو را در حفاظ و پوشش خودش نگه دارد، و تو را در همه امور ياورى كند، خداوند تو را رحمت كند، نامه ات را دريافت داشتم. ما به شكر خدا و لطف او خاندانى هستيم كه بر دوستان خود مهربانيم، و از تفضل مستمر خداوند به آن ها خشنود مى گرديم و كرم حق به آن ها ما را خوشحال مى سازد و نعمات الهى را براى دوستانمان هميشه در نظر داريم….
نكته هاى اين نامه

۱. در بخش نخست نامه، امام(ع) به دعا براى اسحاق و دوستانش مى پردازد و از فضل و رحمت واسعه خاندان نبوت سخن مى گويد كه مطلب شايان توجهى است.
۲. امام در بخشى از اين نامه به شرايط بسيار حساس و دشوار زمان خويش اشاره مى كند و گذشتن از آن گذرگاه را چون گردنه اى مى داند كه گذر از آن بسيار دشوار است؛ چراكه نگهدارى دين و موفقيت در آزمون الهى در آن شرايط امرى بسيار دشوار مى نمود.
با دور بودن امام(ع) از بطن و متن جامعه، هر قشرى به سمتى ره يافتند و حيله گران و كذابان و جاعلان دست به شبهه و فتنه زدند و باور مردم را به انحاى گوناگون مشوش كردند و اين مطلب به گونه اى رايج شده بود كه امام براى راهنمايى دوستانش چاره اى جز نامه نگارى با آن ها نداشت و با فرستادن نامه، حقايق را براى آن ها بيان مى كرد.
۳. امام در بخشى از نامه به انحراف اسحاق و راضى نبودن از او اشاره مى كند و با بيان حقايق، حجت را بر او تمام و كامل مى كند و او را از وادى حيرت و جهالت و دور شدن از حجت خدا بر زمين بازمى دارد.
۴. در بخشى از پيام امام(ع) به حكمت فرايض و واجبات اشاره شده كه واجبات از آن جهت بر ما فرض شده تا وسيله اى براى تطهير نفوس و قلوبمان باشد؛ پس خداوند نيازى به ما و نيايش ما ندارد و نتيجه كردارها به خودمان باز مى گردد.
۵. مطلب شايان توجه ديگر اين است كه امام اشاره مى كند كه معرفت حقيقى از ناحيه اين خاندان بايد تحصيل شود؛ به گونه اى كه مى فرمايد: اگر اين خاندان نبودند، انسانها چون بهايمى سرگردان بيش نبودند. پس بر ما بايسته است كه با اذن ورود از ائمه(ع) به درگاه حق راه يابيم؛ چراكه به قول حضرتش اگر راه غير از اين باشد معرفتى حاصل نمى شود.

سالروز حماسه ۱۹ دى قیام مردم قم به عنوان جرقه اوليه انقلاب در سال ۱۳۵۷
اين حادثه از ابعاد مختلفى قابل توجه و تأمل است: هم بصيرت در اين حادثه موج مى زند، هم موقع شناسى، هم دشمن شناسى، هم مجاهدت و اقدام و فداكارى؛ اين ها ابعاد اين حادثه ى عظيمى است كه در نوزدهم دى سال ۵۶ به وقوع پيوسته است. از طرف ديگر، همين حادثه، مبدأ يك تحول، يك حركت، يك جريان عظيم و جهتدارى در ملت ايران شد. پس حادثه، حقيقتاً حادثه ى مهمى است.

img_7369
وفات حضرت فاطمه معصومه(س)
مهم ترين فراز زندگى دخت موسى بن جعفر عليهماالسلام كه سراسر بندگى آن حضرت در آن جلوه گر شده، هجرتى است كه در نهايت با دفن پيكر آن مطهره در قم، اين شهر متحول و به مرور زمان مبدل به شهرى تأثيرگذار در هدايت ايران و جهان شد
حضرت فاطمه معصومه(س) داراى شخصيتى رفيع و والا مقام مى باشد به طورى كه ائمه طاهرين(ع) از اين بانو، با جلالت و تكريم ياد كرده اند و حتى پيش از ولادت آن حضرت، بلكه پيش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضى از ائمه(ع) آمده و از مقام والاى او سخن گفته اند.
همه اين بيانات حاكى از شأن و عظمت و فضيلت اين بانوى مكرم اسلام مى باشد. بى شك اين فضايل و خصوصيات اخلاقى اين بانوى بزرگ است كه او را داراى چنين مقام و منزلتى نموده است چون امام موسى كاظم(ع) داراى ۳۷ فرزند بود كه در ميان آن ها اين بانوى مكرم است كه مثل ستاره اى درخشان مى درخشد و در ميان فرزندان امام كاظم (ع) بعد از امام رضا(ع) هيچ كدام هم سنگ او نمى باشد. امام صادق(ع) اين روايت را قبل از ولادت امام كاظم(ع) فرمود: «و ستدفن فيها امرأةٌ من اولادى تسّمى فاطمةٌ فمن زارها وجبت له الجنَّة؛ به زودى در قم بانويى از فرزندان من به نام فاطمه دفن شود. كسى كه مرقد او را زيارت كند، بهشت براى او واجب گردد.»

قصدداشتم اشاره ای به محورهاى مهم فرمايشات رهبرى معظم انقلاب امام خامنه اى(مدظله) در ديدار نخبگان و دانشجويان بسيجى مدال آور دانشگاه شريف داشته باشم که فرصت گذشته ان شاءالله دروقت دیگری مطرخ خواهم کرد.
درپایان امام جمعه محترم ازمسؤلین کمیته امدادجهت اایجاداداره مستقل درحسن آبادتقدیرو تشکربه عمل آوردند
والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --