اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: توطئه کشف حجاب از پلیدترین ترفندهاى دشمنان علیه اسلام،بود

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: توطئه کشف حجاب از پلیدترین ترفندهاى دشمنان علیه اسلام،بود

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته هفدهم دیماه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- خداوند متعال این عالَم را به گونه ای خلق کرده است که ذره ای از کار خیر از بین نمی رود.
۲- خداوند متعال به حضرت موسی علیه السلام به خاطر حیا و عفتش دو خدمت بزرگ کرده است
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- توطئه کشف حجاب از پلیدترین ترفندهاى دشمنان اسلام، بود
۲- کسى که بابی حجابى مى خواهدخود رامطرح کند،به این معناست که این آدم فاقد ارزشهاى اسلامى و انسانى است.
۳- امام عسکری به خاطرشرایط بسیار نابسامان سیاسى از طریق نامه با برخى از شیعیان ارتباط برقرار مى کردند.
۴-حضرت فاطمه معصومه(س)داراى شخصیتى رفیع ووالامقام مى باشدبه طورى که ائمه طاهرین(ع) از این بانو،باجلالت وتکریم یادکرده اند.
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم             بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

img_7364
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.خداوند متعال تقوا را با اثر بزرگی که دارد یاد می کند و فرموده است« الْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ »(اعراف-آیه۱۲۸) اگر در کاری تقوا رعایت بشود آن کار عاقبت خوبی خواهد داشت. خداوند متعال این عالَم را به گونه ای خلق کرده است که ذره ای از کار خیر از بین نمی رود. اگر از دست کسی که زمین خورده و گرفتار است بگیرید، هدر نمی رود. اگر به حرام دسترسی دارید ولی آن را رها کنید هیچ وقت این کار به هدر نمی رود. اگر در جایی برای شما مقدور بوده که خیانت بکنید ولی این کار را انجام نداده اید این کار هدر نمی رود. اگر چشمانتان را از نگاه حرام به ناموس دیگران حفظ کرده اید، این کار به هدر نخواهد رفت. اگر حرمت پدرو مادر و بزرگترها را حفظ کرده اید این حرمت نگه داشتن به هدر نخواهد رفت. اگر دختر خانمی پوشیدگی و حجاب را حفظ کرده اینگونه نیست که حجاب به ضرر او تمام شود. خداوند متعال سخن با عظمتی بیان فرموده و خبر بزرگی را اعلام داشته است که: الْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ ؛ این حفظ حجاب هدر نخواهد شد. همانطور که در قرآن هم در همین مورد مثال آمده است. خداوند در قرآن، اول یک قاعده ی کلی را از زبان حضرت لقمان بیان می فرماید« یَا بُنَیَّ إِنَّهَا إِن تَکُ مِثْقَالَ حَبَّهٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَکُن فِی صَخْرَهٍ أَوْ فِی السَّمَاوَاتِ أَوْ فِی الْأَرْضِ یَأْتِ بِهَا اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَطِیفٌ خَبِیرٌ »(لقمان-آیه۱۶) ای پسرک من ، اگر عمل به قدر یک دانه خردل در درون صخره ای یا در، آسمانها یا در زمین باشد ، خدا به حسابش می آورد ، که او ریزبین و آگاه است،ذره ای خاک در این میکده ضایع نشود.
خداوند مثال می زند که؛ حضرت موسی(علیه السلام )عفتش را در آن زمانی که دختران شعیب می خواستند از چاه آب بکشند حفظ نمود و وقتی آنها به موسی گفتند که پدرمان تو را می خواهد، به دنبال خانم ها راه نیافتاد بلکه خودش جلوتر راه افتاد و به آنها گفت که از پشت سر من بیایید و به من بگویید که به کدام سمت باید بروم. موسی(علیه السلام )که اینگونه عفتش را حفظ نمود خداوند متعال خود برای موسی شریک زندگی انتخاب کرد، دختر حضرت شعیب را که خود پیامبر الهی بود،انتخاب کرد و ده سال شعیب(علیه السلام )را معلم موسی قرار داد، عنایتی از این بزرگتر می شود که استاد انسان یک پیامبر باشد و آنهم به مدت ده سال. حضرت موسی (علیه السلام) با حفظ عفت هم دنیایش را گرفت و هم آخرتش را حفظ کرد. دختر شعیب هم چون در حال راه رفتن همانطور که خدا در قرآن می فرماید: « تَمْشِی عَلَى اسْتِحْیَاء »(القصص-آیه۲۵) دختر با حیایی بود و با حیا راه می رفت،موسی رابرای او انتخاب کرد. ای دختر خانم هایی که می خواهید اساس یک زندگی مشترک سالم را بنا نهید،خداوند و تمام ذرات این عالم مشتری حیای شما هستند، بی حیا نباشیدو بی حیا به خیابان نیایید. آیا نمی خواهید که چشمان خداوند مشتری شما باشد؟! آیا اینکه چشمان مردم مشتری شما باشند بهتر است یا چشمان خداوند؟ خداوند به دختر شعیب با نگاه مشتری نگریست، چون« تَمْشِی عَلَى اسْتِحْیَاء ». خداوند به خاطر حیای آن دختر که در مقابل پسر نامحرم حفظ حیا کرد برای او یک شریک زندگی انتخاب کرد که پیامبر اولوالعزم است، حضرت موسی(علیه السلام )را انتخاب کرد. خداوند متعال به حضرت موسی علیه السلام به خاطر حیا و عفتش دو خدمت بزرگ کرده است؛ اولا دختر حضرت شعیب را برای حضرت موسی انتخاب کرد،ثانیا نسبت به تربیت نسل حضرت موسی(علیه السلام )عنایتی ویژه کرد چون ایامِ اولاد غالبا در خانواده مادر سپری می شود. این نتیجه ی حفظ عفت است.

img_7357

مثال دیگر حضرت یوسف(علیه السلام ) است، خداوندمتعال یوسف را در اثر حفظ عفت و امانت به آن مقام رساند خداوند در آخر سوره یوسف می فرماید: هدف از بیان این قصه ها آن است که شما بدانید:« قَالُوا أَإِنَّکَ لَأَنْتَ یُوسُفُ قَالَ أَنَا یُوسُفُ وَهَذَا أَخِی قَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَیْنَا إِنَّهُ مَنْ یَتَّقِ وَیَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ ﴿یوسف-آیه۹۰) آن کسی که کار نیکو انجام دهد خداوند احسان انسان محسن را هیچ وقت ضایع نمی کند بلکه آن را نگه می دارد و می پروراند. اینکه چشم را از نگاه حرام نگه داشتید، خداوند این را نگه می دارد، می پروراند و به انسان باز می گرداند.

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم
امروز ۱۷دیماه سالروز کشف حجاب رضاخانى
بى تردید از پلیدترین ترفندهاى دشمنان اسلام، توطئه کشف حجاب بود که در تاریخ معاصر میهن ما به شکل رسمى و قانونى اتفاق افتاد. انگلستان پدر پیر استعمار که در آن دوران از بزرگترین ابرقدرتها و از دشمنان سرسخت اسلام به شمار مى رفت، با طرح کودتاى سوم اسفند ۱۲۹۹، و روى کار آوردن رضا خان میر پنج درصدد تز اسلام زدایى و جایگزینى ارزشهاى غربى در جامعه بود. تاریخ واقعى کشف حجاب در ایران به سال هاى پیش از عصر رضاخانى بازمى گردد، ولى اجراى آن، در دی ماه ۱۳۱۴ صورت گرفت.
مهم ترین عامل پیدایش و اجراى کشف حجاب، سفر رضاشاه به ترکیه بود. اگرچه رضاشاه فکر تجددگرایى را از اوایل سلطنت در سر مى پروراند، ولى سفر به ترکیه این فکر را تقویت کرد. شاه ایران در سفر چند روزه خود، از مناطق گوناگونى بازدید کرد. نوع لباس و شیوه فعالیت زنان در جامعه و شیوه تعلیم و تربیت دختران ترک، نظر او را جلب کرد. شاه تصور مى کرد تمام این تغییرات و پیشرفت هاى ترکیه، حاصل فعالیت مساوى زنان و مردان بوده است و مایل بود به پندار خود، براى جبران عقب ماندگى هاى ایران، چنین وضعى در ایران نیز پدید آید. از این رو، کشف حجاب زنان در ایران را مى توان ره آورد سفر او به ترکیه دانست.
مسأله بدحجابى امروز به عنوان یک معضل در جامعه به خصوص در کلانشهرهاى کشور مطرح است. به نظر مى رسد که با وجود همه تأکیداتى که در این زمینه صورت گرفته است اما هنوز مسأله بدحجابى و آسیب ها و معضلاتى که براى جامعه به وجود مى آورد، به صورت صحیح تبیین نشده است. حجاب یک واجب شرعى مانند نماز و روزه است، کما این که نماز نمى تواند بد باشدحجاب هم یک واجب شرعى است و واجب نمى شود بد باشد.
من به یک آسیب اشاره کنم که براى خود فردى که بى حجاب است، بى حجابى باعث مى شود که از ارزش هاى انسانى خالى بشود. کسى که با بی حجابى مى خواهد خود را مطرح کند، درواقع با جسمش مى خواهد خودش را نشان دهد، به این معناست که این آدم فاقد ارزشهاى اسلامى و انسانى است. این آدم اگر ارزش قابل ارائه انسانى مانند تخصص، عقلانیت، تفکر و دانش داشت، دیگر نیازى نبود که جسمش را عرضه کند تا مورد توجه قرار بگیرد. دخترى که بى حجاب است درواقع به طور علنى دارد این را فریاد مى زند که من هیچ ارزش انسانى قابل عرضه اى ندارم و فقط جسم قابل عرضه دارم، لطفا به جسم من توجه کنید. این موضوع مصداق آیه کریمه قرآن است که مى فرماید بعضى از انسان ها آنقدر تنزل پیدا مى کنند که مانند حیوانات و بلکه پایین تر و پست تر آن ها مى شوند.
امروزه برخى از فعالیت هاى بى حجابى در کشور به صورت سازمان یافته، ارزش هاى انقلابى و اسلامى را هدف قرار داده اند. دشمنان با سرمایه گذارى فراوان و ایجاد و راه اندازى شبکه هاى ماهواره اى و اینترنتى مخرب به صورت ۲۴ ساعته براى سست کردن ارزش ها و بى عفتى جوانان، مرد و زن جامعه در حال ساختن و پخش برنامه هستند. شبکه هایى چون فارسى وان، بى.بى.سى، صداى آمریکا و صدها شبکه ماهواره اى و حتى شبکه هاى اینترنتى دیگر در فضاى مجازى در راستاى ارائه فیلم هاى ضداخلاقى و ارائه مانکن هاى برهنه در بین جوامع و خانواده ها بوده تا بنیان خانواده را متزلزل کنند حتى آن ها براى کودکان نیز برنامه ریزى کرده اند و ارسال عروسک هاى ضد فرهنگى همچون عروسک باربى را در دستور کار قرار داده اند.
در برنامه ریزى هاى آن ها که صهیونیست ها هم سهیم هستند، به طورى که ۶۱ مؤسسه فرهنگى فقط براى تأثیرگذارى بر فرهنگ مردم ایران اسلامى تلاش مى کنند. البته برخى از این موسسات بودجه اى بالغ بر دو برابر بودجه کل ایران در اختیار دارند و بر موضوع تخریب بنیان خانواده ها و بى هویت کردن جوانان سرمایه گذارى و طراحى کرده اند.
آن ها درصدد طراحى نقشه هاى شومى هستند، وقتى در جامعه اى خانواده از ارزش هاى دینى و اخلاقى تهى شد آن خانواده ازهم گسسته مى شود و حیا از بین مى رود. حیا که از بین برود آن ها با استفاده از برنامه هاى مخرب خود مى توانند اهداف شوم خود را در کشور پیاده کنند و به جوانان ما ضربه بزنند.
فلذا باید همه در این زمینه هوشیار باشیم و دختران و پسران جامعه با رعایت حجاب و مسائل اخلاقى راه را بر دشمن ببندد چون هرچه قدر حیا و عفت در جامعه بیشتر باشد راه نفوذ دشمنان نیز مسدود مى شود.
به طور قطع مردم ما دوست ندارند بدحجابى در جامعه ترویج شود و این پدیده شوم مردم را رنج مى دهد. وازدستگاه هاى متولى فرهنگى داخل کشور میخواهند با هم افزایى این فرهنگ را ترویج دهند تا این معضل را ان شاءالله با موفقیت پشت سر بگذاریم.{تکبیرنمازگزاران}

img_7372
ولادت امام حسن عسکرى (ع)
شرایط سیاسى، اجتماعى، فرهنگى روزگار حضرت عسکرى(ع) با دیگر زمانها بسیار متفاوت است؛ چراکه امام به دلایل گوناگون زیر حصر نظامى است یا در زندان به سر مى برد. ازاین رو امام نمى توانست به سان دیگر ائمه(ع) به تربیت اصحاب و یاران خویش بپردازد. شرایط بسیار نابسامان سیاسى این دوره و کوتاه بودن عمر و اندک بودن دوره امامت حضرت از عواملى است که در این امر نقش داشته است. بدین جهت امام از راه نامه با برخى از شیعیان ارتباط برقرار مى کند تا حقایق راستین جامعه و موقعیت حساس زمان را براى آن ها بیان کند و هم چنین برخى از این نامه ها به تبیین درست مسائل اعتقادى مى پردازد
نامه به اسحاق بن اسماعیل نیشابورى
اسحاق از اصحاب امام عسکرى(ع) و از یاران موثق حضرت به شمار مى رود و از ناحیه مقدس حضرت توقیع شریف و مبارکى براى او صادر شده است؛ توقیعى مفصل و طولانى به پاس اهمیت آن، توجه همه مورخان شیعى را به خود جلب کرده است. علامه مجلسى در بحارالانوار آورده است که براى اسحاق بن اسماعیل از ناحیه ابو محمد عسکرى (ع) توقعیى رسیده است به این مضمون: اى اسحاق بن اسماعیل، خداوند ما را و تو را در حفاظ و پوشش خودش نگه دارد، و تو را در همه امور یاورى کند، خداوند تو را رحمت کند، نامه ات را دریافت داشتم. ما به شکر خدا و لطف او خاندانى هستیم که بر دوستان خود مهربانیم، و از تفضل مستمر خداوند به آن ها خشنود مى گردیم و کرم حق به آن ها ما را خوشحال مى سازد و نعمات الهى را براى دوستانمان همیشه در نظر داریم….
نکته هاى این نامه

۱. در بخش نخست نامه، امام(ع) به دعا براى اسحاق و دوستانش مى پردازد و از فضل و رحمت واسعه خاندان نبوت سخن مى گوید که مطلب شایان توجهى است.
۲. امام در بخشى از این نامه به شرایط بسیار حساس و دشوار زمان خویش اشاره مى کند و گذشتن از آن گذرگاه را چون گردنه اى مى داند که گذر از آن بسیار دشوار است؛ چراکه نگهدارى دین و موفقیت در آزمون الهى در آن شرایط امرى بسیار دشوار مى نمود.
با دور بودن امام(ع) از بطن و متن جامعه، هر قشرى به سمتى ره یافتند و حیله گران و کذابان و جاعلان دست به شبهه و فتنه زدند و باور مردم را به انحاى گوناگون مشوش کردند و این مطلب به گونه اى رایج شده بود که امام براى راهنمایى دوستانش چاره اى جز نامه نگارى با آن ها نداشت و با فرستادن نامه، حقایق را براى آن ها بیان مى کرد.
۳. امام در بخشى از نامه به انحراف اسحاق و راضى نبودن از او اشاره مى کند و با بیان حقایق، حجت را بر او تمام و کامل مى کند و او را از وادى حیرت و جهالت و دور شدن از حجت خدا بر زمین بازمى دارد.
۴. در بخشى از پیام امام(ع) به حکمت فرایض و واجبات اشاره شده که واجبات از آن جهت بر ما فرض شده تا وسیله اى براى تطهیر نفوس و قلوبمان باشد؛ پس خداوند نیازى به ما و نیایش ما ندارد و نتیجه کردارها به خودمان باز مى گردد.
۵. مطلب شایان توجه دیگر این است که امام اشاره مى کند که معرفت حقیقى از ناحیه این خاندان باید تحصیل شود؛ به گونه اى که مى فرماید: اگر این خاندان نبودند، انسانها چون بهایمى سرگردان بیش نبودند. پس بر ما بایسته است که با اذن ورود از ائمه(ع) به درگاه حق راه یابیم؛ چراکه به قول حضرتش اگر راه غیر از این باشد معرفتى حاصل نمى شود.

سالروز حماسه ۱۹ دى قیام مردم قم به عنوان جرقه اولیه انقلاب در سال ۱۳۵۷
این حادثه از ابعاد مختلفى قابل توجه و تأمل است: هم بصیرت در این حادثه موج مى زند، هم موقع شناسى، هم دشمن شناسى، هم مجاهدت و اقدام و فداکارى؛ این ها ابعاد این حادثه ى عظیمى است که در نوزدهم دى سال ۵۶ به وقوع پیوسته است. از طرف دیگر، همین حادثه، مبدأ یک تحول، یک حرکت، یک جریان عظیم و جهتدارى در ملت ایران شد. پس حادثه، حقیقتاً حادثه ى مهمى است.

img_7369
وفات حضرت فاطمه معصومه(س)
مهم ترین فراز زندگى دخت موسى بن جعفر علیهماالسلام که سراسر بندگى آن حضرت در آن جلوه گر شده، هجرتى است که در نهایت با دفن پیکر آن مطهره در قم، این شهر متحول و به مرور زمان مبدل به شهرى تأثیرگذار در هدایت ایران و جهان شد
حضرت فاطمه معصومه(س) داراى شخصیتى رفیع و والا مقام مى باشد به طورى که ائمه طاهرین(ع) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده اند و حتى پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضى از ائمه(ع) آمده و از مقام والاى او سخن گفته اند.
همه این بیانات حاکى از شأن و عظمت و فضیلت این بانوى مکرم اسلام مى باشد. بى شک این فضایل و خصوصیات اخلاقى این بانوى بزرگ است که او را داراى چنین مقام و منزلتى نموده است چون امام موسى کاظم(ع) داراى ۳۷ فرزند بود که در میان آن ها این بانوى مکرم است که مثل ستاره اى درخشان مى درخشد و در میان فرزندان امام کاظم (ع) بعد از امام رضا(ع) هیچ کدام هم سنگ او نمى باشد. امام صادق(ع) این روایت را قبل از ولادت امام کاظم(ع) فرمود: «و ستدفن فیها امرأهٌ من اولادى تسّمى فاطمهٌ فمن زارها وجبت له الجنَّه؛ به زودى در قم بانویى از فرزندان من به نام فاطمه دفن شود. کسى که مرقد او را زیارت کند، بهشت براى او واجب گردد.»

قصدداشتم اشاره ای به محورهاى مهم فرمایشات رهبرى معظم انقلاب امام خامنه اى(مدظله) در دیدار نخبگان و دانشجویان بسیجى مدال آور دانشگاه شریف داشته باشم که فرصت گذشته ان شاءالله دروقت دیگری مطرخ خواهم کرد.
درپایان امام جمعه محترم ازمسؤلین کمیته امدادجهت اایجاداداره مستقل درحسن آبادتقدیرو تشکربه عمل آوردند
والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --