اخبار ویژه
خانه / سخنرانی ها / حجه الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: حضور همزمان، هماهنگ و مطلوب سه رکن اصلی و مهم انقلاب، ایمان،رهبری ومردم باعث پیروزی انقلاب شد

حجه الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: حضور همزمان، هماهنگ و مطلوب سه رکن اصلی و مهم انقلاب، ایمان،رهبری ومردم باعث پیروزی انقلاب شد

123به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد فشافویه،حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم درمراسم جشن پیروزی انقلاب درپایگاه بسیج روستای زیوان ضمن تبریک این ایام به عوامل پیروزی انقلاب ودستاوردهای انقلاب اشاره کردند وافزودند امروز وظیفه ما حفظ وصیانت از آؤمانها ودستاوردهای انقلاب است.
ایشان ضمن اشاره به مصاحبه خبرنگار سنگاپور درسال ۵۷باحضرت امام خمینی (رض)به یکی ازسؤالات اشاره کردند:

خبرنگار ازامام سؤال کرد:فرض کنیم شما موفق شدید بر شاه غلبه کنید؛ و همچنین موفق شدید که نیروی مخالف کنونی را متحد کنید. زودرس‏ترین سیاستهای اصلی اقتصادی و سیاسی شما چه خواهد بود؟
امام فرمودند:ما خواستار یک اقتصاد سالم و غیروابسته هستیم. شاه اقتصاد ایران را فلج کرده است و همۀ مخازن ما را در اختیار شرق و غرب ـ بخصوص امریکا قرار داده است. ما با این مبارزه کرده و هرگز اجازه نمی‏دهیم تا هستی ما را غارت کنند. ما در تمام زمینه‏های اقتصادی یک انقلاب واقعی خواهیم کرد. امر کشاورزی در حکومت ما از اولویت خاصی برخوردار است؛ برای اینکه شاه با اصلاحات ارضی امریکایی خود، کشاورزی ما را نابود کرد. در زمینۀ صنعت، با ایجاد صنایع مادر، از صنایع مونتاژ جلوگیری به عمل می‏آوریم. ایران کشوری مستقل است و دارای سیاستی مستقل. دست شرق و غرب را ازوطن خود کوتاه می‏کنیم. تمام وابستگیهای سیاسی را از بین می‏بریم و مردم را بر سرنوشت‏شان حاکم می‏گردانیم و مردم را که بیش از پنجاه سال است از همه‏گونه حقی در ایران محروم بوده‏اند آزاد می‏گردانیم تا با کمال آزادگی به خواستهای مشروع خود برسند. ولی منکر این معنی نیستیم که پس از پیروزی، با بحرانهای شدید اقتصادی مواجه خواهیم بود. ولی به امید خدا شکستهای اقتصادی دوران پهلوی را جبران خواهیم کرد.
بررسی تاریخ اسلام نشان می دهد که پس از رحلت پیامبر اکرم – صلی الله و علیه و آله -، مسیر انقلاب اسلامی که آن حضرت ایجاد کرده بود، در اثر رخنه افراد فرصت طلب و نفوذ دشمنانی که خود را در صفوف مسلمان داخل کرده بودند، محتوای آن به تدریج عوض گردید. از آن زمان به بعد مسلمانان توفیقی پیدا نکردند، تا اینکه انقلاب اسلامی در ایران به رهبری شخصیت فقیه و برجسته به پیروزی رسید، انقلاب شکوهمند اسلامی، که دست آورد میلیونها انسان ارزشمند و هزاران شهید جاویدو آسیب دیدگان عزیزو شهیدان زنده، است و مورد امید میلیون ها مسلمانان و مستضعفان جهان است، اهمیت آن به قدری است که ارزیابی آن از عهده قلم و بیان والاتر و برتر است
حضور همزمان، هماهنگ و در حد کمال مطلوب سه رکن اصلی و مهم انقلاب، ایمان،رهبری ومردم باعث پیروزی انقلاب شد
از آنجایی که در میان این سه رکن رهبری مردم جهت پیروزی انقلاب نقش بسیار تأثیر گذار داشت لذا در اینجا به ابعاد شخصیتی حضرت امام می پردازیم. هر چند وجود با برکت ایشان با آن ویژگی ها و رهبری خاص ایشان خود یکی از خصوصیات انقلاب اسلامی است، به گونه ای که انقلاب اسلامی، بی نام خمینی، در هیچ جای جهان شناخته شده نیست برخی از مهمترین ویژگی های شخصیتی حضرت امام(ره) عبارتند از: «ایمان به غیب، معنویت و اخلاق، تواضع، ساده زیستی، نظم، عمل به تکلیف، عشق به شهادت، قاطعیت، سازش ناپذیری، اعتقاد به نقش مردم در مبارزه و ارتباط مستقیم داشتن با آنان صراحت لهجه، همدردی با مردم، شناخت افراد، اوضاع و جریانات، اعتقاد به سیاست نه شرقی و نه غربی، توجه به محرومان، ارتباط با مسلمانان خارج از کشور و حساسیت داشتن در قبال سرنوشت جهان اسلام و امید به آینده» از خصوصیات برجسته ی آن چهره ملکوتی است
دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح داخلی در دو محور سیاسی و فرهنگی قابل بررسی است که به سه نمونه اشاره میکنم:
۱٫نفی مظاهر فرهنگی غرب و مقابله با تهاج فرهنگی
رژیم پهلوی برنامه های آینده خود را بر پایه نگره غربی بنا نهاده بود. الگوی استعمار و استبداد بر « استحاله فرهنگی » ایران پایه ریزی شده بود و برای تحقق این هدف شوم، عرصه های گوناگون اجتماع مانند هنر و ادبیات، سینما، تئاتر، رادیو و تلویزیون و… تحت سیطره ارزش های غربی درآمد.بدین سان، افکار عمومی به ویژه نوجوانان و جوانان در معرض تفرقه و ترویج ابتذال و اباحی گری قرار گرفت تا از این طریق هویت اسلامی – ملی به فراموشی سپرده شود و فرهنگ غرب نیز به تمامی پذیرفته گردد.
انقلاب اسلامی که نخست یک انقلاب فرهنگی بود، با تعمیم خودباوری فرهنگی و گسترش شعائر دینی، زمینه را برای تقویت پایه های ایمانی مردم و پرورش نسل های خودباور فراهم نمود و با عمومی کردن آموزش در سطح جامعه و افزایش سطح علمی دانش آموختگان، به رشد استعدادها و شکوفایی قدرت ابتکار مردم – به ویژه جوانان – کمک کرد.افزون بر این، انقلاب اسلامی با دگرگون ساختن نگرش زن مسلمان نسبت به خود و محیط پیرامون خویش، او را به بازیابی جایگاه و نقش واقعی زنان ایرانی در خانواده و جامعه فراخواند.
۲٫ ارتقای جایگاه زن در اجتماع
بر اساس خودباختگی فرهنگی و رواج ارزش های غربی در عصر پهلوی، هویت اسلامی زن مسلمان ایرانی مورد تهدید قرار گرفت.از سویی در جامعه به تدریج فرهنگ برهنگی و بی عفتی رواج می یافت و از فعالیت های اجتماعی و سودمند زنان نیز کاسته میشد. بعد از انقلاب جایگاه زن در جامعه اسلامی تعیین شد و همانگونه که زنان در جریان انقلاب فعالیت داشتند، پس از انقلاب نیز به جایگاه واقعی خود دست یافتند و توانستند در صحنه های مختلف جامعه حضور یابند.
۳٫ ایجاد روحیه خودباوری
پس از انقلاب، خودباوری و خوداتکایی به گونه ای آشکار در بین آحاد جامعه ایجاد شد؛ مقوله ای که بی شک مهمترین دستاورد اجتماعی انقلاب اسلامی ایران در سطح داخلی بشمار میرود. اوج این خودباوری و شکوفایی شخصیتی در سالهای جنگ تحمیلی دیده میشود. بی تردید ایثار، فداکاری، صداقت و اخلاص مردم و نهادهای مردمی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره زبانزد جهانیان بوده و هست.
وی عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز ایران اسلامی دستاوردهای ارزشمندی را در عرصه بین المللی و علمی نیز به دست آورده است. امروز عموم مردم و مسئولان کشور باید با پیروی از ولایت فقیه و حفظ وحدت ضمن حراست از دستاوردهای انقلاب مقابل هرگونه دسیسه دشمنان بایستند.
درپایان ضمن اجرای مسابقات فرهنگی به برخی ازشرکت کنندگان هدایایی اهدا شد
پایان خبر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --