اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:ملت ایران درراهپیمایی۲۲بهمن امسال درصفوف به هم پیوسته ومنسجم تمامی توطئه های دشمن راباردیگر خنثی خواهندکرد.

حجه الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:ملت ایران درراهپیمایی۲۲بهمن امسال درصفوف به هم پیوسته ومنسجم تمامی توطئه های دشمن راباردیگر خنثی خواهندکرد.

IMG_3475
اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوالله
بحث ما درهفته گذشته پیرامون روایتی ازامام صادق علیه السلام بود که حضرت محکم ترین دستاویزهای ایمان را معرفی فرمودند.
بخشی ازاین روایت راعرضه داشتم گفتیم بعداز قرآن، سیره گفتاری و رفتاری اهل بیت(ع) تضمین کننده سعادت و خوشبختی ماست، اگر بر اساس آن عمل کنیم.
امام صادق(ع) می‎فرماید: از مستحکم ترین دستاویزهای ایمان «أَنْ تُحِبَّ فِی اللَّهِ وَ تُبْغِضَ فِی اللَّهِ»: یعنی این‌که افرادیکدیگررابه خاطر خدا وفی ‏سبیل ‏الله و در راه خدا دوست بدارند.گفتیم اگررنگ خدا در زندگی انسان راه پیدا کرد این انسان موفق می شود اما اگر رنگ خدایی از زندگی انسان جدا شد مطمئن باشید که رنگ شیطانی جایگزین آن می شود.اگردوستی ودشمنی کردن ما، عطا ومنع ما یک جهت را داشته باشد، به اوج قله ونحله سعادت و خوشبختی رسیده‎ایم و بهره‎مند از ایمان کامل و به محکمترین دستاویزهای ایمان چنگ زده‎ایم
ما معمولاً غافلیم لذا رنگ دنیا، غالب بر کل کارهای ماست و متأسفانه گاهی در عبادات ما هم رنگ خدا کم رنگ می شود.اگر محور دوستی امور دنیایی باشد، چون سبب ناپایدار است، رفاقت هم ناپایدار می‌شودروایتی را در همین رابطه می‏خوانم. «أَنَّ اللَّهَ تبارک تَعَالَى قَالَ لِمُوسَى هَلْ عَمِلْتَ لِی عَمَلًا قَطُّ»؛ خداوند به موسی گفت آیا تا به حال کاری برای من انجام داده‌ای؟ حضرت موسی که پیغمبر مرسل است، گفت: «قَالَ صَلَّیْتُ لَکَ»؛ برای تو نماز خوانده‌ام. «وَ صُمْتُ وَ تَصَدَّقْتُ وَ ذَکَرتُ لَکَ»؛ روزه گرفتم، صدقه دادم و ذکر گفتم. «قَالَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَهُ: أَمَّا الصَّلَاهُ فَلَکَ بُرْهَانٌ»؛ خداوند فرمود نمازی که خواندی دلیل این است که تو دین داری و مسلمانی. «وَ الصَّوْمُ جُنَّهٌ»؛ روزه هم سپری است که در جهنم نروی. «وَ الصَّدَقَهُ ظِلٌّ»؛صدقه‏ هایی هم که دادی برای این است که در روز قیامت زیر سایه‏بان آنها قرار بگیری و از حرارت روز قیامت که می‏گویند چه‌قدر زیاد است و طولانی، درامان بمانی. «وَ الذِّکرُ نُورٌ»؛ ذکر هم که برای این است که نورانیّت پیدا کنی. «فَأَیَّ عَمَلٍ عَمِلْتَ لِی»؛ چه‌کار برای من کردی؟
حضرت موسی در پاسخ درماند. «قَالَ مُوسَى دُلَّنِی عَلَى الْعَمَلِ الَّذِی هُوَ لَکَ»؛ عرض کرد خدایا، خودت مرا راهنمایی کن تا من آن را انجام دهم. «قَالَ یَا مُوسَى هَلْ وَالَیْتَ لِی وَلِیّاً»؛خداوند فرمود ای موسی! آیا پیوند دوستی با دوستان من برقرار کرده‌ای؟ یعنی آیا شده که به خاطر من کسی را دوست بداری؟ رفاقت برای خدا و رابطه برای خدا، عملی است که برای خدا است. قطع رابطه برای خدا هم هست که آن هم باید باشد. «وَ هَلْ عَادَیْتَ لِی عَدُوّاً قَطُّ»؛ آیا با کسی به خاطر من قطع رابطه کرده‌ای؟ «فَعَلِمَ مُوسَى أَنَّ أَفْضَلَ الْأَعْمَالِ الْحُبُّ فِی اللَّهِ وَ الْبُغْضُ فِی اللَّه». پس موسی دانست که بافضیلت‌ترین عمل، دوستی برای خدا، و جدایی برای خدا است. دقت کنید که تعبیر روایت داشت: «أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ»بالاترین عمل این است. خیال نکنید که دوستی یک چیز خیلی ساده‏ است! اصلاً وابداً این‌ طور نیست. دوستی برای خدا و دوستی در راه خدا از همه اعمال خیر، برتر است و ارزشش نزد خدای متعال، از همه آنها بالاتر است.

content/uploads/2015/02/IMG_3498.jpg”>IMG_3498

مشروح خطبه دوم:

توصیه به تقوی:
قال الله: « فَما کانَ اللّهُ لِیَظْلِمَهُمْ وَ لکِنْ کانُوا أَنْفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ» (سوره مبارکه توبه آیه شریفه ۷۰) یعنی همانا خداوند به آنها ظلم نمی کند آنها خودشان بر خودشان ظلم می کنند . ظلم به نفس یعنی ظلم به خویشتن آیا می شود کسی بد خود را بخواهد و به خودش ظلم کند؟
زدست غیر ننالم چرا که همچو حباب هیمشه خانه خراب هوای خویشتنم
مردی به یکی از صحابه پیامبر (ص) نامه نوشت و نصیحت خواست .صحابی در جواب نوشت به آن کس که از همه بیشتر او را دوست داری بدی نکن.آن مرد معنای جمله را نفهمید و توضیح بیشتری خواست .مگر می شود کسی را زیاد دوست داشته باشیم و آنگاه به او بدی کنیم ؟ در جواب آمد : بلی ممکن است .مقصود من از آن کس که خیلی دوستش داری فقط خودت هستی که از روی جهالت و نادانی به خیال خوبی به خودت بدی می کنی. همه گناهانی که مرتکب می شوی به خیال خودت حظّ و بهره ای به خودت می رسانی حال آنکه همه اینها در حقیقت جز دشمنی و رفتار خصمانه با خو چیزی نیست .
اما مناسبتها:
یکشنبه۱۹بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
اعلام همبستگی همافران با انقلاب اسلامی و دیدار تاریخی آنان با حضرت امام خمینی(ره) (۱۳۵۷ه.ش
این روز در تاریخ حماسه های قهرمانان نیروی هوائی فراموش نشدنی شد. روزی که دلاوران ارتش اسلام در نیروی هوائی از ستم و بند طاغوت جدا شده و پیوستگی رسمی خود را به امام خمینی و نهضت اسلامی شان به طور صریح و علنی و در کمال شجاعت ابراز و نمایش گذاشتند . این بیعت پر شور نقش ارزنده ای در همبستگی ارتش و خصوصا نیروی هوائی با ملت انقلابی ایران داشت و زمینه اضمحلال رژیم ستم شاهی را بیش از پیش فراهم ساخت و کمر دستگاه طاغوت را شکست . این احساس تعهد ، موقع شناسی و دشمن شناسی در یک بزنگاه تاریخی از افتخارات نیروی هوائی ارتش بود که همه باید این احساس تعهد را نسبت به خطوط قرمز انقلاب داشته باشیم و موقع شناس و دشمن شناس باشیم تا همیشه عزتمندانه زندگی کنیم.
سه‌شنبه۲۱بهمن شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) توسط مردم (۱۳۵۷ ه.ش)
رژیم پهلوی در آن ایامی که حضرت امام به ایران بازگشته بودند توطئه های زیادی برای شکست انقلاب طراحی کرده بود که یکی پس از دیگری به شکست انجامید مثل طرح ترور امام. در این طرح در نظر داشتند که شب بیست و دوم بهمن حدود سیصد تن از یاران خاص امام مثل آیت الله مفتح ، آیت الله بهشتی ، شهید مطهری و … را بازداشت کنند و بعد مقر امام را بمباران کنند. لذا عصر روز بیست و یکم بهمن اعلام حکومت نظامی شد و می خواستند همان روز کار را تمام کنند . خبر به امام رسید، امام مدتی خلوت کردند و بعد فرمود به مردم بگوئید به حکومت نظامی توجهی نکنند و به خیابانها بریزند . اما آیت الله طالقانی مخالفت کرد ، اما امام فرمود اگر این دستور باشد چه می فرمائید؟ که آقای طالقانی گریه اش گرفت و گفت: این سید با جای دیگر در ارتباط است ، بگذارید کارش را بکند که مردم حکومت نظامی را شکستند و کلانتری ها را تسخیر کردند و سلاحها را به غنیمت گرفتند و کارخانه های مسلسل سازی را محاصره کردند و به پیروزی رسیدند.

content/uploads/2015/02/IMG_3500.jpg”>IMG_3500

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --