اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حذف ایران از کمیسیون حقوق زنان در سازمان ملل، نه تنها در راستای حمایت از حقوق زنان قلمداد نمی‌گردد بلکه مسبب نقض حقوق زنان ایرانی می‌شود

حذف ایران از کمیسیون حقوق زنان در سازمان ملل، نه تنها در راستای حمایت از حقوق زنان قلمداد نمی‌گردد بلکه مسبب نقض حقوق زنان ایرانی می‌شود

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، نماز پر شکوه جمعه ۲۵آذر ماه ۱۴۰۱مصادف با ۲۱جمادی الاولی ۱۴۴۴به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. فعالیت تشکیلاتی و سازمان یافته، تأثیر مهمی درپیشرفت یک جریان دارد.
  2. یکی از مهم ترین روش های مخالفان، طرح شعارهای عامه پسند است.

 .۳ در جنگ صفین ودر جریان حکمیت شعارلَا حُکْمَ إِلَّا لِلَّه را مطرح کردند ودر درزمان حکومت علی(ع) پیراهن عثمان  را بهانه کردند.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . شهید مفتح جزو کسانی بود که معتقد بود حوزه علمیه باید ازاین حصاری که به‌دور خودش کشیده بیرون بیاید.

۲ . درمقاطع تاریخ اسلام  از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» استفاده کردند .

  1. حذف ایران از کمیسیون حقوق زنان در سازمان ملل، نه تنها در راستای حمایت از حقوق زنان قلمداد نمی‌گردد بلکه مسبب نقض حقوق زنان ایرانی می‌شود.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

درابتدای خطبه اول خودم را وشما نمازگزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی!

عباد الله اوصیکم وَ نفسی بتقوی الله.

الإمام الصادق علیه السلامالمَسجونُ مَن سَجَنَتهُ دُنیاهُ عَن آخِرَتِهِ . [ الکافی : ج ۲ ص ۴۵۵ ح ۹

امام صادق علیه السلامزندانى [واقعى] کسى است که دنیایش او را از آخرتش باز داشته باشد.

موضوع بحث ما پیرامون دشمن شناسی بوددر هفته گذشته با توجه به ایام شهادت حضرت زهرا به روایت ۷۵ روز به دشمن شناسی از دید گاه حضرت زهرا اشاره کردم:امروز به دو روش از روشهای دشمنان مبتنی برسخنان امیرالمؤمنین در نهج البلاغه اشاره میکنم:

روش اول: فعالیتهای تشکیلاتی و سازمان یافته

فعالیت تشکیلاتی و سازمان یافته، تأثیر مهمی درپیشرفت یک جریان دارد.درزمان امیرالمؤمنین علی(ع) ناکثین با آگاهی از نقش و تأثیر فعالیت سازمانی تلاش کردند تا در قالب یک گروه، حزب و سازمان، متشکل شوند و اهداف خود را به آسانی پیش ببرند.
امیرالمؤمنین میفرمایند، با اینکه اهل باطل در درون خود جهنمی از اختلاف و تفرقه دارند، اما در مقابل حق متحد بوده و در قالب یک تشکل به مقابله با حق می پردازند.

«فَیَا عَجَباً عَجَباً ـ وَ اللهِ ـ یُمِیتُ القَلْبَ وَ یَجْلِبُ الْهَمَّ مِنِ اجْتِمَاعِ هؤُلاَءِ القَوْمِ عَلَى بَاطِلِهمْ، وَ تَفَرُّقِکُمْ عَنْ حَقِّکُمْ« (خطبه ۲۷ نهج البلاغه)

شگفتا، شگفتا! به خدا سوگند! قلب را مى میراند و غم و اندوه را به روح انسان سرازیر مى کند که شامیان در مسیر باطل خود، چنین متّحدند و شما، در طریق حقّتان، این گونه پراکنده و متفرّق !

نماز گزاران عزیز! امروز آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و در کنار آن کشورهای مرتجع منطقه، منافقان و گروهک‌ها برای مقابله با نظام متحد شده‌اند.

مانند جنگ احزاب، دشمنان مبتنی بر اتاق فکر و هدایت‌ واحد وارد میدان شدند وبا هم متحد شده اند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا کاری از پیش نخواهند برد.

روش دوم:شعارها و بهانه های عامه پسند

یکی از مهم ترین روش های مخالفان، طرح شعارهای عامه پسند است. از این طریق جو جامعه را مخدوش و با خود همراه می کنند و برای مردمی جلوه دادن حرکت خود، شعاری مناسب را طرح و با آن جامعه را ملتهب می سازند.
این شعار و بهانه بنابر مقتضیات زمان به شکلی خاص مطرح می شود. در جنگ صفین ودر جریان حکمیت شعار
لَا حُکْمَ إِلَّا لِلَّه را مطرح کردند ودر درزمان حکومت علی(ع) سوژه پیراهن عثمان برای مخالفان آن حضرت بهانه مناسبی بوده است. عجیب این است که کسانی که خود در رأس مخالفان حکومت عثمان بودند حتی شادی خود را از قتل عثمان پنهان نکردند، پیراهن خونین عثمان را علم کردند و به مخالفت با علی(ع) برخاستند.

ابن ابی الحدید می گوید:طلحه، سخت ترین تحریک کنندگان علیه عثمان بود و بعد از او زبیراز همه بیشتر پافشاری می کرد.

بلاذری از ابی مخنف و دیگران نقل کرده است:

وقتی مردم، عثمان را محاصره کردند، طلحه برای آنکه حلقه محاصره تنگ تر و عثمان کشته شود از ارسال آب و نان برای عثمان جلوگیری می کرد. تا آنجا که علی(ع) از این ماجرا به خشم آمد و برای عثمان آب فرستاد.اما بعداز قتل عثمان همینها به خونخواهی عثمان بلند شدند

حضرت امیر در خطبه ۱۳۷ نهج البلاغه می فرماید: وَإِنَّهُمْ لَیَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَکُوهُ، وَدَماً هُمْ سَفَکُوهُ»

«و اینان در طلب حقی هستند که خود آنرا ترک کرده اند و خواهان خونی که خود آنرا ریخته اند.»
به هر حال، ناکثین برای ایجاد تردید در مسلمانان و مغالطه کاری، گروهی را به عنوان خونخواه دور خود جمع کردند تا حکومت علی(ع) ساقط شود.

در عالم سیاست بازان شیطانى، همیشه معمول است که براى اقدام بر ضدّ رقیبان خود دنبال بهانه عوام پسندى هستند و سعى مى کنند رقیب را به کارى که در نظر توده مردم ناخوشایند است متهم کنند، حتى اگر عامل اصلى آن کار خودشان باشند، در چنین برنامه هایى نه منطق حاکم است نه عدالت و وجدان و شرف، هدف بیرون راندن رقیب است به هر قیمتى که ممکن باشد و این درست همان راهى است که «طلحه» و «زبیر» و «عایشه» بعد از بیعت توده مردم با على (علیه السلام) پیمودند و به وسیله آن گروه زیادى را براى جنگ با حضرتش بسیج نمودند،که البته سرانجام خودشان نیز در این آتش سوختند.

امروز هم دشمنان ما شعارهای عامه پسند سر میدهند در صورتی که خود آنها را به هیچ وجه رعایت نمیکنند اینها  فکرشان منافع شخصى خودشان است; نه به فکر مردم 

 شعار عدم رعایت حقوق بشر سر میدهند در حالی که خودشان بیشترین نقش در نقض حقوق دارند ، شعار عدم رعایت حقوق زن را میدهند در حالی خودشان پرونده قطور و پرونده سیاهی در عدم رعایت حقوق زن در کشورشان دارند.میگویند شما دیکتاتور هستید در صورتی که خودشان با کوچکترین اعتراض فرد را سرکوب و نابود و ناپدید میکنند آیا این دیکتاتوری نیست !!؟؟

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِکٍ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص یَقُولُ …رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً یَنْظُرُ لِنَفْسِهِ وَ مَهَّدَ لِرَمْسِه

خدا رحمت کند کسی را که به فکر خویشتن خویش باشد و خود را برای رفتن از این جهان آماده کند. دغدغه ی جدی ما باید دغدغه ی آخرت ما باشد. برادران من، خواهران من، این دنیا با سختی آن، با رفاه آن، با آسایش آن چه بخواهیم چه نخواهیم می‏گذرد. آن چه باید برای آن فکر کنیم و بیندیشیم سرای جاودان آخرت است که در پیشگاه خدا محشور می‏شویم. توشه برداریم که فردا دیر است.

یکشنبه     ۲۷ آذر شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح(۱۳۵۸ ش) روز وحدت حوزه و دانشگاه

شهید مفتح جزو کسانی بود که معتقد بود حوزه علمیه باید ازاین حصاری که به‌دور خودش کشیده بیرون بیاید.پیرامون خودش رابشناسد دنیا را بشناسد، دانش‌ها را،  جریان‌ها را، مسائل سیاسی را، مسائل فرهنگی نوین را، بیشتر بشناسد لذا خود دراین مسیر گام برداشتند.

وبا اقداماتی که داشتند،درواقع مبتکر وحدت حوزه و دانشگاه شدند

یکی دو نکته عرض کنم

نکته اول اینکه این دو قشر در حرکت‌های اجتماعی با هدف مشترکی که داشته اند در روند تحول فکری و فرهنگی جامعه نقشی ارزنده و والا داشته‌اند وامروز هم از همان نقش برخوردارند.

نکته دوم: آنکه علی‌رغم هدف مشترک، دشمن مشترکی هم دارند که در بسیاری از موارد هشیارتر عمل کرد ه و به‌برنامه خویش که ایجاد شکاف و افتراق بین این دو قشر بوده جامه عمل پوشانده است . باید از تارریخ گذشته درس عبرت گرفت

 درمقاطع تاریخ اسلام  از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» استفاده کردند بد خواهان می‌دانند از که و از کجا باید ترسید.. مغولان مساجد را عرصه سُم ستوران کردند. در انقلاب مشروطیت مساجد هدف بود. نهضت ملی در بیست و هشتم مرداد نشکست مگر در اثر ایجاد شکاف و افتراق بین روحانیت و کسانی که عَلَم روشنفکری را به دست گرفته بودند. چه قدر بر چسب خرافه‌پرستی بر پیشانی حوزه‌های علمیه زدند و چه فراوان تهمت بیدینی و بددینی به‌دانشگاهیان زدند. چنین شد که هرکس به‌راه خویش رفت و دژخیم بر سر هر دو راه که غایت و هدف آن یکی بود،آسان و کم‌ ضرر هر دو قشر را سالیان سال از هم جدا کردند و برآنها مسلط شدند .

اما اکنون مجال چون و چرا نیست و باید از شکست‌های تاریخی و ناکامی‌های گذشته که نتیجه قهری اختلاف و افتراق بوده است بپرهیزیم.و درس عبرت بگیریم وحوزه ودانشگاه در کنار هم نسبت به رسیدن آرمانهای انقلاب گام برداشته و دشمنان را ناکام نمایند.

اشاره ای به افتتاح مرکز فرماندهی منطقه‌ای عملیات فضایی آمریکا در اقیانوس هند و آرام

نیروی فضایی ارتش آمریکا بخشی از نیروی هوایی این کشور به شمار می‌آید و جدیدترین شاخه نظامی در ارتش آمریکاست. به دنبال برتری آمریکا در فضا هستند که آن را هم یک کاملاً حیاتی میدانند چرا که با افتتاح این مرکز روی تلفیق نظارت مبتنی بر ماهواره‌ها، رادارها، ارتباطات و موارد دیگر در اقیانوس‌های هند و آرام متمرکز می‌شوند.

هدف چیست ؟

 چین در حال حاضر موشک‌های جدیدی روی زیردریایی‌های خود فعال کرده است که از قابلیت حمله به آمریکا از مبدأ دریای چین جنوبی برخوردارند. ارتش چین طبق گزارش سالانه پنتاگون، دارای ۱۲ زیردریایی اتمی است که به موشک‌های دوربرد «جی آل ۳» مسلح هستند و می‌توانند از آب‌های ساحلی، اهداف آمریکا را در خاک این کشور هدف قرار دهند.

 هدف آشکاری که این موضوع دارد مقابله با تهدیدهای چین و کره شمالی است اما شواهد و قرائن نشان می‌دهند آمریکا بیش از آنکه نگران تهدیدات فضایی و موشکی از ناحیه شرق آسیا و کره شمالی باشد، از جانب پیشرفت‌های موشکی ایران دغدغه دارد؛ به‌ویژه آنکه اعلام خبر دستیابی ایران به فناوری ساخت موشک‌های قاره پیما اتفاقی است که همه محاسبات آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دادلذا میخواهد در این قضیه قافیه را نبازد و به نوعی با حضور خود افول هژمونی خود را با تأخیر بیندازد.

اشاره ای به حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل

با درخواست غیرقانونی آمریکا، چهارشنبه گذشته جلسه رای‌گیری برای حذف کشورمان از کمیسیون مقام زن سازمان ملل برگزار شد. و با ۲۹ رأی از ۵۳ کشور ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل حذف شد

 این جلسه در حالی توسط بانیان اصلی  برگزار شدکه خود به عنوان بزرگ‌ترین ناقضان حقوق زنان در دنیا شناخته می‌شوند. این اقدام به بهانه حوادث اخیر داخل کشورمان، و به نوعی تکمیل‌کننده پازل اقدامات قهری و با هدف به انزوا‌کشاندن جمهوری اسلامی ایران و اعمال فشارهای حداکثری شکل گرفته است که در تضاد با منافع شهروندان کشور تلقی می‌شود. درخواست حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد توسط فعالان حقوق زنان و نمایندگان کشورهایی مطرح شده که کارنامه قابل قبولی در تضمین و رعایت حقوق زنان کشورهای خود ندارند

امروزه علی‌رغم تلاش‌های بین‌المللی در راستای ترویج و ارتقاء حقوق زنان، شاهد نقض کرامت انسانی دختران و زنان در قالب عقیم‌‌سازی اجباری زنان معلول، مهاجر و نژاد خاص با هدف اصلاح نژادی، افزایش خشونت‌های خانگی و مبتنی بر جنسیت و قتل زنان در اروپا، نقض سیستماتیک حقوق زنان فلسطینی توسط رژیم اسرائیل، نقض حقوق زنان رنگین‌پوست و زنان پناهنده و مهاجر در اروپا و آمریکا، افزایش قاچاق دختران و زنان به کشورهای غربی با هدف سوءاستفاده و بهره‌کشی جنسی، وضعیت اسفناک زنان پناهجو در کمپ‌های مهاجرپذیر، تخریب کرامت انسانی و اخلاقی زن، تحلیل بنیاد خانواده و تولد روزافزون کودکان تک‌والدی که هرگز طعم کانون خانواده را تجربه نخواهند کرد، هستیم.آیا اینها نقض حقوق زن نیست

نظام مقدس جمهوری اسلامی  با بهره‌گیری از فرهنگ چند هزار ساله غنی ایرانی و آموزه‌های متعالی اسلام، از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی حمایت از کرامت ذاتی زنان را سرلوحه امور خود قرار داده  و آمارهای درخشان از حضور و مشارکت زنان در سطوح مختلف اداری و مدیریتی، آموزش عالی و مشاغل مختلف، دلالت از حمایت عملی نظام از زنان دارد.  لذا ضمن اینکه این اقدام کور و خصمانه  را محکوم میکنیم اعلام میداریم این اقدام نه تنها در راستای حمایت از حقوق زنان قلمداد نمی‌گردد بلکه مسبب نقض حقوق زنان ایرانی می‌شود.{تکبیر نمازگزاران}

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --