اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم حسن آبادفشافویه : هدف ازتأسیس امورتربیتی انتقال باورها، ارزش ها،به نسل های جدید است.

حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم حسن آبادفشافویه : هدف ازتأسیس امورتربیتی انتقال باورها، ارزش ها،به نسل های جدید است.

نمازپرصلابت جمعه این هفته ۰۸/۱۲/۱۳۹۳درمصلی حسن آبادفشافویه باحضوراقشارمختلف مردم وبه امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم برگزارگردید .امام جمعه محترم بااشاره به مناسبتهای هفته گفتند:اختصاص یک روز از سال به حقوق مصرف کننده و پیش بینی مرجعی برای جبران خسارتهای مصرف کنندگان و مبارزه با متخلفان نشان دهنده رویکرد مسئولان به اهمیت موضوع و تبدیل آن از عرصه شعار به عمل است.

 

مشروح خطبه اول:

بسم الله الرحمن الرحیم

2

عبادالله اوصیکم ونفسی بتقوالله واتباع امره ونهیه

خودم را وشما نمازگزاران عزیزرا درابتدای خطبه اول توصیه میکنم به تقوای الهی

بحث ماپیرامون دشمن شناسی بود گفتیم  یکى از وظایفى که بر عهده ی ماست شناخت دشمن و حربه های اوست

گفتیم از هر راهى که دشمن وارد مى شود باید راهکار مقابله با آن را پیدا کند وهم چنین گفتیم چهارصفتی هست که انسان بایدآنهاراازخوددورکندوالا به راحتی درچنگ شیطان قرار میگیرد. بخل، حرص، عجله و حسادت شیطان گفت انسانهایی که صفات رادارند اینها مثل توپى در دست من هستند که اینهارا به سادگى در چنگ خودم درمی‌آورم
عکس روز 090
ابن ابی العوجاء زندیق، کمونیست و دهری و مادی گراست. – دهری به کسانی می گفتند که خدا و قیامت را منکر بودند، به تعبیر امروزی ماتریالیسم بودنداو چند جلسه با امام صادق علیه السلام بحث کرد، در یک جلسه امام آن قدر زیبا با او بحث کرد که همه راه هایی را که منجر به کفر می شد بر او بست. راوی می گوید وقتی رفت گفتم: یابن رسول الله، فکر کنم او امروز مسلمان شود. آقا فرمود: او کافر می میرد، او کور است، خوب گوش می دهد، ولی توجه و گیرایی ندارد. چشم ظاهری دارد امام را می بیند اما تأثیر نمی پذیرد. اگر گام های شیطان را نشناسیم مبتلا می شویم؛ خطوات شیطان هم زیاد است.

این همه پیغمبر برای ابوجهل قرآن خواند، خودش هم می گفت: «انّی اعلم هو الصادق»؛من می دانم حق با پیغمبر است، ولی ایمان نمی آورم.

کینه و عدم ترحم یکی دیگر ازابزارهای  شیطان

اگر ما این گام های شیطان را نشناسیم شاید به آن مبتلا شویم.این گام ها زیاد است. چهار مورد آن را درخطبه هفته قبل عرض کردم.

گام دیگرشیطان کینه است،کینه خشم فرو خورده و نوعی عقده روانی است. در تفاوت میان کینه و عداوت گفته اند: تفاوت این دو در باطنی و ظاهری بودن آنها است. کینه یعنی دشمنی پنهان و عداوت، یعنی دشمنی آشکار. خطر کینه برای صاحب آن دائمی است زیرا که درون او را سرشار از احساس بد، تنفر می کند و شادی اش را می زداید و برای طرف مقابل آنگاه خطر ساز می شود که به صورت دشمن و رفتار کینه توزانه ظاهر شود.
کینه و دشمنی به طور کلی یکی از عوامل مهمی است که زندگی فردی و اجتماعی انسان را تهدید می کند و با امنیت، سلامت، آرامش و خوشی زندگی در تضاد است.

عکس روز 110

«إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَن یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَهَ وَالْبَغْضَاء».[ مائده، ۹۱] سعی کنید با برادر، فامیل، آشنا، پدر، مادر، دوست، کینه نداشته باشید، قهر نباشید و اختلاف نداشته باشید.قرآن کریم در سوره حجرات می فرماید: «فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ»؛ رابطه تان را با هم خوب و اصلاح کنید،«وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُون»( حجرات، ۱۰٫)؛تا رحم خدا شامل حالتان شود. اگر شما به هم رحم نکنید، از خدا توقع رحم نداشته باشید. حدیث داریم، امیرمؤمنان فرمود: «یَا نُوفُ ارْحَمْ تُرْحَمْ»[ مستدرک، ج ۹، ص ۵۵؛ بحارالانوار، ج ۷۱، ص ۳۹۶؛ مجموعه ورام، ج ۲، ص ۱۶۴٫]ای نوف! رحم کن، از دیگران بگذر تا خدا از تو بگذرد.مردم از هم بگذرید تا خداوند شما را مورد لطف قرار بدهد. یک گام شیطان کینه و دیگری تزیین گناه است یعنی شیطان گناه را زیبا جلوه می دهد.

امام حسین علیه السلام: إنَّ شیعَتَنا مَن سَلِمَت قُلوبُهُم مِن کُلِّ غِشٍّ وَغِلٍّ وَدَغَلٍ؛
بى گمان شیعیان ما دل هایشان از هر خیانت، کینه و فریبکارى پاک است.
 (بحارالانوار، ج۶۸، ص۱۵۶، ح۱۱)

مشروح خطبه دوم:

خودم را وشما نمازگزاران عزیزرا درابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی!

قال علی(ع) : « ازهد فی الدنیا یبصرک الله عوراتها،و لا تغفل فلست بمغفول عنک» (نهج الیلاغه؛حکمت ۳۹۱) یعنی از حرام دنیا چشم بپوش تا خدا زشتی های آن را به تو نمایاند و غافل مباش که لحظه ای از تو غفلت نشود .پس امام می فرماید آنکه چشم حق بین (بصیرت) دارد از حرام دنیا پوشیده است و خداوند این پاداش (حق بینی ) را به وی عطا فرموده است.

از یکی از علما بزرگ پرسیدند چگونه است که شما به هیچ گناهی نزدیک نمی شوید و ایشان فرموده: من بوی تعفن گناه را استشمام می کنم و لذا به آن نزدیک نمی شوم.از طرف دیگر کسی که به چیزی علاقه مند شد عیوب آن چیز را نمی بیند و درک نمی کند هر مقدار هم عیب داشته باشد او حسن و زیبایی می انگارد.علاقه به دنیای حرام اینگونه است کسی که به آن علاقه مند است بدی هایش را نمی بیند .پس قدری گذشت و قناعت می خواهد تا از حرام دنیا چشم بپوشیم تا خدا زشتی های آن را به ما نشان دهد.

و همینطور انسان مومن همیشه خود را در حضور می بیند، در حضور پروردگار، در حضور پیامبر اعظم(ص) ، در حضور ائمه اطهار(ع) و لذا شرم دارد که گناه کند و ترک واجبات کند و حتی شرم دارد کار مکروه انجام دهد ،او پیوسته مواظب است.

اما مناسبتهای هفته آینده:

امروزجمعه۸اسفند  روز امورتربیتى وتربیت اسلامى

هشتم اسفند ماه سال یکهزار و سیصد و پنجاه و نه هجری شمسی، « ستاد امر تربیتی » در مدارس کشور به همّت شهیدان رجائی و باهنر تأسیس شد.
استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد. مهم ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است

در امر تعلیم و تربیت بود و بر این باور بودند که تزکیه باید پیش از تعلیم قرار گیرد.درقضیههسته ای اگرتزکیه نباشد کلاهک هسته ای میسازند مثل اسرائیل!!!اما ما چون دین واعتقاد ما میگوید باید تزکیه همراه با تعلیم باشد ازانرژی هسته ای فقطبرای مصارف صلح آمیز استفاده میکنیم

شنبه۹ اسفند  روز ملى حمایت از حقوق مصرف کنندگان

عکس روز 116

اختصاص یک روز از سال به حقوق مصرف کننده و پیش بینی مرجعی برای جبران خسارتهای مصرف کنندگان و مبارزه با متخلفان نشان دهنده رویکرد مسئولان به اهمیت موضوع و تبدیل آن از عرصه شعار به عمل است.مصرف کننده حقوقی دارد که مسئولان و عرضه کنندگان کالا باید به آن توجه داشته باشند یکی اینکه مصرف کننده باید از اطلاعات کامل برخوردار باشد به خاطر تنوع کالا و وکیفیت کالاحق انتخاب داشته باشد و از حمایت دولت برخودار باشد.

مقاممعظم رهبری فرمودند:تا وقتی چشمان ما به دست دیگران باشد، دنبال این باشیمکه فلان مقدار از تحریم ها کم شد، فلان حرف را فلان مسؤول آمریکا گفت و یانگفت، به جایی نمی رسیم”.لذا باید همه عزممان راجزم کنیم تا ازاین گردنه

عبورکنیم.وبه افتصاد جامعه رونق ببخشیم.

چهارشنبه۱۳جمادی الاولشهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت ۷۵ روز (۱۱ ه ق)

 هنگامى که خداى تعالى حضرت آدم ابوالبشر را آفرید و از روح خود در او بدمید، آدم به جانب راست عرش نظر افکند، آنجا پنج شبح غرقه در نور به حال سجده و رکوع مشاهده کرد، عرض کرد: خدایا قبل از آفریدن من، کسى را از خاک خلق کرده‏اى؟ خطاب آمد: نه، نیافریده‏ام. عرض کرد: پس این پنج شبح که آنها را در هیئت و صورت همانند خود مى‏بینم چه کسانى هستند؟خداى تعالى فرمود: این پنج تن از نسل تو هستند، اگر آنها نبودند، ترا نمى‏آفریدم، نامهاى آنان را از اسامى خود مشتق کرده‏ام (و من خود آنان را نامگذارى کرده‏ام)، اگر این پنج تن نبودند، نه بهشت و دوزخ را مى‏آفریدم و نه عرش و کرسى را، نه آسمان و زمین را خلق مى‏کردم و نه فرشتگان و انس و جن را.منم محمود و این محمد است، منم عالى و این على است، منم فاطر و این فاطمه است، منم احسان و این حسن است، و منم محسن و این حسین است. به عزتم سوگند، هر بشرى اگر به مقدار ذره‏ى بسیار کوچکى کینه و دشمنى هر یک از آنان را در دل داشته باشد، او را در آتش دوزخ مى‏افکنم… یا آدم، این پنج تن، برگزیدگان من هستند و نجات و هلاک هرکس وابسته به حب و بغضى است که نسبت به آنان دارد. یا آدم، هر وقت از من حاجتى مى‏خواهى، به آنان توسل کن.ابوهریره مى‏گوید، پیامبر اکرم در ادامه‏ى سخن فرمود: ما پنج تن کشتى نجاتیم، هرکس با ما باشد، نجات یابد، و هرکس که از ما روگردان شود هلاک گردد. پس هرکس حاجتى از خدا مى‏خواهد پس به وسیله‏ى ما اهل‏بیت از حضرت حق تبارک و تعالى مسئلت نماید». حقیقت آنست که پنج تن مقدّس رمز خلقتند:یا أحمَدُ! لَو لاکَ لَما خَلَقتُ الأفلاکَ، وَ لَو لا عَلِىُّ لَما خَلَقتُکَ، وَ لَو لا فاطِمَهُ لَماخَلقُتُکما. اى احمد! اگر تو نبودى آسمان و زمین نمى‏آفریدم و اگر على نبود تو را نمى‏آفریدم و اگر فاطمه نبود شما را نمى‏آفریدم (یعنى شمایان رمز خلقتید).و فاطمه حوریّه‏اى بود که چند صباحى لباس آدمیان در بر نمود

پنجشنبه۱۴اسفند  تأسیس کمیته امداد امام خمینى(ره) (۱۳۵۷ ه.ش)وآغاز هفته احسان و نیکوکارى (۱۴ تا۲۰ اسفندماه)

دراین زمینه باتوجه به کمبود وقت ان شاءالله هفته آینده صحبت خواهم کرد.

(والسلام علیمکم ورحمه الله وبرکاته)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --