اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:شهدابه ماآموختندبایددرتمام شرایط پیرورهبرومقتدای خودباشیم

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:شهدابه ماآموختندبایددرتمام شرایط پیرورهبرومقتدای خودباشیم

نمازپرصلابت جمعه این هفته ۲۲/۱۲/۱۳۹۳درمصلی حسن آبادفشافویه باحضوراقشارمختلف مردم وبه امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم برگزارگردید .امام جمعه محترم بااشاره به انتخاب رییس جدید مجلس خبرگان رهبری گفتند: اعضای مجلس خبرگان رهبری در هفدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان با اکثریت آرا، آیت الله محمد یزدی را به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند. این انتخاب آگاهانه نشان داد که بدون تأثیر پذیری از فشارهای بیرونی، حتی ذره ای، زاویه گیری از نظام اسلامی را بر نمی تابند.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
مشروح خطبه اول:
بسم الله الرحمن الرحیم

IMG_6462
عبادالله اوصیکم ونفسی بتقوالله واتباع امره ونهیه
خودم را وشما نمازگزاران عزیزرا درابتدای خطبه اول توصیه میکنم به تقوای الهی
بحث ماپیرامون دشمن شناسی بود گفتیم یکى از وظایفى که بر عهده ی ماست شناخت دشمن و حربه های اوست
واز هر راهى که دشمن وارد مى شود باید راهکار مقابله با آن را پیدا کند چهارصفتی که انسان بایدآنهاراازخوددورکندوالا به راحتی درچنگ شیطان قرار میگیرد. بخل، حرص، عجله و حسادت وکینه ورزی را درجلسات قبل عرض کردم .
گام دیگرشیطان: فرصت سوزی
گام دیگر شیطان تسویف است. تسویف یعنی فرصت سوزی، یعنی از دست دادن وقت، یعنی امروز و فردا کردن.
این که انسان دائم بگوید فردا، پس فردا، حالا درس می خوانیم، حالا خوب می شویم، حالا اصلاح می شویم. مگر انسان خبر دارد چقدر عمر می کند؟ مگر انسان می داند که حتماً پیر می شود و فرصت پیدا می کند. تازه اگر فرصت هم پیدا شود، این فرصت جوانی و نوجوانی پیدا نمی شود. انسان های زیادی هستند که اکنون برای از دست رفتن فرصت های جوانی شان تأسف می خورند، این ها برای ما عبرت است. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:
«إیّاکم و تسویف العمل»؛(الحیاۀ،ص۵۷۴)
بپرهیز از این که تسویف و فرصت سوزی کنی و کارت را به آینده موکول کنی. استفاده کن و بهره بگیر. نگذار فرصت هایت از بین برود. شما به قیام کربلا توجه کنید، چه افرادی فرصت را از دست دادند! شاید قصد همه آنها هم بد نبود، اما انسان گاهی ناخواسته فرصت را از دست می دهد.
==================================
طرماح بن حکم
طرماح ابن حکم یکی از اصحاب امام حسین علیه السلام است. او در همین مسیری که امام به سوی کربلا و کوفه می رفت با حضرت ملاقات کرد. ظاهراً این اتفاق در همان روزهایی است که حرّ بن یزید ریاحی لشکر امام را محاصره کرده بود. وقتی طرماح با چند نفر آمدند، حرّ به امام عرض کرد این ها باید به کوفه برگردند. امام فرمود:این ها لشکر من هستند و با من هستند. گفت: نه آقا، این ها با شما نبودند این ها الآن آمدند و پیوستند. امام فرمود: فرقی نمی کند این ها با من هستند کاری با آنها نداشته باش. جلو آمدند، امام از یکی از آنها پرسید: از کوفه چه خبر؟ عرض کرد: یابن رسول الله، قیس ابن مسهر شهید شد – قیس مثل مسلم نماینده امام در کوفه بود- سفیر شما شهید شد.امام فرمود:«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ»؛بعضی ها رفتند، بعضی ها منتظر رفتن هستند. بعد دستانش را بالا آورد و عرضه داشت:«اللهم اجمَع بیننا و بینَهُم»؛
اما باقر(علیه اسلام: وَ إِیَّاکَ وَالتَّسْوِیفَ فَإِنَّهُ بَحْرٌ یَغْرَقُ فِیهِ الْهَلْکَى وَ إِیَّاکَ وَ الْغَفْلَهَ فَفِیهَا تَکُونُ قَسَاوَهُ الْقَلْبِ وَ إِیَّاکَ وَ التَّوَانِیَ فِیمَا لَا عُذْرَ لَکَ فِیهِ فَإِلَیْهِ یَلْجَأُ النَّادِمُونَ. (تحف العقول، ص ۲۸۵)
امام باقر(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «وَ إِیَّاکَ وَ التَّسْوِیفَ فَإِنَّهُ بَحْرٌ یَغْرَقُ فِیهِ الْهَلْکَى؛ مراقب باش فریب شیطان را نخوری و در کار خیر امروز و فردا نکنی که تسویف دریایی است که هر که در آن بیافتد غرق می‌شود و به هلاکت می‌رسد.» دریای ژرفی است و انسان فریب می‌خورد و گمان می‌کند می‌تواند در آن شنا کند؛ ولی وقتی وارد آن می‌شود به هلاکت می‌رسد.
_________________________________________________________________

مشروح خطبه دوم:
خودم را وشما نمازگزاران عزیزرا درابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی!
قال رسول الله (ص):« وُدُّ المُؤمِنِ لِلمُؤمِنِ فِی اللّهِ مِن أعظَمِ شُعَبِ الإِیمانِ . ألا و مَن أحَبَّ فِی اللّهِ و أبغَضَ فِی اللّهِ و أعطى فِی اللّهِ و مَنَعَ فِی اللّهِ فَهُوَ مِن أصفِیاءِ اللّه» (اصول کافی؛جلد۳؛صفحه۱۲۴) پیامبر (ص) فرمود: دوستی مومن با مومن برای خدا از بزرگترین شعبه های ایمان است آگاه باشید هر که دوستیش برای خدا ،دشمنی اش برای خدا ، عطایش برای خدا و منعش برای خدا باشد از برگزیدگان الهی است.
یکی از مصادیق تقوا این است که انسان محبتها و عداوتهای خود را برا اساس محبت و عداوت الهی تنظیم کند .یعنی کسانی که با خدا در رابطه بوده اند و خداوند نیز به آنان محبت دارد مومنین هم آنها را دوست بدارند و کسانی که با خدا قطع را بطه کردند و خداوند نیز آنان را دوست ندارد انسان مومن هم محبت این گونه افراد را در دل خود جای ندهد گرچه پدر یا فرزند او باشد.پس یک انسان مومن و با تقوا باید حب و بغضش بر این محور باشد نه به خاطر صفات رذیله ای که در او پیدا می شود و یا بخاطر امور مادی و زود گذر این عالم.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
اما مناسبتهای هفته آینده:
امروز ۲۲اسفندسالروزتأسیس بنیادشهیدوروزبزرگداشت شهدا
بنیاد شهید انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ۵۸ به فرمان امام راحل تأسیس ش و در سال ۱۳۸۳ نیز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی رور ۲۲ اسفند‌ماه روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شد.
در تاریخ انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن و ۸ سال دفاع مقدس از روزهای سرنوشت‌ساز است روز بیست و دوم اسفند، تجلیل از خالقان این روزها در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی است.
مقام شهید و شهادت یک مقام حسرت است و غبطه !نه مقام تاسف. وقتی انسان به آیات قرآن و روایات مراجعه میکند بس که فضیلت برای شهید و شهادت بیان میشود این فضائل در انسان ایجاد رغبت میکند و کسانی که نسبت به این معرفت پیدا میکنند حسرت و غبطه میخورند که چرا از این قافله عقب مانده اند و از خدا پیوسته میخواهند که به این مقام رفیع که مقام شهادت است نائل شوند.
با مراجعه به آیات و روایات به این مقام عظیم که مقامی بسیار بزرگ است انسان معرفت پیدا میکند و کسانی که حتی اندک معرفتی نسبت به این مقام پیدا کنند پیوسته از خدا میخواهند که به این مقام رفیع نائل شوند. مقام صالحی که در قرآن گفته شده مقامی است که به شهید داده میشود، مقامی که با جانشان مجاهده میکنند مقام، مقام شهید است. پیوسته برای شهید حیات قائل اند هم در دنیا هم در آخرت.
امام خمینی(ره) فرمودند «فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»؛ بنابراین همه ما باید بر آن باشیم تا منویات امام‌(ره) و رهبری را در مورد زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا اجرایی کنیم.
به زبان اوردن عملکرد شهدا و ایثارگران درجنگ ها کار بسیار اسانی است اما در عمل سخت است در اکثر وصیت نامه و دست نوشته های شهدا چند عامل مشترک است اطاعت از رهبری ومهم ترین ان دینداری وپیروی راستین از دین.
هرچه نظام اسلامی دارد مرهون از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران است،شهدا به ما آموختند باید در تمام شرایط پیرو رهبر و مقتدای خود باشیم،
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
سه‌شنبه۲۶ اسفندارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی (۱۳۷۳ ه. ش)
و در شامگاه ۲۶اسفند۱۳۷۳ بر اثر عارضه قلبى و تنفسى نداى حق را لبیک گفت و به دیار باقى شتافت.
تقریبا کمتر تصویری از امام خمینی(ره) در جمع و میان مردم است که سیداحمد در کنار پدر حضور نداشته باشد، از همان راه پله های هواپیمای ایرفرانس تا وداع جانگذار پسر با پیکر بی جان پدر در خرداد ۶۸هرجا امام بود، سید احمد هم بود و مردم هیچ گاه این تصویر یا انگاره را فراموش نکردند.
بعد از درگذشت مشکوک و ناگهانی سید مصطفی سید احمد مجبور شد هم مصطفی باشد،برادران شهدا ،جوانان ما توجه داشته باشند جای شهدا راپرکنند.
ایشان از زمانی که امام را شناختند و راه زندگی خود را انتخاب کردند با خود عهد بستند که تا پایان عمر با امام باشند. بعد از آن با دقت در سیر زندگی این عزیز متوجه می‏شویم که حتی یک مورد از این پیمان خود تخطی نکرده است.رابطه امام با حاج سید احمد آقا تنها رابطه پدر و فرزندی نبود، بلکه رابطه مرید و مراد بود. ایشان امام را حجت خدا می‏دانست و همیشه این‏را می‏گفت که تفسیر زندگی من بودن در کنار امام است. کار کردن در کنار امام است. در حقیقت تمام دلخوشی ایشان این بود که در کنار مردی کار می‏کند و برای اهداف مردی زندگی و تلاش می‏کند که دین خدا را احیا کرده است.یکی از خصوصیات بارز مرحوم یادگار امام -سیداحمد خمینی- ولایتمداری ایشان است که هم در زمان حیات حضرت امام(ره) و هم در دوران بعد از آن به نحو کاملی آشکار بود. ازدرگاه احدیت برای آن عزیزعلودرجات طلب میکنیم.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
مجلس خبرگان رهبری و انتخاب هوشمندانه آیت الله یزدی به ریاست این مجلس
تازه ترین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری درحالی برگزار شد که در سه دهه اخیر، این مجلس جایگاهی برجسته در ساختار سیاسی کشورمان داشته است. جایگاهی که اهمیت خود را سال ۱۳۶۸ و در پی انتخاب جانشین رهبر کبیر انقلاب نشان داد. درحالی که ممکن بود ایران با شرایطی بحرانی در سطح داخلی و بین المللی مواجه شود و دشمنان نیز خود را برای اجرای توطئه های جدید آماده می کردند، مجلس خبرگان رهبری تشکیل جلسه داد. در این جلسه ی به یاد ماندنی، پس از بحثهای فشرده و دقیق، آیت ا… العظمی امام خامنه ای به عنوان جانشین امام خمینی(ره) به رهبری انقلاب اسلامی انتخاب شد.
اعضای مجلس خبرگان رهبری در هفدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان (دوره چهارم) با اکثریت آرا، آیت الله محمد یزدی را به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند. این انتخاب آگاهانه نشان داد که بدون تأثیر پذیری از فشارهای بیرونی، حتی ذره ای، زاویه گیری از نظام اسلامی را بر نمی تابند.
زندگی آیت الله یزدی، همواره با تلاشها و دغدغه های علمی و فرهنگی همراه بوده است. بخشی از این تلاشها در قالب سخنرانیها و تدریسها تبلور یافته است که اغلب، اساسی ترین مباحث اسلام و تشیع در آن مورد مداقه قرار گرفته است و تا هم اکنون نیز ادامه دارد. بخش دیگر آن نیز در قالب مقالات و کتب مفیدی است که جوانان و طالبان علم را از معارف والای مکتب تشیع بهره مند می سازد.
زندگی سیاسی حضرت آیت الله یزدی، با توجه به مبارزه بی امان ایشان با رژیم شاه و نیز افشاگریهای فراوان که به تبعید و شکنجه معظم له منجر می شد و با نگاه به سابقه مدیریت ایشان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، بخشی از تاریخ انقلاب را تشکیل می دهد و مطالعه آن، فضای مبارزه و مقاومت را در اذهان دوستداران انقلاب زنده می سازد. آیت الله یزدی با ورود به حوزه علمیه قم، مبارزه و درس را توأمان می آغازد و با شرکت در درس امام خمینی(ره) و جلساتی عمومی و خصوصی ایشان، توانایی و عزم خود را برای پی گیری جریانهای سیاسی و پیروی از خط مشی امام(ره) اعلام می دارد. ارتباط وی با امام با حاضر شدن در درس خارج اصول ایشان در مسجد سلماسی و پرسشهای علمی و سیاسی در پایان درس آغاز شد.
آیت الله محمد یزدی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در خدمت نظام و بازوی توانای امام و رهبری بود. ایشان در مسؤولیتهای بسیار مهمی ایفای نقش نموده اند
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
اشاره ای به چهارشنبه سورى
علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود.
متاسفانه به خاطر رسوم غلط، جوانان زیادی زخمی و کشته می‌شوند و پدران و مادران آنها در سوگ آنها می‌نشینند.
همه انبیا و اولیای الهی آمدند تا با خرافات مبارزه کنند و مراسم چهارشنبه آخر سال هم نوعی خرافه است.لذاوالدین عزیز توجه بیشتری به فرزندان خودداشته باشید که خدای ناکرده حادثه ناگواری اتفاق نیفتد.
(والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --