اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / مردم قدردان زحمات دولت هستند اما انتظاردارند با گرانی ها بی منطق وافسارگسیخته برخورد کنند

مردم قدردان زحمات دولت هستند اما انتظاردارند با گرانی ها بی منطق وافسارگسیخته برخورد کنند

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهروکهریزک نمازباشکوه جمعه ،درتاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه مصادف با سوم شوال ۱۴۴۳ به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقرشهروکهریزگ وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی نمازجمعه برگزارشد

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱٫انسان پس از کسب توفیقات باید بر حفظ دستاوردها سرمایه گذاری و تلاش کند

۲٫مراقب باشیم بعداز ماه رمضان که وارد زندگی عادی شدیم این سرمایه ها از دست ما نرود

۳٫خداوندبه توابین توفیق حفظ دستاوردها را می دهد

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
  1. آمریکا در بحران اکراین قدرت تعیین‌کنندگی خود را از دست داده است ودوران آمریکایی تمام شده است.
  2. اصلی‌ترین عوامل کاهش قدرت آمریکا بیشتر مسائل داخلی هستند تا مسائل بین‌المللی !
  3. مردم قدر دان خدمات دولت هستند اما توقع دارند که دولت و رییس جمهور برای توقف گرانی‌های بی‌منطق و لجام گسیخته به صورت جهادی عمل کنند
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

اولین جمعه بعداز ماه مبارک رمضان است چند جمله ای پیرامون مراقبت از دستاوردهای ماه رمضان به محضر شما عزیزان تقدیم بدارم.

انسان پس از کسب توفیقات باید بر حفظ دستاوردها سرمایه گذاری و تلاش کند؛ اگرزمان خاصی بر انسان می گذرد و توفیق مناجات و توبه پیدا می کند، اگر ماه رمضان و شب قدری بر او گذشت و رزق های این ماه از جمله: طهارت نفس و توفیق قیام در شب و شب زنده داری و سحرخیزی و تلاوت قرآن و… را به دست آورد باید در حفظ آن ها بکوشد و بر آن اضافه کند.

اما نسبت به حفظ دستاوردهای ماه رمضان چه باید کرد؟

نکته ای که باید توجه داشته باشیم این است که درماه رمضان به اندازه معرفت و تلاشمان سرمایه هایی به دست آورده ایم ؛که این سرمایه ها هم قیمتی است و هم دشمن دارد و هم انسان باید برای حفظ آن ها برنامه ریزی داشته باشد مراقب باشیم بعداز ماه رمضان که وارد زندگی عادی شدیم این سرمایه ها از دست ما نرود

 در روایتی آمده که عده ای به محضر رسول خدا( ص) عرض کردند: یا رسول الله ما وقتی در محضر شما هستیم حالات خوبی داریم و به دنیا بی علاقه و مشتاق آخرت می شویم؛ اما وقتی از شما فاصله می گیریم و به کسب و کار و زندگی و هم نشینی با خانواده مشغول می شویم، آن حالات معنوی از دست می رود و دوباره به دنیا رغبت پیدا می کنیم.چیزی که متأسفانه خیلی از ماها مبتلی هستیم درماه رمضان ،درشبهای قدر،در اماکن متبرکه حال خوبی داریم ولی وقتی فاصله میکیریم آن حالات روحی ومعنوی خوب را ازدست میدهیم!!!!اصحاب سؤال کردند! آیا ما منافق و دورو نیستیم؟ حضرت فرمودند: این نفاق و دورویی نیست ولی خطر دیگری شما را تهدید می کند و آن خطوات شیطان است.

خطوه یعنی آن قدم های پنهانی شیطان که آرام آرام و بدون اینکه بفهمیم، به ما نزدیک میشود سرمایه های ما را می گیرد و ناگهان می بینیم که مثل روز اول شده ایم و چیزی نداریم

 بعد حضرت نکته ای را فرمودند: «وَ اللَّهِ لَوْ تَدُومُونَ عَلَى الْحَالَهِ الَّتِی وَصَفْتُمْ أَنْفُسَکُمْ بِهَا لَصَافَحَتْکُمُ الْمَلَائِکَهُ وَ مَشَیْتُمْ عَلَى الْمَاءِ»( الکافی، ج‏۲، ص: ۴۲۴)

اینها گام‌ها و و سوسه‌های شیطان‌اند که شما را به دنیا تشویق مى‌کند. به خدا سوگند،اگر آن حالاتی که در نزد من وصف کردید را حفظ می کردید، ملائکه با شما مصافحه می کردند و روی آب راه می رفتید یعنی عالم شما عوض می شد و عالم ملائکه می شد و حالات ملائکه را پیدا می کردید و همنشین آن ها می شدید.

 نکته دیگری را بیان می کنند که در این زمان باید چه کنیم ؟ می فرمایند:   إِنَّ الْمُؤْمِنَ مُفَتَّنٌ تَوَّابٌ  اگر گاهی شیطان به شما هجوم می آورد، راه حل این است که تواب باشید. خداوند نیز به توابین توفیق حفظ دستاوردها را می دهد

حضرت میفرمایند:اگر می توانید، سرمایه هایتان را حفظ کنید که شیطان دستبرد نزند ولی اگر هم غفلتی پیش آمد، تواب باشید یعنی این طور نباشد که اگر امروز نماز اول وقت از دستتان رفت، بی خیال باشید بلکه اگر محاسبه کردید و گریه و توبه کردید، فردا دوباره می توانید نماز اول وقت بخوانید. پس آخرین راه برای حفظ دستاوردهای معنوی همین تواب بودن است.

به طور قطع تقوا مهم‌ترین دستاورد ماه رمضان است. اعمالی که در طول ماه رمضان انجام می‌شد مانند انس با قرآن، کمک به نیازمندان، خدمت به دیگران، انفاق و امر به معروف و نهی از منکر باید پس از ماه مبارک رمضان تقویت شوند زیرا این اعمال تجلی تقوا هستند.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

خودم را وشما نمازگزاران عزیز را مجدداً درابتدای خطبه دوم نوصیه میکنم به تقوای الهی!

اشاره ای به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری

در خطبه های نماز عید فطربه دو نکته اشاره کردم امروز هم به یک نکته اشاره میکنم:

فرمودند:امروز جهان در آستانه‌ یک نظم جدید است؛ یک نظم بین‌المللی جدید در پیش است برای دنیا، در مقابل نظم دوقطبی‌ای که تا بیست و چند سال پیش مطرح بود

 نظام دو قطبی از پایان جنگ جهانی دوم تا دهه ۹۰ میلادی بر دنیا حاکم بود. در نظم دو قطبی شوروی و آمریکا به‌عنوان دو قطبِ قدرت، مناطق جهان را به حوزه نفوذ تقسیم کرده بودند و بر حوزه‌های مختلف حاکم بودند. پس از فروپاشی شوروی نظم حاکم بر جهان هم تغییر کرد و آمریکا به‌عنوان تنها قطبِ موجود بر مناطق مختلف حاکم شد.ازآنجا که آمریکاییهابه رژیم صهیونیستی دارای منافع مشترک هستند مهم‌ترین هدف راهبردی آن «تأمین امنیت اشغالگر قدس» بود.و به‌تنهایی نظام امنیتی حاکم در غرب آسیا را تعیین میکرد.

اماهمراه با تحولات در جهان عرب در سال ۲۰۱۱ یک ضربه اساسی بر نظم آمریکایی حاکم بر منطقه وارد شدکه بعد از آن بیداری اسلامی در منطقه آغاز شد بعضی از کشورها هم از جمله نظام مقدس جمهوری اسلامی هم برآن تأکید کردند وبه دنبال آن یک جنگ جهانی نیابتی شکل گرفت تا جلوی شکست نظم نوین آمریکایی را بگیرد.امروز هم تحولاتی در حال شکل گیری هست ازجمله در اوکراین که نشان میدهد . آمریکا در این بحران قدرت تعیین‌کنندگی خود را از دست داده است ودوران آمریکایی تمام شده است.

 سال به سال نشانه‌های بیشتری از  کاهش قدرت آمریکا احساس می‌شود. این موضوع حتی در خود آمریکا و در میان شهروندان این کشور هم محسوس است به عنوان مثال، در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۲۱ از میان ۱۰۱۹ آمریکایی ۷۹ درصداذعان کردندکه احساس می‌کنند آمریکا در حال فروپاشی است.

کاهش توان نظامی”ناکارآمدی‌های سیاسی»کسری بودجه ،مشکلات اقتصادی«محدودیت‌های بودجه‌ای»مشکلات اجتماعی،شکاف عظیم در توزیع ثروت ،دوقطبی شدن بی‌سابقه سیاست در آمریکا ،از نشانه های فروپاشی در آمریکاست.فرانسیس فوکویاما تئوری‌پردازمعروف نظریه «پایان تاریخ» در مردادماه سال گذشته خاطرنشان کرده بود که اصلی‌ترین عوامل کاهش قدرت آمریکا بیشتر مسائل داخلی هستند تا مسائل بین‌المللی. مرکز افکارسنجی پیو در یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ تصریح کرد که تنها یک چهارم آمریکایی‌ها می‌گویند می‌توانند به دولت کشورشان اعتماد کنند. بی‌اعتمادی به دولت به ویژه در میان نسل‌های جوان‌تر مشهود است.

 اشاره ای به عملکرد دولت سیزدهم و انتظارات مردم

در ۸ماهه گذشته، دولت آقای رئیسی باب حضور و گفتگو با مردم و در بین مردم را باز کرد. واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج گیری کرونا را تا حدود زیادی مهار کرد. حقوق و مزایا را بدون تأخیر پرداخت کرد و دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید. صادرات نفت را سرو سامان دادندو افزایش بخشید رییس جمهور و وزرای دولت او شبانه‌روز مشغول تلاش و جهاد هستند. با آنان می‌نشینند و درددل آن‌ها را از نزدیک می‌شنوند. تجارت خارجی را به حدود ۱۰۰میلیارد دلار ارتقاء داد و بدهی‌های به‌میراث‌مانده از دولت قبل را پرداخت. سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفت. تا حدود زیادی تحریم را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شدبه طوری که امروزه تحلیل کنندگان اذعان دارند که دیوارهای تحریمها تر ک خورده است

اما نکته ای که میخواهم عرض کنم این است که مردم می‌بینند رییس جمهور و وزرای دولت او شبانه‌روز مشغول تلاش و جهاد هستند. با آنان می‌نشینند و درددل آن‌ها را از نزدیک می‌شنوند.

همین کارنامه خوب و سابقه ارزشمند ۸ماهه، انتظارات مردم را به‌درستی بالا برده است.مردم قدر دان خدمات دولت هستند اما توقع دارند که دولت و رییس جمهور برای توقف گرانی‌های بی‌منطق و لجام گسیخته و سودجویی‌های دلالان فاسد و دست‌های اخلال‌گر پشت پرده و نفوذی‌های مفسد اقتصادی که در بزنگاه‌های حساس اقتصاد کشور جا خوش کرده‌اند و رنج مردم را در شرایط جنگ بی‌امان اقتصادی دوچندان کرده‌اند، وارد عمل جهادی شده و با همراهی قوه قضاییه  که بحمدالله در میدان حاضر است  قاطعانه و موثر با زیاده‌خواهان و اخلال‌گران اقتصادی، برخورد کنند. }تکبیرنمازگزاران}

اشاره کوتاهی به هشتم شوال سالروز تخریب قبورائمه بقیع

قبرستان بقیع یکی از پر خاطره ترین مکان‌های شهر مدینه است که پس از اسلام به عنوان یکی از مهمترین قبرستان‌های مسلمین شناخته می‌شد. قبرستان بقیع در زمان رسول خدا (ص) نیز زیارتگاه بوده و آن حضرت برخی شب‌ها، جهت راز و نیاز، به تنهایی به بقیع می‌رفتند.

بقیع متعلق به گروه خاصی نیست و میراث دینی و فرهنگی همه ملت‌ها محسوب می‌شود و تخریب اماکن دینی در هیچ مکتبی پذیرفتنی نیست.اما چیزی که جای تأسف است بی‌تفاوتی مسلمانان نسبت به این موضوع است که باعث شده وهابیون افراطی به سایر اماکن مقدس و قبور بزرگان دین نیز بی‌احترامی کرده و آن‌ها را تخریب کنند.

درپایان این مصیبت بزرگ را به محضر امام عصر(عج)مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید وهمه مسلمانان خصوصاًشما نماز گزاران عزیز تسلیت عرض میکنم.

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورخمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

لازم به ذکر است به مناسبت روز و هفته کارگر دبیر خانه کارگرشهرستان ری قبل از خطبه ها به ایراد سخن پرداخت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --