اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / امام جمعه باقرشهر: بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس، مانند همیشه آرامش بخش، تحرک‌بخش ،نشاط‌آفرین و راهگشا بود

امام جمعه باقرشهر: بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس، مانند همیشه آرامش بخش، تحرک‌بخش ،نشاط‌آفرین و راهگشا بود

به گزارش دفتر امام جمعه باقر شهر نماز پرصلابت عبادی سیاسی جمعه اینهفته بیستم هفتم تیر ماه ۹۹ مصادف بابیست وپنجم ذی القعده ۱۴۴۱ ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱ . فردای قیامت دو خطاب می‏شود«هلّا تعلّمتَ» و «هلّا عملتَ» .

۲ . ذکر روایات اهل بیت (ع) برای این است که معرفت و آگاهی ما نسبت به دستورات اخلاقی دین و معارف اهل بیت (ع) بیشتر شود.

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

  1. سخنان دکتر قالیباف،در دیدار بارهبری،پخته،سنجیده وهمراه باارائه بسته برنامه‌ای در حوزه اقتصاد بود
  2. یکی از ترفندهای دشمن؛ ایجاد روحیه نا امیدی و دلسردی از نظام جمهوری اسلامی در بین مردم است.
  3. مشکلات فراوانی در کشور از لحاظ اقتصادی هست، ولی بنیه‌ی کشور قوی است

مشــــــروح خطبــــــه اول:

اعوذ باللـــــــه مـن الشیــــطان الرجیــــــم              بســــــــم ا الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

IMG_20200717_151555_966

در سخنان و سنت و سیره پیامبر(ص) موارد بسیاری برای کسب تقوا بیان شده است. در حقیقت هر لحظه زندگی ما نیازمند تصمیمی است که موجب تقوا یا بی‌تقوایی می شود؛ زیرا ما در هر لحظه در سر دو راهی انتخاب فکری و عملی هستیم و باید تصمیمی درست اتخاذ کنیم تا بتوانیم به تقوا برسیم و هدف آفرینش را تحقق بخشیم.

 فردای قیامت دو خطاب می‏شود، یک خطاب متوجه کسانی است که از روی جهل و نادانی مرتکب گناه شده‏اند که به آنها گفته می‏شود «هلّا تعلّمتَ»؛ چرا یاد نگرفتید، بنابراین، خودِ در جهل ماندن یک گناه است که در پرتو این گناه، گناهان بیشتری از انسان سر می‏زند، یک خطاب نیز متوجه کسانی است که آگاهی داشته‏اند ولی عمل نکرده‏اند که به آنها گفته می‏شود «هلّا عملتَ»؛ چرا عمل نکردی لذا ذکر روایات اهل بیت (ع) برای این است که درجه معرفت و آگاهی ما نسبت به دستورات اخلاقی دین و معارف اهل بیت (ع) بیشتر شود.

مشــــــروح خطبــــــه دوم:

IMG_20200717_151532_458

خودم را وشما نمازگزاران عزیز را در خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی!

اینکه انسان همه امور خودش را زیرنظارت دقیق ببرد و پیش از آنکه فرشته‌های رقیب عتیدگردن بکشند و بر کارهایش نظارت کنند و حساب و کتاب کنند خودش این کار را انجام دهد، این از مهم‌ترین مصادیق تقوا است. حضرت علی(ع) از پیامبر(ص) روایت می‌کند که ایشان می‌فرماید:رسول خدا(ص) حاسِبُوا اَنْفُسَکُم قَبْلَ اَنْ تُحاسَبُوا وَ زِنُوها قَبْلَ اَنْ تُوزَنُوا

اشاره ای به دیدار نمایندگان منتخب مردم با مقام معظم رهبری

دیدار نمایندگان منتخب مردم با رهبرمعظم انقلاب طبق روال سالانه، امسال بخاطر شرایط کرونایی  با تاخیر یک و نیم ماهه از طریق فضای مجازی انجام شد. سخنان دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس هم در این دیدار پخته و سنجیده و همراه با ارائه بسته برنامه‌ای در حوزه اقتصاد بود و نویدهای خوبی را در برداشت که مورد تحسین و تاکید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت. این نگاه و رویکرد در مجلس یازدهم که مجلس امید و انتظاربرای رفع مشکلات مردم است، قابل تقدیر و تحسین است. بیانات حکیمانه حضرت آقا، مانند همیشه آرامش بخش، تحرک‌بخش ،نشاط‌آفرین و راهگشا بود.

دراین فرصت اندک نگاهی کوتاه به نکته های برجسته این بیانات و نکات آن داشته باشم.

نکته اول – امیدآفرینی و نگاه امیدوارانه به شرایط کشور

مجلس یازدهم مجلس امید و انتظار مردم است زیرا: مردم علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی و امواج مسموم تبلیغاتی گوناگون از سوی دشمنان خارجی و داخلی پای صندوق رای آمدند. چرا رای دادند؟ چون امیدوار بودند.

یکی از ترفندهای دشمن؛ ایجاد روحیه نا امیدی و دلسردی از نظام جمهوری اسلامی در بین مردم است. این احساس در بلند مدت آثار منفی خویش را آشکار می کند، دلسردی از نظام اقبال عمومی مردم را کاهش می دهد و اساس این نظام که مردم سالاری دینی است در معرض خطر قرار می گیرد.

IMG_20200717_151527_210

نکته دوم- مشکلات هست اما بنیه کشور قوی است

مشکلات فراوانی در کشور از لحاظ اقتصادی هست، ولی بنیه‌ی کشور قوی است؛عمده‌ترین مشکلات کشور این‌ها هستند:تورّم ، کاهش ارزش پول ملّی، مشکلات بنگاه‌های تولیدی ،وجود تحریم‌های خارجی که نباید نادیده گرفت ،گرانی‌های بی منطق و نتیجه‌ی این‌ها هم سختیِ معیشتِ طبقاتِ پایین و متوسّط است لکن در برابر این مشکلات ظرفیت‌های وسیعی درابعاد مختلف وجود داردکه اگر درست توجه شود رشد وپیشرفت همه جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت.شرط قوی شدن، روحیه قوی، امید قوی به آینده با مردم قوی، مجلس قوی و دولت قوی و قوه قضائیه قوی است.

نکته سوم- توصیه به نمایندگان

ترجیح مسائل مردمی و ملی بر مسائل جناحی و شخصی. یک پارلمان منحط آن پارلمانی است که در آن، مسائل شخصی و مسائل جناحی بیشتر از مسائل ملّی و مسائل مردمی تأثیرگذار باشد.

 نمایندگان مجلس باید خود را بدهکار و مدیون مردم بدانند و باید از حقوق ملت و منافع ملی دفاع کند و اگر بخواهند در دفاع از حقوق مردم موفق باشند، باید منافع ملی را بر منافع و خواسته‏های شخصی و جناحی ترجیح دهند. نماینده‏ای که خود را مدیون حزب و جناح خود بداند و در هر موضوعی ‏احساس وامداری به دیگران داشته باشد، هرگز نمی‏تواند مدافع حقوق ملت باشد.

IMG_20200717_151513_512

نکته چهارم:رهبری فرمودند:من وقتی میبینم کسی از ماسک استفاده نمیکند ازپرستاران بیمارستان خجالت میکشم. این نکته تلنگری است برای همه ما اگر همه رعایت کنیم مسائل بهداشتی را ،فاصله های اجتماعی را، رعایت پروتکلهای بهداشتی را همانگونه که در یکی دوماه اول شیوع رعایت میکردیم به زودی این ویروس بال وپر خودش را جمع خواهد کرد.

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --