اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:مهم‌ترین شاخص شیعه انگلیسی،همراهی وحمایت ازصهیونیست ‌هاست

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:مهم‌ترین شاخص شیعه انگلیسی،همراهی وحمایت ازصهیونیست ‌هاست

نمازجمعه اینهفته ۹۶/۱۲/۲۵وآخرین جمعه سال۱۳۹۶با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- یک دور کامل زمین به دورخورشیدرا یکسال می گوییم.

۲- اماآن چیزی که باید دور خورشید معرفت بچرخد هم قلب و هم حال انسان است.

۳-اشاره به نکاتی پیرامون دعای تحویل سال.

################################################################

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-احسن الحال برای ما یعنی رسیدن به تمام کمالاتی که در وجود خدای متعال وجود دارد.

۲- علماء ما ریاست گریز بودند اما اخیرا مرجعیت‌های جعلی با پول های کلان درست شده است.

۳- ماهیت فرقه شیرازی دو رکن دارد: جاه طلبی و عوام فریبی!!!

################################################################

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

photo_2018-03-16_14-55-21

خودم و شما بندگان خدا را سفارش می کنم به رعایت تقوای الهی و نظم در امور.

با توجه به اینکه درآستانه تحویل سال جدیدهستیم درخطبه اول پیرامون دعای تحویل سال چند جمله ای عرض میکنم:

گروهی از ایرانی ها خدمت امام صادق(ع) رسیدند و در مورد تحویل سال از ایشان سوال کردند و در مورد تحویل سال بحثهای طولانی شد. می دانید که عید معنایش تحویل سال است. یعنی زمین شبانه روز قدم به قدم  نزدیک می شود تا ۳۶۵ روز یک دور کامل به دورخورشیدبچرخد. این دور کامل به دور خورشید را یکسال می گوییم. دوباره می آید و دور اولش را شروع می کند.

امام فرمود: این دعا را بخوانید: «یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الى احسن الحال»

در برخی روایات دعای تحویل سال ناقص آمده و یا محول الحول و الاحوال آمده و در برخی هم یا مدبر الیل و النهار هم آمده است.در منابع نام گوینده حدیث ذکر نشده است ولی منتسب به ائمه اطهار(ع) است.ولی درروایت بالا که عرض کردم منتسب به امام صادق علیه السلام است.

اماآن چیزی که باید دور خورشید معرفت بچرخد هم قلب و هم حال انسان است. اصلاً حال، مدار معرفت است «وحالی فی خدمتک سرمدا» مولا امیرالمومنین(ع) در دعای کمیل همین را می فرمایند. لذا آنهایی که قلبشان دور شمس معرفت الله می گردد که تجلی آن ولایت اهل بیت(ع) است، همیشه عید دارند و هر روزشان عید است.(کل یوم لایعصی الله فیه فهویوم عید)

یا مقلب القلوب و الابصار و… یعنی هر چیزی تغییر دهنده ای دارد یعنی عاملی وجود دارد که آن چیز را حرکت می دهد و دگرگون می سازد و اثراتی در او ایجاد می کند. آن کسی که قلب را می گرداند، خداست. لذا می گوییم یا مقلب القلوب و الابصار یعنی خدایی که تحول و دگرگونی در دلها ایجاد می کنی این ارتباط از آیه «وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِه» دارد. از این آیه هم اقتباس می شود که خداوند محور بین قلب انسان و خود انسان است.

در این قسمت از دعا که از خدای متعال درخواست انقلاب در قلب و بصرمیشود ، نشانه آن است که انسان به سبب غفلت از یاد خداوند و مشغول شدن به امور دنیوی و هواهای نفسانی، به یک تحول قلبی نیاز دارد .

photo_2018-03-16_14-55-33

گاهی ممکن است قلب زنگار و غبار بگیرد ( کلا بل ران علی قلوبهم ) چنانچه این غبار زائل نشود به مرض تبدیل می شود ( فی قلوبهم مرض ) و چنانچه درمان نشود از ارزش می افتد و محکوم به سوختن در اتش جهنم می شود ( لقد زرانا لجهنم کثیر من الجن والانس لهم قلوب لا یفقهمون بها و لهم اعین لا یبصرون بها …… )اگر قلب مختوم شود بصیرت که همان چشم دل باشد نیز از بین می رود و انسان کور باطن می شود

یا مدبر الیل و النهار هم یعنی: چه کسی امر، می کند شب و روز را ایجاد می کند شب را از دل روز و روز را از دل شب ایجاد می کند گردش ایام می کند باز هم خدای متعال است. همه چیز خداست. در این دعا بیان می شود که ای خدایی که همه چیز را تدبیر می کنی و با تدبیر تو گردش ایام صورت می گیرد شب را روز می کنی و روز را شب می کنی؛ خدایا به من هم لطف کن و مرا آنچنان تدبیر کن که به سمت ارتقا و کمال حرکت کنم.

در این قسمت دعاهم به مدبرومدبربودن حق تعالی اشاره شده است و هم به اهمیت روز و شب و هم اینکه باید به گذشت ایام توجه داشته باشیم و ما که به عنوان خلیفه او هستیم همانند او تدبیر روز و شب زندگی خود را داشته باشیم

براستی برای این سال برای هر روز و شبش چه تدبیری اندیشیده ایم ؟ آیا برای داشتن سالی توام با موفقیت برنامه ریزی کرده ایم ؟ و آیا از سال قبل درسها و عبرتها را مد نظر قرار داده ایم ؟

باید توجه داشته باشیم که فرصتهای طلائی عمر در حال عبور است و ما هر لحظه فرصتی را از دست می دهیم بیاندیشیم که به چه اندازه از فرصتها استفاده کرده ایم و برای سال جدید چه برنامه جدیدی برای استفاده بیشتر از فرصتها داریم امام علی ( ع ) می فرماید : فرصتها را غنیمت بشمرید که مانند ابر در گذر است(اغتنموالفرص فانها تمرمرالسحاب)

یا محول الحول و الاحوال: یعنی آنکه حالها را هم متحول و بهاری می کند افسردگی ها و پریشان حالی ها را از انسان دور می کند؛ آن هم باز خداست. خدایی که به این سه صفت آراسته ای پس حول حالنا الی احسن الحال، پس حال ما را هم دگرگون کن. قطعاً اگر از روی صدق و اخلاص این تحول را از خدا بخواهیم خداوند آن تحول را در ما ایجاد می کند و ما هم همزمان با بهار طبیعت دلهایمان بهاری می شود.

photo_2018-03-16_14-55-43

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی ا… و اتباع اوامره

################################################################

تحویل سال جدید وآغازسال ۱۳۹۷ هجری شمسی

اشاره دیگری هم درخطبه دوم به دعای تحویل سال داشته باشم:چرا در این دعای پر معنا ، به هنگام تحویل سال، تحویل حال به احسن حال در خواست می شود؟برای تبین این مطلب نیاز است ابتداء احسن الحال را بفهمیم و سپس در راه تحقق آن گام برداریم ؟

 برتری حالی بر حال دیگر درباره ما انسان ها کاملا درست می نماید . کمال ما انسان ها در همین است که سوء حال را به حسن حال و حسن حال را به احسن حال تبدیل کنیم . احسن الحال بودن برای ما یعنی رسیدن به تمام آن کمالاتی که در وجود خدای متعال وجود دارد البته  هرکسی به اندازه ظرفیت وجودی خودش; زیرا ما حالی احسن و برتر از آن نداریم . تحویل حال به احسن الحال همان تغییر سوء حال انسان به حسن حال خداوندی  است; و این تغییر وقتی تحقق می یابد که:

۱ : . انجام واجبات را به عنوان اصلی ترین برنامه سال جدید خود قرار دهیم  . و حتی الامکان نسبت به انجام مستحبات کوشا باشیم .

۲ : با توبه و بازگشت به سوی خداوند از پلیدی گناه رهایی یابیم، زیرا بدترین حال انسان و پست ترین مقام آدم هنگامی است که در باتلاق گناه فرو می رود . زنگار صفات پلید را از آینه دل بزداییم تا سوء حال ما به حسن حال  تبدیل شود . از این رو،  از اعمال عید نوروز، روزه گرفتن ، صله رحم ، انفاق ، عیادت مریضها ، زیارت اهل قبور و …… است تا انسان خود را در راستای رسیدن به احسن حال، یعنی وصول به حسن حال خداوندی، قرار دهد و به متخلق به اخلاق الهی شود

۳ : با تمسک به ثقلین یعنی قرآن کریم و ائمه اطهار ( علیهم السلام ) در مسیر صراط مستقیم قدم برداریم و از ظلمت و گمراهی رهایی یابیم و خوشبختی و سعادت دو سرا را برای خود تضمین نمائیم

در برخی روایات نقل شده که این دعا را در لحظه تحویل سال فراوان بخوانید و خدای خودتان را با این دعا مخاطب قرار دهید و از او بخواهید که این تغییرات را در خودتان و زندگیتان و برای همسر و فرزندانتان.  زیرا که در محضر خدایی جمال و کریم قرار دارید و اگر یقیناً با اخلاص و صدق نیت ورود پیدا کنید به مطالبه از خدای متعال خداوند هم شما را بدون جواب نخواهد گذاشت.

باید با خانه تکانی، قلب هایمان را از کینه خالی کرده و محبت را جایگزین کنیم، خداومند مومنان را به بخشش یکدیگر توصیه کرده و همچنان که انسان ها نیز از خداوند انتظار دارند که از گناهان بندگانش  بگذرد شایسته است مومنین نیز از خطاهای هم چشم پوشی کنند.این ایام فرصت بسیار خوبی است که فضای دوستی و محبت را در بین خانواده ها و جامعه تقویت کرده و اختلافات و دلخوری ها را کنار بگذاریم و دل ها را خانه تکانی کنیم.

دین مبین اسلام در رابطه با رفع و از بین بردن کدورت ها تاکید ویژه ای داشته که در این خصوص باید گفت بهترین زمان برای این مهم و غباررویی دل ها آستانه بهار و عید نوروز است.

 این ایام نوروز فرصت خوبی است برای صله رحم، کمک به مستمندان و برطرف کردن مشکلات مردم،  که سنت حسنه ای که بین همه مسلمانان رواج دارد.حل مشکلات مالی، برقراری زمینه ازدواج جوانان فامیل، تقویت سطح تحصیلی افراد فامیل و … از جمله مسائلی است که از موقعیت دید و بازدید به بهترین شکل استفاده می شود.

photo_2018-03-16_14-55-55

اشاره ای به حمله هفته گذشته به سفارت ایران درلندن

هفته گذشته شاهد حمله جمعی از هواداران  جریان شیرازی به سفارت ایران در لندن بودیم. اتفاقی که طی آن چند نفر پرچم سفارت جمهوری اسلامی  در لندن را پایین کشیدند و به جای  آن پرچم خدام المهدی هیئتی وابسته به یاسر الحبیب از نزدیکان سید صادق شیرازی را برافراشتند

” در روایتی پیامبراکرم (ص) می فرمایند: خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ الإِنْسَ ثَلاثَهَ أَصْنَافٍ صِنْفٌ کَالْبَهَائِمِ ، قَالَ اللَّهُ تَعَالَى : لَهُمْ قُلُوبٌ لا یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لا یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لا یَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سوره الأعراف آیه ۱۷۹ ، وَصِنْفٌ أَجْسَادُهُمْ أَجْسَادُ بَنِی آدَمَ وَأَرْوَاحُهُمْ أَرْوَاحُ الشَّیَاطِینِ ، وَصِنْفٌ فِی ظِلِّ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ یَوْمَ لا ظِلَّ إِلا ظِلُّهُ

 «خلق اللَّه الإنس ثلاثه أصناف»، خداوند انسان ها را به سه صنف خلق کرده است که «صنف کالبهائم» گروهی مثل چهارپایان اند که قرآن می فرماید «لهم قلوب لا یفقهون بها و لهم أعین لا یبصرون بها و لهم آذان لا یسمعون بها» که مثل چهارپایان هستند. گروه دوم «و صنف أجسادهم أجساد بنی آدم و أرواحهم أرواح الشّیاطین» است که جسدهای آنها مثل جسدهای بنی آدم اند و اینها خود شیطان هستند و دیگر کاف تشبیه نیامده است و روح آنها روح شیطان است.منتهی نکته این است که چون شیطان احساس کرد که مقام خود را از دست داده است قسم خورد که «فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ» همه را اغوا کند.

اغوا طرق مختلف دارد که مرحله اول دعوت به نفس دون و گناه است. گاهی انسان ها می دانند که این راه، راه باطلی است و گاهی شیطان از راه دین وارد می شود یعنی دین را به عنوان ابزار قرار می دهد.چون اولین چیزی که احساس می کند مردم نیاز پیدا کرده اند دین است و لذا دین سازی می کند و دین را در مقابل دین قرار می دهد.

اگر دین در مقابل دین شکست خورد مثل مسجد ضرار، در خود دین که اقبال به سمت آن وجود دارد نفوذ پیدا می کنند. لذاسومین راه شیطان این است که اگر نتوانست در دین سازی موفق شود در دین نفوذ می کند.

 دشمنان به خصوص بعد از قضیه تحریم تنباکو به این نتیجه رسیدند که بهترین راه، نفوذ در تشیع و در مرجعیت است. چون دین سازی و مذهب سازی در تشیع جواب نداد

اولین کسی که انگلیس را منکوب کرد میزای شیرازی بزرگ بود. مرجع سازی جریان تشیع انگلیسی برای همیشه بوده و خواهد بود. لذا بهترین راه نفوذ به امام راحل هم نوه او سید حسین بود که می گوید من حاضرم با پسر پهلوی علیه این انقلاب اقدام کنم.دراین قضیه هم سراغ نواده میرزای شیرازی صاحب تحریم تنباکو رفته اند که بایک فتوا انگلیس را ازپادرآورد.

یکی از افتخارات شیعه این است که همیشه مراجع، عمل به دین می کردند و مردم از رفتار آنها، دین را یاد می گرفتند،امایک خطری که امروز جامعه ما را تهدید می کند و ما در تاریخ تشیع چنین خطری نداشتیم، ایجاد تحریف در مقام مرجعیت است. علماء ما ریاست گریز بودند اما اخیرا مرجعیت‌های جعلی با پول های کلان درست شده است.

ماهیت فرقه شیرازی دو رکن دارد: جاه طلبی و عوام فریبی. از وقتی که اینها را شناختیم علیه مرجعیت تشیع و فقاهت شیعه کار کردند.{شعارمرگ برمنافق توسط منافقین}

photo_2018-03-16_14-56-01

چندویژگی ازتشیع انگلیسی 

نخستین ویژگی که در آنها دیده می‌شود کنار گذاشتن شعور و تکیه بر شعار است. اسلام دینی است که چند قلمرو دارد، هم دارای قلمرو احساسات و شعائر است و هم قلمرو شناخت، فرهنگ و اندیشه دارد. مبلغان شیعه انگلیسی بحث عواطف و احساسات را تقویت می‌کنند و بحث فکر، فرهنگ، تعقل و خردورزی را کنار می‌گذارند.

دومین شاخص تشیع انگیسی این است که آنها همیشه کوشیده‌اند که میان مسلمانان وحدتی نباشد. آنها هفته وحدت را هفته برائت نامگذاری کردند تا میان شیعه و سنی همیشه اختلاف باشد و وحدتی شکل نگیرد و به جای روز قدس، روز حمایت از عسکریین راه انداختند.

شاخص سوم ومهم‌ترین شاخص شیعه لندنی، همراهی و حمایت از صهیونیست ‌هاست. بنابراین امروزه صهیونیسم یک نماد برای تشخیص درست ونادرست است. شیعه خالص نمی‌تواند ادعا کند که شیعه هستم اما دستش آشکار یا پنهان در دست اسرائیل باشد.

 شیعه انگلیسی آن شیعه‌ای است که آمریکا و انگلیس می‌خواهد آن را به عنوان شیعه اصلی معرفی کند.شیعه انگلیسی همان تفکری است که به اسم شیعه، امیرالمومنین (ع) را در نبرد تنها می‌گذارد که حضرت خطاب به آنها فریاد می‌زد «یا اشباح الرجال». اینها همان کسانی هستند که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند.

اینکه افراد متعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، از طرفداران جریان انحرافی شیرازی ها به عنوان نماد تشیع انگلیسی، هستند، شکی نیست که می خواهند به نام تشیع، ضربه به اسلام بزنند.

در میان بیش از ۱۹۰ کشور دنیا تنها در لندن آن هم با سکوت و همکاری دولت انگلیس سفارت ایران مورد تعرض عده ای جاهل مسلک قرار می گیرد، اما چرا این حمله در زمان حضور ولیعهد وهابی کودک کُش و جنایتکار عربستان در لندن که مورد اعتراض مردم شهرهای مختلف انگلیس قرار گرفته، انجام می پذیرد؟

تشیع لندنی و تسنن آمریکایی وهابی دو لبه یک قیچی هستند که وظیفه و هدفی جز ایجاد تفرقه بین امت اسلامی ندارند و تیشه به ریشه اسلام و قرآن می زنند. سعیشان این است مسلمانان را به جان هم بیندازند و به آتش اختلافات دامن بزنند لذا باید آنها را بشناسیم ومانع شویم که جوانان وناآگاهان دردام آنهاگرفتارشوند وهم چنین تلاش کنیم تااین لکه های سیاه را از دامن چهره  مطهر اسلام پاک کنند.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

################################################################

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --