اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:کشورهای اروپایی دربسته پیشنهادی درصددهستندبیشترین امتیاز لازم رابدست آورده وكمترین امتیازممكن رابدهند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:کشورهای اروپایی دربسته پیشنهادی درصددهستندبیشترین امتیاز لازم رابدست آورده وكمترین امتیازممكن رابدهند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه اینهفته بیست دوم تیرماه 97 امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

1-همنشین ودوست می توانند انسان رابدبخت یا سعادتمندکنند.

2-پنج خصوصیت وویژگی همنشین خوب اززبان پیامبراسلام{ص}.

3-سفارش لقمان حکیم به فرزندش پیرامون انتخاب دوست وهم نشین!!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

1-حج باید منادی وعامل وحدت بین مسلمانان باشد.

2-شورای نگهبان مانع افراد ناخالص به ارکان نظام است.

3-اروپایی ها به دنبال وقت کشی وطولانی کردن مذاکرات هستند.

4-میانگین مصرف برق درایران حدود سه برابر مصرف جهانی است!!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8558

اوصيکُم يَاعِبادَالله وَ نَفسي بِتَقوَي الله و نَظمَ اَمرکُم. 

موضوع بحث ما پیرامون تربیت بودگفتیم منظور از محیط یک منطقه ی جغرافیایی خاص نیست. بلکه محیط به مجموعه عواملی گفته می شود که فرد در آن فضا تاثیراتی را دریافت می کند و ممکن است که این تاثیرات، مثبت یا منفی باشد

یکی دیگر ازچیزهایی که درانسان تأثیرگزار است نقش هم‌نشين ودوست است ممکن است منظور از دوست، یک فرد و یا شخص نباشد بلکه توجه انسان به یک کتاب گمراه، به یک موسیقی حرام و… نیز می تواندباشدتوجه دارید که این توانایی در رابطه دوستانه وجود دارد که انسان را از بدبختی به سعادت و یا از مراتب بالای معنوی به ضلالت می‌کشاند.

روايتی در الكافي/ج1/ص20ازامام سجادعلیه السلام آمده است که، با هر كس بنشيني، شكل همان مي‌شوي! «مُجَالَسَةُ الصَّالِحِينَ دَاعِيَةٌ إِلَى الصَّلَاح‏»  با آدم‌هاي صالح بنشيني، به سمت صلاح مي‌روي! يعني آدم صالحي مي‌شوي. با علماء بنشين، علمت زياد مي‌شود. با حكماء بنشيني، حكمتت زياد مي‌شود. يعني با هر نژادي بنشيني، رنگ همان را مي‌گيري!

«مُجَالَسَةُ الصَّالِحِينَ دَاعِيَةٌ إِلَى الصَّلَاح‏» «مُجَالَسَةُ العلماء» علمت را زياد مي‌كند. «يَا بُنَيَّ جَالِسِ الْعُلَمَاءَ» لقمان به بچه‌اش مي‌گويد: با دانشمندان بنشين! «يُحْيِي الْقُلُوبَ» قلب زنده مي‌شود. «كَمَا يُحْيِي الْأَرْضَ بِوَابِلِ السَّمَاءِ» (بحارالأنوار/ج1/ص204) همين طور كه زمين با باران زنده مي‌شود، قلب انسان با گفتگوي با دانشمند زنده مي‌شود.

البته نه هر علمي! يك سري علم‌ها هيچ خاصيتي ندارد. بدانیم جايي آباد نمي‌شود ، ندانيم هم جايي خراب نمي‌شود. حالا كوه هيماليا چند متر است؟ اين را بدانيم اطلاعات است، واگر ندانيم هم هيچ كجا خراب نمي‌شود. وقتي هم دانستيم هيچ مشكلي حل نمي‌شود. رودخانه‌ي فلان جا از كجا به كجا… ؟ حالا اين اطلاعات است، بدانيم جايي آباد نمي‌شود. نه!يك سري علوم است كه اگر آدم بداند چشمش باز مي‌شود. شهید مطهري(ره) با يكي از دوستان فقيهش، هم دوره بودند، آن عالم فقيه مي‌گفت كه من خوابيده بودم، خواب ديدم كه حضرت امير(ع) در اتاق را مي‌زند و مي‌گويد: بلند شو! نماز شب بخوان. از خواب بيدار شدم. حضرت امير(ع) آمده است در اتاق من را مي‌زند، مي‌گويد: بلند شو نماز شب بخوان؟ ماندم كه اين چه خوابي است كه من ديده‌ام.داشتم فكر مي‌كردم كه اين چه خوابي است، يك مرتبه ديدم كه درب را مي‌زنند،شهیدمطهري(ره)، هم حجره‌ي ما، درب را مي‌زند واردشد وگفت: بلند شو نماز شب بخوان! آب برايت آورده‌ام كه وضوخانه دور است، آورده‌ام اينجا كه همين جا وضو بگيري و نماز شب بخواني! ببينيد چه رفيق‌هايي بودند.

درروایت داریم که رفيق كه مي‌گيري، رفيقي بگير كه پنج كار برايت انجام بدهد. «عَنِ النَّبِيِّ (ص) قَالَ لَا تَجْلِسُوا إِلَّا عِنْدَ كُلِّ عَالِمٍ يَدْعُوكُمْ مِنْ خَمْسٍ إِلَى خَمْسٍ- » (بحارالأنوار/ج71/ص188) پهلوي دانشمند كه مي‌نشيني، ببين اگر اين صفات را دارد،‌ دانش او به درد مي‌خورد. اگر ندارد، دانش او هم براي خودش!‌ چه عالمي! دانشمندي كه:

1–شما را ازشک خارج كند «مِنَ الشَّكِّ إِلَى الْيَقِين‏»، يعني شك تو را برطرف كند. شك دارم! يك دليلي قانع كننده بياورد، كه شك من برطرف شود.

2-مِنَ الرِّيَاءِ إِلَى الْإِخْلَاصِ» اگر آدم رياكاري هستم، برخوردي كند كه به اخلاص نزديك شویم.

3-مِنَ الرَّغْبَةِ إِلَى الرَّهْبَةِ»، «مِنَ الرَّغْبَةِ» اگر خيلي دنياپرست هستیم، ‌ «الرَّهْبَةِ» رهبانيت، يعني دل از دنيا بكنم.

4-مِنَ الْكِبْرِ إِلَى التَّوَاضُعِ» «مِنَ الْكِبْرِ» از تكبر،‌ «إِلَى التَّوَاضُعِ» اگر تكبر داریم، غرور داریم، مارا به سمت تواضع هدايت

كند.
5-مِنَ الْغِشِّ إِلَى النَّصِيحَةِ» اگر «غِشِّ» يعني كلك به مردم مي‌زنیم، من را به سمت نصيحت و خيرخواهي هدايت

كند.اين علامت عالم است.نشانه دوست خوب است

IMG_8547

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

يکشنبه 24 تير 1 ذي‌القعده ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران/

آن حضرت به همراه امام رضا(ع) هر دو در دامان مادرى بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون(س) كه از مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافتند. بانویى لایق و پاك و باایمان كه چون حضرت رضا(ع) را به دنیا آورد، به لقب «طاهره » آراسته شد و در زمانى كه امام كاظم(ع) پیوسته در زندان‌هارون‌الرشید به‌سر مى‌بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامى كه حضرت معصومه(س) در سن ده‌سالگى بود، به شهادت رسیدند، عهده‌دار تربیت و تعلیم دختر بزرگوار خویش گردید.

طبق آنچه در منابع و متون دینى، در مورد فضائل و مقامات حضرت فاطمه معصومه(س) نقل شده است مى‌توان به این نتیجه رسید كه در میان فرزندان بسیار حضرت موسى بن جعفر(ع)، پس از امام رضا(ع) كسى هم‌رتبه آن بانوى بزرگوار نیست.

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله میزان سنجش و ارزش مردان را در نوع برخورد و تعامل با زنان و دختران می داند. لذا می فرماید:“خَیْرُکُمْ خَیْرُکُمْ لِنِسَائِکُمْ وَ بَنَاتِکُم”}مستدرک الوسائل، ج 14، ص 255{بهترین شما (مردان) کسی است که برای زنان و دخترانش بهترین باشد.

يکشنبه 24 تير 1 ذي‌القعده آغاز هفته حج

حج فریضه‌اى الهى و از اركان دین اسلام است كه منافع و فواید آن براى عامه‌ى مسلمین طراحى شده است. مطابق صریح آیات قرآن كریم تشریع حج براى آن است كه این فریضه‌ى الهى داراى منافعى عام براى مسلمین است. قرآن كریم در آیات 27 و 28 سوره حج مى‌فرماید: «وَ أَذِّنْ فِى النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى كُلِّ ضامِرٍ یَأْتینَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمیق لِیَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ وَ یَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فى أَیَّامٍ مَعْلُوماتٍ عَلى ما رَزَقَهُمْ مِنْ بَهیمَةِ الْأَنْعامِ فَكُلُوا مِنْها وَ أَطْعِمُوا الْبائِسَ الْفَقیر» و در میان مردم براى حج بانگ زن تا پیاده و سوار بر هر شتر باریك اندام [چابك و چالاك‌] كه از هر راه دور مى‌آیند، به‌سوى تو آیند. تا منافع خود را [از بركت این سفر] مشاهده كنند، و نام خدا را در روزهایى معین [كه براى قربانى اعلام شده‌] بر دام‌هاى زبان بسته‌اى كه به آنان عطا كرده ذكر كنند، [چون قربانى كردید] از آن بخورید و تهیدست را نیز اطعام كنید.»

ازجمله این منافع عام مسلمین به‌طور قطع یكى از آن‌ها این است كه اگر مسلمانان دچار گرفتارى و درگیرى و مشكلات اجتماعى هستند این گردهم‌آیى مهم سالانه كه اثرگذاران امت در آن گردهم مى‌آیند زمینه ساز رفع آن مشكلات شود. آیا مسلمانان در دوران كنونى هیچ مشكلى ندارند. آیا از سركوب به دست دشمنان، از استثمار توسط اجانب، از فقر و جنگ و درگیرى داخلى و كشتار توسط بیگانه و… رنج نمى‌برند. آیا شاهد آن نیستیم كه هر روز از جاى جاى پیكرامت اسلامى خون‌هایى تازه جارى است و دسایس آمریكا و غرب در صدمه بیشتر به مسلمانان هر روز تكرار مى‌شود؟

حج باید به‌صورت طبیعى عامل و منادى وحدت مسلمانان باشد. علاوه بر وحدت مسلمانان حج باید زمینه ساز رفع مشكلات عام مسلمین در سراسر عالم و اجتماعى براى برائت از مشركان و دشمنان اسلام باشد. در صدر اسلام نیز خداى متعال آیات برائت را در ایام حج نازل كرد و دستور داد كه این عمل برائت در ایام حج برگزار شود و از اجتماع بزرگ سالانه‌ى مسلمانان براى برائت از مشركین و متحد كردن آنان علیه دشمنان دینشان استفاده شود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

سه‌شنبه 26 تير 3 ذي‌القعده سالروز تأسيس نهاد شوراي نگهبان

اصطلاح شوراى نگهبان در بسیارى از كشورهاى جهان كه قانون اساسى دارند به انحاء مختلف رایج است. نهادى كه قرار است مفسر و حافظ قانون اساسى باشد و در صورت اختلاف در برداشت از قانون اساسى به تفسیر آن بپردازد و از كیان آن دفاع كند. اما در ایران سابقه‌ى ایجاد شوراى نگهبان كنونى ما به دوران مشروطیت و حضور علما و مراجع دینى در قیام مشروطه باز مى‌گردد.

در دوران آغاز مشروطیت (یعنى سال 1285 و 1286 شمسى برابر با 1324 قمرى) پس از نگارش متن قانون اساسى مشخص شد كه قانون اساسى مشروطه با ضعف‌هایى جدى مواجه است. قانون اساسى مشروطه بیشتر شبیه به نظام‌نامه و آیین‌نامه داخلى اداره مجلس شورا بود و در آن كمتر به مباحث محتوایى پرداخته شده بود. از این جهت بسیارى از علما و مجتهدین خواهان ایجاد متممى براى قانون اساسى شدند.

در مباحث متمم اولین اصل به مذهب رسمى كشور پرداخته بود كه اسلام و مذهب تشیع بود و اصل دوم آن به ایجاد نهادى توجه كرده بود كه امروزه آن‌را شوراى نگهبان مى‌نامیم. متن اصل دوم متمم قانون اساسى چنین بود:

IMG_8549

(اصل دوم: مجلس مقدس شوراى ملى كه به توجه و تأیید حضرت امام عصر عجل الله فرجه و بذل مرحمت اعلیحضرت شاهنشاه اسلام خلد الله سلطانه و مراقبت حجج اسلامیه كثرالله امثالهم و عامه ملت ایران تأسیس شده است، باید در هیچ عصرى از اعصار مواد قانونیه آن مخالفتى با قواعد مقدسة اسلام و قوانین موضوعه حضرت خیرالانام(ص) نداشته باشد و معین است كه تشخیص مخالفت قوانین موضوعه با قواعد اسلامیه بر عهدة علماى اعلام ادام‌الله بركات وجودهم بوده و هست؛ لهذا رسماً مقرر است در هر عصرى از اعصار هیئتى كه كم‌تر از پنج نفر نباشد از مجتهدین و فقهاى متدینین كه مطلع از مقتضیات زمان هم باشند، به این طریق كه علماى اعلام و حجج اسلام مرجع تقلید شیعه اسلام بیست نفر از علماء كه داراى صفات مذكوره باشند معرفى به مجلس شوراى ملى بنمایند، پنج نفر از آن‌ها را یا بیش‌تر به مقتضاى عصر، اعضاى مجلس شوراى ملى بالاتفاق یا به حكم قرعه تعیین نموده به سمت عضویت بشناسند تا موادى كه در مجلسین عنوان مى‌شود به دقت مذاكره و غور رسى نموده هریك از آن مواد معنونه كه مخالفت با قواعد مقدسه اسلام داشته باشد طرح و رد نمایند كه عنوان قانونیت پیدا نكند و رأى این هیأت علماء در این باب مطاع و متبع خواهد بود و این ماده تا زمان ظهور حضرت حجت عصر عجل‌الله فرجه تغییر پذیر نخواهد بود.)

مشخص است كه در نگارش این اصل كمال دقت صورت‌گرفته بوده است كه هم مجلس شورا هرگز بدون این گروه از فقها نباشد و هم قوانین غیر اسلامى وضع نشود و هم امكان تغییر این اصل هرگز وجود نداشته باشد و این اصل براى همیشه حافظ اسلامیت قوانین مصوب مجلس باشد.

اما متاسفانه در عمل حاكمان ظالم و برخى نفوذیان در مجالس و دشمنان دین اجازه‌ى اجراى این اصل را ندادند و در عمل به این اصل اقدامى صورت نگرفت و به‌جز یك بار كه در مجلس دوم افرادى با این عنوان وارد مجلس شدند این اصل به‌صورت كلى متروك شد و جلوى اجراى آن توسط حكومت‌هاى ظالم قبل از انقلاب اسلامى گرفته شد.

با پیروزی انقلاب اسلامى ایران ملت ایران خواهان اجراى دستورات اسلام شدند و نوع نظام حاكم بر ایران را جمهورى اسلامى انتخاب كردند. از این جهت در نگارش قانون اساسى جمهورى اسلامى مسأله شوراى نگهبان كه حافظ اسلام و قانون اساسى باشد و مانع ورود قوانین غیر اسلامى به عرصه‌ى اجرایى كشور شود و نیز مانع ورود افراد ناسالم به عرصه‌ى حكومتدارى گردد بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

ازاین‌رو در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران نهاد شوراى نگهبان ازجمله نهادهاى مهم و اثر گذارى است كه بارها و بارها در اصول متعدد به آن اشاره شده است و كارهاى مهمى بر دوش آن گذاشته شده است.

یكى از تعابیر حكیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامى در مورد شوراى نگهبان این است که ایشان شورای نگهبان را «مانع ورود ناخالص به ارکان نظام» معرفی می‌نمایند. در واقع هم مشخص‌كننده كاركرد اصلى این شورا و هم تعیین‌كننده علت اصلى دشمنى‌ها با این نهاد مقدس است.

حملات به شوراى نگهبان گاه از سوى دشمنانى است كه با اسلامیت نظام مخالفت دارند. این افراد شوراى نگهبان را مانع ورود ناخالصى قانونى به اركان نظام جمهورى اسلامى مى‌بینند و سعى دارند كه این نهاد را تضعیف كنند تا از این طریق راه ورود احكام و قوانین غیر اسلامى در كشور باز شود. در واقع دشمنى این افراد با نظام اسلامى و قوانین اسلامى است. اما دشمنى‌ها با شوراى نگهبان گاه دلیل دیگرى نیز دارد و از سوى كسانى است كه به هر دلیل مورد تأیید شوراى نگهبان براى ورود به انتخابات‌ها قرار نگرفته‌اند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

اشاره ای به بسته پیشنهادی اروپایی ها درمورد برجام 

 چندنکته ای عرض کنم:

1-پس از خروج آمریكا از برجام، دولت ایران مدت زمانى محدود را براى تصمیم‌گیرى در مورد باقى ماندن یا خارج شدن از برجام تعیین كرد كه طى آن طرف اروپایى با انجام تعهدات و ارائه‌ى تضمین‌هایى منافع ایران در برجام را تأمین كند، كه در غیر این صورت ایران نیز حق خود مى‌داند كه از برجام خارج شود و از انجام تعهداتى كه بر عهده گرفته بود سرباز زند.اما اروپایى‌ها در طول هفته‌هاى گذشته اقدامى عملى در این زمینه انجام ندادند بلكه در نهایت، هفته‌ى گذشته بسته‌اى را به ایران پیشنهاد كردند كه در آن منافع ایران تأمین نشده و به تعبیر آقاى روحانى رئیس جمهور كشورمان این بسته مأیوس‌كننده است.

2-مسأله اصلى اروپایى‌ها در این عرصه آن است كه اروپا عادت كرده است كه در معاهدات خود با دیگر كشورها منافعى مشخص و قطعى را دریافت كند و به جاى آن وعده‌هایى مبهم و نامشخص و غیر قابل ارزیابى دقیق ارائه كند. این امر حاصل قرن‌ها استعمارگرى كشورهاى اروپایى دخیل در این نوع از معاهدات است.طرف اروپایى در هنگام تعیین خواسته‌هاى خود كاملا مشخص و دقیق سخن مى‌گوید و خواسته‌هاى خود را به وضوح كامل در قراردادها مشخص مى‌كند و براى آن تضمین كافى و حتى بالاتر از كافى طلب مى‌كند اما در بیان تعهدات خود و آنچه باید بپردازد به‌كلى گویى و ابهام اكتفا مى‌كند.

3-اروپایی ها در این عرصه به دنبال مسأله وقت كشى و طولانى كردن زمان مذاكرات هستند. از طریق دفع الوقت سعى مى‌كنند در شرایط كنونى نیز اروپایى‌ها با طولانى كردن زمان مذاكره فرصت اقدام مناسب را از ایران بگیرند.

علاوه اینکه اروپایى‌ها اجراى بسته پیشنهادى خود را تقریباً به اواسط پاییز موكول كرده‌اند. آنان در واقع مى‌خواهند با خرید زمان و ایجاد مزاحمت براى ایران توسط تحریم‌هاى جدید آمریكا، بیشترین امتیاز لازم را بدست آورده و كمترین امتیاز ممكن را بدهند. این تاخیر چند ماهه قابل قبول نبوده و حاكى از عدم حسن نیت آنان در مذاكرات است. تهران نباید این وقت كشى اروپایى‌ها را بپذیرد و باید هرچه زودتر تكلیف این بسته مایوس‌كننده را روشن سازد.{تکبیرنمازگزاران}

IMG_8561

4-دولت ایران كه در طول سال‌هاى اخیر بارها تأكید كرده است كه ما با مردم مطلب محرمانه نداریم، در مسأله‌اى كه طرف غربى و دشمنان ملت ایران كاملا از آن آگاه هستند هنوز جزئیات كامل بسته‌ى اروپایى را به اطلاع افكار عمومى نرسانده است. به راستى اروپایى‌ها در این بسته چه پیشنهاداتى داشته‌اند و چه امتیازاتى علاوه بر برجام خواسته‌اند كه حتى رئیس جمهور محترم آقاى روحانى كه از حامیان اصلى تداوم برجام بوده و هست آن‌را مایوس‌كننده مى‌خواند.

طرف ایرانى به جاى آن كه معطل شود تا اروپایى‌ها با بسته‌هاى مایوس‌كننده مذاكرات را كش بدهند و بعد با اظهارات امیدواركننده بدون هر تضمینى باعث طولانى شدن مذاكرات و فشار بیشتر برایران شوند، باید خود دست به كار شود. طرف ایرانى باید خواسته‌هاى مصرح و مشخص ملت ایران را طى یك بسته به همراه تضمین‌هایى كه اروپایى‌ها باید بدهند مشخص كند و براى آن زمانى نیز تعیین كند تا هرچه زودتر وضعیت كشور در این عرصه از بلاتكلیفى خارج شود.{تکبیرنمازگزاران}

اشاره ای کوتاه به ضرورت مدیریت مصرف آب و برق‌

 با توجه به كاهش میزان نزولات آسمانى در فصول گذشته و تداوم خشكسالى در كشور، در سال جارى اهمیت صرفه‌جویى در مصرف انرژى دوچندان شده است. زمانى كه صحبت از خشكسالى به میان مى‌آید، اولین موضوعى كه به ذهن خطور مى‌كند كمبود آب و ضرورت صرفه‌جویى در مصرف این مایع حیاتى است؛ كه البته بجا و درست است. اما با تداوم پدیده خشكسالى به‌خصوص در سال جارى، ضرورت صرفه‌جویى در مصرف برق اگر پر اهمیت‌تر از مصرف آب نباشد، به‌طور حتم اهمیت كمترى ندارد.

بر اساس اعلام آژانس جهانى اطلاعات انرژى، میانگین مصرف برق خانگى در ایران 2900 كیلو وات ساعت است، در حالى كه متوسط مصرف جهانى برق زیر 1000 كیلو وات ساعت را نشان مى‌دهد. به این ترتیب، ما ایرانى‌ها حدود سه برابر مردم جهان برق مصرف مى‌كنیم. معادل‌سازى دیگرى كه كارشناسان براى میزان مصرف برق در ایران ارائه داده‌اند، حاكى از آن است كه كشور 80 میلیون نفرى ایران تقریباً معادل یك كشور200 میلیون نفرى برق مصرف مى‌كند.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --