اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:کشورهای اروپایی دربسته پیشنهادی درصددهستندبیشترین امتیاز لازم رابدست آورده وکمترین امتیازممکن رابدهند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:کشورهای اروپایی دربسته پیشنهادی درصددهستندبیشترین امتیاز لازم رابدست آورده وکمترین امتیازممکن رابدهند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه اینهفته بیست دوم تیرماه ۹۷ امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-همنشین ودوست می توانند انسان رابدبخت یا سعادتمندکنند.

۲-پنج خصوصیت وویژگی همنشین خوب اززبان پیامبراسلام{ص}.

۳-سفارش لقمان حکیم به فرزندش پیرامون انتخاب دوست وهم نشین!!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-حج باید منادی وعامل وحدت بین مسلمانان باشد.

۲-شورای نگهبان مانع افراد ناخالص به ارکان نظام است.

۳-اروپایی ها به دنبال وقت کشی وطولانی کردن مذاکرات هستند.

۴-میانگین مصرف برق درایران حدود سه برابر مصرف جهانی است!!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8558

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم. 

موضوع بحث ما پیرامون تربیت بودگفتیم منظور از محیط یک منطقه ی جغرافیایی خاص نیست. بلکه محیط به مجموعه عواملی گفته می شود که فرد در آن فضا تاثیراتی را دریافت می کند و ممکن است که این تاثیرات، مثبت یا منفی باشد

یکی دیگر ازچیزهایی که درانسان تأثیرگزار است نقش هم‌نشین ودوست است ممکن است منظور از دوست، یک فرد و یا شخص نباشد بلکه توجه انسان به یک کتاب گمراه، به یک موسیقی حرام و… نیز می تواندباشدتوجه دارید که این توانایی در رابطه دوستانه وجود دارد که انسان را از بدبختی به سعادت و یا از مراتب بالای معنوی به ضلالت می‌کشاند.

روایتی در الکافی/ج۱/ص۲۰ازامام سجادعلیه السلام آمده است که، با هر کس بنشینی، شکل همان می‌شوی! «مُجَالَسَهُ الصَّالِحِینَ دَاعِیَهٌ إِلَى الصَّلَاح‏»  با آدم‌های صالح بنشینی، به سمت صلاح می‌روی! یعنی آدم صالحی می‌شوی. با علماء بنشین، علمت زیاد می‌شود. با حکماء بنشینی، حکمتت زیاد می‌شود. یعنی با هر نژادی بنشینی، رنگ همان را می‌گیری!

«مُجَالَسَهُ الصَّالِحِینَ دَاعِیَهٌ إِلَى الصَّلَاح‏» «مُجَالَسَهُ العلماء» علمت را زیاد می‌کند. «یَا بُنَیَّ جَالِسِ الْعُلَمَاءَ» لقمان به بچه‌اش می‌گوید: با دانشمندان بنشین! «یُحْیِی الْقُلُوبَ» قلب زنده می‌شود. «کَمَا یُحْیِی الْأَرْضَ بِوَابِلِ السَّمَاءِ» (بحارالأنوار/ج۱/ص۲۰۴) همین طور که زمین با باران زنده می‌شود، قلب انسان با گفتگوی با دانشمند زنده می‌شود.

البته نه هر علمی! یک سری علم‌ها هیچ خاصیتی ندارد. بدانیم جایی آباد نمی‌شود ، ندانیم هم جایی خراب نمی‌شود. حالا کوه هیمالیا چند متر است؟ این را بدانیم اطلاعات است، واگر ندانیم هم هیچ کجا خراب نمی‌شود. وقتی هم دانستیم هیچ مشکلی حل نمی‌شود. رودخانه‌ی فلان جا از کجا به کجا… ؟ حالا این اطلاعات است، بدانیم جایی آباد نمی‌شود. نه!یک سری علوم است که اگر آدم بداند چشمش باز می‌شود. شهید مطهری(ره) با یکی از دوستان فقیهش، هم دوره بودند، آن عالم فقیه می‌گفت که من خوابیده بودم، خواب دیدم که حضرت امیر(ع) در اتاق را می‌زند و می‌گوید: بلند شو! نماز شب بخوان. از خواب بیدار شدم. حضرت امیر(ع) آمده است در اتاق من را می‌زند، می‌گوید: بلند شو نماز شب بخوان؟ ماندم که این چه خوابی است که من دیده‌ام.داشتم فکر می‌کردم که این چه خوابی است، یک مرتبه دیدم که درب را می‌زنند،شهیدمطهری(ره)، هم حجره‌ی ما، درب را می‌زند واردشد وگفت: بلند شو نماز شب بخوان! آب برایت آورده‌ام که وضوخانه دور است، آورده‌ام اینجا که همین جا وضو بگیری و نماز شب بخوانی! ببینید چه رفیق‌هایی بودند.

درروایت داریم که رفیق که می‌گیری، رفیقی بگیر که پنج کار برایت انجام بدهد. «عَنِ النَّبِیِّ (ص) قَالَ لَا تَجْلِسُوا إِلَّا عِنْدَ کُلِّ عَالِمٍ یَدْعُوکُمْ مِنْ خَمْسٍ إِلَى خَمْسٍ- » (بحارالأنوار/ج۷۱/ص۱۸۸) پهلوی دانشمند که می‌نشینی، ببین اگر این صفات را دارد،‌ دانش او به درد می‌خورد. اگر ندارد، دانش او هم برای خودش!‌ چه عالمی! دانشمندی که:

۱–شما را ازشک خارج کند «مِنَ الشَّکِّ إِلَى الْیَقِین‏»، یعنی شک تو را برطرف کند. شک دارم! یک دلیلی قانع کننده بیاورد، که شک من برطرف شود.

۲-مِنَ الرِّیَاءِ إِلَى الْإِخْلَاصِ» اگر آدم ریاکاری هستم، برخوردی کند که به اخلاص نزدیک شویم.

۳-مِنَ الرَّغْبَهِ إِلَى الرَّهْبَهِ»، «مِنَ الرَّغْبَهِ» اگر خیلی دنیاپرست هستیم، ‌ «الرَّهْبَهِ» رهبانیت، یعنی دل از دنیا بکنم.

۴-مِنَ الْکِبْرِ إِلَى التَّوَاضُعِ» «مِنَ الْکِبْرِ» از تکبر،‌ «إِلَى التَّوَاضُعِ» اگر تکبر داریم، غرور داریم، مارا به سمت تواضع هدایت

کند.
۵-مِنَ الْغِشِّ إِلَى النَّصِیحَهِ» اگر «غِشِّ» یعنی کلک به مردم می‌زنیم، من را به سمت نصیحت و خیرخواهی هدایت

کند.این علامت عالم است.نشانه دوست خوب است

IMG_8547

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

یکشنبه ۲۴ تیر ۱ ذی‌القعده ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران/

آن حضرت به همراه امام رضا(ع) هر دو در دامان مادرى بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون(س) که از مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافتند. بانویى لایق و پاک و باایمان که چون حضرت رضا(ع) را به دنیا آورد، به لقب «طاهره » آراسته شد و در زمانى که امام کاظم(ع) پیوسته در زندان‌هارون‌الرشید به‌سر مى‌بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامى که حضرت معصومه(س) در سن ده‌سالگى بود، به شهادت رسیدند، عهده‌دار تربیت و تعلیم دختر بزرگوار خویش گردید.

طبق آنچه در منابع و متون دینى، در مورد فضائل و مقامات حضرت فاطمه معصومه(س) نقل شده است مى‌توان به این نتیجه رسید که در میان فرزندان بسیار حضرت موسى بن جعفر(ع)، پس از امام رضا(ع) کسى هم‌رتبه آن بانوى بزرگوار نیست.

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله میزان سنجش و ارزش مردان را در نوع برخورد و تعامل با زنان و دختران می داند. لذا می فرماید:“خَیْرُکُمْ خَیْرُکُمْ لِنِسَائِکُمْ وَ بَنَاتِکُم”}مستدرک الوسائل، ج ۱۴، ص ۲۵۵{بهترین شما (مردان) کسی است که برای زنان و دخترانش بهترین باشد.

یکشنبه ۲۴ تیر ۱ ذی‌القعده آغاز هفته حج

حج فریضه‌اى الهى و از ارکان دین اسلام است که منافع و فواید آن براى عامه‌ى مسلمین طراحى شده است. مطابق صریح آیات قرآن کریم تشریع حج براى آن است که این فریضه‌ى الهى داراى منافعى عام براى مسلمین است. قرآن کریم در آیات ۲۷ و ۲۸ سوره حج مى‌فرماید: «وَ أَذِّنْ فِى النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجالاً وَ عَلى کُلِّ ضامِرٍ یَأْتینَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمیق لِیَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ وَ یَذْکُرُوا اسْمَ اللَّهِ فى أَیَّامٍ مَعْلُوماتٍ عَلى ما رَزَقَهُمْ مِنْ بَهیمَهِ الْأَنْعامِ فَکُلُوا مِنْها وَ أَطْعِمُوا الْبائِسَ الْفَقیر» و در میان مردم براى حج بانگ زن تا پیاده و سوار بر هر شتر باریک اندام [چابک و چالاک‌] که از هر راه دور مى‌آیند، به‌سوى تو آیند. تا منافع خود را [از برکت این سفر] مشاهده کنند، و نام خدا را در روزهایى معین [که براى قربانى اعلام شده‌] بر دام‌هاى زبان بسته‌اى که به آنان عطا کرده ذکر کنند، [چون قربانى کردید] از آن بخورید و تهیدست را نیز اطعام کنید.»

ازجمله این منافع عام مسلمین به‌طور قطع یکى از آن‌ها این است که اگر مسلمانان دچار گرفتارى و درگیرى و مشکلات اجتماعى هستند این گردهم‌آیى مهم سالانه که اثرگذاران امت در آن گردهم مى‌آیند زمینه ساز رفع آن مشکلات شود. آیا مسلمانان در دوران کنونى هیچ مشکلى ندارند. آیا از سرکوب به دست دشمنان، از استثمار توسط اجانب، از فقر و جنگ و درگیرى داخلى و کشتار توسط بیگانه و… رنج نمى‌برند. آیا شاهد آن نیستیم که هر روز از جاى جاى پیکرامت اسلامى خون‌هایى تازه جارى است و دسایس آمریکا و غرب در صدمه بیشتر به مسلمانان هر روز تکرار مى‌شود؟

حج باید به‌صورت طبیعى عامل و منادى وحدت مسلمانان باشد. علاوه بر وحدت مسلمانان حج باید زمینه ساز رفع مشکلات عام مسلمین در سراسر عالم و اجتماعى براى برائت از مشرکان و دشمنان اسلام باشد. در صدر اسلام نیز خداى متعال آیات برائت را در ایام حج نازل کرد و دستور داد که این عمل برائت در ایام حج برگزار شود و از اجتماع بزرگ سالانه‌ى مسلمانان براى برائت از مشرکین و متحد کردن آنان علیه دشمنان دینشان استفاده شود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۳ ذی‌القعده سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان

اصطلاح شوراى نگهبان در بسیارى از کشورهاى جهان که قانون اساسى دارند به انحاء مختلف رایج است. نهادى که قرار است مفسر و حافظ قانون اساسى باشد و در صورت اختلاف در برداشت از قانون اساسى به تفسیر آن بپردازد و از کیان آن دفاع کند. اما در ایران سابقه‌ى ایجاد شوراى نگهبان کنونى ما به دوران مشروطیت و حضور علما و مراجع دینى در قیام مشروطه باز مى‌گردد.

در دوران آغاز مشروطیت (یعنى سال ۱۲۸۵ و ۱۲۸۶ شمسى برابر با ۱۳۲۴ قمرى) پس از نگارش متن قانون اساسى مشخص شد که قانون اساسى مشروطه با ضعف‌هایى جدى مواجه است. قانون اساسى مشروطه بیشتر شبیه به نظام‌نامه و آیین‌نامه داخلى اداره مجلس شورا بود و در آن کمتر به مباحث محتوایى پرداخته شده بود. از این جهت بسیارى از علما و مجتهدین خواهان ایجاد متممى براى قانون اساسى شدند.

در مباحث متمم اولین اصل به مذهب رسمى کشور پرداخته بود که اسلام و مذهب تشیع بود و اصل دوم آن به ایجاد نهادى توجه کرده بود که امروزه آن‌را شوراى نگهبان مى‌نامیم. متن اصل دوم متمم قانون اساسى چنین بود:

IMG_8549

(اصل دوم: مجلس مقدس شوراى ملى که به توجه و تأیید حضرت امام عصر عجل الله فرجه و بذل مرحمت اعلیحضرت شاهنشاه اسلام خلد الله سلطانه و مراقبت حجج اسلامیه کثرالله امثالهم و عامه ملت ایران تأسیس شده است، باید در هیچ عصرى از اعصار مواد قانونیه آن مخالفتى با قواعد مقدسه اسلام و قوانین موضوعه حضرت خیرالانام(ص) نداشته باشد و معین است که تشخیص مخالفت قوانین موضوعه با قواعد اسلامیه بر عهده علماى اعلام ادام‌الله برکات وجودهم بوده و هست؛ لهذا رسماً مقرر است در هر عصرى از اعصار هیئتى که کم‌تر از پنج نفر نباشد از مجتهدین و فقهاى متدینین که مطلع از مقتضیات زمان هم باشند، به این طریق که علماى اعلام و حجج اسلام مرجع تقلید شیعه اسلام بیست نفر از علماء که داراى صفات مذکوره باشند معرفى به مجلس شوراى ملى بنمایند، پنج نفر از آن‌ها را یا بیش‌تر به مقتضاى عصر، اعضاى مجلس شوراى ملى بالاتفاق یا به حکم قرعه تعیین نموده به سمت عضویت بشناسند تا موادى که در مجلسین عنوان مى‌شود به دقت مذاکره و غور رسى نموده هریک از آن مواد معنونه که مخالفت با قواعد مقدسه اسلام داشته باشد طرح و رد نمایند که عنوان قانونیت پیدا نکند و رأى این هیأت علماء در این باب مطاع و متبع خواهد بود و این ماده تا زمان ظهور حضرت حجت عصر عجل‌الله فرجه تغییر پذیر نخواهد بود.)

مشخص است که در نگارش این اصل کمال دقت صورت‌گرفته بوده است که هم مجلس شورا هرگز بدون این گروه از فقها نباشد و هم قوانین غیر اسلامى وضع نشود و هم امکان تغییر این اصل هرگز وجود نداشته باشد و این اصل براى همیشه حافظ اسلامیت قوانین مصوب مجلس باشد.

اما متاسفانه در عمل حاکمان ظالم و برخى نفوذیان در مجالس و دشمنان دین اجازه‌ى اجراى این اصل را ندادند و در عمل به این اصل اقدامى صورت نگرفت و به‌جز یک بار که در مجلس دوم افرادى با این عنوان وارد مجلس شدند این اصل به‌صورت کلى متروک شد و جلوى اجراى آن توسط حکومت‌هاى ظالم قبل از انقلاب اسلامى گرفته شد.

با پیروزی انقلاب اسلامى ایران ملت ایران خواهان اجراى دستورات اسلام شدند و نوع نظام حاکم بر ایران را جمهورى اسلامى انتخاب کردند. از این جهت در نگارش قانون اساسى جمهورى اسلامى مسأله شوراى نگهبان که حافظ اسلام و قانون اساسى باشد و مانع ورود قوانین غیر اسلامى به عرصه‌ى اجرایى کشور شود و نیز مانع ورود افراد ناسالم به عرصه‌ى حکومتدارى گردد بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

ازاین‌رو در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران نهاد شوراى نگهبان ازجمله نهادهاى مهم و اثر گذارى است که بارها و بارها در اصول متعدد به آن اشاره شده است و کارهاى مهمى بر دوش آن گذاشته شده است.

یکى از تعابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامى در مورد شوراى نگهبان این است که ایشان شورای نگهبان را «مانع ورود ناخالص به ارکان نظام» معرفی می‌نمایند. در واقع هم مشخص‌کننده کارکرد اصلى این شورا و هم تعیین‌کننده علت اصلى دشمنى‌ها با این نهاد مقدس است.

حملات به شوراى نگهبان گاه از سوى دشمنانى است که با اسلامیت نظام مخالفت دارند. این افراد شوراى نگهبان را مانع ورود ناخالصى قانونى به ارکان نظام جمهورى اسلامى مى‌بینند و سعى دارند که این نهاد را تضعیف کنند تا از این طریق راه ورود احکام و قوانین غیر اسلامى در کشور باز شود. در واقع دشمنى این افراد با نظام اسلامى و قوانین اسلامى است. اما دشمنى‌ها با شوراى نگهبان گاه دلیل دیگرى نیز دارد و از سوى کسانى است که به هر دلیل مورد تأیید شوراى نگهبان براى ورود به انتخابات‌ها قرار نگرفته‌اند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

اشاره ای به بسته پیشنهادی اروپایی ها درمورد برجام 

 چندنکته ای عرض کنم:

۱-پس از خروج آمریکا از برجام، دولت ایران مدت زمانى محدود را براى تصمیم‌گیرى در مورد باقى ماندن یا خارج شدن از برجام تعیین کرد که طى آن طرف اروپایى با انجام تعهدات و ارائه‌ى تضمین‌هایى منافع ایران در برجام را تأمین کند، که در غیر این صورت ایران نیز حق خود مى‌داند که از برجام خارج شود و از انجام تعهداتى که بر عهده گرفته بود سرباز زند.اما اروپایى‌ها در طول هفته‌هاى گذشته اقدامى عملى در این زمینه انجام ندادند بلکه در نهایت، هفته‌ى گذشته بسته‌اى را به ایران پیشنهاد کردند که در آن منافع ایران تأمین نشده و به تعبیر آقاى روحانى رئیس جمهور کشورمان این بسته مأیوس‌کننده است.

۲-مسأله اصلى اروپایى‌ها در این عرصه آن است که اروپا عادت کرده است که در معاهدات خود با دیگر کشورها منافعى مشخص و قطعى را دریافت کند و به جاى آن وعده‌هایى مبهم و نامشخص و غیر قابل ارزیابى دقیق ارائه کند. این امر حاصل قرن‌ها استعمارگرى کشورهاى اروپایى دخیل در این نوع از معاهدات است.طرف اروپایى در هنگام تعیین خواسته‌هاى خود کاملا مشخص و دقیق سخن مى‌گوید و خواسته‌هاى خود را به وضوح کامل در قراردادها مشخص مى‌کند و براى آن تضمین کافى و حتى بالاتر از کافى طلب مى‌کند اما در بیان تعهدات خود و آنچه باید بپردازد به‌کلى گویى و ابهام اکتفا مى‌کند.

۳-اروپایی ها در این عرصه به دنبال مسأله وقت کشى و طولانى کردن زمان مذاکرات هستند. از طریق دفع الوقت سعى مى‌کنند در شرایط کنونى نیز اروپایى‌ها با طولانى کردن زمان مذاکره فرصت اقدام مناسب را از ایران بگیرند.

علاوه اینکه اروپایى‌ها اجراى بسته پیشنهادى خود را تقریباً به اواسط پاییز موکول کرده‌اند. آنان در واقع مى‌خواهند با خرید زمان و ایجاد مزاحمت براى ایران توسط تحریم‌هاى جدید آمریکا، بیشترین امتیاز لازم را بدست آورده و کمترین امتیاز ممکن را بدهند. این تاخیر چند ماهه قابل قبول نبوده و حاکى از عدم حسن نیت آنان در مذاکرات است. تهران نباید این وقت کشى اروپایى‌ها را بپذیرد و باید هرچه زودتر تکلیف این بسته مایوس‌کننده را روشن سازد.{تکبیرنمازگزاران}

IMG_8561

۴-دولت ایران که در طول سال‌هاى اخیر بارها تأکید کرده است که ما با مردم مطلب محرمانه نداریم، در مسأله‌اى که طرف غربى و دشمنان ملت ایران کاملا از آن آگاه هستند هنوز جزئیات کامل بسته‌ى اروپایى را به اطلاع افکار عمومى نرسانده است. به راستى اروپایى‌ها در این بسته چه پیشنهاداتى داشته‌اند و چه امتیازاتى علاوه بر برجام خواسته‌اند که حتى رئیس جمهور محترم آقاى روحانى که از حامیان اصلى تداوم برجام بوده و هست آن‌را مایوس‌کننده مى‌خواند.

طرف ایرانى به جاى آن که معطل شود تا اروپایى‌ها با بسته‌هاى مایوس‌کننده مذاکرات را کش بدهند و بعد با اظهارات امیدوارکننده بدون هر تضمینى باعث طولانى شدن مذاکرات و فشار بیشتر برایران شوند، باید خود دست به کار شود. طرف ایرانى باید خواسته‌هاى مصرح و مشخص ملت ایران را طى یک بسته به همراه تضمین‌هایى که اروپایى‌ها باید بدهند مشخص کند و براى آن زمانى نیز تعیین کند تا هرچه زودتر وضعیت کشور در این عرصه از بلاتکلیفى خارج شود.{تکبیرنمازگزاران}

اشاره ای کوتاه به ضرورت مدیریت مصرف آب و برق‌

 با توجه به کاهش میزان نزولات آسمانى در فصول گذشته و تداوم خشکسالى در کشور، در سال جارى اهمیت صرفه‌جویى در مصرف انرژى دوچندان شده است. زمانى که صحبت از خشکسالى به میان مى‌آید، اولین موضوعى که به ذهن خطور مى‌کند کمبود آب و ضرورت صرفه‌جویى در مصرف این مایع حیاتى است؛ که البته بجا و درست است. اما با تداوم پدیده خشکسالى به‌خصوص در سال جارى، ضرورت صرفه‌جویى در مصرف برق اگر پر اهمیت‌تر از مصرف آب نباشد، به‌طور حتم اهمیت کمترى ندارد.

بر اساس اعلام آژانس جهانى اطلاعات انرژى، میانگین مصرف برق خانگى در ایران ۲۹۰۰ کیلو وات ساعت است، در حالى که متوسط مصرف جهانى برق زیر ۱۰۰۰ کیلو وات ساعت را نشان مى‌دهد. به این ترتیب، ما ایرانى‌ها حدود سه برابر مردم جهان برق مصرف مى‌کنیم. معادل‌سازى دیگرى که کارشناسان براى میزان مصرف برق در ایران ارائه داده‌اند، حاکى از آن است که کشور ۸۰ میلیون نفرى ایران تقریباً معادل یک کشور۲۰۰ میلیون نفرى برق مصرف مى‌کند.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --