اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / مراسم گرامیداشت حماسه عظیم ۹دی درحسن آباد

مراسم گرامیداشت حماسه عظیم ۹دی درحسن آباد

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آبادمراسم گرامیداشت ۹دی درسالن همایش اداره آموزش وپرورش منطقه حسن آباد باحضور فرهنگیان ومعلمین ودبیران برگزار گردید

دراین مراسم حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری ضمن تشکر به بازخوانی وقایع سال ۸۸ پرداختند ویادآورشدند که :سال ۸۸ سالی خاص درحیات طیبه انقلاب اسلامی بود چرا که رفتارها وساختار شکنی هایی درایام فتنه به وقوع پیوست که نهایتاًبا حضورغیرقابل وصف واثرگزارملت ایران دریوم الله ۹دی موجبات شکست فتنه فراهم شد

ایشان افزودند: اگر ما بخواهیم وقایع سال۸۸ رابازخوانی کنیم باید وقایع را به سه بخش قبل ازانتخابات ،ایام انتخابات و وقایع پس ازانتخابات تقسیم کنیم که درهرسه مقطع ما با یک پروسه ازپیش طراحی شده مواجه میشویم وآن طرح براندازی نظام است

امام جمعه ورییس شورای فرهنگ عمومی حسن آبادباذکر مصادیق ونمونه  هایی ازاین سه مقطع به دلیل به وجود آمدن فتنه اشاره کردند که امیرالمؤمنی علی علیه السلام تبعیت ازهواهای نفسانی و پیدایش قوانین مجعول وبدعت را ازدلائل به وجود آمدن فتنه میدانند

امام جمعه محترم حسن آبادبا طرح این سؤال که درمقابل فتنه چه وظیفه ای داریم وچگونه بایدعمل کنیم به موضوع مهم بصیرت اشاره کردند وافزودند:

بصیرت، مفهومی مغفول مانده که در رویدادهای اخیر و در اتفاقات پس از انتخابات توسط مقام معظم رهبری، که به محاق رفته بود، در اذهان عمومی، دوباره در صدر مفاهیم اساسی که راه سعادت را برای بشر هموار می‌کنند، قرار گرفت.

اما متأسفانه کمافی سابق، این مفهوم نیز مانند خیلی از فرمایشات گرانقدر رهبر انقلاب تنها به عاملی جهت تهیه گزارش و بر پایی سخنرانی ها و تهیه برنامه‌های صدا و سیما بدل گشت.

بصیرت را بینایی و عقل معنا کرده‌اند اما این تعاریف کامل نیست و تنها به معرفی بخشی از ابعاد بصیرت می‌پردازد .

بصیرت ، حلقه‌ای متشکل از ۳ مفهوم است که ابتداً با فرقان آغاز ، به اقدام  و بالاخره  به پایداری می‌رسد که در مرحله بعد دوباره باید فرقان صورت داد.پس ابتدا بایستی حق را شناخت و لازمه آن ، ” تبیین معیارهای حق ” و سپس سنجیدن زمان و مکان و افراد با شالوده حق است. پس از تبین حق ، نوبت به ” تدقیق معیارهای باطل” می‌رسد که باید، باطل را هم مانند حق، معیارهای آن را از قرآن و روایات و احادیث و منویات ولی زمان ، استخراج کرد.

کما این که طبق حدیث مولای متقیان: ”  کسی که به هنگام یاری ولی خود در خواب باشد، بالگد دشمنش بیدار می‌شود ” . کنایه از اینکه حتی اگر حق و باطل را درست تشخیص داده اید ولی اقدامی به موقع صورت نگیرد، کأنه در جرگه حق طلبان قرار ندارید. مانند خواجه ربیع که پس از حوادث عاشورا، گفت: ” و ای بر من که در هنگام یاری خواستن حسین(ع)، به عبادت مشغول بودم”. و در تاریخ هرگز خواجه ربیع به عنوان فردی بصیر و اهل بصیرت، معرفی نشد که در حقیقت به نفع جبهه حق، حرکتی انجام نداد.البته شخص بزرگواری بودند که سخن مانافع بعد معنوی وعبادی ایشان نخواهدبود.

 در مرحله سوم نیز که بعد از انجام فرقان و اقدام ، باید عملی شود، ” پایداری و استقامت “، در جبهه حق است که در آن حضور داریم خداوند نیز در قرآن به پیامبر اکرم می‌فرماید: ” فاسقتم کما امرت “.  که ای پیامبر در مسیر و حبهه‌ای (حقیقتا حق بود) که قرار داری، استقامت پیشه کن. عدم پایداری در جبهه‌ی حق مانند کسی است که اساسا پا به عرصه نگذاشته و اصولا اقدام وی زیر سئوال می‌رود

نکته اساسی و قابل توجه پس از طی ۳ مرحله فوق (فرقان، اقدام، استقامت) این است که باید بعد از مدتی ” دوباره فرقان ” صورت داد و تفکیک جبهه را به روز کرد که به قول امام راحل (ره) : ” حال افراد، ملاک است”.

طلحه و زبیر، نمونه‌های بارز از افرادی هستند که در زمان پیامبر فرقان و اقدام و پایداری را به نحو احسن انجام داده و در اوج بصیرت توانستند لقب” سیف السلام ”   به خود اختصاص دهند. اما متاسفانه ایشان در زمان جنگ جمل، فرقان خود را به روز نکرده و همچنان به صرف اینکه زمانی عایشه در کنار پیامبر بوده، به دفاع از وی پرداخته و از لبیک گفتن به قرآن ناطق امتناع کرده و در نهایت، ایشان نیز برای همیشه تاریخ در زمره افراد بی بصیرت قرار گرفتند.

{والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته }

گزارش تصویری:

img_7334 img_7336 img_7342 img_7344 img_7346

 

{پایان}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*