اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / مراسم گرامیداشت حماسه عظیم 9دی درحسن آباد

مراسم گرامیداشت حماسه عظیم 9دی درحسن آباد

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آبادمراسم گرامیداشت 9دی درسالن همایش اداره آموزش وپرورش منطقه حسن آباد باحضور فرهنگیان ومعلمین ودبیران برگزار گردید

دراین مراسم حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری ضمن تشکر به بازخوانی وقایع سال 88 پرداختند ویادآورشدند که :سال 88 سالی خاص درحیات طیبه انقلاب اسلامی بود چرا که رفتارها وساختار شکنی هایی درایام فتنه به وقوع پیوست که نهایتاًبا حضورغیرقابل وصف واثرگزارملت ایران دریوم الله 9دی موجبات شکست فتنه فراهم شد

ایشان افزودند: اگر ما بخواهیم وقایع سال88 رابازخوانی کنیم باید وقایع را به سه بخش قبل ازانتخابات ،ایام انتخابات و وقایع پس ازانتخابات تقسیم کنیم که درهرسه مقطع ما با یک پروسه ازپیش طراحی شده مواجه میشویم وآن طرح براندازی نظام است

امام جمعه ورییس شورای فرهنگ عمومی حسن آبادباذکر مصادیق ونمونه  هایی ازاین سه مقطع به دلیل به وجود آمدن فتنه اشاره کردند که امیرالمؤمنی علی علیه السلام تبعیت ازهواهای نفسانی و پیدایش قوانین مجعول وبدعت را ازدلائل به وجود آمدن فتنه میدانند

امام جمعه محترم حسن آبادبا طرح این سؤال که درمقابل فتنه چه وظیفه ای داریم وچگونه بایدعمل کنیم به موضوع مهم بصیرت اشاره کردند وافزودند:

بصيرت، مفهومي مغفول مانده که در رويدادهاي اخير و در اتفاقات پس از انتخابات توسط مقام معظم رهبري، که به محاق رفته بود، در اذهان عمومي، دوباره در صدر مفاهيم اساسي که راه سعادت را براي بشر هموار مي‌کنند، قرار گرفت.

اما متأسفانه کمافي سابق، اين مفهوم نيز مانند خيلي از فرمايشات گرانقدر رهبر انقلاب تنها به عاملي جهت تهيه گزارش و بر پايي سخنراني ها و تهيه برنامه‌هاي صدا و سيما بدل گشت.

بصيرت را بينايي و عقل معنا کرده‌اند اما اين تعاريف کامل نيست و تنها به معرفي بخشي از ابعاد بصيرت مي‌پردازد .

بصيرت ، حلقه‌اي متشکل از 3 مفهوم است که ابتداً با فرقان آغاز ، به اقدام  و بالاخره  به پايداري مي‌رسد که در مرحله بعد دوباره بايد فرقان صورت داد.پس ابتدا بايستي حق را شناخت و لازمه آن ، ” تبيين معيارهاي حق ” و سپس سنجيدن زمان و مکان و افراد با شالوده حق است. پس از تبين حق ، نوبت به ” تدقيق معيارهاي باطل” مي‌رسد که بايد، باطل را هم مانند حق، معيارهاي آن را از قرآن و روايات و احاديث و منويات ولي زمان ، استخراج کرد.

کما اين که طبق حديث مولاي متقيان: ”  کسي که به هنگام ياري ولي خود در خواب باشد، بالگد دشمنش بيدار مي‌شود ” . کنايه از اينکه حتي اگر حق و باطل را درست تشخيص داده ايد ولي اقدامي به موقع صورت نگيرد، کأنه در جرگه حق طلبان قرار نداريد. مانند خواجه ربيع که پس از حوادث عاشورا، گفت: ” و اي بر من که در هنگام ياري خواستن حسين(ع)، به عبادت مشغول بودم”. و در تاريخ هرگز خواجه ربيع به عنوان فردي بصير و اهل بصيرت، معرفي نشد که در حقيقت به نفع جبهه حق، حرکتي انجام نداد.البته شخص بزرگواری بودند که سخن مانافع بعد معنوی وعبادی ایشان نخواهدبود.

 در مرحله سوم نيز که بعد از انجام فرقان و اقدام ، بايد عملي شود، ” پايداري و استقامت “، در جبهه حق است که در آن حضور داريم خداوند نيز در قرآن به پيامبر اکرم مي‌فرمايد: ” فاسقتم کما امرت “.  که اي پيامبر در مسير و حبهه‌اي (حقيقتا حق بود) که قرار داري، استقامت پيشه کن. عدم پايداري در جبهه‌ي حق مانند کسي است که اساسا پا به عرصه نگذاشته و اصولا اقدام وي زير سئوال مي‌رود

نکته اساسي و قابل توجه پس از طي 3 مرحله فوق (فرقان، اقدام، استقامت) اين است که بايد بعد از مدتي ” دوباره فرقان ” صورت داد و تفکيک جبهه را به روز کرد که به قول امام راحل (ره) : ” حال افراد، ملاک است”.

طلحه و زبير، نمونه‌هاي بارز از افرادي هستند که در زمان پيامبر فرقان و اقدام و پايداري را به نحو احسن انجام داده و در اوج بصيرت توانستند لقب” سيف السلام ”   به خود اختصاص دهند. اما متاسفانه ايشان در زمان جنگ جمل، فرقان خود را به روز نکرده و همچنان به صرف اينکه زماني عايشه در کنار پيامبر بوده، به دفاع از وي پرداخته و از لبيک گفتن به قرآن ناطق امتناع کرده و در نهايت، ايشان نيز براي هميشه تاريخ در زمره افراد بي بصيرت قرار گرفتند.

{والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته }

گزارش تصویری:

img_7334 img_7336 img_7342 img_7344 img_7346

 

{پایان}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --