اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / آغازطرح توسعه پایدارروستایی کشوردربخش حسن آباد

آغازطرح توسعه پایدارروستایی کشوردربخش حسن آباد

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادمراسم افتتاحیه روستای هدف توسعه پایدار روستایی کشور باحضورحجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری ،دکترجمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، آقای ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مهندس امامی بخشداربخش فشافویه وتعدادی از مسؤولین استانی وشهرستانی در روستای  قلعه محمدعلی خان از توابع حسن آباد فشافویه شهرستان ری برگزار شد

روستای “قلعه محمدعلی خان” از توابع بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری اولین روستای هدف توسعه پایدار کشور از سوی گروه تخصصی توسعه روستایی (شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه) انتخاب شده است. این روستا با قدمت ۲۵۰ سال دارای ۲۲ خانوار ساکن و ۵۰ خانوار نیمه ساکن است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری دراین مراسم گفتند: در سال ۱۹۸۰ برای نخستین بار نام توسعه پایدار در گزارش سازمان جهانی حفاظت از منابع طبیعی  آمد.که اهداف ۱۷ گانه مصوب سازمان ملل دردستور کار کشورهای درحال توسعه قرار گرفت .

امام جمعه ورئیس شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه درادامه افزودند:مبنای توسعه ماندگار افزایش کمّی تکنولوژی و سرمایه نیست، بلکه تربیت انسان‌های آن جامعه و فرهنگ آنها است. زیرا مهم‌ترین سرمایه هر جامعه برای توسعه، انسان‌های آن هستند؛ انسان‌هایی که به طور خودکار و پایدار زمینه‌های درونی و توسعه‌‌‌یافتگی و پیشرفت را فراهم می‌آورند مثل قضیه حضرت یوسف (ع)که درقرآن کریم به آن اشاره شده است که حضرت یوسف از میان تمام پستها انگشت روى خزانه دارى گذاشت، زیرا مى‏دانست هر گاه به آن سر و سامان دهد قسمت عمده نابسامانیهاى کشور باستانى مصر، سامان خواهد یافت، و از طریق عدالت اقتصادى مى‏تواند سازمانهاى دیگر را کنترل کند.

فرماندار ریدکترجمالی پور فرماندار ویژه ری هم در این مراسم با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهر از دهه ۷۰ اظهار کرد: یکی از مشکلات و موانع توسعه در کشور نوشتن برنامه از بالا به پائین است که منجر به آبادشدن بیشتر شهر ها و محرومیت بیشتر روستاها شد.وی با اشاره به اهمیت توسعه پایدار روستایی در کشور اظهار کرد: هدف دولت یازدهم از ابتدای روی کار آمدنش توسعه زیربنایی، اقتصادی و عمرانی روستا بوده است.

آقای نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم درادامه این مراسم یادآورشدند:جمعیت استان تهران از ۳ میلیون نفر در سال ۱۳۵۵ به ۱۴ میلیون نفر در سال ۱۳۹۷ رسیده است. این نشان میدهد که تمام روستاهایی که معیشت شهرنشینان را تامین می کردند الان مصرف کننده شده اند. افزایش روند مهاجرت از روستا به شهر باعث شد تا روستاهای اطراف تهران مقصد کوچ نشینی مردم استان های دیگر کشور شود.وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه ۵ هزار روستا در کشور و ۳۳۰ روستا در استان تهران در اولویت توسعه و اشتغال هدف گزاری شده است.

 (تصاویر)

3K1A10203K1A1002IMG_9021IMG_90303K1A11133K1A11363K1A11473K1A1155

(پایان)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --