اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / امروزجریان شناسی انقلاب اسلامی، گروه‌های ضدانقلاب و دین و ضدمهدویت برای همه یک وظیفه است.

امروزجریان شناسی انقلاب اسلامی، گروه‌های ضدانقلاب و دین و ضدمهدویت برای همه یک وظیفه است.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز پرصلابت جمعه آخرین جمعه اردیبهشت ماه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهوباحضوراقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.در دوره آخرالزمان بحران معنوی به عرصه اقتصاد خانواده کشیده می شود و خانواده ها تقوای اقتصادی را از دست داده و به انواع آلودگی های اقتصادی مانند ربا، کم فروشی، رشوه و… آلوده می شوند.

خطیب جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به سالروز آغازمحاصره اقتصادی آمریکاعلیه ایران یادآورشدند: برخی تصور کردند که آمریکای جنایتکارپس ازبرجام از مبارزه با اسلام دست برداشته است و خیال کردند که آمریکا از مقابله و ضدیت با اسلام منصرف شده است و از ایجاد رابطه با آمریکا و خوش‌بینی با دشمنان اسلام و ایران سخن گفتند. این در حالی است که دشمنی‌های اخیر آمریکا به‌خوبی نشان داده است که این کشور جنایتکار دست از دشمنی با اسلام برنداشته است

البته تاکنون نه وعده‌های آمریکا توانسته ملت ایران را فریب دهد و نه تهدیدهای آنها موجب ترس ملت شده است همه باید بدانند که ملت ایران حاضر به پذیرش ذلت نیست ومسیرپرافتخاری که انتخاب کرده راادامه خواهدداد 

عناوین خطبه اول:

۱-درآخرالزمان بحران معنوی به عرصه اقتصادخانواده کشیده می شودوخانواده هاتقوای اقتصادی راازدست میدهند.

۲-آثار وضعـــــــی حـــــرامــخواری ازنظـــــر روایات

 عناوین خطبه دوم:

۱- همه باید بدانند که ملت ایران حاضر به پذیرش ذلت نیست.

۲- جریان شناسی انقلاب اسلامی، گروه‌های ضدانقلاب و دین و ضدمهدویت برای همه یک وظیفه است.

  أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم          بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 9k=

بحث ماپیرامون سبک زندگی مهدوی و ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزمان بودگفتیم یکی از مهمترین خصوصیات دوران غیبت امام عصر (ع) وجود تعارضات و فتنه های فرهنگی اخلاقی و دینی و رواج انواع مکاتب و باندهای ضد اخلاقی و ضد خانواده است. گفتیم در این دوران ناهنجاری ها و قانون شکنی های دینی، بی حیایی و سنت شکنی ملی ومذهبی رواج می یابد و هویت فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد و جوامع در مخاطره ی شدید قرار می گیرد. یکی از بدترین حملات و تخریب ها در این دوره، متوجه کانون خانه و خانواده است و گروهها و مکاتب فاسد در این خصوص پایه گذاری می گردد.

که باید خانواده های مهدی باور این آسیب ها و آفتهای این دوره را بشناسد و با فرهنگ انتظار در مقابل فرهنگ ابتذال بایستد و مبارزه کند. در روایات اهلبیت (ع) ناهنجاری خانوادگی دوره آخرالزمان و دوران غیبت تبیین شده تا محبّان اهل بیت (ع) با مراقبت شدید، خانواده های خود را از اینگونه آسیب ها محافظت کنند.

یکی از ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزمان به محضرشما عرضه داشتم وآن بی غیرتی بودکه بر اساس روایات اهل بیت (ع)، این صفت اخلاقی (غیرت)در آخرالزمان به شدت مورد آسیب قرار می گیرد و زنان، مردان و جوانان نه تنها غیرت خویش را از دست می دهند، بلکه به نداشتن آن نیز افتخار می کنند، به همین دلیل جهت حراست از کیان و قداست خانواده لازم است با پناه بردن به فرهنگ انتظار و غیرت ورزی از ابتذال و بی غیرتی، خانواده ها را مصونیت بخشیم.

امیرمومنان علی (ع(درخطبه ای معروف به خطبه البیان در قسمتی ازآن می فرمایند :
پیغمبر اکرم بر من فرمود : تجتمع فی امتی مئته خصله لم تجتمع فی غیرها .
صد خصلت در امت من جمع خواهد شد در آخر الزمان ، که در هیچ امت غیر اسلامی این صفات جمع نخواهد شد .
افرادی که در آن جلسه حضور داشتند از حضرت در خواست کردند آن ویژگی ها را برای ایشان تشریح فرمایند

۲-حرام خوری:

در دوره آخرالزمان بحران معنوی به عرصه اقتصاد خانواده کشیده می شود و خانواده ها تقوای اقتصادی را از دست داده و به انواع آلودگی های اقتصادی مانند ربا، کم فروشی، رشوه و… آلوده می شوند.

قال الصادق (ع):« وَ رَأیتَ الرَّجُل إذا مَرَّ به یومٌ و لَم یکسِب فیه الذَّنبَ العظیم مِن فُجورٍ أو بَخس مکیالٍ أو میزانٍ أو غَشیانِ حَرامٍ أو شُربٍ مُسکرٍ، کئیباً حزیناً، یحسِبُ أنَّ ذلک الیوم علیه ضَیعَهٌ مِن عُمرهِ» هنگامی که ببینی که اگر مردی یک روز گناه بزرگی انجام نداده باشد از قبیل: فحشاء، کم فروشی، کلاهبرداری و شرب خمر، بسیار غمگین و اندوهگین می شود که گوئی آن روز عمرش تباه شده است.

حرام خوری در دزدی ، مواد فروشی ،مال یتیم خوردن ،کم فروشی و ربا و رشوه خواری خلاصه نمی­شود بلکه هر گونه کسب درآمد از راه‌های غیرشرعی حرام است .

از منظر خداوند نیز هر کس غذای حلال بخورد، خداوند قلب او را تا چهل روز نورانی می گرداند. از آیات و روایات استفاده می‌شود که اگر بخواهیم فرزندان سالم، متدیّن، خوش‌خلق و … داشته باشیم، ابتدا باید منبع اقتصادی نیازهای زندگی، حلال باشد و از لقمه‌ حرام پرهیز شود تا تعلیم و تربیت اثر گذار باشد. امام حسین (ع) مردم کوفه را که در روز عاشورا بسیار نصیحت کردند که لشکر کوفه ساکت باشید تا شما را راهنمایی کنم، آن ها ساکت نمی شدند ، امام حسین (ع) فرمودند دلیل گوش ندادن شما به حرف من این است که شکم های شما از مال حرام پر شده است.

یَا مَعْشَرَ التُّجَّار الْفِقْهَ ثُمَّ الْمَتْجَرَ الْفِقْهَ ثُمَّ الْمَتْجَرَ الْفِقْهَ ثُمَّ الْمَتْجَرَ وَ اللَّهِ لَلرِّبَا فِی هَذِهِ الْأُمَّهِ أَخْفَى مِنْ دَبِیبِ النَّمْلِ عَلَى الصَّفَا
اى گروه تاجران! ابتدا احکام را یاد بگیرید، سپس تجارت کنید!ابتدا احکام را یاد بگیرید، سپس تجارت کنید!ابتدا احکام را یاد بگیرید، سپس تجارت کنید! به خدا قسم که ربا در میان این امت ناپیداتر از حرکت مورچه بر روى تخته سنگ است.

کافی(ط-الاسلامیه) ج ۵ ، ص ۱۵۰ ، ح ۱ – من لا یحضره الفقیه ج ۳ ، ص ۱۹۵ ، ح ۳۷۳۱

آثار وضعی حرامخواری ازنظر روایات

در روایات، آثار وضعی حرام خواری، مورد توجه قرار گرفته است. این آثار نه تنها در زندگی حرام خوار بلکه در نسل‌های او نیز ادامه می‌یابد. پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله) فرمود:

«العباده مع اکل الحرام کالبناء علی الرمل»

عبادت، همراه حرام خواری همانند بنای ساختمان، بر شن‌های روان است.(بحارالانوار، ج۱۰۳، ص۶۱)

بی شک چنین ساختمانی آن چنان سست و لرزان است که با اندک حرکتی فرو ریخته و چیزی از آن باقی نمی ماند و اگر هم چیزی از آن بماند یقیناً فایده ای برای صاحبش نخواهد داشت

آثار منفی حرامخواری در وجود شخص خلاصه نمی‌شود، بلکه در نسل او نیز استمرار می‌یابد. امام صادق(ع) می‌فرماید:

کسب الحرام یبین فی الذریه

آثار کسب حرام در نسل آدمی آشکار می‌شود؛ (فروع کافی، ج۱، ص۳۶۳)

زیرا کسی که از راه نامشروع مال جمع کند، دراثر تغذیه، حرام، زمینه، گمراهی را در فرزندانش آماده می‌کند و خودش هم نمی‌تواند به راه مستقیم هدایت شود.

در حدیثی قدسی آمده است که خداوند متعال می‌فرماید:

فمنک الدعاء و علی الاجابه فلاتحجب عنی دعوه الادعوه آکل الحرام

بنده من! تو دعا کن، من اجابت می‌کنم. بدان که تمام دعاها به پیشگاه اجابت من می‌رسد، مگر دعای کسی که مال حرام می‌خورد. (عده الداعی و نجاح الساعی، ص ۹۳۱)

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

نقل می کنند یکی از خلفا غلامی داشت که خیلی مورد توجه و علاقه خلیفه بود و خلیفه او را بسیار دوست می داشت .ناگهان غلام بیمار شد و روز به روز بر شدت بیماری اش افزوده می شد. هر طبیب و پزشکی آوردند و او را معاینه کردند و دارو های مختلفی را به وی خوراندند اما غلام بهبود نیافت. تا اینکه روزی طبیبی او را معاینه کرد و حدس زد که بیماری او منشأ روحی و روانی دارد و اتاق را خلوت کرد و علت را از غلام پرسید .غلام عاقبت لب به سخن گشود و گفت چند نفر از دشمنان سلطان مرا تحریک کردند که در طعام (شراب) او سم بریزم و خلیفه را مسموم کنم و من فریب پول آنها را خوردم و در طعام خلیفه سم ریختم و به خلیفه دادم اتفاقاً خلیفه متوجه شد که شراب زهرآلود است آن را ننوشید و من هم منتظر کیفر و قصاص بودم اما نه تها مرا مجازات نکرد بلکه احسان و محبت خود را نسبت به من بیشتر کرد به طوری که من از شدت شرمساری بیمار شدم . بیماری من بیماری شرمساری و خجالت است و این بیماری درمان دارد تا بمیرم.

پس وای بر انسان ، وای از ورزی که انسان بفهمد خداوند همیشه با او و در کنار او بود و تمام خیانتها و گناهان و کارهای زشتش را میدیده اما بردباری می فرموده و بر احسان و انعامش می افزوده و نعمتهایش را بیشتر ارزانی می داشته است(داستانهای شهید دستغیب)

درخطبه دوم سه مطلب را به محضرشما نمازگزاران عزیزعرضه میدارم:

شنبه۱ خرداد آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا (۱۳۵۹ ه.ش)

هیچ دشمنی، خیرخواه نبودهو هیچ ظالمی، پایندگی را تجربه نکرده است. وقتی ملت  ما،استقلال را به دست آورد و این گنجِ بی پایان را به عنوان بزرگترینافتخارات ملی خود ثبت کرد، آرامش دشمن، به هم ریخت وخواب را از چشمانش ربودلذامحاصره اقتصادی را، برترین راه برای تسخیر استقلال ایران دانست. لذادر اول خرداد ۱۳۵۹ محاصره اقتصادی را باهمکاری کشورهای هم پیمان آغازکردوتاکنون هم ادامه دارد.

برخی تصور کردند که آمریکای جنایتکارپس ازبرجام از مبارزه با اسلام دست برداشته است و خیال کردند که آمریکا از مقابله و ضدیت با اسلام منصرف شده است و از ایجاد رابطه با آمریکا و خوش‌بینی با دشمنان اسلام و ایران سخن گفتند. این در حالی است که دشمنی‌های اخیر آمریکا به‌خوبی نشان داده است که این کشور جنایتکار دست از دشمنی با اسلام برنداشته است

البته تاکنون نه وعده‌های آمریکا توانسته ملت ایران را فریب دهد و نه تهدیدهای آنها موجب ترس ملت شده است همه باید بدانند که ملت ایران حاضر به پذیرش ذلت نیست ومسیرپرافتخاری که انتخاب کرده راادامه خواهدداد(تکبیرنمازگزارن)

یکشنبه۱۵ شعبان خجسته میلاد حضرت مهدی موعود(عج) (۲۵۵ ه.ق) / روز جهانی مستضعفان‌

روز سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف‌

ظهور بزرگ منجی بشریت، امری مسلّم است و بی‌هیچ تردیدی واقع خواهد شد. تا آمادگی های فردی و اجتماعی در مردم ایجاد نگردد، حضرت مهدی(عج) قیام نمی کنند. بنابراین مهم ترین پرسش برای هر فرد مؤمن در دوران غیبت آن حضرت، این است که با انجام دادن چه اعمالی و متخلق شدن به چه اخلاقی، می توان به ظهور آن حضرت کمک کرد و اصولاً یک مسلمان، در دوران غیبت، چه وظایفی بر عهده دارد؟

بی شک، شناخت، نخستین و مهم ترین گام در هر کاری است. به همین دلیل، یکی از اساسی ترین وظایف افراد در دوران غیبت، شناخت امام زمان(عج) است. تا انسان، شناخت درستی از ویژگی های امام(عج) نداشته باشد، نمی تواند از وظایف و مسؤولیت هایی که در زمینه پیروی از امام(عج) برعهده اوست، درک درستی داشته باشد. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

 جریان شناسی انقلاب اسلامی، گروه‌های ضدانقلاب و دین و ضدمهدویت برای ما یک وظیفه است. یکی ازاین گروههای منحرف بهائیت است کهصهیونیسم و انگلیس آنرا به‌وجود آوردند آنها معتقدند تا زمانی‌که تفکر مهدویت و عاشورا در میان شیعه حاکم باشد نمی‌توانند بر ایران تسلط پیدا کنند بنابراین می‌خواهند این تفکر را از بین ببرند.

همه رفتارها و کردارهای بهائیت از زمان پیدایش تاکنون ضداسلام بوده ازاین‌رو براساس فتوای مراجع، بهائیت نجس و کافرند پس ارتباط با بهائیت حرام است. لذاکسی که با سران فرقه ضاله بهائیت دیدار می‌کند که  معنای این دیدار  ریشه اسلام را زدن و ارزش قائل شدن برای بهائیت است.ننگی بالاتر از این وجود ندارد که کسی برودوزیر عکس دشمن امام زمان(عج) بنشیند و عکس بگیرد.

دوشنبه۳ خرداد فتح خرمشهردرعملیات بیت‌المقدس (۱۳۶۱ ه.ش)روزمقاومت،ایثاروپیروزی

به برخی از علل پیروزی در خرمشهر را ذکر می کنم تا بدانیم تکلیف امروز ما چیست ؟ و آن علل را سرمقش امروز خود قرار بدهیم:

اطاعت از رهبری ولایت فقیه، حضور یکپارچه مردم در صحنه های دفاع مقدس،حذف لیبرالهای وابسته از صحنه سیاسی انقلاب،همکاری و هماهنگی و اتحاد ارتش ، سپاه و بسیج ، شهامت فرماندهان ، روحیه شهادت طلبی ،برنامه ریزی اصولی-علمی – دقیق و حساب شده این عملیات، ایمان و اتکا به نصرت الهی .

این موارد و علل همیشه و تا هر زمان که دشمن و استکبار جهانی و شیطان بزرگ به عادت زشت خود ادامه می دهد تکلیف ماست اگر آنها را به کار بستیم دشمن ناکام خواهد ماند و روز به روز بر قدرت و عزت ما افزوده خواهد شد(تکبیرنمازگزاران)

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --