اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:توقیف نفتکش حامل سوخت قاچاق درخلیج فارس توسط سپاه،پاسخ کوچکی بودبه قلدری های انگلیس!!

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:توقیف نفتکش حامل سوخت قاچاق درخلیج فارس توسط سپاه،پاسخ کوچکی بودبه قلدری های انگلیس!!

نماز جمعه باشکوه وباصلابت جمعه در آخرین جمعه تیرماه سال ۹۸،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱٫اماقسم ششم: ازهمه بالاتر خودخداوند است. «حیاء من الله»است.

۲٫ سه شرط ورود به بهشت از زبان رسول خدا .

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱٫یکى از مصادیق رعایت تقوا را، «اجتناب از ناامید کردن جوانان»است.

۲.مرورى بر رفتارهاى تاریخى انگلیس چه در مورد ایران و چه در مورد سایر کشورها نشان دهنده خباثت انگلیسى‫ها است.

۳.توقیف نفتکش حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس توسط سپاه پاسخ کوچکی بود به قلدری های انگلیس!!                                                        

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_0082

 اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوالله

شخصی نزد امام حسین (ع) آمد و عرض کرد: من اراده ضعیفی دارم و اهل گناه هستم. شما به من نصیحتی بکنید. امام (ع) فرمودند: پنج کار را بکن و هر گناهی خواستی انجام بده. یکی از آن کارها این بود: «اطْلُبْ مَوْضِعاً لَا یَرَاکَ اللَّهُ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْت» (برای گناه) جای خلوتی پیدا کن که خدا تو را نبیند.»

بحث ما راجع به «حیاء» بود. گفتیم اگر بخواهیم به سوی جامعه اسلامی برویم، باید حیا و شرم مطلوب را در خودمان نهادینه کنیم

پنج قسم از اقسام حیاءرو عرض کردم قسم اوّل حیا از مردم «حیاءمن الخلق» بودوقسم دوم هم«حیا من النفس»قسم سوم/«حیاء من الملائکه»چهارم هم «حیاء من اولیاء الله» وپنجم هم: «حیاء من الائمه»که گفتیم ائمه علیهم السلام اعمال مارا میبینند.

اماقسم ششم: ازهمه بالاتر خودخداوند است.«حیاء من الله»

دراولین جلسه مربوط به حیا عرض کردم که رسول گرامی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در مورد کرامت‌های انسانی فرمود: مکارم اخلاق ۱۰ بخش دارد و رأسهن‌الحیاء،‌ کافی، ۲/۵۶٫

سر تمام کرامت‌های اخلاقی این است که انسان، باحیا باشد نه حیای از مردم‌! حیای از کسی‌که او را آفرید و انسان هم مظهر اوست و هم در محضر او!

یعنی ما این درک را داشته باشیم که در حضور کی هستیم؛ کی ما را می‌بیند

«أَ لَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرى»،{ سوره العلق، آیه ۱۴}فکر کردیم در خلوت هستیم کسی نمی‎بیند؟«إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصادِ» (فجر/۱۴) قرآن است. خدا در کمین است. آیه‌ی دوم: «وَ اللَّهُ شَهِیدٌ عَلى‏ ما تَعْمَلُون‏» (آل‌عمران/۹۸) کاری که شما «تَعْمَلُون‏» عمل می‌کنید، خداوند «شَهِیدٌ» شاهد است.

 این آیه عبارت کوتاهی است اما ای کاش در ما این همت بود که آن را در جایی مانند اتاق کار و یا مطالعه نصب می کردیم تا روزی چند بار نگاهش می کردیم، یعنی بدانید اگر شما از او غافلید او از شما غافل نیست،

این آیه شریفه را دقت کنید: «وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید …»{ سوره ق، آیات ۱۶ و ۱۷} من از رگ گردن به تو نزدیک‎تر هستم.

در سوره یونس «وَ لا تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلاَّ کُنَّا عَلَیْکُمْ شُهُوداً»{ سوره مبارکه یونس، آیه ۶۱}هیچ‎کاری نیست که شما انجام دهید مگر این که ما آن را می‎بینیم. کارهایتان در مرئَی و منظر ما است و ما داریم می‎بینیم. «عمل» در اینجا اطلاق دارد، یعنی هم اعمال درونی‎ را شامل میشودو هم اعمال بیرونی‎ را. «ما من عملٍ» استثنا ندارد. همه را شامل میشوددر تفسیرنمونه جلد هشتم ذیل این آیه روایتی آمد که است که «کان رسول‎الله(صلی‎الله‎علیه‎وآله‎وسلم) اذا قرأ هذه الآیه بکی بکاءً شدیدا»پیغمبر اکرم وقتی به قرائت این آیه می‎رسید، به شدّت گریه می‎کرد.

در روایتی هست که حضرت به ابی‎ذر فرمودند: «أَ تُحِبُّ أَنْ تَدْخُلَ الْجَنَّهَ؟ قُلْتُ نَعَمْ فِدَاکَ أَبِی» به ابوذر گفتند: دلت می‎خواهد به بهشت بروی؟ گفت: بله. چه کسی دلش نمی‎خواهد؟ «قَالَ فَاقْصِرْ مِنَ الْأَمَلِ» آرزوهایت را کوتاه کن. «وَ اجْعَلِ الْمَوْتَ نُصْبَ عَیْنَیْکَ» مرگ را همیشه در نظر داشته باش، یادت نرود که می میری. «وَ اسْتَحِ مِنَ اللَّهِ حَقَّ الْحَیَاء»{ بحارالأنوار، ج۷۴، ص۸۴}از خدا حق حیاء را داشته باش

اگر انسان این حقیقت را همیشه در برابر چشم خویش قرار دهد و خدای سبحان را ناظر بر کارها، رفتارها و نیت های خود بداند از هرگونه لغزش، خطا نمیکند خیانت نمیکند گناه نمیکند بی حیایی نمیکند.

IMG_0086

آیات زیادی داریم که خداوند ناظر کارهای شماست. حالا کسی نفهمید، خدا که فهمید. گاهی آدم یک گناهی می‌کند، پلیس نفهمید. خوشحال میشود که به خیر کذشت!!:یعنی ما اگر می‌ایستیم، از ترس پلیس می‌ایستیم، نه به خاطر اینکه عبور از چراغ قرمز بد است. عبور از چراغ قرمز بد است، چه پلیس باشد، چه پلیس نباشد. کلاه سر مشتری گذاشتن بد است،چه متوجه شود چه نشود!بی حیایی بد است در هرجامعه ای خصوصاًجامعه اسلامی!!

نمازگزاران عزیز مراقب نگاه های خدا باشیم

گزارشها این است که حیا روز به روز کمتر می‌شود.نوع پوشش زن و مرد و روابط آنان نیز در نگاه بسیاری از مردم با آنچه حیا می‌دانند ، فاصله گرفته است. در گذشته لباس‌ها حتی در خانه و در مقابل محارم نیز پوشید بود ، اما امروز بسیاری از افراد در حریم خانه نیمه برهنه‌اند. در معابر عمومی نیز استفاده از مانتوهای تنگ، بدن نما و گاه نازک، حتی برای افرادی که به حجاب اسلامی پایبند هستند، عادی شده است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

اوصِیکُمْ عبادالله و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

دومطلب رو عرض میکنتم:

مطلب اول اشاره به دیدار ائمه محترم جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری:

یکی از شیرین ترین بخش از بخشهای سمینار سراسری ائمه جمعه کشور، دیدار با مقام معظم رهبری است در این دیدار نکات ارزشمندی فرمودند به چند مورد اشاره میکنم:

۱)توجه به بزرگی و سنگینی مسئولیت نماز جمعه

۲) مغتنم شمردن فرصت نماز جمعه

۳) تبیین اهمیت و جایگاه نماز جمعه

۴) ارتباط و انس با جوانان، بهترین راه درک مسائل و ابهامات ذهنی آنان

۵) ضرورت استفاده از جوانان مؤمن، بافکر و مورد اعتماد را در ستادهای نماز جمعه

۶)حمایت ائمه جمعه از جهت‌گیری‌ها و جریان های انقلابی در عین روی خوش نشان دادن به همه‌ی طرف ها

۷)بیان واقعیات امیدبخش، به منظور کمک به مردم را در مقابل هجوم رسانه‌های بیگانه و تمرکز دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن بر «ناکارآمدنمایی نظام» و «ناامید کردن مردم»

IMG_0090

مقام معظم رهبری در این دیدار، یکى از مصادیق رعایت تقوا را، «اجتناب از ناامید کردن جوانان» برشمردند و یاد آور شدند: برخى‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و حتى در محیطهاى کسب‌وکار، به‌گونه‌اى صحبت مى‌کنند که جوان از آینده ناامید مى‌شود. ناامید کردن جوان یعنى گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه‌ى اسلامى و این خود یک منکر است.

انقلاب اسلامى ایران به‌دلیل مشروعیت الهى و خاستگاه فکرى ودینى و پایگاه ومقبولیت مردمى وتأثیرى که بر روند تحولات منطقه‌اى و جهانى داشته ودارد، از لحظه پیروزى انقلاب، در معرض گسترده‌ترین وپیچیده‌ترین شکل جنگ نرم وعملیات روانى دشمنان بیرونى و داخلى قرار داشته ودشمنان نظام اسلامى به‌دلیل ناتوانى از شکست انقلاب از طریق امنیتى و نظامى، سیاست تبلیغى و رسانه‌اى خود را بر مأیوس‌سازى مردم و حتّى مسؤولان و مدیران متمرکز کرده و با خبرسازى‌هاى دروغ، تحلیل‌هاى مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌هاى امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ نظام، تلاش کرده ومى کنند تا نظام را بدون آینده جلوه داده ومردم وبه‌ویژه جوانان را از رسیدن به اهداف و آرزوهاى فردى و اجتماعى مأیوس ساخته واز این طریق با خدشه بر پایگاه مردمى نظام، زمینه فروپاشى آن‌را از درون را فراهم آورند.

امید که از بین برود یاس و ناامیدى جایگزین مى‌شود و در جامعه ناامید مردم مایوس‌اند، در این جامعه اعتماد نخواهد بود و فاصله بین ملت و دولت در چنین جوامعى افزایش پیدا مى‌کند.

لذا همه ما وظیفه داریم با توجه به تإکیدات مقام معظم رهبری وهم چنین باتوجه به  بیانیه گام دوم انقلاب که یادآور شدند: محصول تلاش چهل‌ساله، اکنون برابر چشم ما است

خدمات و دستاوردهای انقلاب ونظام را برای مردم تبیین کنیم که این دستاوردها کم نیست!!

کشور و ملّتى مستقل، آزاد، مقتدر، با عزّت، متدیّن، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌هایى گران‌بها، مطمئن و امیدوار، داراى تأثیر اساسى در منطقه و داراى منطق قوى در مسائل جهانى، رکورددار در شتاب پیشرفت‌هاى علمى، ر کورددار در رسیدن به رتبه‌هاى بالا در دانش‌ها و فنّاورى‌هاى مهم از قبیل هسته‌اى و سلّول‌هاى بنیادى و نانو و هوافضا و امثال آن، سرآمد در گسترش خدمات اجتماعى، سرآمد درانگیزه‌هاى جهادى میان جوانان، سرآمد در جمعیّت جوان کارآمد، و بسى ویژگى‌هاى افتخارآمیز دیگر که همگى محصول انقلاب و نتیجه‌ى جهت‌گیرى‌هاى انقلابى و جهادى است

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

IMG_0095

مطلب دوم:

مقام معظم رهبرى به مناسبت‫هاى مختلف همواره از صفت خبیث براى انگلیس استفاده کرده‫اند. در واقع مرورى بر رفتارهاى تاریخى انگلیس چه در مورد ایران و چه در مورد سایر کشورها نشان دهنده خباثت انگلیسى‫ها است.

خبیث در لغت به‫معناى فاسد، پلید و بد اندیش است. در واقع، زمانى که انگلیس با این صفت خواده مى‫شود یعنى این کشور هم بداندیش است و هم پلید. اما نمونه‫هاى این پلیدى و بد طینتى چیست؟

  1. انگلیس طلایه دار استعمار

انگلیس از پیشتازان استعمار به شمار مى‫رود. انقلاب صنعتى در انگلستان بود و این انقلاب چهره این قاره را تغییر داد، کشورهاى پیشتاز در این تحول با تکیه بر اندیشه سیاسى غالب در این کشورها براى تأمین منابع مورد نیاز خود براى تولید بیشتر و نیز پیدا کردن بازار براى فروش کالاهاى تولیدى خود، به توسعه‫طلبى در دیگر کشورها پرداختند، این بدان علت بود که قاره اروپا باتوجه به وسعت کم وکمبود منابع اولیه و خام و نیز زیادى رقبا مکان مناسبى براى رشد و توسعه سرمایه و ثروت نبود، لذا کشورهاى اروپایى پیشتاز در زمینه انقلاب صنعتى به فکر خروج از اروپا افتاده و به تقسیم کشورهاى آسیایى و آفریقایى بین خود پرداختند و به‫جز چند کشور، سایر ملت‫ها تحت استعمار غرب و اروپا قرار گرفتند، هر چند ایران هیچ گاه به مستعمره تبدیل نشد، اما همواره از سوى استعمار گران، رنج و آسیب دیده است. در صدر کشورهاى استعمارى که همواره در تاریخ دویست سال اخیر ملت ایران، نقش پررنگى داشته است، استعمار پیر یعنى انگلیس است.

 ۲٫فرقههاى ساختگى

از اقدامات دیگر استعمار براى تأمین مقاصد خود و تضعیف ایران، مسأله فرقه‫سازى بود، در ابتدا شکل‫گیرى «بابیت» براى از بین بردن وحدت مذهبى میان شیعیان و ایجاد تشتت میان مردم بود، که با اقدامات قاطع امیرکبیر روبه رو شد اما بعدها این فرقه‫ها در قالب بهائیت که مورد حمایت انگلیس بود به حیات خود ادامه داد. ارتباط بهاییت به‫خصوص پیوند آن با انگلیس، مورد اجماع مورخین است.

۳٫هولوکاستى که انگلیس در ایران بهوجود آورد

فاجعه قحطى سال‫هاى ۱۲۹۶الى ۱۲۹۸ شمسى همزمان با جنگ جهانى اول زمانى اتفاق افتاد که سراسر ایران در اشغال نظامیان انگلستان بود. درست زمانى که مردم ایران به‫دلیل قحطى نابود مى‫شدند، ارتش انگلیس مشغول خرید مقادیر عظیمى غلات و مواد غذایى از بازار ایران بود و با این کار هم افزایش شدید قیمت مواد غذایى را سبب شد و هم مردم ایران را از این آذوقه محروم کرد. جالب‫تر این‫که انگلیسى‫ها حتى مانع واردات مواد غذایى از آمریکا، هند و بین النهرین به ایران شدند. به علاوه در زمان قحطى، انگلیسى‫ها از پرداخت پول درآمدهاى نفتى ایران امتناع ورزیدند. طبق اسناد آمریکایى، در سال ۱۹۱۴ جمعیت ایران ۲۰ میلیون نفر بود که در سال ۱۹۱۹ به ۱۱میلیون نفر کاهش یافت، یعنى حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم ایران در اثر گرسنگى و بیمارى‫هاى ناشى از کمبود مواد غذایى و سوء تغذیه که یکى از عوامل اصلى آن دولت انگلیس بود، مردند.

شهریورماه ۱۳۳۰ دولت انگلستان خرید نفت ایران را تحریم کرد و اعلام کرد که هر شرکتى هم نفت ایران را بخرد تحت تعقیب قضایى قرار مى‫گیرد! علاوه بر آن فروش تجهیزات نفتى به ایران را ممنوع اعلام کرد، ذخایر ارزى ایران را توقیف کرد، دستور داد شرکت نفت ایران و انگلیس از پرداخت بدهى‫هاى خود به ایران امتناع کند، اموال بازرگانان ایرانى و کالاهایى که از شرکت‫هاى انگلیسى خریده بودند توقیف شد، دولت ایران، از استفاده از استرلینگ (واحد پول انگلیس) محروم شد، تانکرهاى ایران در بنادر کشورهاى تحت‫الحمایه انگلستان توقیف شد و از ورود آهن، فولاد، شکر، چاى و دیگر کالاهاى اساسى به ایران جلوگیرى شد.

۴٫نفت ایران بر سفره انگلیس

در سال ۱۹۰۱ میلادى و همزمان با حکومت مظفر الدین شاه، امتیاز استخراج نفت جنوب به فردى انگلیس به نام ولیلیام دارسى واگذار شد بر اساس این قرارداد حق انحصارى کشف استخراج و پالایش نفت ایران به‫جز در ایالت‫هاى هم مرز با روسیه به مدت ۶۰سال به انگلیس واگذار مى‫شد، با تشکیل شدن کمپانى نفت ایران و انگلیس کار استخراج نفت آغاز شد و میادین به سرعت توسط انگلیس‫ها کشف مى‫شدند و نفت آن از طریق لوله به پالایشگاه آبادان انتقال مى‫یافت، نفت ایران در جنگ جهانى اول نقش کلیدى را در جنگ بازى کرد چراکه سوخت وسایل نقلیه اعم از زمینى، دریایى از طریق نفت ایران تأمین مى‫شد، بدین ترتیب انگلستان عملا مالکیت نفت ایران را در اختیار مى‫گرفت.

انحصار نفت ایران به مدت ۶۰ سال در اختیار آن شرکت قرار داشت؛ بدون این‫که ملزم باشد به دولت ایران لااقل صورت عملکرد بدهد!

۵٫ طراحى و هدایت فتنهها

دولت انگلیس پس از پایان جنگ تحمیلى و کمک به صدام در راستاى سیاست‫هاى استکبارى خود به اجراى طرح‫ها و نقشه‫هایى براى براندازى و ایجاد اختلال در نظام جمهورى اسلامى کرده است، از این جمله مى‫توان به برنامه‫ریزى وهدایت فتنه‫هایى چون ۷۸و ۸۸ اشاره نمود، سفارت انگلیس در تهران به اتاق هدایت و پناهگاهى براى جاسوسان و فتنه گران تبدیل شد و در مسائل داخلى ایران دخالت مى‫کردند.

۶٫ توقیف نفتکش ایران

اما جدیدترین خباثت انگلیسى‫ها در مورد ایران مربوط به توقیف تفتکش ایرانى است. نیروى دریایى انگلیس، بامداد روز پنج‫شنبه ۱۳ تیرماه یک نفتکش حامل ۲میلیون بشکه نفت ایران را در سواحل تنگه جبل‫الطارق توقیف کرد. در حالى که انگلیس مدعى شد توقیف این کشتى با هدف ممانعت از نقض تحریم‫هاى اتحادیه اروپا علیه سوریه انجام گرفته که دولت اسپانیا که بر سر حاکمیت بر آب‫هاى اطراف جبل‫الطارق با لندن اختلاف دارد، در بیانیه‫اى تأکید کرد که انگلیس این اقدام را به درخواست آمریکا انجام داده است.

انگلیس پیش از این نیز در سال ۱۳۳۰ نخستین کشورى بود که نفت ایران را تحریم کرده بود. کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و همه حواشى تاریخى آن با داستان قلدرى انگلیسى‫ها در تحریم نفت ایران همراه بود. در واقع، تحریم اقتصادى ایران، فقط به این زمانه اختصاص ندارد؛ هرگاه ملت حق قانونى و مشروعش را خواستار شده و دست زورمندان را از کار و زندگى خویش کوتاه کرده، قلدرى‫ها هم آغازشده و تهدید تحریم‫ها از راه رسیده است. که البته این قلدری ها امروز بی جواب نمی ماند!!{تکبیرنمازگزاران}

توقیف نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمانی اتفاق افتاده است که هم آمریکا و هم انگلیس اعلام کرده اند که سعی دارند نفتکش ها را در خلیج فارس اسکورت کنند. اما سپاه پاسداران با عملیاتی موفق پس از ساقط کردن پهپاد مدرن آمریکایی نمایش غرور آمیز دیگری ارائه داد. در واقع خلیج فارس اکنون زیر سایه سپاه است.

رهبر معظم انقلاب  در دیدار با ائمه جمعه با انتقاد بسیار شدید از دزدی دریایی انگلیسی‌های خبیث گفتند: آنها که خباثتشان برای همه آشکار است کشتی ما را با راهزنی دریایی ربوده‌اند اما سعی می‌کنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی این کارها را بی‌جواب نمی‌گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد. درست دو روز بعد از این اظهارات نیروی دریایی سپاه از توقیف نفتکشی در خلیج فارس خبر داد. البته باید توجه داشت که این اقدام پاسخ واقعی به اقدام خباثت آمیز انگلیس نبوده و تنها یک هشدار به کشورهایی است که سعی دارند امنیت انرژی و اقتصاد منطقه را به خطر بیندازند. انگلیس با توقیف نفتکش ایرانی اشتباه بزرگی کردند که باید منتظر پاسخ نهایی وکوبنده تر باشند.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --