اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: برنده اصلى انتخابات ملت ایران ونظام جمهورى اسلامى است‌

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: برنده اصلى انتخابات ملت ایران ونظام جمهورى اسلامى است‌

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آباد نمازباشکوه جمعه ،اینهفته بیست ونهم اردیبهشت  ماه سال نود وشش به  امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- امام عصر(عج)تمام کج فهمـــــی هاوافراطـــی گری های دینــــــی راکنارزده وچهره عاطفـــــی دین رانمایان خواهندکرد.

۲- درزمان امام عصـــــر(عج)تمام دنیا به کشوری واحد تبدیل میشود.

۳-درزمان امام عصـــــر(عج)دردنیا فقط یک دین حاکـــــــم خواهدشد.

۴- درزمان امام عصــــــــر(عج)درکل دنیایک کشور،یک رهبر،یک قانون ویک خانواده واحدجهانی وجودخواهدداشت.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-از نگاه معصومان علیهم السلام مسجــــــــــد، مهمان سرای خداست.

۲-ویژگیهای اصلــــــــــح ازنگاه امیــــــرالمؤمنین علی علیه الســـــــــــلام.

۳- همه باید به قانون پایبند باشند و نتیجه قانونــــى انتخابات را بپذیـــرند.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-05-21_17-27-04

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم. بحث پیرامون مهدویت وشخصیت حضرت ولی عصر( عجل الله تعالی فرجه الشریف(بودگفتیم اگر می خواهیم حضرت صاحب الزمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)را بشناسیم شایسته است، از روی القاب و اسامی آن حضرت، ایشان را بشناسیم .لازم است در مورد این القاب و این که چرا ایشان را حجت، مهدی، هادی، ربیع،  موعود و سایر القاب با عظمت نامیده اند بحث های علمی بکنید.گفتیم یکی از اسامی مهم ایشان مصلح می باشد مصلح بدان معناست که آن حضرت در دنیا صلح برقرار خواهد کرد؛ ” یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ‏ “؛(دعای عهد)این  صلح نه یک صلح ساده بلکه صلحی کلی خواهد بود و آن حضرت صلحی جهانی برقرار خواهد کرد.

هم چنین عرض کردیم:صلح جهانی ارکانی دارد که سه موردرا عرضه داشتم:عبارت بود ازاینکه:با ظلم و بی عدالتی صلح برقرار نمی شود؛رکن دوم صلح جهانی تقویت عقل است؛ اگر عقل تقویت نشود مصالح کلان زیر پا گذاشته می شودوسومین رکن هم از بین بردن تبعیض نژادی بود ، حضرت مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)خانواده واحد جهانی تشکیل خواهد داد؛ دیگر هیچ قوم و قبیله ای بر دیگری برتری نداشته و مرزبندی های متعارض در بین انسان ها مانند ترک، کرد، فارس و یا سامی، سومری و آریایی وجود نخواهد داشت.

امارکن چهارم این است که آن حضرت تمام کج فهمی ها و افراطی گری های دینی را کنار زده و چهره عاطفی دین را نمایان خواهد کرد،چرا؟چون مرجعیت علمی ایجاد خواهد نمود ،هر کس نخواهد توانست از باب استحسانات عقلی یا از باب«یبغونها عوجاً» متون دینی را تاویل و فرقه ای افراطی ویا باطل راه بیندازد.

رکن پنجم این است که تمام دنیا به کشوری واحد تبدیل شود، چون در صورت وجود کشور های متعدد جنگ و درگیری ایجاد می شود؛ آن حضرت از ایده جهان وطنی حمایت خواهند کرد.

رکن ششم وجود دین واحد در بین مردم است چون در صورت تعدد دین در بین مردم درگیری ایجاد خواهد شد؛ ” لیظهره علی الدّین کلّه ” اسلام را در همه جای جهان از جاهای سهل الوصول گرفته تا جاهای غیر قابل دسترس گسترش خواهد داد.

هفتمین و مهم ترین رکن این است که حضرت حکومت واحد جهانی ایجاد خواهد کرد؛ چنین حکومتی همه درگیری ها و اختلافات را از میان خواهد برد،در کل دنیا یک کشور، یک رهبر و یک قانون اساسی ویک خانواده واحد جهانی وجود خواهد داشت و دیگر هیچ جنگ و خونریزی در دنیا باقی نخواهد ماند؛ آن حضرت با اجراء ایده امت واحده جهانی مقدسترین آمال و آرزوهای انسان را لباس عمل خواهد پوشاند.

photo_2017-05-21_17-27-21

دین اسلام از ابتدا برای تمامی مردم جهان آمده نه فقط برای یک فرد خاص ” قُلْ یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ جَمیعا ؛( عراف  آیه ۱۵۸)

بگو: «اى مردم! من فرستاده خدا به سوى همه شما هستم‏.

وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ کَافَّهً لِلنَّاسِ بَشیراً وَ نَذیراً وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ؛ (سبأ آیه ۲۸)

تو را جز براى همه مردم نفرستادیم تا (آن ها را به پاداش هاى الهى) بشارت دهى و (از عذاب او) بترسانى ، ولى بیش تر مردم نمى‏دانند! “.

 مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.

چهارشنبه ۳ خرداد ۲۷شعبان فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس (۱۳۶۱ ه.ش) – روز مقاومت، ایثار و پیروزى‌

ان شاءالله همانگونه که با مقاومت وایثار چندین روزه بسیجیان ما درخرمشهر توانستیم خرمشهررا ازچنگال دشمنان بعثی دربیاوریم امروزهم امید است ملت مادرمقابل دسیسه های دشمنان مقاومت کنند ودشمن را درخواسته های خودش مأیوس نمایند.چرا که تنها عامل برطرف کردن دشمنى دشمن؛ ایستادگى و نترسیدن از خطرات آن است.

هفته تکریم وغبارروبی مساجد 

از نگاه معصومان علیهم السلام مسجد، مهمان سرای خداست. خداوند مهربانْ بندگان خود را به خانه خویش دعوت کرده تا با بهترین هدایا از آنان پذیرایی کند. این مکان نورانی، مردمی ترین پایگاه بندگان صالح خداست که در طول قرن ها، به عنوان مدرسه تزکیه، محلّ تعلیم و عرصه رشد و تعالی انسان های خداجو بوده است و به پاکیزگی، نظافت و غبارروبی از هر مکانی شایسته تر است. کسی که کم ترین کمکی به نظافت این خانه های نورانی خدا بر روی زمین کند، قطعا مورد توجه و عنایت خداوند و مشمول رحمت و مغفرت صاحب خانه قرار خواهد گرفت.

در زمان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بانویی حبشی و سیاه پوست به نام امّ مَحْجَنْ، همواره غبار و خار و خاشاک را از مسجد جمع کرده و خارج می ساخت. بعدها، هنگامی که حضرت رسول اکرم از مرگ این خدمت گزار مسجد آگاه شدند، با لحنی اعتراض آمیز فرمودند: «چرا به من اطلاع نداده اید؟» سپس آن حضرت با یاران خویش کنار قبر آن زن حضور یافتند و برای او نماز خواندند و دعا کردند. پیامبر با این کار به مسلمانان آموختند که خدمت گزاران مسجد را بزرگ شمرده و احترام کنند. حال که در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خداوند هستیم، چه زیباست در غبارروبی و نظافت خانه خدا همّت نماییم، باشد که ما نیز مشمول دعای خیر گل سرسبد عالم هستی، پیامبر مکرّم اسلام قرار گیریم.

photo_2017-05-21_17-27-14

اشاره ای به انتخابات هم داشته باشم:

امروز روز ۲۹ اردیبهشت وروز برگزاری انتخابات مهم وسرنوشت ساز است روزی است که ملت ما با حضورپای صندوقهای رأی وبارأی خودشان رئیس جمهور واعضای شوراهای شهر وروستارا انتخاب میکنند.

من اشاره ای به خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه داشته باشم این خطبه دارای چهاربخش است وحضرت امیر دربخش دوم این خطبه با ویژگیها اصلح اشاره میکنند چیزی که امروز برای انتخاب نیاز داریم البته مقام معظم رهبری معیارهایی را بیان فرمودند امابنده ازنگاه حضرت امیر دوویژگی خدمت شما عرضه میدارم:

حضرت میفرمایند:«أَیُّهَا النَّاسُ، إِنَّ أَحَقَّ النَّاسِ بِهذَا الاْمْرِ أَقْوَاهُمْ عَلَیْهِ، وَ أَعْلَمُهُمْ بِاَمْرِ اللهِ فِیهِ. فِإِنْ شَغَبَ شَاغِبٌ اسْتُعْتِبَ، فَإِنْ أَبَى قُوتِلَ»

حضرت اشاره دارند به دورکن اساسی که یکی جنبه علمی دارد یعنی ازهمه آگاهتر باشد ودیگری هم جنبه عملی دارد یعنی مدیریت او قوی ترازدیگران باشد.کوقتی به قضیه طالوت هم مراجعه میکنیم میبینیم درقرآن هم به۹ خاطر همین دو ویژگی طالوت برای رهبری انتخاب شد .

اما چرا باید اصلح انتخاب شود ؟حضرت میفرمایند دودلیل دارد «ِإِنْ شَغَبَ شَاغِبٌ اسْتُعْتِبَ، فَإِنْ أَبَى قُوتِلَ»وآن این است که هرگاه آشوبگری دست به آشوب بزند یادست به فتنه بزند ازاومیخواهدبه حق برگردد واگر امتناع کرد بااو نبرد کند تاحق را بپذیرد.

لذا باید کسی را انتخاب کرد که دربرابر دشمن کوتاه نیاید درمقابل تهدیدها وتحریمهای دشمن تسلیم نشود .{تکبیرنمازگزاران}

اما نکته دیگری که به آن اشاره میکنم این است که :در این انتخابات هرکسی که رأی بیاورد درواقع برنده اصلى انتخابات ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى است‌ چرا که هم مشارکت مردمى را و هم حمایت اعتقادى و دینى مردم و هم با یک مشارکت جدى، زمینه توانمندترشدن و حفظ امنیت و حرکت بیشتر به سمت صلاح برای نظام فراهم شده است .

ازجمله دیگر نکاتى که باید به آن توجه داشت: لزوم پایبندى همگان به نتیجه قانونى انتخابات و دورى همگان از دست‌اندرکاران و مردم و حامیان و ناظران از تخلف از قانون است. همه باید به قانون پایبند باشند و نتیجه قانونى انتخابات را بپذیرند.{تکبیرنمازگزاران}

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --