اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه باقرشهر،تلاش برای هنجارسازی مذاکره با شیطان بزرگ و قاتل سردار مقاومت،ازابتداشکست خورده است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه باقرشهر،تلاش برای هنجارسازی مذاکره با شیطان بزرگ و قاتل سردار مقاومت،ازابتداشکست خورده است

سومین نماز جمعه باقر شهر بعدا ۱۷ هفته وقفه به علت شیوع ویروس کرونا، امروزسیزدهم تیر ماه ۹۹ مصادف بایازدهم ذی القعده ۱۴۴۱ سالروزولادت باسعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه والثناء ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱٫ پنج چیز است که در هر کس نباشد امید چیزی از دنیا و آخرت به او نداشته باش

۲٫ مهمترین سرمایه یک جامعه اعتمادی است که افراد به یکدیگر دارند

۳٫ کرامت و عزت و بزرگواری جزئی از سرشت انسان است.

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

۱٫ یکی از اهداف نامه سرگشاده اخیر ،سیاهنمایی، نارضایتی وناامید کردن مردم است.

۲ . تلاش برای هنجارسازی مذاکره با شیطان بزرگ و قاتل سردار مقاومت،ازابتداشکست خورده است.

۳ . نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که تلقی رهاشدگی کارها در سال پایانی دولت در اذهان مردم و افکار عمومی شکل بگیرد.

۴٫ ترس از خدا به معنای ترس از مسئولیت‌هایی است که انسان در برابر او دارد.

 مشــــــروح خطبــــــه اول:

اعوذ باللـــــــه مـن الشیــــطان الرجیــــــم              بســــــــم ا الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

IMG_20200703_154230_790

در ابتدای خطبه اول خودم را وشما نماز گزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی!!

قال الرضا (علیه السلام(خَمْسٌ مَنْ لَمْ تَکُنْ فِیهِ فَلاَ تَرْجُوهُ لِشَیْ ءٍ مِنَ اَلدُّنْیَا وَ اَلْآخِرَهِ مَنْ لَمْ تَعْرِفِ اَلْوَثَاقَهَ فِی أَرُومَتِهِ وَ اَلْکَرَمَ فِی طِبَاعِهِ وَ اَلرَّصَانَهَ فِی خُلُقِهِ وَ اَلنُّبْلَ فِی نَفْسِهِ وَ اَلْمَخَافَهَ لِرَبِّهِ. {تحف العقول عن آل الرسول صلی ال، ج ۲، ص ۴۴۶}

پنج چیز است که در هر کس نباشد امید چیزی از دنیا و آخرت به او نداشته باش : کسی که در نهادش اعتماد نبینی ، و کسی که در سرشتش کرم نیابی ، و کسی که در خلق و خوی اش استواری نبینی ، و کسی که در نفسش نجابت نیابی ، و کسی که از خدایش ترسناک نباشد.

مَنْ لَمْ تَعْرِفِ اَلْوَثَاقَهَ فِی أَرُومَتِهِ

مهمترین سرمایه یک جامعه اعتمادی است که افراد به یکدیگر دارند و هر چیزی که این اعتماد و همبستگی را تقویت کند، مایه سعادت و پیشرفت جامعه است و هر آنچه که به آن لطمه بزند، عامل شکست و بدبختی است.

  از مهمترین اموری که اعتماد عمومی و خصوصی را شکوفا می‌کند وفای به عهد و پیمان است که از فضایل مهم اخلاقی محسوب می‌شود و به عکس، پیمان‌شکنی از بدترین رذایل اخلاقی است.

وَ اَلْکَرَمَ فِی طِبَاعِهِ

کرامت و عزت و بزرگواری جزئی از سرشت انسان استخداوند وقتی تعریف عبادالرحمن و بندگان خوب خود را می کند می فرماید “وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً” که به معنای بخشندگی تنها نیست، بلکه عبادالرحمن افرادی هستند که وقتی که با آنها برخورد جاهلانه می شود، برخورد ایشان جاهلانه نیست و بدی را با کرامت و بزرگواری و بزرگ منشی جبران می کنند 

IMG_20200703_154239_234

وَ اَلرَّصَانَهَ فِی خُلُقِهِ

خداوند هر چیزی را در کمال استواری پدید آورده است هیچ چیز نباید ارکان حیات انسانی را متزلزل سازد.خداوند به حضرت موسی (ع)میفرماید: ‏‏وَاصْطَنَعْتُکَ لِنَفْسِی

وَ اَلنُّبْلَ فِی نَفْسِهِ

 در عرف مردم به کسی که عفیف و دارای خانواده ای خوب است، نجیب گفته می شود. در آیات سوره یوسف سخن از عفت و پاکدامنی آن پیامبر خدا است، که در سخت ترین شرایطی که تمام اسباب گناه آماده بود، خود را حفظ کرد. حیا و عفت او اجازه نداد که در محضر خداوند خود را آلوده کند. به خداوند پناهنده شد، و از کورۀ امتحان بزرگ الهی، آبرومندانه بیرون آمد و این همان اصالت خانوادگی است

وَ اَلْمَخَافَهَ لِرَبِّهِ

معنای ترس از خدا چیست؟ ترس از خدا به معنای ترس از مسئولیت‌هایی است که انسان در برابر او دارد. ترس از این که در ادای رسالت و وظیفه خویش کوتاهی کند و به خوبی وظیفه‌اش را انجام ندهد و به عبارتی، ترس از گناهان خود است.

مشــــــروح خطبــــــه دوم:

خودم را وشما نمازگزاران عزیز را در خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی!

قال الرضا علیه السلام:

«یَا اَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا اللهَ فِی نِعَمِ اللهِ عَلَیْکُمْ فَلاتُنْفِرُوهَا عَنْکُمْ بِمَعَاصِیهِ»

ای مردم تقوا را درباره ی نعمت های الهی را رعایت کنید و نعمت ها را به گناه و معصیت از خود مرانید.عیون اخبار الرضا علیه السلام / ج۲/ ص ۱۶۹

جمعه ۱۳ تیر ۱۱ ذی‌القعده

میلاد امام هشتم ، حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) (۱۱-ذیقعده)تبریک عرض میکنم اما در خطبه اول هم صحبت کردم به خاطر کمبود فرصت بیان مطلب صرف نظر میکنم.

اشاره ای به نامه هایی که اینروزها در قالب نامه های سر گشاده منتشر میشود داشته باشم

در ماه‌ها و هفته‌های اخیر به‌ویژه در مقاطعی که فشارهایی اقتصادی بر مردم دوچندان می‌شود،

دوباره گروهی از اصحاب سیاست‌ورزی‌های نادرست و شبهه‌برانگیز، دست بکارشده و با سوء استفاده ازآشفته بازار اقتصادی، درصدد موج‌سواری بر نارضایتی مردم ازوضعیت موجود هستند. این طیف ازجمله کسانی هستند که در آبان ۹۸ و در قضیه افزایش قیمت بنزین، در حالی که هنوز آتش آشوب‌ها، شعله‌ورنشده بود با نامه‌نگاری جمعی، نظام را به کشتار وسرکوب متهم کردند! اکنون با نشر بیانیه و انجام مصاحبه و تهیه گزارش‌های جهت‌دار مطبوعاتی و توئیت‌های مشکوک و پست‌گذاری‌های سئوال‌برانگیز با تمام توان و قوت برآنند تا در یک فرآیند زمان از اکنون تا انتخابات ریاست جمهوری رهبری انقلاب را مقصر اصلی مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی کشور قلمداد کنند!

IMG_20200703_154245_265

در این باره چند نکته لازم به ذکر است:

یک- از متن و مفهوم این نامه‌ها و تحلیل‌ها چنین برمی آید که گروهی بااقدامات فرصت‌طلبانه فرافکنانه، انتقام‌جویانه و کینه‌توزانه و هنجارشکنانه با یک تقسیم کار نانوشته در صددند با نشانی دادن غلط، رهبرحکیم انقلاب اسلامی را مقصر اصلی مشکلات کنونی جلوه دهند.

دو- متن و حاشیه‌ی این نامه‌ها و تحلیل‌ها و مصاحبه‌های مکتوب و شفاهی، سیاه‌نمایی، ناامیدسازی، ونهایتاً، ارسال پیام وچراغ سبزبه آمریکا برای تشدیداقداماتش در راهبرد فشار حداکثری است.

سه- هدف کوتاه مدت از این اقدامات تشدید نارضایتی عمومی با پرچمداری دروغین مطالبات مردم و کشاندن اعتراضات به کف خیابان و رقم زدن فتنه‌ها و آشوب‌های خیابانی است.

چهار- هدف اصلی‌تر؛ کاهش مشارکت مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری است. کسانی که خود و یارانشان کارنامه‌ی مسئولیت سی وچند ساله از چهل سال گذشته را دارندمیخواهندبر طبل بی‌اعتمادی عمومی بیشتربکوبند تا نصاب کمترین مشارکت را در انتخابات مهم ریاست جمهوری رقم بزنند.

پنج- هدف راهبردی آنان اما؛ هنجارسازی برای مذاکره با شیطان بزرگ و قاتل سردار مقاومت است.که البته محقق نخواهد شد آنها در یک صغرا- کبرای مغالطه‌آمیز با آمیختن اخبار راست و دروغ و اضافه کردن تحلیل‌های جهت‌دار و دشمن‌شادکن می‌خواهند سمت و سوی اعتراضات را به سمت رهبری نظام اسلامی سوق دهند. به این ترتیب که:

کشور دچار مشکلات مزمن اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است. (صغرای قضیه)

دولتها از حل این مشکلات عاجزند و علاج این معضلات برعهده رهبری است. (کبرای قضیه)

چون این مشکلات حل نشده، پس رهبری مقصر است( نتیجه‌گیری)!!

شش- حال سئوال این است که :این کدام مشکل است که دولتهایی که می‌آیند و می‌روند، از حل آن درمانده‌اند؟ همه می‌دانند که تورم و نقدینگی و بیکاری و کاهش تولید؛ محصولِ سیاستگذاری و بخصوص اجراهای ضعیف و غلط مجریان وناظران است و این دست مجلس‌ها و دولت‌ها ست – از هرطیف و هرجناحی باشند! و رهبر انقلاب در همه این دوران‌ها در آشکار ونهان تذکر داده و حتی در مواردی پیگیری و ورود کرده‌اند و نقش هدایت و راهبری را به‌خوبی به انجام رسانده‌اند. این کدام مشکل است که علاج آن فقط به دست رهبری است؟ نکته اتفاقا همینجاست! اینجاست که در یک تقسیم کار مشترک، کسانی، کلیات اشکال را در نامه‌نگاری‌ها القاء می‌کنند و دیگرانی در سطوح پائین‌تر، با توئیت و مصاحبه، می‌گویند: علت اصلیِ مشکلات کنونی، در قطع ارتباط ما با جهان است! منظورشان از جهان نیز آمریکا و چند کشور اروپایی است.

امید آن‌که با شناخت هوشمندانه و استفاده بهنگام از فرصت‌هایی که از دلِ این تهدیدها پدید می‌آید، بتوانیم برای استحکام بنیان‌های فکری و معرفتی، ارتقاء بصیرت انقلابی و هم‌افزایی و هماهنگی بین نیروهای انقلاب و انسجام و وحدت ملی بهتر و بیشتر انجام وظیفه کنیم

IMG_20200703_154257_013

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

لازم به ذکر است که در ایام ولادت حضرت معصومه (س)ودهه مبارکه کرامت مسابقه ای تحت عنوان حجاب وعفاف برگزار شد که به برندگان این مسابقه هدایایی با حضور امام جمعه محترم ودکتر یزدی خواه نماینده محترم مردم تهران ،ری،شمیرانات،پردیس و اسلام شهر تقدیم گردید.

IMG_20200703_154303_083

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --