اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه باقرشهر وکهریزک:امروز رسالت خواص جامعه در جهاد تبیین و روشنگری جامعه به‌مراتب سنگین‌تر و حساس‌تر از هر زمان دیگری است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه باقرشهر وکهریزک:امروز رسالت خواص جامعه در جهاد تبیین و روشنگری جامعه به‌مراتب سنگین‌تر و حساس‌تر از هر زمان دیگری است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر نماز باشکوه جمعه بیست وهفتم اسفند ماه ۱۴۰۰  مصادف باپانزدهم  شعبان المعظم ۱۴۴۳ ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر وکهریزک در مصلی باقرشهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱. خصوصیات وخصال برجسته اخلاقی ومعنوی امام زمان(عج)برای شیعیان و منتظرانش درس آموز و انگیزه بخش است.

۲ . اهلبیت معدن رحمت هستند،واسطه‌ی رحمت هستند، واسطه به این معناکه خودشان اول مهربان هستند.

۳ . حکومت امام زمان(عج)باعث می‌شود انقلابی ،در دلهای مردم رخ دهد.

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

۱ . اگرفداکاری سربازان گمنان امام زمان (عج) نبود، آرامش و امنیت ما متزلزل می‌شد .

۲. واقعاناشیانه است اگرکسی پیشنهادکندکه ما قدرت دفاعی‌مان را کم کنیم که دشمن‌ روی ماحساس نشود

۳ . امروزرسالت خواص جامعه درجهاد تبیین و روشنگری جامعه به‌مراتب سنگین‌تر وحساس‌تر ازهر زمان دیگری است

مشــــــروح خطبــــــه اول:

اعوذ باللـــــــه مـن الشیــــطان الرجیــــــم              بســــــــم الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

اَتقَى النّاسِ مَن قالَ الحَقَّ فیما لَهُ و َعَلَیهِ؛

باتقواترین مردم، کسى است که در آنچه به نفع یا ضرراوست،حق رابگوید.(من لا یحضره الفقیه ج ۴ ، ص ۳۹۵)

موضوع بحث در خطبه اول باتوجه به میلاد باسعادت حضرت بقیه الله الاعظم (عج)پیرامون خصوصیات وویژگیهای امام عصر است

براساس منابع معتبر روایی و تاریخ، امام عصر (عج) خصوصیات و خصال برجسته اخلاقی و معنوی دارد که برای شیعیان و منتظرانش بسیار درس آموز و انگیزه بخش است. امام زمان(عج) از آن رو که وارث همه پیامبران عظیم الشّأن و اولیاى گران قدر الهى است، مجموعه اى کامل از صفات کمال و جمال را دارا است.

یکی  از ویژگیهای حضرت، رحمت واسعه بودن، مهربانی گسترده و رأفت بیکرانی از امام زمان(ع) که انصافاً اگرانسان این مهربانی را بشناسد، و بداند این قلب رئوف و چهرهی مهربان چه خصوصیتی دارد و چه رحمتی دارد، لحظهشماری میکند که خودش را به زمان ظهور و در رکاب حضرت برساند. رحمت واسعهی حضرت در زیارت آل یاسین که یکی از بهترین زیارتهای حضرت است،آمده است.

امامتأسفانه یکی از جفاها و ظلمهایی که به امام زمان(ع) میشود همین است که چهرهی حضرت را بعضیها چهرهی خشنی معرفی میکنند. حالا یا در اثر جهالتها و بیمعرفتیها، یا در اثر بد معرفی کردنها، یا در اثر غرض ورزیها، به هر حال هرچه که هست بعضیها این چهرهی نورانی و این دل رئوف و منور را خشن فرض کردند که خیلی سختگیر است و نعوذ بالله یک شمشیری در دستش هست که همینطور از کشته، پشته میسازد و جویهای خون راه میاندازد.  

روایت معروفی است که خدای متعال فرمود: رحمت من صد جزء است که یک جزء از آن صد جزء، رحمت خدا به عالم دنیا نازل شده است. ۹۹ جز از آن گنجایش ندارد که در عالم دنیا نازل شود. آن یک جز رحمت خدا که تازه در عالم دنیا تنزل پیدا کرده است، از اول تاریخ تا قیامت، هرچه مهربانی در این عالم هست، بین پدر و مادر و فرزندان، بین همسران با همدیگر، بین برادر و خواهر با همدیگر، بین ارحام، بین فامیلها، بین دوستان، هرچه مهربانی در این دنیا هست. نه فقط بین انسانها، بین حیوانات، رأفتها و مهربانیها، هر نوع رشتهی محبت در عالم دنیا هست محصول یک جزء از آن صد جزء رحمت خداست.! ۹۹ مورد برای عالم بالاست، چون عالم پایین دیگر گنجایش ندارددر زیارت جامعهی کبیره یکی از فضیلتهای اهلبیت «معدن الرحمه» ذکر شده است.  اهلبیت معدن رحمت هستند، واسطهی رحمت هستند، واسطه به این معنا که خودشان اول مهربان هستند. خودشان اینقدر ظرفیت دارند که همهی آن رحمت را جذب کنند.

در روایات هست به قدری ناهنجاری در اجتماع زیاد بوده که دلها از هم دور شده است. پیوندهای دوستی، عاطفی، انسانی، قطع شده بود. چند روایت را برای ترسیم قبل از ظهور عرض کنم.

امام صادق(ع) فرمود: قبل از ظهور امام زمان «رَأَیْتَ الصَّغِیرَ یَسْتَحْقِرُ بِالْکَبِیر» (کافی/ج۸/ص۳۸) کوچک، کسی که سناش کمتر است، بیاعتنایی میکند و به بزرگتر بیاحترامی میکند. «وَ رَأَیْتَ الْجَارَ یُؤْذِی جَارَهُ وَ لَیْسَ لَهُ مَانِعٌ» همسایه، همسایه را آزار میدهد. هیچکس هم جلودارش نیست.«رَأَیْتَ الْعُقُوقَ قَدْ ظَهَرَ» (کافی/ج۸/ص۴۰) عاق شدن، چه بچهها عاق والدین شوند، چه والدین عاق فرزندان شوند.

«وَ رَأَیْتَ الْأَرْحَامَ قَدْ تَقَطَّعَت» ارحام و خویشاوندیها قطع شده است. عاطفهها کم شده است. اینها آسیب برای قبل از ظهور است. ناهنجاریهای قبل ازظهور است آنوقت با آمدن حضرت یک مرتبه ورق برمیگردد. این چنین دلها به هم مهربان میشود که «أُلْقِیَ الرَّأْفَهُ وَ الرَّحْمَهُ بَیْنَهُم» بینشان رحمت و رأفت «فَیَتَوَاسَوْنَ» از هم برای دیگری میگذرند. فداکاری و مواسات برای دیگری میکنند

البته رحمت و مهربانی و رأفت حضرت ، در بستر عدالت است. وقتی عدالت گسترش پیدا کند، انوقت مهربانیها ظهور پیدا میکند. همه به همدیگر دل رحم میشوند. این عدالت است که باعث میشود انقلابی نه فقط در بیرون مردم، در دلهای مردم رخ میدهد. در افکار مردم رخ میدهد.

 امام باقر(ع) فرمود: «وَضَعَ یَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهِ عُقُولَهُمْ» (بحارالانوار/ج۵۲/ص۳۳۶) عقلشان متمرکز میشود. عقلهای پراکنده که درست کار نمیکرد، جمع میشود«وَ أَکْمَلَ بِهِ أَخْلَاقَهُمْ» اخلاق مردم کامل میشود، هم عقلها متمرکز است. جمع شده است. کارآیی کامل خودش را دارد. هم اخلاق مردم کامل میشود. چرا؟ چون موانع رشدشان برداشته شد. آن آداب و رسوم غلط و افکار شرک آلود غلط، سنتهای خرافی برداشته شده است. خصوصیاتش به شکلی میشود که فرمودند: «وَ لَذَهَبَتِ الشَّحْنَاءُ مِنْ قُلُوبِ الْعِبَادِ» (بحارالانوار/ج۱۰/ص۱۰۴) کینه از دلها برداشته میشود«أُلْقِیَ الرَّأْفَهُ وَ الرَّحْمَهُ بَیْنَهُم» (بحارالانوار/ج۵۲/ص۳۸۴وصف «رَحْمَهً لِلْعَالَمِین» برای امام زمان(ع) آمده است. همان چیزی که برای پیغمبر اکرم است

مشــــــروح خطبــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما عزیزان نماز گزار را در ابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی

امام على علیه السلام :

 لَوْ أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ کَانَتَا عَلَى عَبْدٍ رَتْقاً ثُمَّ اتَّقَى اللَّهَ لَجَعَلَ لَهُ مِنْهَا مَخْرَجاً وَ رَزَقَهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ.

اگر آسمان ها و زمین راه را بر بنده اى ببندند و او تقواى الهى پیشه کند، خداوند حتما راه گشایشى براى او فراهم خواهد کرد و از جایى که گمان ندارد روزى اش خواهد داد.عیون الحکم و المواعظ ص ۴۱۶ ، ح ۷۰۶۸

جمعه ۲۷ اسفندمصادف با ۱۵ شعبان ولادت با سعادت امام زمان(عج) (۲۵۵ ق)
روز جهانی مستضعفین

در خطبه اول صحبت کردم لذا در خطبه دوم اشاره میکنم:دراعمال نیمه شعبان مفاتیح‌الجنان آمده که عرضه میداریم: «وَاکْتُبْنَا فِی أَعْوَانِهِ»چه زمانی خدا ما را جزء اعوان و انصار امام زمان(عج) می‌نویسد؟ زمانی که بتوانیم با صداقت، شرافت و وجدان، اسم‌مان را در لشکر امام زمان(عج) بنویسیم. زندگی، جوانی، عمر، تلاش اقتصادی، تلاش علمی و تلاش فوق عقلی ما نشان می‌دهد که جزء لشکر حضرت هستیم یا خیر، اگر ما خود را باور کردیم که جزء لشکر امام زمان(عج) هستیم، خدا و امام زمان(عج) هم قبول می‌کنند

جمعه ۲۷ اسفند ۱۵ شعبان روز سربازان گمنام امام زمان(عج)

روزنیمه شعبان به نام سربازان گمنام امام زمان (عج) ثبت شده است ، کسانی که از همه چیز خود گذشتند تا ما در آرامش و امنیت باشیم. از زمان تاسیس وزارت اطلاعات ، فرزندان هوشیار این مرز و بوم ، توطئه‌های زیادی را خنثی کردند و اگرفداکاری این عزیزان نبود، آرامش و امنیت ما متزلزل می‌شد.  این روز را به این مردان گمنام بی ادعا تبریک عرض می کنیم.

دوشنبه ۱ فروردین ۱۸ شعبان آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی

تبریک عرض میکنم اما چون فرصت اندک است فقط به یک نکته اشاره کنم وآن این است که همانطور که خانه تکانی میکنیم ازخانه دل هم گرد وغبار بگیریم .

اشاره ای به هشدار رهبر انقلاب درباره خطر اغوا خواص در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با ایشان

مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان‌رهبری در کنار بیان مسائل مهمی همچون استحکام نظام اسلامی و نقش خبرگان‌رهبری در استحکام‌بخشی نظام،در بیان عناصر قدرت‌ملی و قوت‌ملی، تقریبا ۱۰شاخص  را برشمردند که پرداختن به هرکدام از این شاخص‌ها،بحث مفصلی را می‌طلبد.

 فرمودند: «واقعا ناشیانه است اگر کسی پیشنهاد کند که ما قدرت دفاعی‌مان را کم کنیم که دشمن‌ها روی ما حساس نشوندیا مثلا فلان قدرت بزرگ بدش نیاید یا کوتاه بیاییم تا تحریمها رفع شود  اینجا بود که مقام معظم رهبری از شیوه دشمن در نفوذپذیری و اغوای توده‌های مردم به‌وسیله اغوای خواص پرداختند

لذافرمودند:هدف دشمن این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله‌ی اغوای توده‌های مردم، اغوای خواص است.  در واقع یکی از شیوه های در اغوای عموم جامعه است.

سخن از خواصی است که کارشان ایجاد اشتباه محاسباتی در ذهن و اندیشه مردم است تا عمل مردم براساس آن به خطا برود.

همانها که روحیه تجمل‌گرایی و زندگی اشرافی را زمانی در دهه ۷۰ در جامعه ترویج کردند،و دیگر خواص جامعه نیز به تبعیت از این خط فکری، یا خودشان این مسیر غلط را برای زندگی جدید انتخاب کردند یا در برابر این روند،سکوت اختیار کردند و نسبت به پدیده زشت تجمل‌گرایی و زندگی اشرافی که مکررا مورد تذکر رهبری نظام بود، برخلاف تذکرات ایشان گام برداشتند.

یاحوادث تلخ کوی دانشگاه در سال۷۸ که امنیت‌ملی کشور را نشانه رفته بود، نمونه روشنی از اغواگری دشمن و تأثیر آن در برخی خواص جامعه بوداگر از حوادث ریز و درشت برخی رخدادهای تلخ سال‌های ۷۸تا ۸۸که همین افراد خواص و بعضا مسئول که خواسته یا ناخواسته در پازل دشمن حرکت می‌کردند، بگذریم، اوج این اغواگری دشمن و تبعیت برخی خواص از آن را می‌توان در فتنه۸۸سراغ گرفت؛ خواصی که با رمز حمله «تقلب» در انتخابات توسط شبکه‌های رسانه‌ای بی‌بی‌سی و… ۸ماه کشور را به آشوب کشاندند و دهان دشمنان این ملت را علیه نظام اسلامی باز کردند و امنیت و قدرت‌ملی کشور را به سخره گرفتند.

در ادوار گذشته برخی خواص اذعان داشتند:دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست؛ نه موشک‌ها»؛ اعوان وانصار هین آقایان در دانشگاه تهران حاضر شدند و در بزرگ‌نمایی تهدید نظامی دشمن می‌گوید: «آمریکا می‌تواند با یک بمب، تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیندازد.»

طبیعی است مردمی که چشم به دهان خواص خود می‌دوزند، تحت‌تأثیر این اغوای انتقال یافته از دشمن به مسئولان و خواص جامعه خود می‌شوند و دراین صورت است که هر روز شاهد تهدید قدرت ملی کشور هستیم.

امروزدر مذاکرات وین که به‌قول طرف آمریکایی و اروپایی مذاکرات به مرحله پایانی خود رسیده‌است، ما می‌توانیم پای میز مذاکره خطوط قرمز خود را بدون لکنت زبان به طرف غربی بگوییم و تأکید کنیم که از این خطوط اساسی عدول نخواهیم کرد همان روندی که در ملی شدن صنعت نفت دنبال شد (تکبیرنمازگزاران)

لذا در این مقطع، رسالت خواص جامعه در جهاد تبیین و روشنگری جامعه به‌مراتب سنگین‌تر و حساس‌تر از هر زمان دیگری است و این رسالت بنا بر فرمایش رهبرمعظم انقلاب نیاز به تصویب بودجه کلان توسط مجلس ندارد، بلکه بیش‌از بودجه و اعتبار ریالی، نیاز به اراده مستحکم و همت بلند خواصی دارد که آستین همت بالا زده و مسئولیت این امر را برعهده بگیرند.

اشاره بسیار کوتاه به حمله به پایگاههای موساد در اربیل عراق توسط نیروی مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 ایران با حمله به‌پایگاه‌های موساد در اربیل با یک تیر چند نشان را هدف گرفت، نخست پاسخ شرارت اسرائیل را داد، دوم به‌کشورهای منطقه این پیام را فرستاد که اسرائیل نه تنها نمی‌تواند پشتوانه امنیتی برای شما باشد بلکه حضور او در کشور میزبان خود سبب ناامنی آن کشور خواهد شد و مهمتر از همه قدرت موشکی خود را بار دیگر به‌جهانیان اثبات کرد.  این حرکت نو پاسخی به‌تلاش صهیونیست‌ها برای ورود به‌حوزه پیرامونی ایران است. قطعاً ایران اجازه نخواهد داد که صهیونیست‌ها در کنار گوش ما لانه کنند و امنیت ملی ما دچار خدشه شود.

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

لازم به ذکر است به مناسبت روز شهردار شهردار محترم باقرشهر در سخنان کوتاهی به ارائه گزارش پرداختند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --