اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:آمریکاباکمال وقاحت وبا کمال درندگی وحیوانیت،به برجام خیانت می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:آمریکاباکمال وقاحت وبا کمال درندگی وحیوانیت،به برجام خیانت می‌کند

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آباد نمازباشکوه سومین جمعه ازفروردین  ماه سال نود وشش به  امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- تقوا وسیله خروج مشکلات است.

۲- فضیلت وبرتری فاطمه بنت اسد مادرعلی (ع)برحضرت مریم (ع)

۳- معجزات رخ داده درهنگام ولادت علی(ع)

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-کسانی که ضررشان بیشتر از سودشان است آنها ورشکسته هستند.

۲- آمریکا برای همیشه گرگ است و ما هم همیشه طعمه آن هستیم.

مشروح خطبه اول :

بســـــــــــــــــــــــــم الله الــــــــــــــــرحمن الـــــــــــــــــــرحیم

photo_2017-04-07_17-24-14

 

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم  به تقوای الهی، قرآن می فرماید وَمَن یَتَّقِ اللَّـهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَ‌جًاهرکس          می خواهد از مشکلات زندگی به طور کلی نجات پیدا کند ، در خانه ، در صفحه دل و در عقایدش مشکلات نباشد باید تقوا پیشه کند. تقوا وسیله خروج مشکلات است.

فاطمه بنت اسد وقتی از خانه کعبه بیرون آمد، فرمود:

«اِنّی فُضِّلْتُ عَلی مَنْ تَقَدَّمَنی مِنَ النِّساءِ لاِنَّ مَرْیَمَ بِنْتَ عِمْران هَزَّتِ النَّخْلَهَ الْیابِسَهَ بِیَدِها حَتّی اَکَلَتْ مِنْها رُطَبا جَنیّا، وَاِنّی دَخَلْتُ بَیْتَ اللّه ِ الْحَرامَ فَاَکَلْتُ مِنْ ثِمارِ اَلجَنَّهِ وَاَوْراقِها[ارزاقها]؛

{بحارالانوار، داراحیاء التراث العربی، ج۳۵، ص۸، حدیث ۱۱؛ خصائص امیرالمؤمنین، للشریف الرضی، ص۳۹؛ الغدیر، علاّمه امینی، ج۶، ص۲۲٫}

به راستی من بر زنهای پیش از خود برتری یافتم؛ زیرا به راستی مریم دختر عمران درخت خشک خرما را با دستش تکان داد تا رطب تازه ای از آن بخورد، ولی من داخل خانه خدا شدم و از میوه های بهشتی و ورقها (یا روزیها)ی آن استفاده بردم.»

برخی نکات حدیث از آیات قرآن:

اگر مقام و عظمت مریم علیهاالسلام را بدانیم خواهیم دانست فاطمه بنت اسد سلام الله علیها چه مقامی دارد

۱-مریم که خداوند متعال  یک سند ۶ دانگ قرآنی بنام او زده و نام سوره ای را مریم نهاده است

۲-مریم که خداوند او را صدیقه نامیده است وَأُمُّهُ صِدِّیقَهٌ

۳-مریم که خداوند او را سیده زنان تا زمان خودش خوانده است.

وَإِذْ قَالَتِ الْمَلاَئِکَهُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاکِ وَطَهَّرَکِ وَاصْطَفَاکِ عَلَى نِسَاء الْعَالَمِینَ

۴-مریم که طبق برخی نقلها  یا پدرش پیامبر بود یا از راهبان و عابدان وَمَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ

۵-هم سرپرست او پیامبر بود وَکَفَّلَهَا زَکَرِیَّا

۶-هم فرزندش پیامبر بود قَالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتَانِیَ الْکِتَابَ وَجَعَلَنِی نَبِیّاً

۷-مریم که خداوند آیاتی از آیاتش را به او عطا فرمود که جناب عیسی علیه السلام است

و جَعَلْنَا ابْنَ مَرْیَمَ وَأُمَّهُ آیَهً

و پسر مریم و مادرش را نشانه‏اى گردانیدیم

۸-مریم که مفتخر است فرزندش از پیامبران اولوالعزم است. قَالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتَانِیَ الْکِتَابَ وَجَعَلَنِی نَبِیًّا

۹-مریم که فرشته با او سخن گفت. فَأَرْسَلْنَا إِلَیْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَراً سَوِیّاً

۱۰-مریم که وقتی در محراب عبادت میایستاد برایش رزق آسمانی میامد کُلَّمَا دَخَلَ عَلَیْهَا زَکَرِیَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِندَهَا رِزْقاً

اما حضرت مریم علیهاالسلام با همه عظمت و بزرگیش وقت ولادت فرزندش به او اجازه وضع حمل در بیت المقدس داده نشد و امر شد مسجد را ترک کند مسجد را ترک کرد و به نخل پناه بردفَأَجَاءَهَا الْمَخَاضُ إِلَى جِذْعِ النَّخْلَهِ

ولی فاطمه بنت اسد وقتی به مسجدالحرام وارد شد نه تنها امر به ترک کردن مسجد نشد بلکه دعوت به ورود به خود بیت شد یعنی مادر امیرالمؤمنین به کعبه پناه برد نه نخل .درخواست پناهندگی او پذیرفته شد و او را دعوت به این پناهگاه امن عالم امکان نمودند.

=============

مریم تنهای تنها در غربت فرزندش را بدنیا آورد و کسی به او کمک نکرد.اماوقتی فاطمه بنت اسد در درون کعبه قرار گرفت پنج بانو نزد او آمدند در حالی که لباس همچون حریر سفید بر تن داشتند و عطری خوش تر از مشک ناب از آنان شنیده می شد. اینان حوا و ساره و آسیه و مادر موسی بن عمران و مریم مادر عیسی علیه السلام بودند.

اینان از طرف خداوند برای کمک در ولادت علی علیه السلام فرستاده شدند چرا که نباید زنان ناپاک مکه در ولادت چنین مولودی حضور داشته باشند، آنان رو به فاطمه کردند و گفتند:

السلام علیک ولیه الله سلام بر تو ای بانویی که از اولیای خدا هستی»فاطمه جواب سلام آنان را داد. زنان بهشتی برابر او نشستند در حالی که هر یک ظرف عطری از نقره در دست داشتند.(بحارالانوار، ج ۳۵، ص ۱۳٫)

=============

حضرت مریم در مدت اقامتش کنار تنه نخل بود و به اذن خدا خرما گرفت و تناول فرمود.هُزِّی الیک بِجِذْعِ النَّخلَهِ تُسَاقِطُ عَلَیک رُطَباً جنیاً

فاطمه بنت اسد در آن سه روزی که در درون کعبه میهمان بود از میوه ها و غذاهای بهشتی بایش آوردندوَاِنّی دَخَلْتُ بَیْتَ اللّه ِ الْحَرامَ فَاَکَلْتُ مِنْ ثِمارِ اَلجَنَّهِ وَاَوْراقِها[ارزاقها]؛اعلام الوری، ص ۳ و ارشاد مفید، ص ۳)

=============

مریم علیهاالسلام بعد از ولادت فرزندش حیران بود که به مردم چه بگوید؟ لذا آرزوی مرگ کرد

 قَالَتْ یَا لَیْتَنِی مِتُّ قَبْلَ هَذَا وَکُنتُ نَسْیاً مَّنسِیّاً اما فاطمه بنت اسد افتخار داشت که بگوید چه رخ داد و چه افتخاری نصیبش شداِنّی فُضِّلْتُ عَلی مَنْ تَقَدَّمَنی مِنَ النِّساء

=============

در وضع حمل مریم علیهاالسلام یک معجزه رخ داد که رطب گرفتن از شاخه نخل خشکیده بودوَ هُزِّی‌ إِلَیْکِ‌ بِجِذْعِ‌ النَّخْلَهِ تُسَاقِطْ عَلَیْکِ‌ رُطَباً جَنِیّاًو این تنه نخل را به طرف خود تکان ده، رطب تازه‌ای بر تو فرو می‌ریزد

 

۱-شکاف خوردن دیوار کعبه۲-وارد شدن فاطمه بنت اسد به داخل و به هم آمدن شکاف۳-باز نشدن قفلهای درب کعبه بوسیله کلیدهایش با همه سعی و تلاشهای کلیدار.

۴-سه روز میهمانی و ضیافت در کعبه برای فاطمه بنت اسد.۵-آمدن پنج زن بهشتی از بهشت برای ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام۶-باز شدن مجدد شکاف کعبه از همان مکان و خروج فاطمه بنت اسد و فرزندش علیهماالسلام.۷-به هم آمدن مجدد شکاف پس از خروج مادر و فرزند.

نمازگزاران عزیزاین است امیرالمؤمنین باید به خودببالیم وافتخار کنیم که شیعه علی علیه السلام هستیم لذا تلاش کنیم هرچه بیشتر خودمان را به علی علیه السلام نزدیکح ونزدیکترکنیم.

مشروح خطبه دوم:

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم به تقوای الهی، سال ۱۳۹۵ تمام شد و وارد سال ۱۳۹۶ شدیم. سرمایه عمر بی بدیل است. “وَ الْعَصْرِإِنَّ الْانسَانَ لَفِى خُسْرٍ إِلَّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَ تَوَاصَوْاْ بِالْحَقّ ِ وَ تَوَاصَوْاْ بِالصَّبرِ” خدای متعال سرمایه ای را در اختیار ما قرار داده است که به سرعت می گذرد. چه بخواهیم چه نخواهیم.عمر انسان همانند یخی است که لحظه به لحظه آب می شود.آنچه که مهم است محاسبه است.کاسب ها در پایان هر سال باید اندازه گیری بکنند سرمایه شان را ؛ ببینند چقدر سود کردند و چقدر ضرر کرده اند. آنهای که ضررشان بیشتر از سودشان است آنها ورشکسته هستند. آنهایی که سودشان بیشتر از ضررشان است آنها در راه منفعت هستند

photo_2017-04-07_17-24-30

شنبه              ۱۹فروردین         ۱۰رجب         ولادت حضرت امام محمد تقى «جواد الائمه» (ع) (۱۹۵ ه‍ ق)

سه شنبه         ۲۲فروردین       ۱۳رجب          فرخنده میلاد حضرت امیرالمؤمنین على بن ابیطالب(ع) (۱۰ سال قبل از بعثت) – آغاز ایام البیض (اعتکاف)

اشاره ای کوتاه به اعتکافتبریک عرض میکنم این اعیادمبارک را.در سراسر تاریخ بشریت، حضرت علی (ع) امام حق طلبان و عدالت خواهان عالم، تنها کسی بود که هم در کردار و هم در گفتار خود هرگز حاضر نشد اخلاق را فدای سیاست کند؛ در مکتب او به دست آوردن همه قدرتهای عالم و در اختیار گرفتن همه امکانات جهان آفرینش اگر تنها مبتنی و متوقف بر ستاندن ظالمانه پوست جویی از دهان مورچه ای باشد، پشیزی ارزش ندارد.

اعتکاف از عبادت‌هاى مهم اسلامى استاعتکاف نوعى کناره‌گیرى از فضاى متداول زندگى است براى این‌که انسان خلوتى داشته باشد و زمینه حضور و قرب الى الله براى او حاصل شود.چرا که عرفان اسلامى ما را فقط به یک فضاى درون‌گراى فردى دعوت نمى‌کند، بلکه بسترى براى توجه به مسائل اجتماعى اسلام است.

یکشنبه               ۲۰فروردین             ۱۱رجب         سالروز قطع رابطه سیاسى ایران و آمریکا (۱۳۵۹ ه‍ . ش) 

٢سال مذاکره کردند تا به یک برجام رسیده و آن را امضا کردند؛ اما با کمال وقاحت و حیوان‌صفتی، نه‌تنها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و به آن خیانت می‌کنند، بلکه با وضع تحریم‌های شدیدتر و‌ تصویب طرح‌های ضدایرانی، چنگ و دندان بیشتر به ما نشان می‌دهند.بیست فروردین‌ماه سالروز قطع روابط سیاسی آمریکا با ایران دربرابر تهاجم دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به لانه جاسوسی آمریکاست که امام راحل آن را انقلاب دوم نامیدند.
امام بزرگوار پس ازاعلام قطع روابط آمریکا با ایران فرمودند ما رابطه با آمریکا را می‌خواهیم چه‌کنیم؟ رابطه آمریکا با ما رابطه گرگ با میش است؛ این جمله راهبردی برای تمامی نسل‌ها، ماهیت آمریکا و کیفیت رابطه ما با این کشور را به‌خوبی و شفاف تبیین می‌کند. آمریکا برای همیشه گرگ است و ما هم همیشه طعمه آن هستیم؛ بنابراین هر زمان که آمریکا به سراغ ما می‌آید، برای دریدن، پاره‌کردن و خوردن وبلعیدن است، این واقعیت را امام راحل در جمله راهبردی خود مشخص کردند. هر چه از زمان گذشته، علاوه‌بر اینکه واقعیت فرمایش امام راحل و صحت راهبرد آن بزرگوار نسبت به آمریکای جنایت‌کار عینی‌تر شده، مردم نیز نیش و دندان این گرگ را بیشتر لمس کرده‌اند.

همین روز گذشته اعلام شد ریس جمهور دیوانه آمریکا گفت :هرکاری بتوانم نسبت به عدم انجام مفاد برجام میکنم!!!
حالا در این شرایط یک عده هنوز به آنها امیدداشته باشند وحل مشکلات رادردست آنها ببینندباید عرض کنیم ؛ اگر کسی این حرف را از روی علم و عمد بزند، حتما نسبت به انقلاب و نظام خیانتگر است و اگر هم از روی جهل بزند، این یک جهل خطرناک است.لذا ذره ای ازدشمنی آمریکاییها نسبت به ملت ما ونظام ماکم نشده است.خب چه بایدکرد؟؟مقام معظم رهبری در حضور زائرین حضرت رضا(ع) فرمودند که عمده سخنان ایشان بر محور اقتصاد بود و شعار سال نیز پیرامون همین موضوع یعنی اقتصاد  مقاومتی  ، تولید و اشتغال  بودمقام معظم رهبری اهداف اصلی انقلاب را بیان نمود و اهداف دشمنان اسلام را نیز یاداوری نمود.وهم چنین گره اصلی  مشکلات اقتصادی را بیکاری ، و رکود  در تولید اعلام نمودند  مخصوصا بیکاری قشر تحصیل کرده  و قشر متوسط جامعه که مشکلات معیشتی است.

لذا برای حل مشکل کشور بایدانقلابی عمل شود وراه برون رفت ازمشکلات اقتصادی توجه به اقتصادمقاومتی وتولید است که باآن میشود برمشکلات فائق آمد.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری درپایان خطبه دوم ازکلیه مسؤلین خصوصاًکلانتری ، مجموعه شهرداری ،پلیس راهور وهلال احمر ادارات خدمات رسانی مثل آب ،برق وگاز ومجموعه بخشداری به خاطر نظارت برعملکرد ادارات که درایام تعطیلات خدماتی به همشهریان داشتندتقدیر وتشکر نموده واز همشهریان هم که با این ادارات همکارداشتند تقدی وتشکرنمودند

 

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --