اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،خطیب جمعه حسن آبادفشافویه:نهادهای بین المللی درسایه قانون بدترین ظلمهاراانجام میدهند.

حجت الاسلام والمسلمین استیری،خطیب جمعه حسن آبادفشافویه:نهادهای بین المللی درسایه قانون بدترین ظلمهاراانجام میدهند.

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آباد نمازباشکوه جمعه ،اینهفته بیست ودوم اردیبهشت ماه سال نود وشش به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- یکی ازنامهای امام عصر علیه السلام “مصلح”است.
۲- صلح با ظلم وبی عدالتی برقرارنمیشود.
۳- نهادهای بین المللی درسایه قانون بدترین ظلمها را انجام میدهند.
۴-درحکومت امام عصرعلیه السلام اساس کاربرشایستگی است نه روابط.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱٫ گناه،توفیق دیدارامام عصرعلیه السلام را ازانسان سلب میکند.
۲٫ سربازان گمنام ،قلعه عظیم امنیتی برای ملت ،کشورونظام هستند.
۳٫ درقضیه کاپیتولاسیون وتنباکوآمریکا وانگلیس به دنبال نفوذدرکشورمابودند.
۴٫ درسند۲۰۳۰هرنوع تربیت دینی والهی خلاف حقوق بشرمعرفی شده است.
۵-طبق سند۲۰۳۰همجنس بازان هم خانواده محسوب میشوند!!!!!!

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم
photo_2017-05-12_22-48-15
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم. در قرآن حدود ۴۰ بار کلمه حساب به کار آمده است. یکی از اسم‌های قیامت یوم الحساب است.  حساب از کارهای پنهانی هم خدا می‌کند. «إِنْ تُبْدُوا ما فِی أَنْفُسِکُمْ أَوْ تُخْفُوهُ» چه کارهایتان را علنی انجام بدهید، چه یواشکی انجام بدهید «یُحاسِبْکُمْ بِهِ اللَّه‏» (بقره/۲۸۴) یعنی کارهای مخفی را هم خداوند به حساب می‌آورد.

بحث پیرامون مهدویت بودگفتیم در مورد ویژگی ها و خصوصیات یاران امام زمان(ع) مطالب مختلفی گفته شده و نوشته شده است.
اگر بخواهیم ویژگی های یاران حضرت مهدی(عج) را بررسی کنیم یک راه این است که ما با توجه به اهداف حضرت مهدی(ع) ویژگی یاران ایشان را بیان کنیم. یعنی اگر حضرت مهدی(عج) اگر حضرت دغدغه جهانی دارد و می خواهد برای جهانیان عدالت را بگستراند پس یاران حضرت هم باید نگاه جهانی داشته باشند.درادامه هم به دیدگاه قرآن و روایات پیرامون یاران امام زمان(عج) اشاره ای داشتم که دراین زمینه دوآیه به محضرشما تقدیم داشتم.
شخصیت حضرت ولی عصر( عجل الله تعالی فرجه الشریف)
عزیزان! اگر می خواهید حضرت صاحب الزمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)را بشناسیم شایسته است، از روی القاب و اسامی آن حضرت، ایشان را بشناسیم .لازم است در مورد این القاب و این که چرا ایشان را حجت، مهدی، هادی، ربیع، موعود و سایر القاب با عظمت نامیده اند بحث های علمی بکنید.

photo_2017-05-12_22-48-49
یکی از اسامی مهم ایشان مصلح می باشد مصلح بدان معناست که آن حضرت در دنیا صلح برقرار خواهد کرد؛ ” یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ‏ “؛(دعای عهد)این صلح نه یک صلح ساده بلکه صلحی کلی خواهد بود و آن حضرت صلحی جهانی برقرار خواهد کرد.
بشر از ابتدا در این فکر بوده که چگونه جنگ و خونریزی را در این دنیا به حداقل برساند .
زندگی انسان همواره با خونریزی همراه بوده است؛ فرشته ها در بدو خلقت انسان به خداوند متعال گفتند: انسانی که می آفرینی خون ها خواهد ریخت.مخصوصا در زمان ما که کشتار و جنگ به اوج خود رسیده.
بشر متوجه شده است که صلح جهانی یک ضرورت است و فعالان صلح برای ایجاد صلح جهانی به صورت گسترده دست به کار شده اند ، همه در آرزوی صلح جهانی هستند اما صلح جهانی بدون فراهم آوردن مقدمات آن ممکن نیست، مقدمات صلح جهانی از بین بردن عناصر درگیری و خصومت و تقابل است.
حال باید دید عناصری که در طول حیات بشر موجب خونریزی شده اند کدامند؛ به اعتقاد ما بالاترین عنصر ایجاد کننده صلح جهانی دین می باشد؛ خداوند متعال دین را برای ریختن خون نفرستاده است واگر می بینیم اکنون به نام دین این همه خون ریخته می شود، این نتیجه دین نیست بلکه نتیجه یک فهم خاص از دین است که نباید آن را به حساب دین گذاشت؛ دین در ایجاد صلح جهانی نقش مهمی دارد.تمام ارکان صلح جهانی منحصرا توسط دین محقق می شود

صلح جهانی ارکانی دارد که رکن اول آن عدالت می باشد

با ظلم و بی عدالتی صلح برقرار نمی شود؛ بشر امروز فاصله زیادی با عدالت دارد و نتوانسته است، عدالت را پیاده کند.
نهادهای بین المللی ظلم را بصورت یک قانون درآورده اند؛ بدترین ظلم ها، ظلمی است که در قالب قانون باشد. مثلا زمانی که البرادعی رئیس آژانس بین المللی هسته ای بود، خبرنگار روزنامه مصری الاهرام از او پرسید: چرا آژانس به ایران و کره شمالی سخت گیری می کند اما کاری به اسرائیل ، هند و پاکستان که هر سه بمب اتمی در اختیار دارند، ندارد؟ البرادعی گفت: ما بر اساس قانون عمل می کنیم؛ ایران، کره شمالی عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای هستند اما اسرائیل، هند و پاکستان عضو این پیمان نشده اند؛ بنابراین آژانس صلاحیت بازخواست اسرائیل در مورد ۲۲۰ بمب هسته ای که در خاورمیانه ساخته است را ندارد.توجه کنید که اگر این بمب ها در خاورمیانه منفجر شوند، اثری از خاورمیانه باقی نخواهد ماند.
آن خبرنگار با زیرکی پرسید: آیا ایران و کره شمالی کار خوبی کرده اند که این پیمان را پذیرفته اند یا اشتباه کرده اند؟آیا این سخت گیری شما تاوان اشتباه آنهاست؟
البرادعی جواب بسیار تاسف باری به این سوال داد؛ جواب او این بود که بین عدالت و تعهدات فاصله زیادی وجود دارد؛ اکنون جامعه بین الملل بر اساس قانون و توافقات بین المللی اداره می شود نه بر اساس عدالت.

photo_2017-05-12_22-48-35
این حرف به این معناست که ما عدالت را به کلی کنار گذاشته ایم و به جای آن قانون ایجاد کرده ایم؛ از این قضیه معلوم می شود که بشر بسیار نا بالغ است و جهان به دست افرادی با تفکرات کودکانه افتاده است و آنها برای بشر قانون تعیین می کنند.مصلح جهانی باید قدرت ایجاد عدالت در وسعت جهانی را داشته باشد.حضرت مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)قدرت اجرای این عدالت را دارد پس قادر به برقراری صلح خواهد بود؛ جد ایشان حضرت علی ( علیه السلام )فرموده اند: اگر حق کسی غصب شده باشد آن را حتی اگر مهریه زنان هم شده باشد، پس خواهم گرفت.اما کار فرزندش حضرت مهدی از آن هم بالاتر است.
روایت شده حضرت مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)چنان قدرتی دارد که می فرماید: اگر حق غصبی در لای دندان های کسی باشد من آن را بیرون می آورم.
آن حضرت ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)ابزار عدالت یعنی قضاوت داوودی را در اختیار دارد و مانند دادگاه های امروزی نخواهد بود که بگویند برو بعدا بیا و مراحل طولانی داشته باشد؛ داوری آن حضرت نیازی به بینه و قسم ندارد؛ ایشان به صورت افراد نگاه کرده و به همه چیز پی می برد.تعبیر به “یملا” درباره عدالت حضرت مهدی نکته بسیار لطیفی دارد.”یملا الارض” یعنی عدالت آن حضرت همه جا را فرا خواهد گرفت داخل خانه ها،خلوت خانه ها ، قلب انسان ها و … با عدالت پر خواهد شد.
تا کنون کسی نتوانسته است عدالت را در داخل خانه ها، که در آنجا هیچ گونه ضابطه و پلیسی وجود ندارد، ایجاد کند.
رکن دوم صلح جهانی تقویت عقل است؛ اگر عقل تقویت نشود مصالح کلان زیر پا گذاشته می شود؛ صلح با تفکرات کودکانه ایجاد نمی شود؛ این که امروزه مشاهده می کنیم زندگی بشر پر از گناه، فساد و فحشاء شده است به علت ضعف عقلانیت می باشد.
عقل با علم متفاوت است؛ امام خمینی (ره)فرموده اند: عقل آقای رجایی از علم وی بیشتر است.
امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)دست خود را بر سر مردم خواهد کشید و عقل ها رشد خواهد کرد” فتبلّغ احلامهم”
سومین رکن از بین بردن تبعیض نژادی می باشد ، حضرت مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)خانواده واحد جهانی تشکیل خواهد داد؛ دیگر هیچ قوم و قبیله ای بر دیگری برتری نداشته و مرزبندی های متعارض در بین انسان ها مانند ترک، کرد، فارس و یا سامی، سومری و آریایی وجود نخواهد داشت.
چیزی که آن حضرت اجرا خواهند کرد این است که ” انَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم “.( الحجرات آیه ۱۳)
حضرت مهدی( عجل الله تعالی فرجه الشریف)ایده امت واحده را اجراء خواهد کرد
با ایجاد امت واحد جهانی بسیاری از مشکلات بشری حل خواهد شد؛ حضرت مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)در این راه به نژاد انسان ها توجه نخواهد کرد.
در کابینه خود امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)حتی یک عرب نیز وجود نخواهد داشت؛ یعنی مبنای کار حضرت مبنای نژادی نیست،رسول خدا نیز در کابینه خود صهیب رومی و سلمان فارسی وبلال حبشی را وارد کرد و اساس را بر شایستگی گذاشت.
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم. لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ عَلَى اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الُْیمْنُ بِلِقائِنا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَهُ بِمُشاهَدَتِنا:

اگر شیعیان ما ـ که خداوند آنها را به طاعت و بندگى خویش موفّق بدارد ـ در وفاى به عهد و پیمان الهى اتّحاد واتّفاق مى‌داشتند و عهد و پیمان را محترم مى‌شمردند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمى‌افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل مى‌شدند.

آرزوی ما این است که انشاء الله حضرت صاحب العصر والزمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف)به زودی ظهور کند؛ آن حضرت زمانی ظهور خواهند کرد که چند کار در این عالم انجام نگیرد و چند کار صورت بگیرد.
یکی گناه است؛ آن حضرت فرموده اند: اگر گناه نکنید مرا ملاقات خواهید کرد.
دومی دروغ است؛ وقتی هنوز مقدمات ظهور را فراهم نکرده اید برای چه مدام با صدای بلند فریاد می زنید: یا صاحب الزمان عجّل علی ظهورک ویا اینکه ندا میکنید؛منتظران را به لب آمد نفس.به کدام خانه بیاید؟به کدام شهر بیاید؟به کدام مراسم بیاید؟اگر بخواهد به مراسم عروسی بیاید،راه نمی دهیم،می گوییم:عیش ما مکدّر می شود!!!

photo_2017-05-12_22-48-28

جمعه ۲۲اردیبهشت ۱۵شعبان خجسته میلاد حضرت مهدى(عج) (۲۵۵ ه‍.ق) – روز جهانى مستضعفان‌ – روز سربازان گمنام امام زمان(عج)
عزیزان!روز نیمه شعبان را روز سربازان گمنان امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)نامیده اند؛ دلیل این نامگذاری این است که ما در چنین روزی شاکر این سربازان گمنام باشیم.
نیروهای اطلاعاتی قلعه عظیم امنیتی برای ملت و کشور ما هستند؛ آنها خطرات بسیار بزرگی را از کشور ما دفع می کنند بدون این که ما متوجه بشویم؛ خطراتی که هر یک از آنها برای به مخاطره انداختن کشور ما کافی است.
ترور ها و بمب گذاری های بسیاری به دست این مجموعه خنثی شده است؛ این افراد اشخاص شروری مثل ریگی را از بین برده اند؛ توطئه های امنیتی علیه کشور ما بسیار پیچیده و وسیع هستند و هزینه های گزافی شده است تا کشور ما را در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مصالح اجتماعی دچار بحران های غیر قابل مهار کنند که این عزیزان همه آنها را خنثی می کنند؛ ما به این عزیزان که با همت آنها کشور ما در نا امن ترین نقطه دنیا دارای امنیت می باشد، دست مریزاد می گوییم.

یکشنبه ۲۴اردیبهشت ۱۷شعبان لغو امتیاز تنباکو در پى فتواى آیت‌الله مجاهد، میرزا محمدحسن شیرازى(ره) (۱۲۷۰ ه‍.ش)
ایران در دوران حکومت سلسله قاجاریه یکى از اسفبارترین دورانهاى خود را مى‌گذرانید. هر روز به یکى از دشمنان این مرز و بوم امتیاز تازه‌اى واگذار مى‌شد و دست آن‌ها براى سلطه این کشور گشوده تر مى‌گشت واگذارى امتیاز خرید و فروش توتون و تنباکو در داخل و خارج کشور به کمپانى ساختگى «رژى» یکى از این امتیازبخشیها بود. طرف اصلى این قرارداد دولت انگلیس بود که در پشت ماسک کمپانى رژى و شخصى به نام «ماژور تالبوت» مخفى شده بود. با توجه به این‌که به انگلیسیها اجازه داده شده بود که با استخدام و وارد کردن افراد مسلح تمامى راهها را تحت نظر بگیرند و تمامى کالاها را بازرسى کنند، مى‌توان به پیامدهاى فاجعه‌انگیز و دردناک این قرارداد ننگین و ذلّت بار پى برد.
قیام مردم شیراز،اعتراض مردم تبریز، سپس مردم خراسان ،اصفهان ودرنهایت تهران علیه امتیاز تنباکو شورش نموده ومرجع بزرگ شیعیان جهان در سامرا، حضرت میرزاى شیرازى در دو نوبت با تلگراف به ناصرالدین شاه اعتراض خود را نسبت به واگذارى امتیاز تنباکو به عوامل بیگانه اعلام نمودو استعمال تنباکو و توتون، باى نحو کان، در حکم محاربه با امام زمان صلوات الله و سلامه علیه اعلام نمودواین حکم سبب شدحتی درحرم سرای ناصرالدین شاه قلیانها را شکستندبه نکته ای که میخواهم اشاره کنم این است هم دراین قضیه وهم درقضیه کاپیتولاسیون دشمنان به دنبال نفوذ بودن که با رهبری یک مجتهد هردو قضیه خاتمه پیداکرد

photo_2017-05-12_22-48-42
امروز بعد از حدود۴۰ سال از پیروزی انقلاب، انگیزه‌ی دشمنان برای نفوذ در حصار فرهنگی از روز اوّل بیشتر است؛ نه اینکه کم نشده، بلکه زیاد شده؛ وازروشهای مختلف مانند فضای مجازی و تبلیغات گوناگون و ماهواره و امثال اینهااستفاده میکنند که بایدهوشیاری خودمان را حفظ کنیم.
اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری دردیدار با فرهنگیان
مقام معظم رهبری به نکات متعددی اشاره نمودند که با توجه به اینکه فرصت نداریم به سند۲۰۳۰ درسخنان رهبری اشاره میکنم.
سند ۲۰ ۳۰ چیست؟
به چند نکته اشاره میکنم:
۱٫طبق سند ۲۰۳۰ یکى از تعهدات این است که آمار تعلیم و تربیت، دانش موزان و معلمان را باید در اختیار یونسکو قرار دهیم، این در حالى است که یونسکو واسطه‌اى براى دستگاه‌هاى جاسوسى بیگانه است.

۲٫به عقیده کارشناسان در این سند هر نوع تربیت دینى، الهى، خلاف حقوق بشر است، ولى آموزش جنسى تحت عنوان بهداشت براى کودکان را جزو حقوق کودکى مى‌دانند که حتى به بلوغ جنسى نرسیده است و عملا آموزش را ذیل یک ایدئولوژى دیگر قرار مى‌دهند.
۳٫طبق این سند همجنس‌بازان هم خانواده محسوب مى‌شوند و حقوقى دارند در حالىکه براساس نظام مبتنى بر فطرت اسلامى و انسانى، چنین موضوعى شنیع است. بنابراین با پذیرش این‌گونه شاخص‌ها باب را براى نفوذ بیگانگان و دشمن به تعلیم و تربیت نسل آینده باز مى‌کنیم که متاسفانه مقدارى هم باز کرده‌ایم.

البته بعداز انتقادمقام معظم رهبری که فرمودند ماازشورای انقلاب فرهنگی گله مندیم آمدند گفتند که بعضی ازمفاد این سند الزام آورنیست.
من سؤالی دارم اصلا چرا انقلاب کردیم ؟؟آیا برای آزادی خودمان یاآزادی دین ؟؟برای کدامیک انقلاب کردیم
نمازگزاران عزیز برای پاسخ به این سؤآل اشاره ای داشته باشم به نهج البلاغه امیرالمؤمنین علیه السلام درنامه ۵۳ حضرت دراین عهدنامه میفرمایند:
«فَإِنَّ هذا الدِّیْنَ قَدْ کَانَ أَسِیْراً فِی أَیْدِی الْأَشْرَارِ یُعْمَلُ فِیْهِ بِالْهَوی وَ تُطْلَبُ بِهِ الدُّنْیَا»میفرمایند دین دست اشرار اسیر بودازیک سو هواپرستی وازسوی دیگر دنیا پرستی ارکان دین را متزلزل کرده بود .سؤال من این است آیا امضا وپذیرش سند ۲۰۳۰تزلزل دین را به دنبال دارد یا تقویت دین را؟آیا امضای این سند آزادی دین را به دنبال دارد یا اسارت دینرا؟؟؟!!!

لذا ازاین تریبون مقدس و باحمایت شما نمازگزاران عزیزاعلام میداریم اولا این سند موردتایید ملت مانیست ثانیابایددولت و شخص وزیر پرحاشیه آموزش و پرورش و هم‌چنین وزیر علوم وشوراى عالى انقلاب فرهنگى در این‌رابطه و ظلمى که به جامعه فرهنگى و نظام تعلیم و تربیت کرده‌اند پاسخگو باشند.(تکبیرنمازگزاران)

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --