اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: مصالحه میان اسلام ناب واسلام آمریکایی وسعودی وجودندارد.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: مصالحه میان اسلام ناب واسلام آمریکایی وسعودی وجودندارد.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نمازعیدسعیدقربان درتاریخ ۲۲/۰۶/۹۵به  امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.

 مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

images (2)

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم         بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 در ابتدای خطبه اول خودم و همه شما را به تقوای الهی دعوت و توصیه می کنم . تقوایی که بتوانیم با شیطان و نفس خود مبارزه کنیم تا هم عمل صالح و نیک انجام دهیم و هم آن اعمال نیک و صالح را نگهداریم همانند تقوای حضرت ابراهیم (ع) که در مقابل نفس و شیطان ایستاد و اجازه نداد شیطان مانع او شود و دستور خداوند متعال را انجام ندهد. حتی چند بار هم شیطان را از خود دور کرد و امر الهی را مبنی بر ذبح فرزندش حضرت اسماعیل (ع) اجرا کرد و چاقو را بر گلوی فرزندش گذاشت و گفت: « بِسمِ الله وَ بِاللهِ الّلهمَّ تَقَبَّلْه مِنِّیْ و ارنی ما وعدتنی فیه یَوْمَ لِقَائِکَ » یعنی به نام خدا و یاری او ، پروردگارا این قربانی را از من قبول فرما و در روز جزا به وعده خود وفا نما.حضرت اسماعیل هم رو به درگاه بی نیاز کرد و گفت : « یا رب فدیت لک نفسی، رضیت بقضائک فتقبل منی» خدایا جانم را در راه تو دادم و به قضای تو راضی شدم از من قبول فرما .

این تقوای پدر و فرزند است در مبارزه با شیطان و اطاعت فرمان خدای تبارک و تعالی

ابراهیم با دلی قوی و اراده‌ای آهنین، دست و پای اسماعیل را بست. خروش از ملأ اعلی بر آمد و فغان از ملائکه‌ی عالمِ بالا برخاست. در حالی که، در حال پدر و پسر، و تفویض و تسلیم ایشان به نظاره ایستاده بودند، می‌نگریستند، می‌گریستند و می‌گفتند: «یا رب! چه بزرگ بنده‌ای است ابراهیم، که او را بخاطرت در آتش افکندند، باک نداشت. و اکنون برایت و در راه رضایت، فرزند را قربانی می‌کند، هیچ غم ندارد.» حق (سبحانه) بدیشان خطاب کرد: «یا ملائکتی! ما به او خلعتِ خُلّت پوشانیده و ساغرِ محبت نوشانیده‌ایم.

«فـَلـَمـَّا أسلـَمَا» پس آن هنگام که پدر و پسر، حکم خدای را، گردن نهادند یعنی پدر به فدای پسر و پسر به فدای سر، سر نهادند. «و َتَلّـَهُ» و پدر پسر را بیفکند «لِلجَبِین» بر پیشانی. و تیغِ تیز بر حلق او نهاد. «در روایتی آمده که ابراهیم، تیغِ تیز را چندین بار کشید، ذره‌ای از پوست، گوشت و رگِ اسماعیل را نبُرید. ابراهیم در غضب فرو رفت و کارد را از عصبانیت از دست بیفکند. کارد به قدرت الهی با وی در سخن آمد که: «ای پیغمبر خدا! بر من چرا خشم می‌گیری؟ «ألخـَلِیلُ یَأمُرُنِی بِـِالقـَطع» خلیل مرا امر به بریدن می‌فرماید: «و الجَلیلُ یَنهانی عن القطع». و ملِک جلیل مرا از بریدن باز می‌دارد. «و من آن می‌کنم که جلیل می‌خواهد نه خلیل.»

« یا إِبْراهِیمُ قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیا إِنَّا کَذلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ» ای ابراهیم به خوابت عمل نمودی ما نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم اینک سرت را بلند کن و قربانی را بگیر و به جای اسماعیل ذبح کن.

پس ما هم تلاش کنیم تقوایی کسب کنیم که ما را در مقابل نفس و شیطان بیمه و قدرتمند کند.

مشروح خطبه دوم:

پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‌الله الحرام، پیامی حکیمانه، راهنمایی‌کننده و در عین حال پر سوز بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام بر جنبه‌های مختلفی از جنایات سعودی‌های در عربستان تأکید کردند و امت اسلامی را به برداشتن گامی اساسی در مقابله با این جنایات و پیدا کردن راهی برای آزادی حرمین شریفین از دست این طاغوت‌ها فراخواندند.

دوازده نکته و مطلب اساسی، محورهای اصلی پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد که نشان از آن دارد که علی‌رغم تصور برخی از افراد خام‌اندیش، امکان مصالحه میان اسلام ناب با اسلام آمریکایی و سعودی وجود ندارد.

چه راهی و چه هماهنگی و چه سنخیتی وجود دارد که نظام اسلامی بخواهد با عربستان همراه و هم‌قدم و هم‌نظر شود. اگر حاکمان سعودی جنایتکار و کودک‌کش و حامی دشمنان اسلام نبودند و دستشان به خون ملت‌های مسلمان یمن، بحرین و حجاج ایرانی آلوده نبود و یک حکومت معمولی در دنیا بودند نیز نمی‌شد از مسؤولان جمهوری اسلامی خواست که ذلیلانه به‌سوی آن‌ها دست دراز کنند و رابطه‌ای برابر و بر اساس احترام توصیه می‌شد اما اکنون که حاکمان سعودی علنا در کشتار مسلمانان و حتی حجاج ایرانی دست داشته و دارند و در راه خدمت به اربابان آمریکایی و صهیونیستی خود دست به هر جنایتی می‌زنند و حتی با دشمنان و جانیان منافق برای کشتار ملت ایران و ایجاد ناامنی در داخل کشور ما هم‌پیمان می‌شوند و هزینه کشتار مردم ایران را پیشاپیش به سازمان منافقین می‌دهند، دیگر چه توجیهی باقی می‌ماند که برخی پیشنهاد کنند که ذلیلانه برای دست دراز کردن نزد سعودی‌ها پیشقدم شویم.

 این مظهر وادادگی و پشت کردن به اسلام ناب است که عده‌ای در این شرایط بر طبل همراهی با سعودی بکوبند و مدعی شوند که مسائل منطقه ما بدون هماهنگی با سعودی‌ها حل نمی‌شود. آیا سعودی‌ها چیزی جز براندازی ملت ایران و کشتار و جنگ و ترور در ایران اسلامی را می‌خواهند؟ آیا حکام سعودی در هماهنگی با آمریکا، صهیونیست‌ها، فرانسه و… در همین هفته‌های اخیر اجلاسی برای تروریست‌ها در فرانسه برگزار نکردند و علنا و رسما دعوت به ترور و بمب‌گذاری در ایران نکردند؟

بااین سخنان زمینه تضعیف امنیتی کشور را ایجاد می‌نمایند. آیا از این حرفهای نامربوط این افراد چیزی جز ضعف نظام اسلامی حاصل می‌شود؟ مسلم است که اگر دشمنان تروریست ما که از عربستان و آمریکا تغذیه می‌شوند، در ایران اسلامی احساس ضعف کنند، شروع به بمب‌گذاری و عملیات‌های تروریستی در کشور خواهند کرد.

مسلم است که ایران اسلامی به‌دنبال تنش و درگیری نبوده و نیست اما دنبال درگیری نبودن یک حرف است و عزت و اقتدار ملت را حراج کردن و زمینه بر هم خوردن اقتداری که ضامن امنیت است را فراهم آوردن، بحثی دیگر است.که اگراین شودازملت سیلی محکمی خواهندخورد.

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --