اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:دشمنی آمریکابااصل نظام اسلامی وموجودیت جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:دشمنی آمریکابااصل نظام اسلامی وموجودیت جمهوری اسلامی است

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز پرصلابت اینهفته دردومین جمعه ماه مبارک رمضان به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهوباحضورخیل عظیم جمعیت روزه دار درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

ایشان دربخشی ازخطبه اول گفتند:همان‌طور که گفتیم، ؛ وقتی فضای فرهنگی این زمان ؛ را با زمان ائمه اطهار ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ مقایسه مى‏کنیم، می‌بینیم که فاصله زیادی وجود دارد. بنابراین، با توجه به این‌که فضای فرهنگی نقش بسیار مؤثری در ساختن روحیات و شکل گرفتن رفتارهای افراد و در نهایت سعادت و شقاوت آنان دارد، باید سعی کنیم این فاصله‌ها کم شود و قدری فضای فرهنگی این زمانه به فضای فرهنگی زمان پیغمبر اکرم و ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین نزدیک شود. چراکه فضای فرهنگی هر جامعه مثل اکسیژن برای تنفس ‏کردن است. اگر هوایی که ما تنفس مى‏کنیم فاقد اکسیژن لازم باشد و به جای آن، مواد سمی باشد به مرگ انسان منتهی مى‏شود. هوای محیط زندگی ما را خداوند آفریده است؛ اما پاک نگه‌داشتن یا آلوده کردن و کیفیت استفاده ما از آن در دست ما است. ؛ نظیر این کار در فضای فرهنگی است، یعنی روح نیز در یک فضای متناسب با روح، که همان ادراکات است رشد می‌کند.این فضا فضای پاکی است که خداوند متناسب با فطرت ما آفریده است.  

امام جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به دیدارمقام معظم رهبری با مسؤلین وکارگزاران نظام، یادآورشدند: دشمنی آمریکا با اصل نظام اسلامی وموجودیت جمهوری اسلامی است، قدرت و استقلال ناشی از اسلام برای استکبار غیرقابل قبول است بنابراین به توافق رسیدن با آن ممکن نیست و خیال و تصور برخی که فکر می‌کنند می‌توان با آمریکا به توافق پنجاه پنجاه رسید خیال باطلی است که با مذاکره و رابطه حل نمی‌شود

۱-       فضای فرهنگی هرجاعه ای مثل اکسیژن برای تنفس است

۲-       فرق است بین شیعه بودن ودوستداراهلبیت بودن!

عناوین خطبه دوم:

۱- خیال باطل و توهمی که برخی تصور کنند که می‌توانند میان حق و باطل پل بزنند!

۲- دشمنی آمریکا با اصل نظام اسلامی وموجودیت جمهوری اسلامی است

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

 9k=

ابتداخودم  راوشما نمازگزاران عزرا توصیه میکنم به تقوای الهی.

 همان‌طور که گفتیم، ؛ وقتی فضای فرهنگی این زمان ؛ را با زمان ائمه اطهار ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ مقایسه مى‏کنیم، می‌بینیم که فاصله زیادی وجود دارد. بنابراین، با توجه به این‌که فضای فرهنگی نقش بسیار مؤثری در ساختن روحیات و شکل گرفتن رفتارهای افراد و در نهایت سعادت و شقاوت آنان دارد، باید سعی کنیم این فاصله‌ها کم شود و قدری فضای فرهنگی این زمانه به فضای فرهنگی زمان پیغمبر اکرم و ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین نزدیک شود. چراکه فضای فرهنگی هر جامعه مثل اکسیژن برای تنفس ‏کردن است. اگر هوایی که ما تنفس مى‏کنیم فاقد اکسیژن لازم باشد و به جای آن، مواد سمی باشد به مرگ انسان منتهی مى‏شود. هوای محیط زندگی ما را خداوند آفریده است؛ اما پاک نگه‌داشتن یا آلوده کردن و کیفیت استفاده ما از آن در دست ما است. ؛ نظیر این کار در فضای فرهنگی است، یعنی روح نیز در یک فضای متناسب با روح، که همان ادراکات است رشد می‌کند. ادراکات همان چیزهایی است که درک مى‏کنیم، مى‏شنویم و مى‏بینیم، چیزهایی است که اندیشه‏های ما را مى‏سازد و انگیزه‏های ما را تقویت مى‏کند. اصل ؛ این فضا فضای پاکی است که خداوند متناسب با فطرت ما آفریده است. ؛ ولی، آدمیزادها همان طور که هوا را با ایجاد گازهای سمی آلوده مى‏کنند، فضای روحی و معنوی را هم آلوده مى‏کنند: ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِی النّاسِ)روم / ۴۱٫)در اثر این آلودگی‌ها نسلی که در این فضا رشد مى‏کنند با ؛ نسلی که در یک فضای پاک نورانی رشد کرده‌اند بسیار متفاوت خواهد بود. به هرحال، ؛ اگر نگوییم فضای فرهنگی برای روح ما، بیش از هوا برای بدن ما مؤثر است، باید گفت کمتر از آن هم نیست. بنابراین باید سعی کنیم فضای فرهنگی سالمی داشته باشیم.

در مقابل سمومی که هر لحظه وارد این فضی فرهنگی مى‏شود ما نیز می‌بایست امواج سالمی سرشار از معنویات و ؛ نورانیت فرهنگ اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین را ترویج کنیم.روایاتی که انتظارات پیغمبر اکرم و ائمه اطهار(ص) ؛ را از پیروان راستینشان بیان می‌کنند بخوانیم و در ذهنمان باشد.

مرحوم شیخ صدوق کتابی در باره اوصاف شیعه دارند به نام «صفات الشیعه». تمام روایات این کتاب اوصافی است که از طرف اهل بیت بری شیعه تعیین شده، یا صفات مؤمنین در ابعاد مختلف بیان شده است که عیناً مرحوم مجلسی در تفسیری که منسوب به امام حسن عسگری صلوات الله علیه است نقل کرده‌اند. در این باب ابتدا فرق بین «شیعه»؛ و «محب»؛ را بیان کرده، به فضایلی که برای شیعه هست اشاره شده و سپس به ترتیب از پیغمبر اکرم، امیرالمؤمنین، فاطمه زهرا تا امام حسن عسگری درباره شیعه واقعی احادیثی ذکر شده است و داستان‌هایی هم ذکر شده که به نوبه خود ابتکار جالبی است. در ابتدا روایتی از پیغمبر اکرم (ص) در مدح شیعه نقل می‌کند: ؛ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) اتَّقُوا اللَّهَ مَعَاشِرَ الشِّیعَهِ فَإِنَّ الْجَنَّهَ لَنْ تَفُوتَکُمْ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ بِهَا عَنْکُمْ قَبَائِحُ أَعْمَالِکُمْ(تفسیر الإمام العسکری، ص ۳۰۵)عنوان شیعه در زمان خود رسول الله صلوات الله علیه و آله مطرح بوده و ؛ از اصحاب پیغمبر اکرم (ص) چند نفر از دوستان امیرالمؤمنین(ع) به عنوان شیعه علی شناخته مى‏شدند، از جمله سلمان، ابوذر و مقداد. پیغمبر اکرم(ص) ؛ خطاب به شیعیان مى‏فرماید:ای گروههای شیعیان قدر خودتان را بدانید، تقوا داشته باشید بدانید که بهشت از شما فوت نمى‏شود، یعنی حتماً به بهشت خواهید رفت هرچند که اگر کارهی ناشایستی صورت دهید بهشت رفتنتان را به تأخیر مى‏اندازد؛ ولی اگر شیعه باشید بالاخره بهشت خواهید رفت فَتَنَافَسُوا فِی دَرَجَاتِهَا؛ سعى‏کنید برای کسب درجات عالی‌تری از بهشت مسابقه بگذارید.
وقتی پیغمبر اکرم(ص) ؛ این را نقل فرمودند، کسی سؤال کرد قِیلَ فَهَلْ یَدْخُلُ جَهَنَّمَ أَحَدٌ مِنْ مُحِبِّیکَ وَ مُحِبِّی عَلِیٍّ(ع)؟؛ آیا از دوستان شما و دوستان امیرالمؤمنین(ع) ؛ کسی به جهنم مى‏رود؟ توجه داشته باشید پیامبر ابتدا شیعه را مدح فرمودند؛ اما این سؤال در باره محبین است. بسیاری از ما تصور می‌کنیم که «شیعه»؛ و «محب»؛ اهل بیت مساوی است و هر کس دوستدار اهل بیت باشد شیعه است. این روایت مى‏گوید شیعه با محب فرق دارد. حضرت فرمود: آری از دوستان ما و دوستان علی(ع) ؛ کسانی هستند که به دوزخ مى‏روند. قَالَ مَنْ قَذِرَ نَفْسُهُ بِمُخَالَفَهِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ؛ اگر کسانی ما را دوست دارند، ولی خود را با مخالفت ما آلوده کردند، ؛ فى‏الجمله عذاب خواهند شد. چنین کسی که با دستورات ما مخالفت کرده به گناه افتاده و به مردم ظلم کرده و با دستورات شریعت مخالفت ورزیده، ؛ چنین کسی در روز قیامت با آلودگی و کثافت وارد محشر می‌شود. و چون وارد می‌شود پیغمبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) به او می‌فرمایند: فلانی أَنْتَ قَذِرٌ طَفِسٌ، تو خیلی آلوده‌ای پس ( لَا تَصْلُحُ لِمُرَافَقَهِ الْأَخْیَار)؛ شایسته این نیستی که با موالیت همنشین بشوی وَ لَا لِمُعَانَقَهِ الْحُورِ الْحِسَانِ؛ و ؛ با حور العین هم آغوش بشوی. با این آلودگی نمى‏توانی وَ لَا الْمَلَائِکَهِ الْمُقَرَّبِینَ؛ با ملائکه و فرشتگان مقرب خدا معانقه کنی. لَا تَصِلُ إِلَی هُنَاکَ إِلَّا بِأَنْ یُطَهَّرَ عَنْکَ مَا هَاهُنَا؛ به آن مقام نخواهی رسید مگر اینکه آلودگیهایت پاک شود؛ مَا عَلَیْکَ مِنَ الذُّنُوبِ؛ یعنی ‏گناهانت آمرزیده شود. ؛ فَیَدْخُلُ إِلَی الطَّبَقِ الْأَعْلَی مِنْ جَهَنَّمَ فَیُعَذَّبُ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِ؛ ؛ وی را روی طبقه بالای جهنم که عذابش کمتر است مى‏برند تا گناهانش آنجا بریزد ؛ و طلای وجودش خالص گردد. اینان یک گروه‌اند؛ ولی گروه دیگری هستند که کارشان آسان‏تر است:؛ مِنْهُمْ مَنْ یُصِیبُهُ الشَّدَائِدُ فِی الَْمحْشَرِ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِ؛ آنان را به جهنم نمى‏برند، ولی در ؛ صحری محشر آنقدر سختی مى‏کشند که گناهانشان پاک مى‏شود. بعد از اینکه در محشر تشنگى‏ها و گرسنگى‏ها را متحمل شدند، ؛ ثُمَّ یَلْقُطُهُ مِنْ هُنَا مَنْ یَبْعَثُهُمْ إِلَیْهِ مَوَالِیهِ مِنْ خِیَارِ شِیعَتِهِمْ؛ اهل بیت ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ بعضی از خوبان شیعه را مى‏فرستند تا آنان را از گوشه و کنار نجاتشان بدهد کَمَا یَلْقُطُ الطَّیْرُ الْحَبَّ؛ همانند پرنده‌ای که از روی زمین دانه جمع مى‏کند، خوبان شیعه از طرف اهل بیت مى‏آیند و این گناهکاران پاک شده را جمع مى‏کنند و به سوی بهشت می‌برند، مِنْهُمْ مَنْ یَکُونُ ذُنُوبُهُ أَقَلَّ وَ أَخَفَّ فَیُطَهَّرُ مِنْهَا بِالشَّدَائِدِ وَ النَّوَائِبِ مِنَ السَّلَاطِینِ وَ غَیْرِهِمْ؛ :بعضى‏؛ دیگر ؛ هستند که حتی سختى‏شان به آن حد گروه دوم نیست، یعنی گناهان آنان به اندازه‏ایی نیست که حتی در محشر سختی بکشند؛ بلکه گرفتاری‌هی آنان در ؛ دنیا باعث شده که گناهانشان پاک شود.
اما ؛ بعضی‌از ایشان هستند که هنوز مقداری گناه برایشان باقی مانده است. خدا روح آنها را به سختی مى‏گیرد، در سکرات مرگ سختى‏هایی مى‏بینند و ناراحتى‏هایی مى‏کشند که به وسیله آنها پاک می‌شوند: فَیَشْتَدُّ نَزْعُهُ فَیُکَفَّرُ بِهِ عَنْهُ و به واسطه این سختی جان کندن گناهانشان تطهیر مى‏شود فَإِنْ بَقِیَ شَیْءٌ وَ قَوِیَتْ عَلَیْهِ وَ یَکُونُ عَلَیْهِ بَطَنٌ أَوِ اضْطِرَابٌ فِی یَوْمِ مَوْتِهِ فَیَقِلُّ مَنْ بِحَضْرَتِهِ فَیَلْحَقُهُ بِهِ الذُّلُّ فَیُکَفَّرُ عَنْهُ؛ و گاهی است این سختى‏هایشان به گونه‏ای است که هنگام مرگ به سبب ناراحتى‏هایی دیگران منزجر مى‏شوند، به گونه‌ای که حتی نزدیکانشان رغبت نمى‏کنند نزدیکشان بروند، پس در اثر این خواری ؛ خداوند گناهانشان را مى‏آمرزد و پاک از دنیا مى‏روند. ؛ فَإِنْ بَقِیَ عَلَیْهِ شَیْءٌ أُتِیَ بِهِ وَ لَمَّا یُلْحَدْ وَ یُوضَع فَیَتَفَرَّقُونَ عَنْهُ فَتُطَهَّرُ اگر اندکی دیگر از آن باقی مانده باشد، بالاخره در عالم برزخ جبران می‌شود. و اگر درعالم برزخ هم تطهیر نشد، همان کسانی هستند که در طبقه بالای جهنم پاک می‌گردد.
بنابراین هر که دوست ما باشد، نهایت عذابی که مى‏بیند از طبقه اول جهنم است یعنی کسی به طبقه دوم نمى‏رود. پس از این بیانات حضرت می‌فرمایند:  لَیْسَ هَولَاءِ یُسَمَّوْنَ بِشِیعَتِنَا اینهایی که به جهنم مى‏روند، «شیعه»؛ نیستند، بلکه «محب»؛ ما هستند، از شیعه کسی وارد جهنم نمى‏شود وَ لَکِنَّهُمْ یُسَمَّوْنَ بِمُحِبِّینَا وَ الْمُوَالِینَ لِأَوْلِیَائِنَا وَ الْمُعَادِینَ لِأَعْدَائِنَا؛ اینها کسانی هستند که دوست ما یا دوست دوستان ما یا دشمنان دشمنان ما هستند؛ ولی «شیعه»؛ نیستند. شیعه از این عالم که مى‏رود، دیگر هیچ عذابی نخواهد داشت إِنَّ شِیعَتَنَا مَنْ شَیَّعَنَا؛ شیعه کسی است که واقعاً پیرو ما باشد. وَ اتَّبَعَ آثَارَنَا وَ اقْتَدَی بِأَعْمَالِنَا؛ آثار ما را پیروی کند و ببیند ما چه گفتیم همان را عمل کند، رفتارش مطابق رفتار ما باشد و پا جای پای ما بگذارد.

در این باره داستان‌هایی نیز آورده شده است. گفته‌اند شخصی خدمت حضرت رسول اکرم (ص) آمد و گفت: متأسفانه یکی از شیعیان شما (این نیز شاهدی بر این است که اصطلاح «شیعه»؛ در زمان خود پیغمبر اکرم(ص) شایع بوده است) آلودگیهایی دارد:یَنْظُرُ إِلَی حَرَمِ جَارِهِ؛ به خانه همسایه نگاه مى‌کند، چشم‏چرانی مى‏کند. فَغَضِبَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) وَ قَالَ ائْتُونِی بِهِ ؛ پیامبر فرمود: بروید او را بیارید. قَالَ رَجُلٌ آخَرُ یَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّهُ مِنْ شِیعَتِکُمْ مِمَّنْ یَعْتَقِدُ مُوَالَاتَکَ وَ مُوَالَاهَ عَلِیٍّ وَ یَبْرَأُ مِنْ أَعْدَائِکُمَا ؛ کسی گفت: این‌که شما دستور مى‏دهید وی را احضارش کنیم،‌؛ به او اهانت مى‏شود، در حالی که وی از شیعیان شما و ؛ دشمن دشمنان شماست. به اصطلاح خواست وساطت کند که به وی توهین نشود و آبرویش نریزد. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَا تَقُلْ إِنَّهُ مِنْ شِیعَتِنَا فَإِنَّهُ کَذِبٌ؛ پیامبر فرمود: نگو او شیعه است، همانااین دروغ است.؛ إِنَّ شِیعَتَنَا مَنْ شَیَّعَنَا وَ تَبِعَنَا فِی أَعْمَالِنَا وَ لَیْسَ هَذَا الَّذِی ذَکَرْتَهُ فِی هَذَا الرَّجُلِ مِنْ أَعْمَالِنَا شیعه کسی است که کارهایش همانند کارهای ؛ ما باشد. کارهایی را که تو گفتی این شخص انجام مى‏دهد ما ؛ هیچ‌گاه انجام نمى‏دهیم. پس چون در همه اعمالش از ما پیروی نکرده است او شیعه نیست. روایت بعدی در همین باره از امیرالمؤمنین(ع) است: قِیلَ لِأَمِیرِ الْمُومِنِینَ وَ إِمَامِ الْمُتَّقِینَ وَ یَعْسُوبِ الدِّینِ وَ قَائِدِ الْغُرِّ الُْمحَجَّلِینَ وَ وَصِیِّ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِینَ(ع) إِنَّ فُلَاناً سَرَفَ(یا أَسْرَفَ) عَلَی نَفْسِهِ بِالذُّنُوبِ الْمُوبِقَاتِ وَ هُوَ مَعَ ذَلِکَ مِنْ شِیعَتِکُمْ(تفسیر الإمام العسکری، ص ۳۰۷)

مردی به حضرت علی(ع) عرض کرد:‌؛ فلانی از شیعیان شماست و گناهان کبیره انجام مى‏دهد. فَقَالَ أَمِیرُ الْمُومِنِینَ(ع) ؛ قَدْ کُتِبَتْ عَلَیْکَ کَذِبَهٌ أَوْ کَذِبَتَانِ حضرت فرمودند: با این حرفی که زدی یک یا دو دروغ ؛ در نامه عملت نوشته شده. اگر آن فرد این گناهانی که تو مى‏گویی انجام داده باشد، یک دروغ در نامه عملت نوشتند؛ چرا ؛ که گفتی آن فرد شیعه است، در حالی که شیعه چنین اعمالی انجام نمى‏دهد. و اگر آن فرد مرتکب آن گناهان نشده و ما را هم دوست ندارد، دو دروغ گفتی، چون ؛ هم گفتی مرتکب گناه مى‏شود و هم گفتی شیعه است. و اما اگر شیعه است، مرتکب این گناهان نمى‏شود باز هم یک دروغ گفتی. پس این سخن سه حالت دارد. در دو حالتش یک دروغ بری تو در نامه اعمالت نوشتند و در یک حالت دو دروغ.

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

سه شنبه۱۵ رمضان المبارک

فرخنده میلاد کریم اهل بیت(ع) حضرت امام حسن مجتبی(ع) (۳ ه.ق) – روز اکرام

میلاد آن امام عزیز را تبریک عرض می کنم فرصت بسیارکوتاهه اشاره ای داشته باشم:یکی از درسهای بزرگ این ماه رمضان این است که با چشیدن گرسنگی و تشنگی به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا بیافتیم.

در دعای روزهای ماه رمضان می گوییم « اَللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیرٍ اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کُلَّ جایِعٍ اَللّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیانٍ » این دعا فقط برای خواندن نیست بلکه برای انجام یک وظیفه است آنهم مبارزه با فقر و مجاهدت برای زدودن غبار محرومیت از چهره محرمان و مستضعفان و اینکه محرمان و خانواده های آنها را تنها نگذاریم و به کمک آنها بشتابیم.

آغاز هفته قوه قضائیه که ان شاءالله هفته آینده صحبت میکنم.

آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب راداریم که ان شاءالله همه توجه داریددرمصرف آب زیاده روی نکنید که هم این نعمت الهی را حفظ کنیدوهم مرتکب اسراف نشوید

اشاره ای به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام

بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام، شایسته دقت نظر و تحلیل جدی است. امید می‌رود توجه به آن‌ها باعث بهبود وضعیت در عرصه‌های مختلف شود.معظم له در۳۸نکته سخن گفتندبه دونکته ومحوراشاره میکنم:

 ۱-بی‌انگیزگی، غفلت، سخت شدن دل، بی‌خیالی و غرور ازجمله گناهانی است که ضرر آن به همه جامعه می‌رسد. اگر مسؤولان از خود مراقبت نکنند و مبتلا به این گناهان شوند، مراحل بعدی و خطرناک‌تر، کم‌آوردن در بزنگاهها، ابتلا به نفاق و تکذیب نعمت‌های الهی است.

در بخش دوم بر این نکته مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی متمرکز می‌شوم که ایشان بخش قابل توجهی از سخنان خویش را به رفع یک توهم و خیال باطل اختصاص دادند. خیال باطل و توهمی که متاسفانه باعث شده است برخی تصور کنند که می‌توانند میان حق و باطل پل بزنند و میان نظام اسلامی و استکبار جهانی وساطت کنند وبین ایران اسلامی را با آمریکای جنایتکار دوستی برقرار کنند. چیزیکه متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی کارهای آمریکا در خیانتهای آشکار به ملت ونظام مامن جمله برجام را نیز توجیه می‌کنند و با این‌که عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش از روشن هم روشن‌تر است، مدعی می‌شوند که تحریم‌ها برداشته شده است واوضاع اقتصادی کشور بعد از برجام بهتر شده است!! لذامقام معظم رهبری در تذکر به مسؤولان کشور صراحتا بیان می‌دارند که «دست‌اندرکاران به این واقعیات توجه و دقت کنند و این حرف را تکرار نکنند که تحریمها برداشته شده است.» و نیز خاطرنشان می‌سازند که «مقامات دولت آمریکا در زبان و بخشنامه می‌گویند که مانعی برای معاملات بانکی با ایران وجود ندارد اما در عمل کاری می‌کنند که بانکها جرأت معامله با ایران را نداشته باشند. طرف آمریکایی این گناه و تخلف بزرگ را در مانع‌تراشی برای تعامل بانکهای خارجی با ایران انجام داده و کسی نباید کار آمریکایی‌ها را توجیه کند.»

اما نکته ای که قابل توجه است موضع گیری شفاف ،مقتدارنه وروشنگرانه مقام معظم رهبری بود که دشمنان را انگشت به دهان کرد که البته موضع گیری معظم له ریشه قرآنی دارد که درآیه ۱۲سوره مبارکه توبه به آن اشاره شده است که

«وَإِنْ نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّهَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ »و اگر پیمانهای خود را پس از عهد خویش بشکنند و آئین شما را مورد طعن قرار دهند با پیشوایان کفر پیکار کنید چرا که آنها پیمانی ندارند، شاید دست بردارند.لذا فرمودند آمریکاییها وکاندیداهای ریاست جمهوری آمریکاگفته انداگررأی بیاوریم برجام راپاره خواهیم کرد ما میگوییم اگرشما برجام راپاره کنید ماآ«را به آتش خواهیم کشید(تکبیرنمازگزاران)

چراکه دشمنی آمریکا با اصل نظام اسلامی وموجودیت جمهوری اسلامی است، قدرت و استقلال ناشی از اسلام برای استکبار غیرقابل قبول است بنابراین به توافق رسیدن با آن ممکن نیست و خیال و تصور برخی که فکر می‌کنند می‌توان با آمریکا به توافق پنجاه پنجاه رسید خیال باطلی است که با مذاکره و رابطه حل نمی‌شود(تکبیرنمازگزاران)

 یادی از شاعر انقلابی، استاد حمید سبزواری قله نشین شعر انقلاب

استاد حمید سبزواری از چهره‌های فرهنگی و هنری کشورمان است که از پیش از انقلاب، شعرش در خدمت انقلاب بود. در دوران ۱۵ ماهه حرکت انقلاب از سال ۵۶ تا ۲۲ بهمن ۵۷، سروده‌های مرحوم سبزواری در حرکت‌های مردمی خوانده می‌شد و در حرکت و خیزش‌های مردمی تأثیرگذار بود.

در دوران دفاع مقدس هم از چهره‌های شاعری که در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کرد و برای رزمنده‌ها شعر می‌خواند؛ استاد حمید سبزواری بود. او در سنگرها می‌نشست و عاشقانه و مخلصانه برای رزمنده‌ها شعر می‌خواند. معمولا استاد در کنار شعرخوانی، رسمی داشت که هیچگاه کسی او را ندیده بود که وقتی شعری می‌خواند، خاطره‌ای بیان نکند و یا از حریم ارزش‌های انقلاب دفاع نکند. او بسیار دردمند و حساس و ایستاده بر سر آرمان‌ها و ارزش‌ها و مدافع دستاوردهای انقلاب بود و هرجا می‌رسید، فریاد رسا می‌کشید و همه کسانی‌که شعرخوانی او را دیده بودند، این فریادها را می‌شنیدند.

با این حال همیشه صمیمی و متواضع بود و هر وقت شاعران برای او شعر می‌خواندند، تشویق می‌کرد و وقتی از او برای شعرخوانی در مدارس دعوت می‌شد، متواضعانه در میان معلم‌ها و دانش‌آموزان شرکت می‌کرد و با شکیب و خاکساری پرسش‌ها را پاسخ می‌داد.

بدون‌تردید سرودهای انقلابی او نقش وسیع و بزرگی در انقلاب داشته و شاید هیچ‌کس را هم‌سنگ او در کمیت و کیفیت سرود انقلابی نتوانیم بیابیم، به‌واقع حمید سبزورای قله‌نشین سرود و شعر انقلاب بوده است.ازاین تریبون مقدس برای آن عزیزسفرکرده علودرجات مسئلت میکنیم.

 والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --