اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:سخنان ترامپ هم ازنظردیپلماتیک وهم ازلسان بین المللی مردود است.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:سخنان ترامپ هم ازنظردیپلماتیک وهم ازلسان بین المللی مردود است.

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه این هفته اولین جمعه محرم با حضور اقشارمختلف مردم وعزارداران حضرت اباعبدالله علیه السلام به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

################################################################
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- علل رویارویی با اباعبدالله در آن صف آرایی گسترده چه بود؟
۲- اگر در جامعه ای یاد خدا کمرنگ شود، آن جامعه به راحتی تن به گناه می دهد.
۳- علامت آدم هایی که ارتباطشان با خدا ضعیف است چیست؟
###############################################################
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- دردفاع مقدس تقوا و ایمان ایستادگی کرد نه تجهیزات وامکانات نظامی ودفاعی!!
۲- هیچ دینی مثل دین اسلام به مسئله علم و دانش اهمیت نداده است
۳- سخنان ترامپ هم ازنظر دیپلماتیک وهم ازلسان بین المللی مردود است.
################################################################
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-09-24_07-21-48
عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله
موضوع بحث ماباتوجه به فرارسیدن ایام محرم پیرامون این سؤال است که :علل رویارویی با اباعبدالله در آن صف آرایی گسترده چه بود؟ چرا جمعیت انبوهی در مقابل امام حسین ایستادند؟ این که چرا مردم کوفه، بصره و اطراف، امام را یاری نکردند. استخراج این عوامل به درد امروز ما می خورد، چون هم بحث های اخلاقی است و هم بحث های تربیتی است. همان گونه که قبلاً گفته شد شخصیت های تاریخ عوض می شوند، اما اصل جریان های حاکم بر تاریخ شبیه هم است. مثل واگن هایی که شبیه هم هستند اما مسافران آن فرق می کنند. همه روی یک ریل حرکت می کنند. قرآن کریم و روایات ما وقتی داستان های تاریخی را نقل می کنند، انسان می بیند از اول تاریخ تا کنون بسیاری از عوامل مشترک است، حوادث با هم تفاوت دارد و افرادش فرق می کنند، اما آن علل و ریشه هایی که حوادث را می آفریند شبیه هم هستند. این خیلی مهم است که ما از تاریخ، ریشه های مشترک حوادث را استخراج کنیم. چه شد که چند هزار آدم مقابل پسر پیغمبر ایستادند؟ چه شد که چند هزار آدم در یک شب دور مسلم ابن عقیل را خالی کردند؟ این ها دلایل و ریشه هایی دارد که اگر استخراج شود خیلی مفید و قابل استفاده است. این کار در زندگی ما آثار تربیتی دارد و برای ما درس می شود و عاشورا را کارآمد و امروزی می کند. ما که نمی خواهیم فقط یک تاریخی نقل کنیم و بگذریم. مصیبتی بخوانیم، اشکی بریزیم و بگذریم.
علت ها دو گونه است؛ علت های درونی و علت های بیرونی. اگر توانستند سی هزار آدم را در مقابل امام حسین علم کنند، اگر امام حسین با این همه دعوت و نامه و پیام حدود هفتاد و چند نفر به همراه داشت که تعداد زیادی از آنها هم بستگان خود امام (فرزندان، برادران و فرزندان عقیل) بودند و افراد غیرفامیل حدود نصف جمعیت؛ یعنی سی- چهل نفر را تشکیل میدادند، چرا آنها به این سادگی توانستند افراد را جذب کنند؛ اما امام با آن حقّانیّت و امامت و عظمتش با این جمعیت اندک در کربلا حاضر شد؟ این مسأله دو علت دارد: درونی و برونی. علت های درونی آن چیزی است که ما باید به آن توجه کنیم مخصوصاً به اثرهای اخلاقی آن برای خودمان. اولین علت، دوری از یاد خدا است. اگر در جامعه ای یاد خدا کمرنگ شود، آن جامعه به راحتی تن به گناه می دهد. افراد آن جامعه به راحتی معصیت می کنند.
قال الله تبارک و تعالی: وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ أُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ} حشر، ۱۹{
عمر سعد در همین ده روز اول محرم که به کربلا آمده بود، چند ملاقات با افراد مختلف دارد که از او دعوت کردند جبهه دشمن را رها کند، اما نکرد. شخصی از قبیله حمدان، که از اصحاب امام حسین است، می گوید: به امام حسین عرض کردم: اقا اجازه بدهید من بروم با عمر سعد صحبت کنم. آقا فرمود: فایده ندارد؛ اما برو. اجازه گرفت و رفت. او با عمر سعد همشهری بود، رفیق و دوست بود. می گوید: آمدم مقابل خیمه عمر سعد، دیدم نشسته و دارد شمشیرش را تیز می کند. ایستادم، هیچ نگفتم سرش را بالا گرفت و گفت: چرا سلام نمی کنی؟ «اَوَلَسْتُ مُسلِما»؛ مگر من مسلمان نیستم؟ به هر حال تو وارد شدی، هر کسی به جایی وارد می شود باید سلام کند. این شخص به عمر سعد گفت: واقعاً تو فکر می کنی مسلمانی؟ «هذا ماءُ الفُرات»؛ این آب فرات است که دارد موج می زند، پرنده و چرنده دارند از آن می خورند، آب آزاد است همه دارند از آن می خورند، حال تو دور تا دور این آب را محاصره کرده ای و آب را بر فرزندان امام حسین بسته ای؟! شما با امام حسین جنگ دارید، بچه سه ساله و چهار ساله و هفت ساله چه گناهی کرده است؟ – این دیگر نهایت سبعیت (حیوانیت) است، این خوی اموی است. در جنگ صفین نیز معاویه آب را بست، دور تا دور آب را محاصره کرد. وقتی امیرالمؤمنین به آنجا رسید دید دور آب محاصره شده، حمله کردند و آب را آزاد کردند. وقتی آب آزاد شد، شخصی آمد گفت: یا امیرالمؤمنین شما هم آب را ببندید و مقابله به مثل کنید، آنها آب را بستند شما نیز آب را ببندید. امام فرمود: من این کار را نمی کنم. آب را بر دشمن نیز نباید بست، این ها تشنه می شوند و نیاز به آب دارند- می گوید گفتم: عمر سعد واقعاً تو فکر می کنی مسلمانی؟ آب را به روی بچه های کوچک بسته ای؟ عمر سعد وقتی متوجه شد که چرا من به او سلام نکردم، سرش را بالا گرفت و گفت: می دانی چیست؟ تو که مرا می شناسی، همشهری هستیم، بردار حمدانی! من می دانم این ها اهل بیت پیغمبرند، می دانم آزار این ها حرام است و جایز نیست. من مقام این ها را می دانم، اما چه کنم؟ من روی خون حسین با مُلک ری معامله کرده ام، با فرمانداری ری معامله کرده ام. اگر این معامله نبود آب را باز می کردم. دید فایده ندارد برگشت. وقتی این شخص برگشت امام حسین فرمود چه شد؟ صحبت کردی؟ عرض کرد: آقا صحبت کردم، اما عمر سعد روی خون شما معامله کرده است، لذا دیگر به خدا و دین و بچه کوچک فکر نمی کند و برایش مهم نیست.

photo_2017-09-24_07-21-40
علامت آدم هایی که ارتباطشان با خدا ضعیف است چیست؟
۱- ارتباط ضعیف با قرآن
این افراد با قرآن خیلی ارتباط ندارند. قرآن می فرماید آدم هایی که ارتباطشان با خدا ضعیف است، «وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَاراً»}اسراء، ۸۲ {وقتی قرآن می خوانند بدشان می آید. علاوه بر این که ارتباط خودشان با قرآن ضعیف است اگر کسی هم قرآن می خواند در وجود آنها اثر نمی گذارد. جوان های عزیز! ارتباطتان را با قرآن قوی کنید
۲- بی توجهی به نماز و عبادت

علامت دوم: قرآن می فرماید انسانی هایی که یاد خدا در زندگی شان کمرنگ است و ارتباطشان با خدا ضعیف است، نمازشان با کسالت و بی حالی است. «إِذَا قَامُواْ إِلَى الصَّلاَهِ قَامُواْ کُسَالَى»}نساء، ۱۴۲{نماز را با کسالت و بی حالی می خوانند. این را مخصوصاً برای نوجوان ها و جوانان عرض می کنم سعی کنید حلاوت و شیرینی نماز و حلاوت نماز اول وقت را بچشید. نماز برایتان آن قدر شیرین باشد که اگر یک روز برای نماز صبح خواب ماندید واقعاً آن روز برایتان سیاه و تاریک باشد.
۳-عدم مقاومت در مقابل گناه
خداوند در قرآن می فرماید: «یُسَارِعُونَ فِی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ»}مائده/ ۶۲{یک علامت دیگر این است که راحت به گناه تن می دهد و در مقابل گناه مقاوم نیست. مشاهده می کنید که بعضی ها در مقابل گناه زود خم می شوند، خاضع می شوند؛ در مقابل غیبت، تهمت، معصیت، لقمه حرام. اما بعضی ها مقاومند. بنابراین یک علامت کسیکه از یاد خدا اعراض کرده این است که: « یُسَارِعُونَ فِی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ»دنبال گناه می دود، به جای این که « یُسَارِعُونَ فِی الخیراتِ»{ آل عمران، ۱۱۴}دنبال کار خیر بدود، «یُسَارِعُونَ فِی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ».
۴- عدم حق پذیری
علامت دیگر این است که قرآن می فرماید: حق پذیر نیست، گویا کور است، گویا کر است؛ «لَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ»{اعراف، ۱۷۹}چشم دارد ولی نمی بیند، گوش دارد ولی نمی شنود. بعضی ها فریاد «اباعبدالله»را در روز عاشورا نشنیده اند! فریاد اصحابش را نشنیده اند! فریاد فرزندانش را نشنیده اند! چرا؟ اگر کسی از یاد خدا اعراض کرد، یک علامتش این است که زیر بار حق نمی رود، حق پذیر نیست، امور برایش مشتبه می شود، حق و باطل را نمی تواند تشخیص بدهد، قدرت تشخیص از او سلب می شود. امان از زمانی که آدم، حق و باطل را خلط کند! در جنگ جمل کسی پیش امیرالمؤمنین آمد، نگاهی کرد و گفت: آقا! حق با شماست یا با دشمن؟ آقا فرمود: چه سئوالی می کنی؟ – من این را عرض می کنم معلوم است، «علیّ مع الحقّ وَ الحَقّ مَعَ علیّ»، جای تردید ندارد. ابوموسی اشعری مردم را جمع کرد، گفت: مردم! جنگ علی با سپاه مقابلش یعنی سپاه عایشه، فتنه است. در خانه هایتان بنشینید، بیرون نیایید. این فرد مشکل دارد، این فرد نمی تواند حق و باطل را تشخیص دهد. سعد ابن ابی وقاص نزد حضرت علی علیه السلام رسید گفت: یا امیرالمؤمنین! برای من سخت است که با اینها بجنگم، این ها مسلمانند، نماز می خوانند. چرا برای او سخت است؟ چون تشخیص ندارد. اما عمار یاسر گفت: اگر آقا بگوید شمشیر را از این طرف بدنت فرو کن از آن طرف بیرون بیاور می گویم: چشم. به خود تردید راه نمی دهم. چرا؟ چون او حق را می شناسد.یکی از مشکلات عمده مردم کوفه این بود که حق و باطل را نمی شناختند.

################################################################
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم
photo_2017-09-24_07-21-28
جمعه ۳۱شهریور ۱ محرم آغاز سال ۱۴۳۹ هجرى قمرى‏ // آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر
آغاز جنگ تحمیلى (۱۳۵۹ ه.ش) // آغاز هفته دفاع مقدس

فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی میداریم. و به ملت بزرگ و پر افتخار ایران تبریک میگویم. غربیها درصدد این بودند که انقلاب اسلامی را که نتوانستند مانع وقوعش بشوند دوباره به شکل نظم آمریکایی در بیاورند و انقلاب اسلامی ایران را در مرزها محاصره کنند.

تجاوز عراق به ایران که در۳۱ شهریور ۱۳۵۹(سپتامبر ۱۹۸۰)، به بهانه قراداد ۱۹۷۵ (الجزایر) با ورود سه سپاه از مرزهای شمال غرب ،غرب و جنوب گشور آغاز شد و در ایران نیروهای لیبرال و منافق مانند بنی صدر به عنوان رییس جمهور بود و ارتش هم با فرار اغلب امرای ارتش مواجه بودو مدت ۸ سال ادامه یافت،
بیش از ۹۰عملیات کوچک و بزرگ از شروع تهاجم تا پایان جنگ ما داشتیم جالب اینجاست در در مقابل لشکر ها تقوا و ایمان ایستادگی کرد نه تجهیزات وامکانات نظامی ودفاعی !! اینها عظمت دفاع مقدس و انقلاب ماست که دشمنان از آن واهمه داشتند واگر بخواهیم در تاریخمان جایی را نشان دهیم که افتخار آفریده‌ایم، آن نقطه دفاع مقدس است نسل سوم و چارم ما بداند که ان چیزی که مقابل دشمن در ۸ سال دفاع مقدس ایستادگی کرد و باعث پیروزی ما شد اخلاص ایمان از خود گذشتگی تقوا بود که امروز از این گنجینه باید بهره برد و ان را مرور کرد وظیفه ما سخت ترازدوران دفاع مقدس است وظیفه ما در مقابل شهدای دفاع مقدس پایداری در مقابل استکبار است{تکبیرنمازگزاران}
دوم : در مقابل جنگ نرم دشمن بایستیم – نوک پیکان هجمه فرهنگی خود را به سمت اعتقادات دینی و مذهبی قرار داده سوم:حفظ دستاوردهای دفاع مقدس مثل:ایمان ؛تقوا؛خودباوری ،ولایت مداری ،مقاومت وایثاراست.

######################################################

شنبه ۱ مهر ۲ محرم آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس
با آغاز سال تحصیلی در اول مهر، همه ساله میلیون‏ها دانش ‏آموز، به شوق آموختن دانش، روانه مدارس می ‏شوند. این تکاپو جلوه زیبایی را به جامعه می ‏بخشد، گویی که خونی تازه به رگ ‏های حیات کشور اسلامی عزیزمان وارد شده است و این چنین، تجسم پرمعنایی از نسل آینده به اذهان خطور می ‏کند. برای سازندگی، هیچ راهی مناسب‏ تر از توجه عمیق به امر مهم تعلیم و تربیت نمی ‏باشد.آموزش و پرورش سنگ بنای اصلی جامعه محسوب می شود و اصلاح آموزش و پرورش در گرو اصلاح معلم،استاد خوب ، برنامه ریزی و کتب درسی است
هیچ دینی مثل دین اسلام به مسئله علم و دانش اهمیت نداده است چرا که اولین دستور و بشارت خداوند به پیامبر مکرم اسلام مسئله علم آموزی است.

photo_2017-09-24_07-21-52

######################################################

اشاره کوتاهی به سخنان سخیف و جاهلانه رئیس جمهور نابخرد آمریکا علیه ایران
سخنرانى رئیس جمهور آمریکا در ۷۲مین مجمع عمومى سازمان ملل دو بخش متناقض داشت. ترامپ در بخش اول اظهارات خود از اولویت آمریکا، هماهنگى، احترام به تمامیت کشورها و از تحمیل نکردن اراده و روش آمریکایى به دیگران سخن گفت. اما آقاى ترامپ در بخش دوم سخنان خود، تا آن‌جایى که مى‌توانست از القاب «پلید»، «فاسد»، «یاغى»، «دیکتاتورى»، «شریر» و… براى کره شمالى و ایران استفاده کرد.که ازنظر دیپلماتیک وهم ازلسان بین المللی مردود است وقابل توجیه نیست باید بگوییم صحبتهای رئیس جمهور آمریکا به رجز خوانی بیشتر شبیه است تا سخنرانی!!
سؤال این است که با این گونه سخن گفتن چگونه میتوانند خودشان را مدافع حقوق بشر معرفی کنندمیخواهند بااربده کشی وزورگویی جلو حرکت روبه رشد ملت ونظام مارا بگیرند که به آنها اعلام میکنیم با این حرکات بچه گانه نمی توانندازاین مانع حرکت رو به رشد ماشوند واین آرزو را به گورخواهندبرد{تکبیرنمازگزاران}

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}

######################################################

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --