اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:همه پرسی درکردستان عراق ازنظرحقوق بین‌الملل ومجامع بین الملل باطل ومردود است.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:همه پرسی درکردستان عراق ازنظرحقوق بین‌الملل ومجامع بین الملل باطل ومردود است.

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه این هفته درآستانه تاسوعا وعاشورای حسینی  با حضور اقشارمختلف مردم وعزارداران حضرت اباعبدالله علیه السلام به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

################################################################

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-چرا بعداز۱۳قرن همچنان محرم بایادحسین علیه السلام گره خورده است؟

۲- درسی که امام حسین درکربلا به بشریت دادنداثرونقش آن هرگزکهنه نمیشود.

۳- وحدت عملی وگفتاری درقیام سیدالشهداءحاکم بود چیزی که درد جامعه امروزی است

###############################################################

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- در استقلال اقلیم کردستان دو رویکرد وجود دارد.

۲- هیچ دینی مثل دین اسلام به مسئله علم و دانش اهمیت نداده است

۳- کربلادرواقع دانشگاهی است که کلاسهای مختلفی داردبا موضوعات متفاوت،که استاداین دانشگاه امام حسین است.

################################################################

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                               بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-09-29_15-40-51

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

موضوع بحث ماباتوجه به فرارسیدن ایام محرم پیرامون عاشورا وقیام امام حسین است بافرارسیدن عاشورا ومحرم تمام دلها وچشمها به آن دوخته میشودنه تنها مسلمانان وشیعیان بلکه آزادگان جهان را به خودجذب میکند.

اماچرا بعداز۱۳قرن همچنان محرم بایادحسین علیه السلام گره خورده است چراهنوزواقعه عاشورا ازصحنه تاریخ کنارنرفته است ؟آیاپس از ۱۳۷۷سالودرعصرحاضربازهم بشریت به عاشورا نیازمند است یامحدود به یک برهه خاصی اززمان بودوتمام شد.

درپاسخ باید بگوییم عاشورا به درابعادمختلف نقش ایفا نموده است وهنوزهم ادامه دارد لذا به محضر شما نمازگزاران عزیزسه موردرا اشاره میکنم:

۱-نقش عاشورا درتحول فکری

درسی که امام حسین درکربلا به بشریت دادنداثرونقش آن هرگزکهنه نمیشود نفس پربرکت سیدالشهداءچنان اثری دریاران گذاشت که بریربن خضیرهمدانی خطاب به حضرت عرض کرد:

{یابن رَسُولَ اللَّهِ ! لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ بِکَ عَلَیْنَا انَّ نُقَاتِلُ‏ بَیْنَ یَدَیْکَ ، تُقْطَعُ فِیکَ اعضائنا ، ثُمَّ یَکُونُ جَدِّکَ شَفِیعاً یَوْمَ الْقِیَامَهِ ؛ } ای پسر رسول خدا! خدای تعالی وجود مبارکت را بر ما منت نهاده. در رکاب شما نبرد می‌کنیم، در راه شما اعضای بدنمان تکه‌تکه می‌شود. سپس در روز قیامت جد شما شفیع ما می‌شود.

۲-سکوت نکردن دربرابرظلم

حضرت درنامه ای که به سلیمان بن صردخزاعی نوشتند میفرمایند:

 فَقَدْ عَلِمْتُمْ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَدْ قَالَ فِی حَیَاتِهِ مَنْ رَأَى سُلْطَاناً جَائِراً مُسْتَحِلًّا لِحُرُمِ اللَّهِ نَاکِثاً لِعَهْدِ اللَّهِ مُخَالِفاً لِسُنَّهِ رَسُولِ اللَّهِ یَعْمَلُ فِی عِبَادِ اللَّهِ بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ ثُمَّ لَمْ یُغَیِّرْ بِقَوْلٍ وَ لَا فِعْلٍ کَانَ حَقاً عَلَى اللَّهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ وَ قَدْ عَلِمْتُمْ أَنَّ هَؤُلَاءِ الْقَوْمَ قَدْ لَزِمُوا طَاعَهَ الشَّیْطَانِ وَ تَوَلَّوْا عَنْ طَاعَهِ الرَّحْمَنِ وَ أَظْهَرُوا الْفَسَادَ وَ عَطَّلُوا الْحُدُودَ وَ اسْتَأْثَرُوا بِالْفَیْ‏ءِ وَ أَحَلُّوا حَرَامَ اللَّهِ وَ حَرَّمُوا حَلَالَهُ

آگاه هستید که پیامبر خدا صلی الله علیه و اله فرمود کسی که ببیند فرمانروای ستمگری را که حلال می دارد حرام خدا را، می شکند پیمان خدا را، رویارویی می کند با آیین خدا و میان بندگان خدا با گناه و دشمنی رفتار می کند، با این همه با گفتار و کردار بر چنین سلطانی نشورد، سزاوار است که خدای او را به جایگاهش (عزاب) وارد کند.  و شما آگاهید که این گروه حاکم  گوش به فرمان شیطانند و رویگردان از فرمان رحمان. و تباهی را آشکارا گسترده اند و مرزهای الهی را واگذاشته اند و … و  حلال داشتند حرام خدا را و حرام داشتند حلالش را  .

۳-هماهنگی درگفتارورفتار

وحدت عملی وگفتاری درقیام سیدالشهداءحاکم بود چیزی که درد جامعه امروزی است که افراد بعضاًبا دو چهرگی وچند چهرگی وچندلسانی برخورد میکنندظاهر وباطن آ«ها متأسفانه باهم هماهنگ نیست.

درزیارت نامه به امام حسین عرض مکیکنیم:{اشهدانک قلت صادقا وقتلت صدیقا}

ان شاءالله همه مابتوانیم این نقشهایی که ازامام حسین به مارسیده را فرابگیریم ودرزندگی به آنها پایبندباشیم.

################################################################

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

درخطبه دوم به دومطلب اشاره میکنم:

اشاره ای به همه پرسی جدایی کردستان عراق

در استقلال اقلیم کردستان دو رویکرد وجود داشته،اولین رویکرد، رویکرد جلال طالبانی و جبهه میهنی است که مخالف استقلال اقلیم است و رویکرد دیگر جریان مسعود بارزانی است که از زمان ملا مصطفی بارزانی پدر مسعود خط استقلال و تجزیه عراق را دنبال می‌کرده است.

لذابحث استقلال کردستان عراق از گذشته زمینه داشت.امابا نزدیک شدن به  پیروزی علیه داعش با توطئه تجزیه عراق مواجه شده ایم. جز رژیم‌صهیونیستی که ابراز خرسندی کرده، همه کشور‌ها در  نکوهش این موضوع وارد شده‌اند؛ برای اینکه این اقدام به ضرر منطقه، عراق و کشور‌های منطقه و مردم کردستان عراق است.

این اقدام از نظر حقوق بین‌الملل باطل است و مجامع بین‌المللی این اقدام را مردود دانسته‌اند،امیدواریم سران و مردم اقلیم کردستان، کشور‌های منطقه را در یک دردسر بزرگ نیندازند و رژیم‌صهیونیستی دومی که مورد طمع رژیم غاصب صهیونیستی و نظام سلطه است را در منطقه به عنوان یک غده سرطانی درست نکنند.

با شکست پروژه صهیونیستی تکفیری – تروریستی در سوریه و عراق، این رژیم در صدد برانگیختن فتنه‌ای تازه با محوریت چالش قومیتی در منطقه است، تا این فتنه را به صورت همزمان در چهار کشور ایران، ترکیه، سوریه و عراق گسترش دهد، و همزیستی تاریخی اقوام در این منطقه را به چالش و تهدیدی فراگیر تبدیل کند.که به لطف خدای بزرگ، برنامه قدرت های بزرگ در عراق با شکست مواجه خواهدشد.

###########################################################

تاسوعا وعاشورای حسینی

کربلا گاه به دانشگاه تشبیه شده است که کلاسهای مختلفی دارد با موضوعات متفاوت وگوناگون که استاد این دانشگاه امام حسین وفارغ التحصیلان آن هم شهدای کربلا ویاران حضرت بودند.

گاهی هم کربلا به کتابی تشبیه میشود که دارای فصلهای گوناگونی است که هربرگ زرین آن فضیلتهایی رانشان میدهد.

اما شهید مطهری هم کربلا را به نمایشگاهی تشبیه میکند که غرفه های متعددی داردکه درآن غرفه ها شجاعت ،مردانگی،کرامت ،بزرگواری،ایثار وفداکاری،عشق ،عاطفه،حماسه،عرفان ،بصیرت ودشمن شناسی به نمایش گذاشته شده است که امام حسین وشهدای کربلا همه را هم زمان باهم تدریس کردند.

درپایان هم ذکرمصیبت حضرت علی اکبر (ع)از متن لهوف سیدابن طاووس توسط امام جمعه قرائت شد

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

 

################################################################

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --