اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: رسالت حضرت زینب(س)درواقع گفتگوى امام حسین(ع)با نسل‌ها و تاریخ آینده است.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: رسالت حضرت زینب(س)درواقع گفتگوى امام حسین(ع)با نسل‌ها و تاریخ آینده است.

نمازجمعه این هفته۱۴مهرماه۹۶  با حضور اقشارمختلف مردم وعزارداران حضرت اباعبدالله علیه السلام به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

################################################################

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-هشدارهای حضرت اباعبدالله علیه السلام درکربلا  .

۲-تکذیب نعمت وانکار نعمت یکی از عوامل سقوط است.

۳- اگر کسی عالمی در مقابل بدعت سکوت کند مورد لعن خدا واقع میشود.

۴- پنج کار کلیدی که پیامبرانجام دادو همه این پنج موردرا را یزید و بنی‌امیه زیرپاگذاشتند.

###############################################################

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- در«قیام حسینى» نیز سعى دشمنان بر این بودکه پیام و آواى حق از حنجره صداقت،به گوش جهانیان نرسد.

۲- رسالت حضرت زینب(س) در واقع گفتگوى امام حسین(ع) با نسل‌ها و تاریخ آینده است.

۳- حفظ امنیت اسلامى در محیط جامعه، اساسى‏ترین کار نیروى انتظامى‏ است.

################################################################

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

photo_2017-10-06_19-52-11

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                               بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله 

بحث ما درخطبه های اول نمازهای جمعه محرم وصفرعنوان هشدارهای حسینی است  هشدارهای اباعبدالله ـ علیه السلام ـ در نهضت عاشورا ابتدا توضیحی بدهم مقصود از این هشدارها چیست ؟گاهی انسان در کلماتش در سخنانش یک مواردی را برجسته می‌کند تأکید می‌کند تکرار می‌کند این موارد به‌عنوان هشدار تلقی میشودمثال عرض می‌کنم شما تو یک جاده‌ای که به‌طور طبیعی دارید با ماشین حرکت می‌کنید می‌بینید چهار تا پنج تا تابلوا شبیه هم یک مطلبی را می‌رساند مثلاً میگه این پیچ خطرناک ۵۰۰ متر دیگه دوباره می‌زنه ۴۰۰ متر دیگه دوباره می‌زنه ۳۰۰ متر دیگه برا یک پیچ ممکن هست هفت تا هشت تا تابلو بگذارند که هشدار میده یعنی خطر اینجاست محل تصادف اینجاست محل برخورد اینجاست حتی اکتفاء نمی‌کنند به اینها افرادی وامی‌ایستند با پرچم با علامت هی اشاره می‌کنند سرعت را پایین بیار مواظب باش اینو میگن هشدار، هشدار جایی است که خطر جایی است که علت اصلی سقوط و انحراف است به همین جهت هم شما می‌بینید گاهی مثلاً تو یک سخنرانی یک ساعته دو تا هشدار هست سه تا هشدار هست یعنی همه اون سخنرانی تو این محور هشدار جمع‌آوری میشود.

قرآن کریم هم هشدار زیاد دارد ببینید شما مثلاً در سوره الرحمن ۳۱ مرتبه می‌فرماید: «فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکمَا تُکذِّبَانِ»؛ این هشدار است یعنی تکذیب نعمت انکار نعمت خودش یکی از عوامل سقوط است عوامل بدبختی است لذا این را هی مرتب تکرار می‌کند نه یکبار نه دو بار نه سه بار سی و یک مرتبه «فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکمَا تُکذِّبَانِ»؛ یا درسوره مبارکه مرسلات جمله «فَوَیْلٌ یَوْمَئِذٍ لِلْمُکذِّبِینَ»؛ در قرآن کریم ملاحظه بفرمائید چند مرتبه تو یک سوره تکرار شده وای بر تکذیب‌کننده‌های قیامت وای ویل ویل چند بار این کلمه پشت سر هم آمده این هشدار است این در واقع تذکر یک خطر است و آن تکذیب قیامت است. یامثلادرنهج‌البلاغه یکی از هشدارهای فراوان امیرالمؤمنین ـ‌ علیه السلام ـ هشدار به دنیاپرستی است شما اکثر خطبه‌ها می‌بینید حضرت موضوع دنیاپرستی را هشدار میدهند میفرمایندخطر اینجاست مواظب باشید

photo_2017-10-06_19-52-26

پیغمبر گرامی اسلام هم هشدار زیاد دارند یکسری هشدارهادرابطه با بعد از رحلتش است می‌فرمود: من میترسم بعد از خودم از شهوات‌رانی من میترسم بعد از خودم ازوابستگی به دنیا میترسم بعد از خودم از شرک خفی یعنی ریا إنی أخاف إنی أخاف هشدار می‌دادند اینها نشان‌دهنده اهمیت اون مطلبی است که به این شکل بهش پرداخته میشود

حالا بیاییم سراغ سخنان حضرت اباعبدالله علیه السلام

حضرت فرمودند: در جامعه اسلامی بدعت ایجاد شده و من نمیتوانم ساکت بنشینم چون حدیث داریم اگر کسی عالمی در مقابل بدعت سکوت کند مورد لعن خدا واقع میشود علیه لعنت الله این روایت حالا میخوانم روایتش را وجود مقدس امام باقر ـ علیه السلام ـ در یک روایت نورانی که فرمودند: ثلاثهٌ لَیسَ لَهُم حُرمَهٌ: صاحبُ هَویً مُبتَدِعٍ و الاِمامُ الجائِرُ و الفاسِقُ المُعلِنُ بِفِسقِه؛ سه گروه احترام ندارند باید علیه‌اشون داد زد فریاد زد آبروشون برد نگذاشت خلاصه کارشون انجام بدهند سه گروه تو جامعه نه غیبتشون حرمت داره نه فریاد علیه‌اشون حرمت داره نه قیام علیه‌ آنها!!ثلاثهٌ لَیسَ لَهُم حُرمَهٌ: صاحبُ هَویً مُبتَدِعٍ و الاِمامُ الجائِرُ و الفاسِقُ المُعلِنُ بِفِسقِه؛

اولین مورددر این روایت صاحبُ هَویً مُبتَدِعٍ؛ کسی که بدعت‌گذار است

دوم: و الاِمامُ الجائِرُ؛ امام ظالم حاکم ستمگر آمده است به جای پیغمبر نشسته به جای دین نشسته دارد حکومت می‌کنه یه وقت چرا حالا یک امام جاهل حکومت کمونیستی اون امامش است ما کاری با او نداریم حکومت غیرمسلمان است اما در جامعه اسلامی یک حاکم ظالم بیاد حکومت کنه این حرمت نداره

و الفاسِقُ المُعلِنُ بِفِسقِه؛ فاسق و گنه‌کاری که آشکارا گناه می‌کنه مهم نیست جلو مردم شراب بخوره، جلو مردم خلاف بکنه، گنه‌کاری که گناه آشکار انجام میدهد

photo_2017-10-06_19-52-21

بدعت یعنی چی ؟بدعتی گذاشته یک دین درست کرده یک حکم شرعی از خودش جعل کرده مثلاًعده‌‌ای جمع شدند تو سقیفه اینو کردند خلیفه !! این میشود بدعت یعنی کار سقیفه بدعت خلافت به جای امامت است یااینکه جامعه اسلامی بایدحاکم معصوم داشته باشد حالا یزید فاسقی بیاد حکومت دست بگیرد بعد هم بهش بگن امیرالمؤمنین این بدعت است !!

لذاتوجه داشته باشید یکی از هشدارهای ابی‌عبدالله که امروز هم باید حواس ما جمع باشه این است که بدعت از خودمون یا در واقع سلیقه در دین ایجاد نکنیم

قرآن کریم در سوره اعراف آیه ۱۵۷ پنج وظیفه مهم پیغمبر را ذکر می‌کند می‌فرماید رسول‌خدا پنج تا کار کلیدی انجام دادو همه این پنج تا را یزید گذاشت زمین بنی‌امیه گذاشتند زیرپا این میشود بدعت !!

این پنج موردی که پیامبرمأمورشدند وانجام هم دادند:

یک:«یَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ»؛ یک معروف تو جامعه پیاده بشود معروف چییست؟ نماز، خدا، دین، کارهای خوب، کارهای مثبت «یَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ»؛

دو: «وَیَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنکرِ»؛ جلو منکر را هم بگیرد هر منکری هست تو جامعه فسادی هست. پس یک: «یَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ»؛ دو: «وَیَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنکرِ»؛ منکر را تو جامعه ریشه‌کن کنه.

سوم: «وَیُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّبَاتِ»؛ چیزهای پاکیزه را حلال کرد گوشت بخورید میوه بخورید آب بخورید اینها حلال است

چهارم: «وَیُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبَآئِثَ»؛ هر چیزی هم که خبیث بود مثل شراب، مثل میته، مثل مُردار، مثل خون، مثل چیزهای نجس اینها را هم حرام کرد.

پنجم: «وَیَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ»؛ اون إصر یعنی احکام پررنج ومشقتی که چون زنجیربرگردن نهاده اند. در واقع روش‌های غلطی هم که تو جامعه بود اینها را هم از بین برد سنت‌های غلط نادرست من درآوردی.

این پنج کار مهم را رسول‌خدا انجام داد معروف پیاده بشود، منکر ریشه‌کن بشود، خیلی این آیه بحث داره منتهی من فقط به موارد اشاره کردم این موارد را که پیامبر زحمت کشیدند وپیاده کردند یزید وبنی امیه زیرپاگذاشتند

لذا در وصیت به برادرش محمدبن حنفیّه می نویسد:

وَ اِنّما خَرَجْتُ لِطَلَب الاِصْلاح فی اُمَّهِ جَدّی  اُریدُ اَنْ آمُرَ بِالْمَعروفِ وَ اَنْهی عَنِ اَلْمُنْکَرِو اَسیرَ بسیرهِ جَدّی وَ اَبی علی بن ابیطالب

 امام (ع ) در پاسخ به نامه های مردم کوفه می فرماید:

فـَلَعـَمْری مااَلاِمامُ اِلاّ اَلْعامِلُ بِالکِتابِ وَ اَلا خِذُ بِالْقِسْطِ و اَلدّائِنُ بالْحَقّ وَ اَلْحابسُ نَفْسَهُ عَلی ذاتِ اللّه ؛۷۱

بـه جـانـم سـوگـنـد! پـیـشـوای حـقـیـقـی کـسـی نـیـسـت مـگـر ایـنـکـه بـه قـرآن عمل کند، عدل و قسط را پیشه سازد، پیرو حقّ باشد و نفس خود را وقف خدا کند.

################################################################

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

photo_2017-10-06_19-52-44

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

قال الحُسین(ع): سَمِعتُ جَدّی رَسولَ الله یَقول لی امام حسین(ع) در کلامی بیان می کند که یکبار جدّم رسول خدا(ص)به من فرمودند:اِعْمَلْ بِفَرائِضِ الله ِ، تَکُنْ مِنْ اَتْقَى النّاسِ فرمودند: واجبات را بجای آور تا جزء مُتقی ترین مردم شوی ، چون بدست آوردن تقوا انجام مستحبات نیست ترک مکروهات هم نیست بلکه انسان تقیُّد داشته باشد واجبات الهی را درست بجا آورد و صحیح انجام دهد وَارْضَ بقضاء اﻟﻠﻪُ ﺗَﻜُﻦْ أَﻏْﻨَن اﻟﻨَّﺎسِ انسان بی نیاز از مردم باشی و محتاج کسی نباشی و آنچه خداوند رزق و روزی تو قرار داده راضی باشی تو غنی ترین مردم هستی وَ کُفَّ عَنْ مَحارِمِ الله ِ، تَکُنْ اَوْرَعَ النّاسِ ( امالی /ص ۲۶۹ )اگر می خواهی جزء با ورع ترین مردم باشی از حرام های الهی دوری کن می شود با ورع ترین مردم ،

درخطبه دوم به دومطلب اشاره میکنم:

سه‌شنبه۱۸ مهر۱۹ محرم حرکت اسراى کربلا به طرف شام (۶۱ ه.ق)

در «قیام حسینى» نیز سعى دشمنان بر این بود که پیام و آواى حق از حنجره صداقت، به گوش جهانیان نرسد. در اینجا نمونه‌اى از شگردهاى سانسور و بایکوت خبرى یزیدیان را یادآور مى‌شویم.
امام حسین(ع) از همان روز دوم محرّم تا دقایقى قبل از شهادتش، بارها براى ارشاد کوفیان و اتمام حجّت به دشمنان، با صدایى بلند و رسا حقّانیت خود و ستم‌هاى بنى امیه را بازگو و افشا کرد و پیامدهاى همکارى با یزید را بیان نمود. سران دشمن هم براى جلوگیرى از افشاگرى امام حسین(ع) به تکاپو افتاده و با گفتن سخنان نامربوط و کشیدن فریاد و هیاهو گفتار مستدل و دلنشین حضرت را قطع مى‌کردند. امام(ع) در همین خصوص، به جنجال آفرینان و انحصارگران مى‌فرماید: «ویلکم ما علیکم أن تنصتوا الیّ فتسمعوا قولی…؛ وای بر شما! چه زیانی برای شما است اگر سکوت را رعایت کنید و سخنم را بشنوید؟…»

دستگاه تبلیغى و سخن‌پراکنى یزید، براى در امان ماندن از هجوم انتقادات و اعتراضات مردمى، به تکاپو افتاده و در محافل و مجالس گوناگون نیروهاى رسانه‌اى را فرستاده تا هر یک به شیوه و شگردى «جنایات یزید» را توجیه و تفسیر کنند. در اینجا به برخى از عناوین و تیترهاى عملیات روانى بنى امیه اشاره مى‌کنیم:

قتل حسین و یارانش، قضا و قدر الهى بود.
عبیدالله‌بن زیاد، دستور شهادت آنان را صادر کرده است، پس بر او لعنت باد.
فرماندهان اعزامى به کربلا (ابن سعد، شمر، ابن اشعث و خولى) مقصر هستند.
آن‌ها چون بر خلیفه اسلام، اولوالأمر و امیرمؤمنان یزید خروج و شورش کرده‌اند، بر اساس فتاواى امثال شریح قاضى، کشته شده‌اند.

زینب(س) با احاطه کامل بر جریان‌هاى سیاسى، فرهنگى و تبلیغى منجر به سلطه و استبداد امویان، عمدتاً مشغول آگاهى‌بخشى مردم و رسوا کردن این خاندان بود.

رسالت حضرت زینب(س) در واقع گفتگوى امام حسین(ع) با نسل‌ها و تاریخ آینده است. زیرا حضرت زینب(س) با سیره تبلیغى خود توانست صداى امام حسین(ع) و فریاد «هل من ناصر ینصرنى» را به مردم دنیا باز گوید. و اگر زینب(س) پیام کربلا را به تاریخ باز نمى‌گفت، کربلا در تاریخ مى‌ماند و کسانى‌که به این پیام نیازمند بودند از آن محروم مى‌ماندند. و این است که پیامبرى حضرت زینب(س) پیامى است به همه انسان‌ها، به همه کسانى‌که بر شهادت امام حسین(ع) مى‌گریند و به همه کسانى‌که بر آستان سالار آزادگان حسین(ع) سر خضوع و ایمان فرود مى‌آورند. آرى:سِرّ نى در نینوا مى‌ماند اگر زینب نبود – کربلا در کربلا مى‌ماند اگر زینب نبود.

photo_2017-10-06_19-52-04

اشاره ای به هفته نیروی انتظامی

هفته گذشته فرصت نشد وعده داده بودم این هفته صحبت کنم.مقام معظم رهبرى(مدظله): حفظ امنیت اسلامى در محیط جامعه، اساسى‏ترین کار نیروى انتظامى‏ است.

چون  دشمن یک هدف کوتاه‏مدّت دارد، و آن  ؛ ناامنى‏  است(به هم زدن امنیّت کشور است، ایجاد آشوب و فتنه در کشور است)  فتنه خط قرمز نظام است و همه کسانی که در فتنه سال ۸۸ نقش داشتند، چه به‌عنوان سران فتنه و چه بازیگر فتنه متهم هستند بعضی افراد گاهی به خاطرفضایی که ایجاد میشود نهایت بهره برداری را انجام میدهندکه حتی در کمال تعجب میبینیم پروژه تطهیر را برای چندمین بارمطرح میکنند این آقایان بدون عذر خواهی از مردم و رهبری نظام دوباره می‌خواهند به عرصه سیاسی کشور برگردند.؟؟!!!که ملت مااجازه نخواهندداد{تکبیرنمازگزاران}

. و یک هدف میان‏مدّت دارد، وآن ضربه به اقتصاد‏ است .( مسأله معیشت مردم است) ویک هدف بلندمدّت دارد. وآن تغییر نظام اسلامی‏ است .

بنابر این بدون امنیت، نه خوراک لذتى مى‏بخشد، نه خانواده انسى ایجاد مى‏کند و نه شغل و درآمد فایده‏اى مى‏دهد. امنیت که نبود، هیچ‏چیز نیست. امنیت مثل هوا براى انسان، به‏طور مستمر لازم است.

نیروى انتظامى تاکنون ۱۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامى کرده که از این تعداد، ۸ هزار شهید مربوط به دوران دفاع مقدس است، مابقى در راستاى تأمین امنیت مردم در داخل کشور و در مرزها به شهادت رسیدند. هم‏چنین نیروى انتظامى ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامى کرده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز مربوط به دوران دفاع مقدس است. ناجا دو هزار و ۱۰۰ آزاده نیز دارد به‏اضافه این‏که ۱۲۶ هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس از نیروهاى کمیته انقلاب اسلامى، ژاندارمرى و شهربانى بودند. نیروى انتظامى در امر مبارزه با موادمخدر نیز ۳۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم نموده است.لذا نیروی انتظامی در مقابل تهاجم فرهنگی و مبارزه با مواد مخدر و آسیبهای اجتماعی و قانون شکنان ایستاده است. و از نیروهای انتظامی تقدیر و تشکر میکنیم.

دونکته پایانی

نکته اول: تقدیر و تشکر از همه عزاداران سیّدالشهداء(ع)باید تلاشمان بر این باشد که نگذاریم این شوری که در عزاداری ها است کم شود مطمئناً این جلسات و محافل و هیأت های مذهبی موجب شده نهضت سیّد الشهداء(ع) باقی بماند ما به برکت نهضت امام حسین(ع) انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید انشاالله هر چه بر ما می گذرد این شور و هیجان و عواطف و احساساتی را که داریم باید بیشتر شود.

نکته دوم: نسبت به شهید بزرگوار حُججی(رحمه الله علیه) واقعاً مانور بزرگی در ایران برگزار شد مردم مشهد حضور باشکوهی داشتند در تهران هم شما همه شاهد بودید که چه اتفاقی افتاد و در اصفهان هم همین اتفاق افتاداین شهید بزرگوار را مقام معظم رهبری از او استقبال کردند بر تابوت او بوسه زد عبایشان را دادند که در قبر با شهید دفن شد همه شهیدان عزیزند برای ما تفاوتی ندارد وقتی از یک شهیدی تجلیل می شود تجلیل ازشهدای دیگرهم هست!! تجلیل از شهید حُججی تجلیل از همه شهدای انقلاب اسلامی است

مسئولان نظام اسلامی در این ارزشها بدمند و بیان و نقل کنند ، رسانه ملّی شوند برای مردم که متأسفانه مسؤلین حسن آباد درمراسمی که برزار برای گرامیداشت شهید حججی حضورکم رنگ داشتند که واقعا بنده ازآنها گله مندم !!!

درپایان امام جمعه محترم نسبت به ساخت بنا درباغات روستای ابراهیم آبادوتخریب آنها توسط جهادکشاورزی مطالبی رابیان فرمودند.

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

photo_2017-10-06_19-52-39

لازم به ذکراست به مناسبت هفته نیروی انتظامی جناب سرهنگ محمودی رئیس پلیس غرب استان تهران درمراسم نمازجمعه به ایراد سخن پرداختند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --