اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:نمازعیدفطربه یک معنا شکرانه ی نعمت الهی درماه رمضان است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:نمازعیدفطربه یک معنا شکرانه ی نعمت الهی درماه رمضان است

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز عیدسعیدفطر  به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهوباحضورخیل عظیم اهال منطقه درزمین چمن شهرداری برگزارشد.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_6219

 ابتداخودم  راوشما نمازگزاران عزرا توصیه میکنم به تقوای الهی.

عید مبارک سعید فطر را به همه شما نمازگزاران مکرم و معظم تبریک عرض می کنم و همه را و خودم را توصیه می کنم به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری و رعایت امر و نهی پروردگار در هرگفتار و کردار و پندار.

خداوند را شاکر هستیم که توفیق داد یک ماه رمضان را روزه بگیریم و از نعمتها و رحمتها و برکتهای این ماه بهره مند بشویم. ماه رمضانی که با روزه اش ، با ذکر و دعا و ثنای الهی در آن ، با تلاوت قرآن ، با حسنات فراوان دیگر که انسان مومن از آن برخوردار می شود و دل را نورانی می کند و زنگار را از دل و جان انسان می زداید و انگار انسان تازه متولد شده است و این نماز عید فطر به یک معنا شکرانه ی نعمت الهی در ماه رمضان است ، شکرانه این ولادت جدید است چونکه در نماز عید فطر بارها به خداوند عرض می کنیم « ادخلنی فی کل خیر أدخلت فیه محمدا وآل محمد واخرجنی من کل سوء أخرجت منه محمدا وآل محمد صلواتک علیه و علیهم» ما را به آن بهشت مصفای ایمان و اخلاق و عمل که پیامبر (ص) و اهلبیتش را در آن جا دادی وارد کن و ما را از آن دوزخ عمل ناشایست ، اخلاق ناشایست ، عقیده ناشایست که پیامبر (ص) و اهلبیت او را از آن محفوظ و مصون نگاه داشتی ، ما را خارج کن.

این صراط مستقیم یعنی در راه پیامبر (ص) و اهلبیت بودن هدف ماست که هم از خداوند می خواهیم و هم خودمان باید تلاش کنیم در این مسیر بمانیم که همان تقواست که یکی از بهترین و بالاترین محصول ماه رمضان است

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم. در روایت است از امام باقر(ع) که ای بندگان خدا کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه دار داده می شود این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می دهد:«أبْشِرُوا عِبَادَ اللَّهِ فَقَدْ غُفِرَ لَکُمْ مَا سَلَفَ مِنْ ذُنُوبِکُمْفانظروا کیف تکونون فی ما تستأنفون» هان ! بشارتتان باد ای بندگان خدا که گناهان گذشته تان آمرزیده شد. پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانیدعزیزان نمازگزار خدا را شاکریم که ماه رمضانی دیگر بر عمرمان گذشت و در کوره روزه داری و عبودیت گناهانمان ذوب شد . حال فطرت هامان را پاک نگه داریم ، از طرفی بینی شیطان به خاک مالیده شده و کمرش شکسته ، نگذاریم دوباره برخیزد و خدا را شکر که به عید فطر رسیدیم و از این عید فطر به عنوان سکوی صعود تا عرش الرحمن استفاده کنیم و تا همیشه در اوج بمانیم و تلاش کنیم تا از طریق تقوای الهی برای خدا و رضای او صبر و استقامت کنیم .

تشکر از حضور پرشور و گرم شما مردم خوب بخش در راهپیمائی روز قدس:وعمل کردن به فروع دین یعنی تولی و تبری در این روز مایه افتخار ماست.درواقع نشان ازعشق شما به دفاع ازمظلوم است ووتجدید میثاق مجدد با آرمانهای حضرت امام ومقام معظم رهبری بودپیام راهپیمایی روز قدس این بو که ملت مازیربارظلم وزور نمیرود.

IMG_6182

اقدام به‌هنگام سربازان گمنام امام زمان(عج)

مطلع شدید با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) اعضای یک تیم نظامی تروریستی که برای اقدامات خرابکارانه وارد ایران شده بودند، دستگیر شدند.عملیاتی که تروریست‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند، در قالب بمب‌گذاری و انفجار از راه دور، عملیات انتحاری، انفجار خودروی حامل مقادیر انبوه مواد انفجاری و با هدف انفجار در مراکز تجمع و پرتردد مردم بود که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماند. آن‌ها ۵۰ هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند و مواد منفجره برخی از اهداف را آماده کرده و برخی دیگر را در حال تهیه، تدارک و دریافت بودند.ضمن تقدیر و تشکر بی‌حد و اندازه از تمامی نیروهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی که با جانفشانی‌های بی‌دریغ خود آسایش و امنیت را برای همه هموطنان ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند- و این درحالی است که به لحاظ مادی و حقوق نیز به‌شدت در مضیقه هستند- لازم است این عزیزان بر اقدامات خود شدت بیشتری ببخشند و هم‌چنین مردم همیشه در صحنه و هوشیار ما نسبت به مسائل پیرامون خود حساس‌تر باشند، همانگونه که آن امام مقتدر به این مضمون فرمودند: همه مردم باید خود یک عنصر اطلاعاتی باشند و موارد مشکوک را به مراجع مربوطه گزارش دهند تا ضمن تأمین امنیت برای خود و اطرافیان، کشور ایران اسلامی را به‌سوی پیشرفت سوق دهیم.

 پرداخت زکات فطره:

به بخشی از دعاهای ماه رمضان که در یک ماه زمزمه می کردیم عمل می شود. و از طرفی با پرداخت زکات فطره که با نیت عبادت و تقرب به خداوند انجام می شود نوعی بهره گیری از مادیات برای رسیدن به معنویات است .

اهمیت نماز جمعه:

دعوت از همه مردم بخش و شهر به اینکه این سنگر عبادی سیاسی نماز جمعه که امام (ره) فرموده است: نماز جمعه در رأس امور است ، را پرشکوه تر برگزار کنیم.

روایت است که شیطان صبح جمعه با پرچمهای که به دست شیاطین خود می دهد به بازارها می روند و آنها را از رفتن به نماز جمعه باز می دارند.

امام جمعه وخطیب نمازعیدسعید فطردرپایان به کم کردن هزینه های مراسم ختم وترحیم اشاره کردند وافزودند :سعی کنیدهزینه های اضافی این مراسم را کاهش بدهید که بعضاًبه من مراجعاتی داشته اند واین مسئله را مطرح نموده که خیلی افرادهستند که ازعهده تأمین هزینه ها برنمی آیندوراهی غیرازتحمل غرض ازدیگران ندارند.

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --