اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:مطالبه حل مشکلات اقتصادى ومعیشتى ومبارزه بافساد؛دو مطالبه مهم مردم است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:مطالبه حل مشکلات اقتصادى ومعیشتى ومبارزه بافساد؛دو مطالبه مهم مردم است

نمازجمعه اینهفته ۹۶/۱۰/۲۲با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد. 

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- دومین اندرز لقمان حکیم پیرامون محاسبه اعمال و معاد  است .

۲-یکی ازنام‌های قیامت در قرآن «یوم الحساب» است، یعنی روزی که خداوند به حساب اعمال بندگان خودمی‌رسد

۳-قضیه «ثوبه بن صمه‏»اززبان شیخ بهایی دررابطه با محاسبه نفس!!!

################################################################

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- روز ۲۶ دیماه ۱۳۵۷ روز فرار شاه از ایران ،اولین مرحله در پیروزى ملت ایران است.

۲-فتنه‌اى که درهفته‌هاى گذشته باآن مواجه شدیم وبه همت ملت ایران سرکوب شد،فتنه‌اى متشکل ازسه ضلع بود.

۳- پادوهاىی که مقام معظم رهبری دردیدارمردم قم به عنوان ضلع سوم اغتشاشات اشاره داشتندچه کسانی هستند؟

۳-درس‌ها و عبرت‌هاى فتنه ۹۶

################################################################

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                               بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_7414

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

موضوع ماپیرامون حکمت های دهگانه لقمان حکیم بودهفته گذشته اشاره ای به اولین اندرز لقمان حکیم کردیم وگفتیم لقمان در نخستین اندرز خود به فرزندش به سراغ اساسی ترین مسأله عقیدتی،یعنی توحید می رود.همانگونه که اساس تمام حرکت های صحیح و سازنده توحید است .خطاب لقمان به پسرش این بود که فرزندم!به خدا شرک نورز، وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ یَعِظُهُ یَا بُنَیَّ لَا تُشْرِکْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ گفت اى پسرک من به خدا شرک میاور که به راستى شرک ستمى بزرگ است .

امادومین اندرز لقمان حکیم پیرامون محاسبه اعمال و معاد است .

یَا بُنَیَّ إِنَّهَا إِن تَکُ مِثْقَالَ حَبَّهٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَکُن فِی صَخْرَهٍ أَوْ فِی السَّمَاوَاتِ أَوْ فِی الْأَرْضِ یَأْتِ بِهَا اللَّهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَطِیفٌ خَبِیرٌ

پسرم! اگر به اندازه سنگینى دانه خردلى (کار نیک یا بد) باشد، و در دل سنگى یا در (گوشه اى از) آسمانها و زمین قرار گیرد، خداوند آن را (در قیامت براى حساب) مى آورد; خداوند از اسرار دقیق باخبر و آگاه است.

مى گوید: «پسرم! اگر اعمال نیک و بد، حتى به اندازه سنگینى خردلى باشد، در درون صخره اى، یا در گوشه اى از آسمان، یا درون زمین جاى گیرد، خدا آن را در دادگاه قیامت حاضر مى کند، و حساب آن را مى رسد; چرا که خداوند دقیق و آگاه است» (یا بُنَیَّ إِنَّها إِنْ تَکُ مِثْقالَ حَبَّه مِنْ خَرْدَل فَتَکُنْ فِی صَخْرَه أَوْ فِی السَّماواتِ أَوْ فِی الأَرْضِ یَأْتِ بِهَا اللّهُ إِنَّ اللّهَ لَطِیفٌ خَبِیرٌ).

 در این آیه دو مطلب مهم مطرح است:

۱- مساله وسعت احاطه و علم و قدرت خدا، که بخشی از خداشناسی است و بیانگر نظم و حساب گری دقیق خدا می‏باشد.

۲- مساله حساب رسی بنده خدا، یعنی او باید به اعمال خود توجه داشته باشد، و همواره به حساب رسی اعمال خود بپردازد و با حساب‏رسی دقیق، رفتار خود را با فرمان خدا هماهنگ کند و بداند که در دنیا و آخرت، حساب دقیقی در کار است و روزی او را به پای حساب می‏کشند و او به نتیجه اعمال خود (از خوب و بد) در دنیا و آخرت خواهد رسید.

«خردل» گیاهى است داراى دانه هاى سیاه بسیار کوچک که در کوچکى و حقارت، ضرب المثل مى باشد.

اشاره به این که: اعمال نیک و بد هر قدر کوچک و کم ارزش، و هر قدر مخفى و پنهان باشد، همانند خردلى که در درون سنگى در اعماق زمین، یا در گوشه اى از آسمانها مخفى باشد، خداوند لطیف و خبیر که از تمام موجودات کوچک و بزرگ و صغیر و کبیر در سراسر «عالم هستى» آگاه است آن را براى حساب، و پاداش و کیفر حاضر مى کند، و چیزى در این دستگاه گم نمى شود!

از نام‌های قیامت در قرآن «یوم الحساب» است، یعنی روزی که خداوند به حساب اعمال بندگان خود می‌رسد

این محاسبه را همه ما جدی بگیریم یعنی ما یک بار بیشتر در این دنیا نخواهیم بود دیگر قابل برگشت نیست اگر امتحانی بود تکرار می‌شد آدم می‌گفت دفعات بعدجبران میکنم خیلی جای نگرانی نبود ولی واقعا این را باور کنیم که یک بار بیشتر نیست در این دنیا آمدیم دیگر قابل برگشت و جبران نخواهد بود تعبیری که حضرت علی دارند الدُّنْیَا تَغُرُّ وَ تَضُرُّ وَ تَمُرُّ (نهج البلاغه، حکمت ۴۰۷) یعنی دنیا آدم را گول می‌زند و ضرر هم می‌زند یعنی آدم را به خودش وابسته می‌کند بعد هم می‌گذارد می‌رود بین ما و آخرت چقدر فاصله است

ازمرحوم آیت الله بهاء الدینی نقل شده که فرمودند بزرگ ترین اشتباه انسان همین است که ما هفتاد سال بدن را مواظبت کردیم بهداشتش را رعایت کردیم خوراک پوشاکش را خیلی برسیم مواظب باشیم یک سرمایی خوردیم جبران کردیم ولی روح ما جان ما !!!،امابدن ما از خاک است بعد هم خاک می‌شود تمام می‌شود فاتحه اش خوانده می‌شود

در جلسه باشکوهی که در مکه بین هارون الرشید و امام کاظم (ع) برگزار شد، هارون در ضمن چند سؤال از امام پرسید: «دین چیست؟ حقیقت دین را برایم شرح بده؟»

امام کاظم (ع) اعدادی را برشمرد فرمود: دین یعنی همین اعداد! هارون خنده استهزا آمیزی کرد و گفت: من از شما درباره دین می‏پرسم، شما چند عدد ریاضی را ردیف کرده و برای من برمی‏ شمری؟

امام کاظم (ع) فرمود:

«اما علمت ان الدین کله حساب;آیا نمی‏دانی که همه دین، حساب است؟»

سپس برای تایید سخنش آیه ۴۸ سوره انبیاء را قرائت فرمود، که آن آیه قبلا ذکر شد.

وَنَضَعُ الْمَوَازِینَ الْقِسْطَ لِیَوْمِ الْقِیَامَهِ فَلَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَیْئًا ۖ وَإِن کَانَ مِثْقَالَ حَبَّهٍ مِّنْ خَرْدَلٍ أَتَیْنَا بِهَا ۗ وَکَفَىٰ بِنَا حَاسِبِینَ

ما ترازوهاى عدل را در روز قیامت برپا مى کنیم; پس به هیچ کس کمترین ستمى نمى شود; و اگر به مقدار سنگینى دانه خردلى (کار نیک و بدى) باشد، ما آن را حاضر مى کنیم; و کافى است که ما حساب کننده باشیم

 این آیه اشاره به حساب و جزاى دقیق و عادلانه قیامت مى کند تا افراد بى ایمان و ستمگر بدانند به فرض که عذاب این دنیا دامانشان را نگیرد مجازات آخرت، حتمى است، و دقیقاً تمام اعمالشان مورد محاسبه قرار مى گیرد.

آیه فوق، با شش تعبیر مختلف، بر مسأله حساب و کتاب دقیق روز قیامت تأکید شده است.

کلمه «مَوازِین» آن هم به صورت جمع، پس از آن ذکر وصف «قِسْط»و به دنبال آن، تأکیدى بر نفى ظلم «فَلا تُظْلَمُ نَفْسٌ» و از آن پس ذکر کلمه «شَیْئاً» (هیچ چیز) و بعد مثال زدن به «دانه خردل» و سرانجام جمله «وَ کَفى بِنا حاسِبِینَ» (کافى است که ما حسابگر باشیم).

همه اینها دلیل بر آن است که حساب روز قیامت، فوق العاده دقیق و خالى از هر گونه ظلم و ستم مى باشد.

یَوْمَئِذٍ یَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِّیُرَوْا أَعْمَالَهُمْ ۶فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیْرًا یَرَهُ وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرًّا یَرَهُ

محدث خبیر شیخ عباس قمی (ره) از شیخ بهایی (ره) نقل می‏کند: یکی از پارسایان به نام «ثوبه بن صمه‏» همواره خود را محاسبه می‏کرد و حساب‏رسی می‏نمود. روزی به حساب گری خویش پرداخت و به خود گفت‏ شصت‏ سال از عمرت گذشته است، که ۲۱۵۰۰ روز خواهد شد، سپس با خود گفت: وای بر من! اگر روزی یک گناه کرده باشم ۲۱۵۰۰ گناه کرده ‏ام، جواب خدا را چه بدهم، با این حساب گری آن چنان ناراحت‏ شد که فریاد کشید و بر زمین افتاد و هماندم از دنیا رفت. ( سفینه البحار، ج‏۱، ص‏۴۸۸ (واژه ذنب)

################################################################

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

سه‌شنبه ۲۶ دی ۲۸ربیع‌الثانى‌ فرار شاه خائن از کشور (۱۳۵۷ ه.ش) 

انقلاب اسلامى ایران روزهاى تلخ وشیرین فراوانى را پشت سر گذاشته است؛ یکى ازاین‌روزهاى بیادماندنى و پیروزى فراموش نشدنى مردم ایران در مبارزه با استبداد و دیکتاتورى حکومت پهلوى، روز ۲۶ دیماه ۱۳۵۷ و روز فرار شاه از ایران است که حضرت امام آن‌را اولین مرحله در پیروزى ملت ایران دانستند. البته این نخستین بارى نبود که شاه، فرار را بر قرار ترجیح مى‌داد اما اگر در سال ۱۳۳۲ با کودتایى سیاه، آمریکا مهره دست‌نشانده خود را به کرسى حکومت بازگرداند در سال ۵۷ دیگر نه جامعه پذیراى سلطنت بود و نه شاه توان رویارویى با موج خروشان انقلابیونى را داشت که به رهبرى حضرت امام خمینى(ره) خواستار برپایى نظام سیاسى نوینى بر مبناى احکام و قوانین اسلامى بودند.

################################################################

اشاره ای کوتاه به سخنان مقام معظم رهبری دردیدار مردم قم درسه شنبه گذشته

 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روزسه‌شنبه در دیدار هزاران نفر از مردم قم با تجلیل و تحسین حرکت عظیم، پر شور، به‌موقع و منسجم ملت در روزهای اخیر، به تشریح ابعاد و لایه های مختلف توطئه دشمنان برای سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم وتبیین جنبه‌هاى مختلف این فتنه جدید پرداختند. و با بیان سخنان مهمی خطاب به امریکایی ها، مسئولان کشور و مردم تأکید کردند: ایستادگی و نبرد «ملت با ضد ملت»، «ایران با ضد ایران» و «اسلام با ضد اسلام» همچون چهل سال گذشته ادامه خواهد داشت اما کینه ورزی دشمن نباید موجب شود مسئولان از ضعفها و مشکلات مردم و بویژه طبقات ضعیف غافل شوند.آنچه در دو هفته گذشته در کشور با آن روبه‌رو شدیم که گاه از آن به فتنه‌ى اقتصادى تعبیر مى‌شود را باید مورد دقت نظر جدى قرار داد.

ایشان در این بیانات علاوه بر پرداختن به برخى جنبه‌هاى داخلى و مشکلاتى که وظیفه مسؤولان کشور در رسیدگى به آن‌هاست، به جنبه‌هاى خارجى و تلاش‌هاى استکبار در این عرصه نیز پرداختند و با مطرح کردن مثلث دشمنان ملت ایران در این فتنه، به آمریکا و اسرائیل به‌عنوان سران طراح این فتنه پرداختند.

فتنه‌اى که در هفته‌هاى گذشته با آن مواجه شدیم و به همت ملت ایران سرکوب شد، فتنه‌اى متشکل از سه ضلع بود. یک ضلع آن مستکبرانى مانند آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى قرار داشتند که توطئه و برنامه از سوى آن‌ها بود. در ضلع دوم آن ثروت‌مندان حرام‌خوار منطقه قرار داشتند که پول ملت‌هاى مسلمان منطقه را صرف کشتار مسلمین و نوکرى استکبار مى‌کنند. عربستان و برخى دیگر از کشورهاى عربى در این میانه با مستکبران همکارى اقتصادى داشتند و در ضلع سوم فتنه، منافقان کوردل و واخوردگان سلطنت‌طلب و دیگر نفوذى‌هاى داخلى و دشمنان ملت ایران قرار داشتند که پیاده‌نظام فتنه بودند و براى فتنه، سیاهى‌لشکر فراهم کردند. این هر سه در فتنه‌اى که ساختند دخیل بودند و ملت ایران با ضربه‌ى کارى و حضور میدانى خود هر سه را به شکست کشید.

نقش مردم در شکست طرح دشمن‌

یکى از جنبه‌هاى مهم این فتنه که باید در برابر نقشه‌ى دشمن به آن توجه کرد، بصیرت و دقتى است که مردم از خود نشان دادند و با به میدان آمدن نشان دادند که فتنه‌گران و شرارت‌افروزان ضدانقلاب در برابر سیل خروشان ملت چیزى نیستند و به‌خوبى طومار این فتنه را در هم پیچیدند.

حرف ملت ایران به‌ویژه جوانان در چهل سال گذشته، «ایستادگى در مقابل زورگویى و زیر بار قدرتها نرفتن» بوده است

نکته‌اى که در این میان باید به آن توجه داشت این است که راهپیمایى به‌جاى مردم و حضور پر رنگ ایشان، مسأله‌اى معمولى نیست. دشمن از سالها قبل امید به این بسته است که با فشار اقتصادى مردم را دشمن نظام اسلامى کند. دشمنان ملت ایران ازجمله آمریکا و انگلیس و اسرائیل و برخى فاسدان منطقه تصور مى‌کردند که با فشارهاى اقتصادى واردآمده، حقیقتاً مردم را دچار دشمنى با اصل نظام کرده‌اند و مى‌توانند روى این دشمنى حساب باز کنند اما مسأله با حضور مردم معلوم شد. با حضور مردم و خفه کردن فتنه معلوم شد که مردم اگر هم نارضایتى دارند از انقلاب و اسلام نیست، از مشکلاتى است که بخش مهمى از آن به همین دشمنان خارجى و فشار و فتنه‌ى آن‌ها برمی‌گردد.

دشمنان مانند مگس روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف ها می‌نشینند، بنابراین باید زخم را خوب کنید و نگذارید بوجود آید چرا که اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، تبلیغات و فضاسازی بیگانه اثر نمی گذارد و امریکایی ها هم نمی توانند هیچ غلطی بکنند.
مقام معظم رهبری «دفاع از حقوق مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها» را وظیفه همه مسئولان برشمردند و افزودند: قشرهایی از مردم به خصوص «طبقات ضعیف» تحت فشار هستند و باید همه همت مسئولان صرف حل مشکلات موجود شود.

################################################################

درس‌ها و عبرت‌هاى فتنه ۹۶

 مرورى بر اخبار حوادث و اغتشاشات اخیر در تهران و برخى شهرستان‌ها نشان مى‌دهد که یک برنامه‌ریزى دقیق و تقسیم کار منظم براى برهم زدن امنیت و اقتدارکشوروملت مادرحال شکل‌گیرى است.

اظهارات مقام‌هاى آمریکایى از ترامپ گرفته تا خانم کلینتون و جان مک کین، حاکى از آن است که فکر و ایده اغتشاش از واشنگتن صادر شده است. فعال بودن قارون‌هاى سعودى در فضاى مجازى؛ توئیتر، تلگرام و اینستاگرام هم نشانگر آن است که پول و اعتبار را سعودى‌ها پرداخته‌اند. نمونه‌بردارى از دستگیرشدگان هم نشان مى‌دهد «اجرا» را «منافقین» قدیم و جدید و «سلطنت‌طلبان» و «تکفیرى‌ها» بر عهده دارند.

بدون‌تردید مردم، مشکلات معیشتى دارند، مطالبات اقتصادى دارند، گلایه از عدم برخورد جدى با مفاسد دارند، قاعدتاً باید اگر اعتراضى در راهپیمایى هم باشد، شعارها ناظر به رفع این گرفتارى‌ها باشد اما نوع شعارها نشان می‌دهد که اصلاً ناظر به این مسائل و مشکلات نبود و همه داد و فریادها معطوف به ادامه و استمرار تتمه شعارهاى ساختارشکن فتنه ۸۸ است. در فتنه ۸۸، انتخابات بهانه نشانه‌گیرى اصل نظام بود. در فتنه اخیر، گرانى و بیکارى بهانه و هدف اصلى، نظام بود.

در تمام درگیرى‌هاى فتنه ۸۸ حتى یک مورد هم نمونه نداشتیم که پرچم ایران را آتش بزنند اما در این فتنه شاهد بودیم این حادثه تلخ اتفاق افتاد. این یک علامت و نشانه است و در این علامت، صهیونیستى و آمریکایى بودن اغتشاش، به‌صورت پررنگ مشهود بود. پرچم‌سوزى در اغتشاشات اخیر عمق کینه و انتقام آمریکا و اسرائیل را نشان مى‌دهد و این قطعاً یک دستور بوده که اجرا شده است.

آشوب‌هاى چند روزه اخیر که فتنه ۹۶ نامیده شد و احتیاط حکم مى‌کند آن‌را کاملاً پایان‌یافته تلقى نکنیم؛ هرچند کوتاه بود اما درس‌هاى مهمى داشت که باید فراگرفته شوند.

نخستین درس این فتنه، توجه دوباره به این هشدار امیرالمومنین(ع) در انتهاى نامه ۶۲ به اهالى مصر است که فرمود «و انّ اخا الحَربِ الاَرِق و من نامَ لَم یُنَم عنه» یعنى: مرد جنگجو همیشه هوشیار است و هر کس از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.

دشمن مترصد فرصت است براى ضربه زدن. او مى‌گردد منفذ و رخنه‌اى پیدا کند تا ضربه خود را وارد نماید لذا معناى واقعى هوشیارى در برابر دشمن، از بین بردن زمینه‌ها و منافذى است که مى‌تواند مورد بهره‌بردارى دشمن قرار گیرد.

مطالبه حل مشکلات اقتصادى و معیشتى و مبارزه با فساد؛ دو مطالبه مهم مردم است که بارها از سوى رهبرى هم نه فقط مورد تأکید قرار گرفته بلکه درباره هر یک پیگیرى‌ها و اقداماتى نیز صورت پذیرفته است.
همه دستگاه‌ها و خصوصاً قوه مجریه باید اهتمام بیشترى بورزند و براى پر کردن این منفذ، تلاش مؤثر و عاجل انجام دهند.{تکبیرنمازگزاران}

قطع امید از بیگانگان و اتکا به توانمندى‌هاى داخل، انس با مردم، پرهیز از حاشیه‌سازى و توجه به اولویت‌ها، تلاش در جهت تقویت همبستگى ملى و تصمیم‌گیرى بر اساس مصالح واقعى کشور و مردم می‌تواند نویدبخش گشایش‌هاى مهم در جهت مطالبات مردم باشد.

دومین درس، واقعى بودن دشمن و شناخت او و جبهه اوست. هرگاه فتنه‌اى شکل مى‌گیرد بلافاصله دست‌هاى دشمن و در راس آن‌ها آمریکا آشکار و جبهه پرتعداد و یکدست دشمنان در کنار هم و پشت سر فتنه‌انگیزان داخلى ابراز وجود مى‌کند. در این فتنه نیز همچون فتنه‌هاى گذشته از آمریکا تا رژیم صهیونیستى و از برخى حکام نگون‌بخت منطقه تا ایرانیان فرارى از کشور و از سلطنت‌طلب‌ها تا منافقین را دست در دست هم دیدیم.

پادوهاىی که مقام معظم رهبری دردیدار مردم قم به عنوان ضلع سوم اغتشاشات اشاره داشتند که از مدت‌ها پیش به سرکردگى گروهک آدمکش منافقین براى فتنه ۹۶ برنامه‌ریزى کرده بودند عبارتند:

  1. ترکى الفیصل (رئیس اسبق سازمان استخبارات و جاسوسى سعودى و سفیر آل‌سعود در آمریکا) از دو سال پیش در پاریس براى براندازى جمهورى اسلامى ایران با گروهک منافقین هم‌پیمان شد.
  2. حدود شش ماه پیش محمد بن سلمان (ولیعهد شرور حکومت آل‌سعود) رسماً اعلام کرد که به‌دنبال انتقال ناآرامى‌ها و تحرکات ضدامنیتى به داخل ایران هستیم.
  3. از یک‌سال پیش برخى شتاب‌دهنده‌ها و مشخصاً یک «رى‌استارت» با مدیریت یک دلقک فرارى با هدف تولید جسارت و تمرین قبح‌شکنى از مقدسات و ارزش‌هاى دینى و نحوه حمله به اماکن مذهبى راه‌اندازى و فعال شدند.
  4. بعد از انتخابات ریاست‌جمهورى دوازدهم، شبکه‌هاى مجازى «و مشخصاً آمدنیوز» تولید تنفر از ارزش‌هاى اسلامى، سپاه، روحانیت و ولایت را در دستور کار ویژه خود قرار دادند. شکى نیست که توطئه برنامه‌ریزى‌شده مثلث فتنه بر بستر ضعف‌ها و مشکلات مردم امکان ظهور و بروز پیدا مى‌کند و مگس‌ها همیشه بر زخم‌ها خواهند نشست.

درس سوم این فتنه، نقش همبستگى و یکپارچگى ملى در خنثى کردن فتنه‌هاست. در فتنه ۸۸ این همبستگى وجود نداشت و متأسفانه برخى از کسانى‌که باید به مقابله با فتنه برمى‌خاستند، با همراهى یا حداقل سکوت نابجایشان، فتنه‌انگیزان را یارى کردند لذا ایران عزیز، ماه‌ها شاهد آشوب و اغتشاش بود. اما این‌بار هم مسؤولان کشور و هم جریان‌هاى سیاسى مختلف، این آشوب‌ها را محکوم کردند و این مسأله خود عاملى براى عصبانیت بیشتر دشمن شد.

درس چهارم و آخرین درسى که مى‌خواهم به آن اشاره کنم نقش مردم مومن و انقلابى کشورمان در مقابله با تهدیدات دشمن است. در یک بزنگاه دیگر، دوباره مشاهده کردیم تکیه‌گاه اصلى انقلاب و نظام، پس از خداوند، مردم هستند؛ همان‌ها که امام ولى‌نعمتشان خواند و رهبرى حکیم هم گفت: من به تک تک این ملت اعتماد دارم. جایگاه این مردم و قدر این تکیه‌گاه را بیشتر بدانیم.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

################################################################

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --