اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:تاروحیه انقلابی درجامعه حاکم باشدازدشمنان کاری ساخته نخواهدبود

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:تاروحیه انقلابی درجامعه حاکم باشدازدشمنان کاری ساخته نخواهدبود

نمازجمعه اینهفته ۹۶/۱۱/۲۰با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- تواضع مادر ارزش‏ها و کلید گنجینه کمالات است.
۲- تواضع بر دو قسم است.
۳-نشانه های تواضع اززبان پیامبراسلام.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱-دشمن چه تلاشهایی را برای براندازی انقلاب انجام می دهد؟
۲- نظام ما چه قدرت هایی در خود دارد که دشمن در صدد از بین بردن آن است و ما باید آنها را حفظ کنیم ؟
۳- وظیفه ما در قبال این انقلاب و تداوم آن چیست ؟
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم           بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2018-02-09_14-46-01

عبادالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

موضوع ماپیرامون حکمت های لقمان حکیم بودهفته گذشته اشاره ای به ششمین حکمت لقمان که مساله صبر و استقامت‏ بوداشاره کردیم. گفتیم صبر و استقامت از واژه هایی است که در قرآن با تعبیرات گوناگون، بیش از دویست‏ بار آمده است، و از مفاهیم بسیار مهمی است که در سرلوحه دستورهای سرنوشت‏ ساز قرآن قرار گرفته است

اماهفتمین نصیحت ‏حکیمانه، و اندرز ارزشمند لقمان به پسرش، مساله رعایت تواضع و فروتنی است ، که می‏توان آن را مادر ارزش‏ها و کلید گنجینه کمالات نامید، لقمان به پسرش چنین فرمود: «و لا تصعر خدک للناس…; پسرم! با بی ‏اعتنایی از مردم روی مگردان‏» (لقمان/ ۱۸) یعنی متواضع و فروتن باش.
از نشانه‏ های تواضع این است که انسان در برابر مردم، خوش رو، خوش برخورد است، و هنگام معاشرت و جدا شدن از آنها، با روی باز و دل‏پذیر روبه رو یا جدا می‏شود، و جداییش محبت ‏آمیز است، نه از روی بی اعتنایی که موجب کینه و کدورت شده، و از نشانه‏ های خصلت زشت تکبر و خود شیفتگی است.
خارج شدن از حریم تواضع یک نوع بیماری آشکار است، که بیانگر بیماری و عدم صفای درونی می‏باشد. تواضع دارای نشانه‏ها و درجات مختلف است، باید آنها را شناخت و به موقع رعایت کرد، مثلا امام باقر (ع) می‏فرماید: «التواضع الرضا بالمجلس دون شرفه، و ان تسلم علی من لقیت، و ان تترک المراء و ان کنت محقا; تواضع آن است که به کمتر از جایگاه شایسته خود در مجلس قناعت کنی و هنگام ملاقات با کسی، در سلام کردن پیشی‏ گیری، و در گفتگوها از جر و بحث پرهیز کنی گرچه حق با تو باشد.» (بحارالانوار ج‏۷۸، ص ۱۷۶)
 تواضع بر دو قسم است:
۱- تواضع در برابر خدا که شامل تواضع، در برابر حق و قانون خدا، تواضع در برابر پیامبران و امامان و اولیاء خدا می‏شود.
۲- تواضع در معاشرت با مردم، از دوست، همسایه، پدرو مادر، معلم واستاد، همکار و. .. روشن است که تواضع در برابر خدا، عالی‏ترین و مهم‏ترین درجه تواضع است، چنان که ضد آن، تکبر در برابر خدا، بزرگ‏ترین گناه و سرکشی است.
هدف از سخن لقمان در آیه مذکور، تواضع نسبت ‏به دیگران است، که به خصوص به آن سفارش نموده است، لقمان در گفتار دیگر خود نیز به طور مکرر فرزندش را به این خصلت‏ سفارش می‏ کرد، از جمله از اندرزهای او به پسرش این است: «تواضع للحق تکن اعقل الناس ; در برابر حق تواضع کن، تا خردمندترین انسان‏ها گردی.» (بحارالانوار، ج‏۱، ص‏۱۳۶(
از گفتار پیامبر (ص) وامامان (ع) پیرامون تواضع و نشانه‏های آن، به بخشی از شیوه‏ های صحیح تواضع اشاره شده که اشاره میکنم: نشستن در قسمت پایین مجالس، پیشی گرفتن در سلام و بلند سلام کردن، پرهیز از خودنمایی، تعریف نکردن خود، ودوست نداشتن تعریف دیگران از او، رعایت تساوی در احترام به ثروتمند و فقیر، مقدم داشتن دیگران در صف نماز ودر مسیر راه ودر نشستن در مجالس بر خود، و بدرقه کردن افراد هنگام جدایی
«یا رَبِّ الَّذِی لَمْ أَسْتَحْیِکَ فِی الْخَلاءِ ، وَ لَمْ اراقِبْکَ فِی الْمَلاءِ ، وَ أَنَا صاحِبُ الدَّواهِی الْعُظْمى ، أَنَا الَّذِی عَلى سَیِّدِهِ اجْتَرى» .( سیدبن طاووس/ الإقبال بالأعمال الحسنه/ ج۱/ ص:۱۶۵). من کسی هستم که در خلوت از خدا خجالت نکشیدم، در آشکارا مراقب نبودم، صاحبم را در نظر نگرفتم، من صاحب گناهان بزرگ هستم، من کسی هستم که بر صاحب خودم جری شدم. چه بسا خیلی از موجودات از ماها خیلی بهتر باشند.

photo_2018-02-09_14-46-15
خدای متعال به حضرت موسی فرمود: ای موسی فردا که برای مناجات به کوه طور می آیی یک کسی پست تر از خودت بگیر بیاور. حضرت موسی عرض کرد باشد. فردا آمد هر کسی را خواست ببرد گفت شاید این در پیش خدا از من بهتر باشد. هر کسی را خواست ببرد جرأت نکرد. از این طرف هم امرشده بود یک کسی پست تر از خودت را بیاور. بین راه رسید به یک حیوانیکه مریضی جرب داشت و خیلی به هم ریخته بود. قلاده به گردنش انداخت و کشیدش به طرف کوه طور، یک مقدار که آورد یک نهیبی به خودش زد که ای موسی از کجا معلوم که تو از این بهتر باشی. (موسی کلیم الله جرأت نمی کند بگوید که من از این حیوان بهتر هستم کسی که مقام نبوت دارد، هم صحبت خداست، کتاب آسمانی برایش نازل شده است.) ترسید و رهایش کرد و برای مناجات با خدای متعال آمد. خدای متعال فرمود: ای موسی چرا کسی که پست تر از خودت است را نیاوردی؟ گفت: پیدا نکردم. فرمود: چرا آن حیوان را نیاوردی؟ عرض کرد خدایا ترسیدم بگویم پست تر ازمن است. خدا فرمود: ای موسی اگر می آوردی از دیوان انبیاء و پیامبری برکنار می شدی.
ما روایت داریم که خدا به حضرت موسی نگاه کرد دید که او از همه متواضع تر است او را به پیامبری انتخاب کرد یعنی خودش را از همه پایین می دید تنها راه رسیدن به خدا تواضع است ادب است کوچکی است برتر بودن عیبت نیست برتر دیدن عیبت است. یعنی خودت را بالا نبینی تا خدا تو را بالا ببرد و راه برتر بودن این است که خودت را برتر نبینی هر چه خدا به تو می دهد بگو خدایا هر چه دارم تو دادی من هیچی ندارم من فقیرم، بی چاره ام، پستم، باید نیست بشوی تا باقی بشوی و به بقاء برسی.
  افتادگی آموز اگر طالب فیضی                                        هرگزنخوردآب زمینی که بلنداست

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم
سوره بقره آیه ۲۸۱ می فرماید: وَاتَّقُوا یَوْمًا تُرْجَعُونَ فِیهِ إِلَى اللَّه ثُمَّ تُوَفَّی کُلُّ نَفْسٍ مَا کَسَبَتْ وَهُمْ لَا یُظْلَمُونَ و بترسید از روزی که شما را به سوی خدا باز گردانند، پس هر کس پاداش عمل خویش خواهد یافت و به هیچ کس ستمی نکنند.

photo_2018-02-09_14-46-21
باتوجه به سالروزپیروزی انقلاب مطالبم رو در غالب سه سوال برای شما عزیزان عرض می کنم:دشمن چه تلاشهایی را برای براندازی انقلاب انجام می دهد؟و نظام ما چه قدرت هایی در خود دارد که دشمن در صدد از بین بردن آن است و ما باید آنها را حفظ کنیم ؟ سوم اینکه وظیفه ما در قبال این انقلاب و تداوم آن چیست ؟
همه دشمنان از این انقلاب ضربه خوردند چون این انقلاب آنها را از ایران بیرون انداخت و آرزوی برگشت و تسلط دوباره برکشور رادارند،ولحظه ای هم ازاین آرزودست برنداشته اند!! و ملت ایران و مستضعفین جهان هم هرچه دارند از همین انقلاب اسلامی ایران دارند. الان که مردم دنیا در نقاط مختلف جهان در مقابل آمریکا می ایستند و نمی ترسند از ایران الگو گرفتند و امروز که آمریکا و اسراییل هر روز در هر اقدامی شکست می خورند و رسوا می شوند به برکت انقلاب اسلامی است و … .
لذا این انقلاب را باید حفظ کرد تا انقلاب هم ما را حفظ کند و برای تداوم انقلاب و اثرگذاری آن در ایران و منطقه و جهان باید به چند نکته
دشمنی دشمنان : دشمنان انقلاب از اول انقلاب از هیچ دشمنی ای فروگزار نکردند.که اشاره میکنم:
۱- کودتا
یکی از کودتاهای شاخص که توسط استکبار جهانی بر علیه انقلاب اسلامی تدارک دیده شد کودتای نوژه بود. کودتایی که نمونه های بسیار کوچکتر آن رژیم های بسیاری را در سراسر جهان سرنگون کرده است. به جرأت می توان ادّعا کرد، که کودتای آمریکائی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در ایران در مقایسه با کودتای نوژه بازی کودکانه ای بیش نبود، کودتای نوژه در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۵۹ خنثی شد.

photo_2018-02-09_14-46-32
۲ ـ تجزیه
تجزیه و یا حداقل ایجاد آشوب های جدائی طلبانه، یکی دیگر از چهره های اصلی توطئه های استعماری و نواستعماری است. با اوج گیری انقلاب اسلامی، انواع طرح های تجزیه طلبانه توسط سازمان های جاسوسی و امنیتی «سیا» و «کا،گ، ب» مورد بررسی قرار گرفت این چهره توطئه در محور به هم پیوسته ای اکثر استان های مرزی و حاشیه ای کشور را در بر می گرفت: از ترکمن صحرا تا کردستان، از خوزستان و منطقه ایل قشقایی (فارس، بوشهر، و بخشی از هرمزگان) تا بلوچستان و آذربایجان.
این توطئه ها هم علی رغم تلاشهای زیاد عوامل خارجی و داخلی آمریکا به نتیجه ای نرسید، و ملت مسلمان ایران در پرتو عنایت حضرت ولی عصر (عج) شاهد امدادهای غیبی بودند.
۳ ـ ترور
در ادامه توطئه ها استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همزمان با آشوب های مختلف پرده دیگری از توطئه هایش را به نمایش گذاشت و به فاصله های اندکی یاران امام(ره) و پیروان اسلام ناب محمدی (ص) را آماج حملات ناجوانمردانه تروریسم کور خویش قرار داد. حربه ترور در چنان مقیاس وسیعی علیه انقلاب به کار گرفته شد که در هیچ نقطه جهان همانند و نظیر نداشت. توجه به بخشی از فهرست گسترده و زنجیره ای ترورهای دشمنان در ماه های اول انقلاب می تواند ما را به این حقیقت واقف سازد که، چه طور این توطئه های ناجوانمردانه می توانست در مدت کوتاهی هر نظام نوپائی رااز پای درآورد
دشمنان دست از توطئه های خشن بر نداشتند و علاوه بر ترور رهبران شاخص نظام اسلامی، تیم های ترور آمریکائی، در کوچه ها و خیابانها مردم عادی را هدف قرار دادند و حتی کار را به جائی رساندند که در روز عاشورای حسینی (ع) در حرم مطهر رضوی(ع) زائران و عاشقان امام رضا(ع) را به خاک و خون کشیدند.

photo_2018-02-09_14-59-03
۴ ـ تهاجم از طبس تا صدام
با اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، آمریکا حیثیت جهانی خود را در معرض ضربه ای شدید و حقارت آمیز و شکستی بسیار بی سابقه احساس کرد و از آن روز به بعد به تکاپو افتاد تا راه چاره ای برای اعاده حیثیت و آزادی گروگانهای خود بیابد. امّا هنگامی که آمریکا هرگونه امیدی را از دست داد به فکر توطئه تجاوز نظامی افتاد آمریکا در بخش اول این توطئه که به «ماجرای طبس» معروف شد توسط نیروی معنوی و غیبی خداوند متعال گرفتار آمد او که هیچگاه به مخیله اش آن قدرت مافوق بشری را راه نداده بود به صورت شگفت انگیز در محاصره طوفان شن قرار گرفته و به رسواترین وجهی شکست خورد.
بخش دوم طرح تجاوز، حمله گسترده نظامی به ایران از طریق کشور عراق بود. این حمله در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با تعرض ارتش عراق به خاک ایران و حمله هواپیماهای آن به ۱۰ پایگاه هوائی ایران آغاز گردید. ولی با استقامت و پشتکار رزمندگان اسلام در طولانی ترین جنگ قرن، بعد از ۸ سال دفاع افتخارآمیز با پیروزی ملت مسلمان ایران و شکست توطئه گران خاتمه یافت و به این ترتیب یکی از طولانی ترین نبردهای تاریخ معاصر جهان که سه برابر جنگ جهانی اول و دو برابر جنگ جهانی دوم و یک و نیم برابر جنگ آمریکا و کره بود، به پایان رسید.
امابعدازآن هم ساکت ننشستند وازشیوه های مختلف برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کردندکه به چندمورداشاره کوتاهی میکنم:
اقتصادی:
از شیوه های رائج دشمن برای براندازی، بهره گیری از محاصره اقتصادی است. امروز یکی از محورهای اصلی تمرکز بر موضوع اقتصادی است و از این راه سعی در ضربه زدن دارند وتا کنون قدرتهای استکباری بارها از اهرم محاصره و تحریم اقتصادی برای از پا درآوردن نظام اسلامی استفاده کرده اند.

جاسوسی:
شیوه جاسوسی از خطرناک ترین روش ها برای براندازی و انحراف حرکت های انقلابی است. آمریکا برای این منظور کارهای بسیاری انجام داد که مهم ترین آنان در تسخیر سفارتخانه آن کشور نمایان گردید که به عنوان لانه جاسوسی لقب گرفت و بعدها هم چندین مورد عوامل جاسوسی وی شناسایی و شبکه های جاسوسی آنان منهدم گردیده است.
فرهنگی:
این شیوه یکی از مؤثرترین و بدترین روش های براندازی است. که متأسفانه هم اکنون علیه انقلاب اسلامی در حال اجراست. تهاجم فرهنگی بر خلاف دیگر توطئه ها و حملات بویژه تهاجم نظامی که با سرو صدای شدید و به صورت علنی و محسوس می باشد بسیار تدریجی، و نامرئی وپنهان صورت میگیرد.
گستردگی، جاذبه و کشش، برخورداری از امکانات وسیع، طولانی بودن و نفوذ عمیق در جوانان، از جمله ویژگیهای تهاجم فرهنگی است.
چه اقداماتی دراین زمینه داشتند؟
۱) تلاش کردند تا از طریق فضای مجازی و ماهواره و مبلغین خود فروخته و خائن که داخل کشور هستند و مزدور شیطان بزرگ اند ،سبک زندگی مردم را تغییر بدهند تا روحیه انقلابی گری را در مردم تضعیف کنند: عملیات روانی دشمن در این فضا از جنگ ۸ ساله برای ملت ما خطرناکتر است.
۲) دومین اقدام آنها فاسد سازی و فاسد نمایی حکومت:
شایعه پراکنی، ایجاد آشوب و تلاش برای ایجاد ناامنی توسط دشمنان ایران از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونسیتی و با پول عربستان سعودی است.
۳) سومین اقدام شبکه سازی:
وظیفه اصلی ما مردم و خصوصا مسولین :
اول اینکه: باید واقعیت های انقلاب اسلامی بیان بشود:
بویژه برای نسل جوان که دشمن هم روی جوانها دارد سرمایه گذاری می کند تا انقلاب و ارزشهای انقلاب را از یاد ببرند امروز از طرق مختلف خصوصا فضای مجازی دارند تلاش می کنند تا انقلاب اسلامی را ناکارآمد نشان بدهند و حاکمیت را با تخریب و تهمت فاسد جلوه دهند و اعتماد مردم را از حکومت اسلامی سلب کنند و مردم را از نظام جداکنند و بگویند که باید با غرب ارتباط مسالمت آمیز داشته باشیم که همان آمریکایی کردن کشوراست!!!!

photo_2018-02-09_14-46-37
دوم اینکه: دولتمردان باید ساده زیست باشند
هرچند ساده زیستی برای تمام افراد جامعه ارزش محسوب میشود، اما برای مسئولان و مدیران جامعه، خصوصاً اگر شخص مسئول منتسب به دین باشد که در نتیجه رفتار وی در نگاه مردم رنگ دینی نیز به خود میگیرد، یک ضرورت است. زیرا یکی از مهمترین اثرات ساده زیستی مسئولان، ترویج فرهنگ قناعت، ساده زیستی و دوری از تجمّلات در جامعه است.
سوم اینکه: تقویت آرامش و اتحاد و انسجام ملى است چون اساسى‏ترین نیاز کشور امید به آینده و انسجام ملى است:
اگر نیم‏نگاهى به صف‏آرایى دشمنان داخلى و خارجى اعم از منافقین و سلطنت‏طلبان و ضدانقلاب خارج‏نشین و رسانه‏هاى ریز و درشتی که طمع کرده‏اند بر کشور، بیندازیم خواهیم دیدکه این پست فطرتان برای اینکه به اندازی نظام برسند دست به هر کاری میزنند شایعه درست میکنند و دروغ و تهمت میزنند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را و حتی پرچم اهلبیت (ع) و مساجد را آتش می زنند و بیت المال را غارت و تخریب می کنند و… خلاصه به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی کنند. لذا باید منافع و مصالح ملی را در نظر بگیریم و وحدت و آرامش را حفظ کنیم و امید واقعی را در جامعه حفظ کنیم چون اگر دشمن بتواند مردم را ناامید کند آنوقت به تمام اهداف خود رسیده است.
همه باید برای کمک به حوزه اقتصاد و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب گام برداریم.{تکبیرنمازگزاران}دشمن از طریق فضای مجازی ایجاد ناامیدی می‌کند و اگر متوجه نباشیم که چگونه با آن مقابله کنیم، عملیات روانی دشمن در این فضا به اندازه جنگ ۸ ساله برای ملت ایران خطرناک است.
۲۲ بهمن امسال با توجه به شرایط خاص داخلى و منطقه‌اى و بین‌المللى و هجمه‌ها و آرایش مرموز و گسترده همه دشمنان ملت ایران، از ویژگى خاصى برخوردار است و لذا انتظار مى‌رود همه آحاد مردم شریف ایران براى عزت و سربلندى بیشتر ایران اسلامى در این حماسه و جشن ملى ۲۲ بهمن، حضور یافته و بدین‌سان دین خویش را به امام و شهیدان انقلاب که عزت و اقتدار و سربلندى ایران اسلامى را به ارمغان آورده‌اند به‌خوبى ادا نمایند،
توصیه اکید دارد که برخلاف میل دشمنان، تمرکز خود را روى هرچه منسجم‌تر و باشکوه‌تر برگزار نمودن راهپیمایى ۲۲ بهمن معطوف داشته تا به‌واقع پاسخ همه این اقدامات کور با حضور انقلابی و پرشور در یوم‌الله ۲۲ بهمن داده بشود{تکبیرنمازگزاران}.
والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --