اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: مطرح کردن مذاکره مجددباآمریکا،خیانت به انقلاب،نظام وملت است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: مطرح کردن مذاکره مجددباآمریکا،خیانت به انقلاب،نظام وملت است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه اینهفته اولین جمعه تیرماه ۹۷ امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- ماه مبارک رمضان آغازی بود برای زندگی معنوی بعدازآن!!

۲-پیامبراکرم:برای نطفه های خودهمسرمناسب انتخاب کنید که عرق پنهانی تأثیردارد.

۳-اگرلقمه حرام درشکم کسی وارد شودفرشتگان آسمان وزمین اورا لعنت میکنند.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-یکی ازمسؤلیتهای بزگ علما ومبلغان بیدارکردن اندیشه ها وگسترش هوشیاری درجامعه است.

۲-اصناف درجنگ اقتصادی دشمن نقش محوری دارند.

۳-تخریب قبورائمه بقیع حاصل نقشه شوم استعمارانگلیس ووهابیت درراستای سیاستهای دین ستیزانه بود.

۴-مطرح کردن مذاکره مجدد با آمریکا،معنایی جز خیانت به انقلاب ونظام وملت ندارد.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8437

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

اولین نمازجمعه بعدازماه مبارک رمضان است نمازگزاران عزیزماه رمضان ظرفیتهاای داشت که بعضی خوب استفاده کردند                                                                  یکی از غفلت‌های مهم روزگار ما دربارۀ امور معنوی این است که قدرِ بعد از ماه مبارک رمضانِ خودمان را نمی‌دانیم. در حالی که هرچه در ماه مبارک رمضان عبادت کردیم، آغازی بوده برای زندگی معنوی پس از ماه رمضان !بهره‌ها و برکت‌های ماه رمضان، بعد از این ماه مبارک، بایدخودشان را نشان ‌دهند.بعد از ماه رمضان، رفتارها باید تفاوت پیدا کند. سبک زندگیها باید تغییر کند ،اخلاق افراد باید تغییرکند.

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَهُ…:اى کسانى که ایمان آورده‏اید! خود و خانواده خویش را از آتشى که هیزم آن انسان‌ها و سنگهاست نگه دارید…» (التّحریم/۶)

پدر و مادر افزون بر دخالت در سرنوشت اولاد خود از طریق وراثت، به واسطه تأثیر فراوانی که در تربیت او دارند، زمینه‌ساز سعادت یا شقاوت فرزندشان می‌باشند.

انسان که متولد می شود ابتدا بی بار است. یعنی ھیچ کس خوب یا بد متولد نمی شودانسان با فطرت پاک و توحیدی بدنیا می آید. فِطَر َت اللَّـه الَّتِی َ فطَر الناس َ علَیھا شکل گیری شخصیت انسان روی صالح یا ناصالح شدن او اثر دارد

به طور کلّی، در رابطه با عوامل شکل‌دهنده شخصیّت و خصوصیّات رفتاری افراد دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد؛ عدّه‌ای فقط به ساختار ژنتیکی افراد توجّه دارند (جبرگرایی ژنتیکی)، برخی عوامل محیطی را تنها عامل مؤثّر می‌دانند (جبرگرایی محیطی) و عدّه‌ای دیگر عوامل اجتماعی را مهم تلقّی می‌کنند (جبرگرایی اجتماعی)

خصوصیّات رفتاری انسان، آمیخته‌ای از تأثیرات وراثت و محیط است و در این میان، نباید از نقش اراده و اختیار غفلت ورزید.

در روایتی از پیامبر اکرم (ص) چنین آمده است: «تَخَیَّروا لِنُطَفِکُم فَاِنَّ العِرقَ دَسَّاسُ: برای نطفه‌های خود (همسر مناسب) انتخاب کنید که عِرق پنهانی تأثیر دارد»این بحث وراثت را مطرح میکند که باید درانتخاب همسر دقت کرد.

نکته دوم تأثیر لقمه حرام  وحلال درتربیت افراد است

پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) می فرمایند: « مَنْ اَکَلَ الْحَلَالَ قَامَ عَلَی رَاْسِهِ مَلَکٌ یَسْتَغْفِرُ لَهُ حَتَّی یَفْرُغَ مِنْ اَکْلِهِ … اِذَا وَقَعَتِ اللُّقْمَهُ مِنْ حَرَامٍ فِی جَوْفِ الْعَبْدِ لَعَنَهُ کُلُّ مَلَکٍ فِی السَّمَاوَاتِ وَ الْاَرْضِ وَ مَا دَامَتِ اللُّقْمَهُ فِی جَوْفِهِ لَا یَنْظُرُ اللَّهُ اِلَیْهِ وَ مَنْ اَکَلَ اللُّقْمَهَ مِنَ الْحَرَامِ فَقَدْ باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ فَاِنْ تَابَ تَابَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَ اِنْ مَاتَ فَالنَّارُ اَوْلَی بِهِ  هرکه از حلال غذا بخورد، فرشته ای بالای سر او می ایستد و تا هنگامی که دست از خوردن بکشد برایش استغفار می کند… اگر لقمه ای از حرام در شکم بنده وارد شود، تمامی فرشتگان آسمان و زمین او را لعنت می کنند و تا آن هنگام که آن لقمه داخل شکمش است خداوند به او نظر نمی کند و هر کس که لقمه حرامی بخورد غضب خدا را برای خود فراهم ساخته است؛ پس اگر توبه کند، خدا نیز به سوی او باز می گردد و اگر[در این حال] بمیرد پس اتش او را سزاوارتر است.»(بحارالانوار، ج ۶۳، ص ۳۱۴)

امام صادق(علیه السّلام) می فرمایند: «کَسْبُ الحَرامِ یُبینُ فی الذّرّیه: اثر درآمد حرام در فرزندان آدمی آشکار می شود»(الکافی، ج ۵، ص ۱۲۴)

IMG_8445

علامه مجلسی دوم وقتی که هفت ساله بود هر روز با پدر خود به مسجد می رفت؛یک شبی در صحن مسجد بازی می کرد یک سقایی مشک آبی داشت، مشک آب خود را در صحن مسجد گذاشت وبه نماز رفت این بچه هفت ساله یک سوزن در مشک آب آن سقا زد وآب از مشک فوران میکرد این کودک هم لذت می برد و وقتی که سقا آمد دید که مشک سوراخ شده وآبی در مشک نیست گفت:چه کسی این کار را کرده،گفتند:پسر علامه مجلسی. این قضیه به گوش علامه مجلسی اول رسید خیلی از این قضیه ناراحت شد آمد خانه پیش خانمش به خانمش گفت که من آنچه باید قبل از انعقاد نطفه مراعات کنم، مراعات کردم آنچه در وقت انعقاد نطفه دستور بود عمل کردم و از نظر غذا مواظب بودم و این کاری که بچه کرده است تقصیر تو باید باشد فکر کن ببین چه کاری کردی.اتفاقاً زن به یادش آمد گفت که بله تقصیر من است،من وقتی که باردار بودم به خانه همسایه رفتم در موقع بازگشت در دالان خانه همسایه یک درخت انار بود و من خیال کردم که این انار ترش است و چون باردار بودم تمائل به ترشی پیدا کردم لذا برای همین سوزنم را از زیر گلویم در آوردم و به انار زدم و انار را مکیدم و دیدم انار شیرین است و انار را رها کردم و به صاحب منزل نگفتم آن آب انار غصبی اثر گذاشت روی بچه و بچه در سن هفت سالگی سوزن را فرو کرد در مشک سقا!مظاهری،حسین،تربیت فرزند ازنظر اسلام،ص۶٨. (من سوزن به انار زدم، باید بچه‌ام به مشک سوزن بزند.)

انسان اگر بداند که لقمه حرام است و بخورد هم اثر وضعی و هم اثر تکلیفی بر وی می گذارد، هم عقاب می شود و هم بر روی روح انسان تأثیر می گذارد، اما اگر نسبت به حرام بودن لقمه آگاه نباشد، عقاب نمی شود اما اثر وضعی آن را بر روی روح انسان می گذارد.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

دو مطلب به محضر شما عرض میکنم:

جمعه ۱ تیر ۸ شوال روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی – سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی (۱۳۶۰ هـ ش) 

دین مقدس اسلام دارای دو چهره و دو بعد می‌باشد. چهره عمومی آن برای عموم افراد قابل فهم و استفاده است و کم‌ترین بهره‌ای که مسلمانان از آن می‌برند آن است که فرد را طاهر می‌سازد و خون، مال و ناموس او را محافظت می‌کند.

چهره دوم آن، چهره خاص اسلام است که تنها برای جویندگان کمال کارگشاست. این چهره برای کسی رخ می‌نماید که در جست‌وجوی تطهیر نفس و صفای باطن باشد.

تبلیغ و دعوت به سوی ارزش های اسلامی و الهی در فرهنگ قرآن و سیرۀ پیامبران و ائمه معصومین(ع) یک وظیفۀ همگانی و همیشگی برای مسلمانان بوده و دارای اهمیت بسیار زیادی است

یکی از مسئولیت های بزرگ علما و مبلّغان اسلامی، مبارزه با جهل، نادانی، خرافات و بدعت ها و بیدار کردن اندیشه ها و گسترش هوشیاری اجتماعی در زمینه های مختلف است که گاهی فرد و یا جمعی گرفتار آن می شوند و زمینه را برای سوء استفاده قدرتهای استکباری و سلطه بر افکار، اعتقادات و فرهنگ جامعه فراهم می کنند

IMG_8447

جمعه ۱ تیر روز اصناف

 اول تیرماه هر سال، روز اصناف نام‌ گذارى شده است. اصناف و بازاریان از دوران گذشته تا به امروز همواره در تاریخ این مرز و بوم نقش‌بى‌بدیل و سازنده‌اى از خود نشان داده و هم‌اکنون نیز هرچه به جلو حرکت مى‌کنیم شاهد شکوفایى و نقش آفرینى و حضور پررنگ اصناف در چرخه‌هاى مختلف اقتصاد مى‌باشیم.

گستردگى این نقش امروز تا بدانجا پیش رفته که در اکثر صحنه‌هاى اجتماعى،اقتصادى، سیاسى،فرهنگى و…شاهد حضور مؤثر و آگاهانه بازاریان و اصناف بوده تا آن‌جا که مى‌توان از این قشر پر تعداد به‌عنوان بازویى براى دولتمردان در پیشبرد اهداف مقدس جمهورى اسلامى نام برد.

از سویى با توجه به نامگذارى سالجارى از سوى مقام معظم رهبرى به نام حمایت از کالاى ایرانى، مطمئناً بازاریان عزیز و زحمت کش در این سال تمام سعى و تلاش خود را در جهت تحقق این نامگذارى به کار خواهند بست.

دشمنان ا هدافی رادنبال میبکنند یکی گرانى که ابزار دشمن‌، وبه واسطه آن تحت فشار قراردادن مردم‌است در مقابله با طراحى دشمن در این جنگ اقتصادى، اصناف نقش محورى دارند. اصناف همچون رگ‌هاى شبکه انتقال خون در کشور عمل مى‌کنند. اصناف مسؤولیت انتقال و توزیع کالا در کشور را به‌عهده دارند. ارتباط مستقیم با مردم داشته و خود بخش مهمى از مردم هستند. عملکرد این قشر مهم اثر مهمى در کاهش فشار بر مردم دارد

جمعه ۱ تیر ۸ شوال // سالروز تخریب بُقاع متبرکه ائمه بقیع(ع) در مدینه‌ى منوره توسط وهابیون سعودى (۱۳۴۴ ق)

 هشتم شوال، سالروز حادثه‌اى دلخراش در تاریخ شیعه است؛ سالروز تخریب قبرستان مقدس بقیع در شهر مدینه، به دست پیروان فرقه انحرافى و افراطى وهابیت، حادثه‌اى که گویاى مظلومیت تاریخى شیعه در همگى اعصار و دوره‌ها است.

بقیع هم‌اکنون مدفن شریف چهار امام بزرگوار شیعه حضرات امام حسن مجتبى، امام سجاد، امام محمدباقر و امام جعفر صادق(ع) و به روایتى حضرت فاطمه زهرا(س) است. هم‌چنین قبر بیشتر زنان پیامبر اکرم(ص) و نیز عباس عموى آن حضرت(ص)، فاطمه بنت اسد(س) مادر امام على(ع)، ام‌البنین(س) همسر امام على(ع) و مادر ابوالفضل العباس(ع) و برخى دیگر از بزرگان در این قبرستان قرار دارد. بقیع قبرستانى است مورد احترام همه فرقه‌هاى اسلامى و اکنون در چند قدمى حرم پیامبر اسلام(ص) قرار دارد.

در فضیلت بقیع حدیث‌هاى متعددى از رسول خدا(ص) نقل گردیده است، ازجمله در حدیثى آن حضرت چنین فرمود: «از بقیع هفتاد هزار نفر محشور خواهند شد که صورت آنان مانند ماه شب چهارده خواهد درخشید.» در حدیث دیگر چنین فرمود: «از بقیع هفتاد هزار نفر که صورتشان مانند ماه شب چهارده است محشور خواهند شد و بدون حساب وارد بهشت خواهند گردید.»

اساس تخریب آثار و ابنیه اسلامى، نقشه بسیار عمیق و خائنانه‌اى بود که بیگانگان براى محو مستندات و شواهد عینى و اثرى تاریخ اسلام کشیده بودند

این حادثه از یکسو معلول جهل و نادانى و افراط گرایى ‌بى‌منطق و دلیلِ فرقه‌اى منحرف به نام وهابیت است و از سوى دیگر حاصل نقشه شوم استعمار انگلیس و سیاست دین ‌ستیزانه آن با افکار و عقاید حقه اسلامى. نظام سلطه‌اى که در طول تاریخ براى پیش برد اهداف و سیاست‌هاى خود، عقاید اصیل و حقه اسلامى شیعى که مبناى تفکر خود را مبارزه با ظلم و ستم و جهل و نادانى قرار داده است، را مانع اصلى دانسته و درصدد محو آن به هر طریق ممکن بوده است.

این استعمار هر زمان به شکلى سعى نمود که سیاست‌هاى خود را به‌گونه‌اى اجرا کند، در زمانى با جعل و ایجاد ادیان جدید همچون بابیت و بهاییت و در زمان دیگر با به قدرت رساندن تفکرات افراطى و سطحى همچون وهابیت در عربستان توسط آل سعود. این گروه با محور قرار دادن این نوع عقاید و تفکرات، به مبارزه با عقاید منطقى و دینى شیعه امامیه پرداخته و در این مسیر و به‌عنوان مبارزه‌اى علنى، قبور و بارگاه مطهر ائمه بقیع(ع) را تخریب نموده و دل شیعیان جهان را داغ‌دار کردند و سندى دیگر را برظلومیت امامان و پیشوایان(ع) شیعه و پیروان آنان در طول تاریخ ثبت نمودند.

پنجشنبه ۷ تیر ۱۴ شوال شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره) // روز قوه قضاییه

متأسفانه فرصت نداریم ان شاءالله هفته آینده صحبت میکنیم.

اشاره ای به ادعای اخیر رئیس جمهور آمریکا کبنی برمذاکره ایران با آمریکادرآینده

 رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه هفته پیش در کنفرانس خبری که بعد از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی داشت بدون اشاره به خروج آمریکا از برجام نسبت به آنچه بازگشت ایران به پای میز مذاکره ابراز امیدواری کرده بود.

IMG_8456

اما درست یک هفته پس از این اظهارات ترامپ، در روزهای اخیر نامه‌ای مشترک از برخی به اصطلاح اصلاح‌طلب داخل کشور و اپوزیسیون خارج از کشور منتشر شد که در آن طرح مذاکره مستقیم با ترامپ مطرح شده است.در این نامه اسامی شماری از اصلاح‌طلبان تندرو و نیز اپوزیسیون خارج از کشور به چشم می‌خورد.

که به غیر از یک نفرسایر امضاء‌کنندگان این بیانیه افراد دست‌چندم و بی‌اهمیتی هستند که هرجا نسخه ذلت‌آوری علیه ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم پیچیده می‌شود، در نقش سیاهی‌لشکر به صحنه واردشان می‌کنند تا امضای آنان ورقه را سیاه کرده و به اصطلاح پرطرفدار نشان دهد!

اما خوب است اینها بدانندنظام اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی خود در برابر آمریکا و متحدانش ایستاده است بدیهی است که به نسخه سازش ذلت‌بار مشتی پادوی مفلوک و فراری و یا ورشکسته سیاسی داخلی کمترین اهمیتی نمی‌دهد{تکبیرنمازگزاران} و حرکت آنان را داستان پشه‌ای می‌داند که روی درخت تنومند خرما نشسته بود و هنگام برخاستن به درخت گفته بود؛ خود را محکم نگاه‌دار که می‌خواهم برخیزم!

رهبر انقلاب مدتی قبل از«تقسیم کار» آمریکایی‌ها با برخی کشورهای اروپایی برای فشار بیشتر خبر دادند!! حالا می‌توان گفت که فشار برای محدود و محصور کردن ایران در خاک خود از طریق طرح‌های چون FATF و.. و مقابله با توان دفاعی و موشکی ایران یک نوع تقسیم‌کار علنی بین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است.

به نظر می‌رسد که در این تقسیم کار ضلع سومی هم وجود دارد و نقش کاتالیزوری و تسهیل کننده برخی عوامل داخلی است که باید این مسیر را در داخل فراهم کنند و این نامه بیانگر این مهم برای پیوند زدن «فشار از بیرون»با همراهی از داخل در راستای عملی شدن توطئه‌ جدید آمریکاست.

نگاهی به لیست کسانی که درخواست مذاکره با آمریکا را امضا کرده‌اند، نشان می‌دهد که برخی از اینها در بزنگاه‌های مهم، اعم از وقایع سال ۷۸، ۸۸ و حوادث دی ۹۶ یا در برهه‌های که آمریکا و اروپایی برای صدور قطعنامه یا تحریم‌ علیه ایران، در صف مقابل ملت ایران قرار داشته‌اند، با جریان خارجی همراهی کرده‌اند و هیچ نشانه‌ای از اصلاح‌طلبی به معنای واقعی کلمه در آنها دیده نمی‌شود و این نخستین بار نیست که آنان در یک بزنگاه مهم برای مردم ایران، به جای قرار گرفتن در صف ملت ایران، همراهی با تحریم‌کنندگان و صف بیگانگان را ترجیح داده‌اند.

این نامه شباهت بسیار زیادی به نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبری دارد. نامه‌ای که به جام زهر مشهور شد. مجلس ششم نماد سیاسی‌کاری و باندبازی و بی‌اعتنایی به مردم در ازای اولویت قرار دادن خواسته‌های چند گروهک بود و تا مرز برخی خیانت‌های بزرگ نظیر انتشارنامه جام زهر و لزوم تسلیم در برابر آمریکا، تحصن و تهدید به استعفاء پیش رفت. در مجلس ششم ۱۳۷ نماینده تحصن کردند و ۱۲۷ نماینده به رهبری نامه نوشتند.
اردیبهشت ماه ۱۳۸۱؛ ۱۲۷ نماینده مجلس ششم با ذکر نام نامه‌ای به رهبری نوشتند و مدعی شدند که قبل از اینکه استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید جام زهر را نوشید و با آمریکا مذاکره کرد.

 بدعهدی دولت آمریکا در قضیه برجام  برای تمامی ملت ایران محرز شده و با کشوری که به‌تعبیر امام خمینی شیطان بزرگ است، نباید پای میز مذاکره نشست.

مطرح کردن مذاکره مجدد با آمریکا در شرایطی که از خروج این کشور از برجام مدت زیادی نمی‌گذرد، معنایی جز خیانت به انقلاب و نظام ندارد.کسانی که نامه مذاکره با ترامپ را امضا کرده‌‌اند،‌ باید بدانند که خواسته یا ناخواسته در راستای منافع آمریکا و در زمین دشمن بازی می‌کنند.

مذاکره با شخصی که به هیچ یک از توافق نامه‌های بین‌المللی پایبند نیست و حتی به تعهداتی که به متحدان خود داده است نیز پایبندی ندارد، معنایی جز تسلیم در برابر آمریکا ندارد.

ملت ایران به این افراد وکالت نداده که تسلیم نامه تنظیم کنند و ملت ایران با استقلال خود، عزتش را به دست آورده است.وپای آن هم همانگونه که تاکنون ایستاده خواهدایستاد{تکبیرنمازگزاران}

 والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$ 

لازم به ذکر است حضرت حجت الاسلام والمسلمین کنگرلو رئیس محترم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات به ایراد سخن پرداختند.

IMG_8434

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --