اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر: مابه آمریکافقط یک سیلی زدیم ،امابرای آمریکاییها خیلی سنگین تمام شد

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر: مابه آمریکافقط یک سیلی زدیم ،امابرای آمریکاییها خیلی سنگین تمام شد

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر نماز جمعه اینهفته بیستم دیماه ۹۸ مصادف باچهاردهم جمادی الاولی۱۴۴۱به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱٫ مالِک اَشترازجنگاوران وازحامیان وباوفادارترین و معروف ترین صحابی امیرالمؤمنین علی(ع)بود.

۲٫سردار سرافراز شهیدحاج قاسم سلیمانی به حق مالک اشتر انقلاب ورهبری نامیده شد.

۳٫ خوشا به حال کسی که ولی امر زمان براو نماز بخواند وبرای او دعا کند وبراواشک بریزد!

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

۱٫ آمریکاییها اساسا و ذاتا اعتقادی به عهد وپیمان با کسی ندارند.

۲٫حضورمیلیونها نفردرتشییع پیکر سردارسلیمانی،درواقع یک رفراندوم ملی،برای گفتمان مقاومت بود.

۳٫انتقام راهبردی یعنی اخراج آمریکاازغرب آسیاوازاله‌ی نجاست رژیم صهیونیستی از کره خاکی!!

مشـــــــــــــــــــروح خطبـــــــــــــه اول:

بســــــــم ا الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

IMG_20200110_150529_158

عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله.

موضوع بحث ما درخطبه اول با توجه به شهادت سردار سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی که به حق مالک اشتر انقلاب ورهبری نامیده شدپیرامون مالک اشتر در نهج البلاغه هست که ممکن است چند هفته ای به طول بیانجامد ،میباشد.

نام کاملمالِک اَشتر : مالک بن حارث نخعیاز جنگاوران و از حامیان وباوفادار ترین و معروف ترین صحابی امام امیرالمؤمنین علی(ع)  بود ملقب به الاشتر بود.سال تولد او به درستی مشخص نیست ولی بیشتر مورخان میگویند مالک دریمن متولد شده است وحدود ده سال بزرگ‌تر از امیرالمؤمنین علی علیه السلام بوده است

 روایات کوفی حاکی از این هستند که مالک اشتر اولین کسی بود که با علی علیه السلام بیعت نمود. گفته شده‌است که او چندین نفر را که از بیعت با علی تمرد کرده بودند، با خشونت مجبور به بیعت با علی ‌کردبر طبق روایتی از شعبی، مالک، طلحه را به زور برای بیعت آورد، اما طلحه گفت که مرا رها کن تا ببینم مردم با کی بیعت می‌کنند.درجنگها در رکاب حضرت امیر جنگیده است.

جنگ جمل

مالک به همراه تنی چند از یاران برجسته علی به کوفه فرستاده شد تا مردم کوفه را به یاری علی متقاعد کنند. او موفق به انجام این کار شد و سپاهی تقویتی برای علی آورد.ودر حمایت از حضرت جنگیدند

جنگ صفین

مالک که طلایه‌دار سپاه علی در جنگ صفین بود، از اهالی رقه خواست که پلی بر فراز رود فرات بسازند تا لشکریان علی بتوانند از روی آن عبور کنند. در جنگ صفین فرماندهی جناح راست سپاه علی با وی بود و شجاعت زیادی در این جنگ از خود نشان داد.

در هنگام بروز مسئله  حکمیت ، علی علیه السلام تصمیم داشتند مالک را به عنوان حکم اهالی عراق انتخاب کند، اما سپاه علی مخالفت کردند چرا که معتقد بودند که این انتخاب یعنی همان ادامه جنگ.

مالک همیشه تسلیم محض علی بود و به عنوان وفادارترین و لایقترین یار حضرت مطرح بود. مرگ وی، علی را بسیار ناراحت کرد و علی این ناراحتی را ابراز کرد و در دیدار خود با شیوخ قبیله نخعی، مالک را مورد ستایش قرار داد.

حضرت امیر در نامه های متعددی از نهج البلاغه مالک اشتر را به عنوان شخصیتی ممتاز ووالا مقام ستوده است که نشان میدهد نزد امام مقام بسیار بالایی داشته ومورد علاقه واحترام امام بودند

ابن ابی الحدید در شرح نامه ۳۴ نهج البلاغه در جلد ۱۶ صفحه ۱۴۴ وقتی به کلمه فرحمه الله میرسد میگوید شک ندارم که مالک اشتر با این دعای امام مشمول رحمت وغفران الهی شده است وخداوند اورا به بهشت برین وارد میکند چرا که فرقی بین دعای امیر مؤمنان ودعای رسول الله نیست ! درادامه میگوید خوشا به حال کسی که از علی چنین لطف ورحمت ویا حتی بخشی از آن را به دست آورد

استفاده کنم خوشا به حال کسی که ولی امر زمان براو نماز بخواند وبرای او دعا کند وبراواشک بریزدوبه نیک بودن او اقرار کند!!

امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه، بارها «مالک اشتر» را به عنوان شخصیّتى ممتاز و والامقام ستوده است. در پنج موضع از این کتاب نورانی می‌توان ابعادی از شخصیت والای جناب مالک را شناخت که با توجه به فرصتی که داریم فقط به یک مورد اشاره میکنم

در نامه ۱۳ حضرت می‌فرمایند: «مالک اشتر را زره و سپر محکم خویش سازید، زیرا او کسى است که بیم سستى در او راه ندارد و لغزش پیدا نمى کند. در جایى که سرعت لازم است، کُندى نخواهد کرد و در آنجا که طمأنینه و آرامش لازم است، سرعت و شتاب به خرج نمى‌دهد.

«وَاجْعَلاَهُ دِرْعاً وَ مِجَنّاً، فَإِنَّهُ مِمَّنْ لاَ یُخَافُ وَهْنُهُ وَ لاَ سَقْطَتُهُ وَ لاَ بُطْؤُهُ عَمَّا الاِْسْرَاعُ إِلَیْهِ أَحْزَمُ، وَ لاَ إِسْرَاعُهُ إِلَى مَا الْبُطْءُ عَنْهُ أَمْثَلُ»

بیان حضرت گویا این است که مالک اشتر، مانند زره و سپر براى نیروهای جبهه حق، طوری برنامه‌ریزى می‌کرد که آسیب‌پذیری این جبهه به حدّاقل برسد.

امیرالمؤمنین(ع) در این عبارات، چهار ویژگى را براى مالک اشتر برشمرده‌اند که اگر در فرمانده‌اى جمع شود، آن فرمانده از هر نظر لایق و شایسته است.

ویژگی اول:سُستى به خرج نمی دهد

ویژگی دوم:در برابر فشارها و تهاجم‌های سنگین دشمن مانند کوه استوار است.

ویژگی سوم:در محاسبات خود کمترین اشتباهات را دارد

ویژگی چهارم:موقعیت نیروهاى خودى و دشمن را به طور کامل ارزیابى کند و مطابق با واقعیت میدان، صحیح‌ترین برنامه‌ریزى را دارد.

مشـــــــــــــــروح خطبــــــــــــه دوم:

خودم را وشما نماز گزاران عزیز وبزرگوار را توصیه میکنم به تقوای الهی!!

دوسه مطلب در خطبه دوم در رابطه با حادثه بسیار تاسف بار شهادت سردارسلیمانی عرض میکنم:

مطلب اول:

شب جمعه، دوازدهم دی ماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۱: ۲۰دقیقه شب، سردار سلیمانی به همراه یاران شهیدش با پرواز عادی شرکت هواپیمایی ملی سوریه(اجنحه الشام) به سمت بغداد حرکت می‌کنند. حدود دو ساعت بعد، وی در فرودگاه بغداد مورد استقبال، شهید ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی عراق و محمدرضاالجابری رئیس تشریفات حشدالشعبی قرار می‌گیرد. دقایقی در ساعت حدود یک و بیست دقیقه بامدادِ جمعه ۱۳ دی ماه، سردار سلیمانی و همراهان به طرف محل اقامت حرکت می‌کنند تا طبق گفته عادل عبدالمهدی، ساعت هشت و سی دقیقه آن روز با وی ملاقات داشته باشند. دو ماشین حامل سردار و همراهان وی به میدان “عباس بن فراس” در محدوده فرودگاه می‌رسند. مسیر حرکت، معروف به ” دالان امنیتی” است که طبق تعهدات قانونی، هیچ طرفی حق حمله و هجمه ندارد، حتی اگر با دشمنان اصلی‌اش روبرو شود. اما آمریکا که اساسا و ذاتا اعتقادی به عهد وپیمان با کسی ندارد، طی یک اقدام زبونانه با نام ” عملیات آذرخش کبود” (نام یک بازی جنگی رایانه‌ای) ابومهدی مهندس و مهمان دولت و حکومت عراق سردار سلیمانی را توسط پهپادهای مهاجم مورد هدف قرار می‌دهد.

مطلب دوم:

تشییع پیکر سردار سلیمانی، بعداز تشییع پیکرحضرت امام بزرگترین تشییع است که طبق برآوردهای انجام شده، حدود ۸میلیون نفر در روز دوشنبه۱۶دی ماه ۹۸ در این تجمع کم‌نظیر شرکت کردند و شگفتی‌آفرین گردیدند. اما تشییع پیکر سردار سلیمانی، ویژگیهایی وجود دارد

اول:این تشییع در دو کشور ایران و عراق انجام گرفت. در سه شهر کاظمین، نجف و کربلا (در عراق) و پنج شهر بزرگ اهواز، مشهد، تهران، قم، کرمان(ایران) کیفیت تشییع در هشت شهر از دو کشور در نوع خود بی‌نظیر است.

دوم:با احتساب جمعیت شرکت کننده در عراق و ایران، (در هشت شهر)، این جمعیت به حدود ۲۰میلیون نفر می‌رسد که از این جهت، یک رکورد تاریخی در جهان محسوب می‌گردد و بعید است این رگورد جابجا شود.

سوم:  شهادت سردار سلیمانی و یارانش، آن هم بدست آمریکا و دستور ترامپ و به شکل ترور شبانه؛ علاوه بر موج اندوه و غم، امواجی از نفرت ملی و جهانی و روحیه حماسی و انتقام را به وجود آورد. این تشییع‌ها در واقع بمثابه تظاهرات‌های میلیونی انجام شد و در واقع یک رفراندوم ملی، برای گفتمان مقاومت بود.{تکبیرنمازگزاران}

: چهارم:هدف اصلی از به شهادت رساندن سردار سلیمانی ایجاد فضای رعب و وحشت در بین مردم عراق و ایران بود، لکن این تشییع‌ها را می‌توان، شجاعانه‌ترین و جسورانه‌ترین تشییع جنازه‌ها برشمرد.جمعیت فراوانی که از هر قشر و صنف و حزب و جناح و مذهب و قوم و قبیله و کشور و شهر، از ویژگی‌های این تشییع جنازه تاریخی گردید.بدون تردید آن شهادت بزرگ و این تشییع پیکر‌ها و آئین‌های بزرگ، برکات بزرگ و کم نظیری را هم در پی‌داشته و خواهد داشت که در آینده آثار آن روشن خواهد شد.{تکبیرنمازگزاران}

مطلب سوم:انتقام سخت چیست؟ !

انتقام را تقاص و قصاص و مقابله به مثل و تلافی و تاوان‌خواهی و خونخواهی و کینه‌ورزی، معنا کرده‌اند. در مورد ترور سلیمانی شهید و یارانش، اما انتقام معنایی فراتر از مقابله به مثل و تلافی و قصاص دارد که شخصی در مقابل شخصی باشد. انتقام مورد مثال ما، مصداق این ضرب المثل نیست که: زدی ضربتی، ضربتی نوش کن!

حکایت اینجا، حکایت انتقام سخت است. کلمه سخت نیز، صِرفاً به معنای انتقام نظامی و سخت به معنای مصطلح سیاسی آن نیست. منظور از انتقام سخت، انتقامی با ویژگی‌های خاص است.

البته خداوند در قرآن وعده انتقام از مجرمین راداده است که بر اساس حکمت باآنها رفتارخواهد کرد.

اماانتقام ایران از آمریکا، اگر چه انتقام از ریختن خون پاک سردار بزرگ اسلام و یاران اوست، اما انتقام ازدنائت پستی دشمن در عمل تروریستی و ناجوانمردانه اوست. انتقام از تخلفات و جرائم آمریکا در نقض قوانین بشری و بین‌المللی و انتقام برای بازدارندگی و پشیمان‌سازی در تکرار اعمال خبیثانه است.

اما نباید فقط به حذف چند مهره بی ارزش یا با ارزش از دشمن،یافقط ضربه به چند پایگاه راهبردی و کلیدی‌ترین مهره‌های دشمن، محدود ‌شود.{تکبیرنمازگزاران} واقعا کدام پایگاه یا ژنرال خصم با سلیمانی ما، توان همتایی دارد وقابل مقایسه هست؟وقتی به فرموده سید مقاومت، کفش سلیمانی از سرِ ترامپ با ارزش‌تر است؟!

انتقام راهبردی یعنی اینکه باید به اخراج آمریکا از غرب آسیا و تسریع افول و زوال آمریکا و در نهایت، تسریع در محو و ازاله‌ی نجاست رژیم صهیونیستی از کره خاکی بینجامد.{تکبیرنمازگزاران}

IMG_20200110_153422_390

انتقام راهبردی، فقط انتقام‌گیری توسط نیروهای مسلح نیست. دولت، مجلس و قوه قضاییه باید به کمک نیروهای مسلح بیایند. تصویب قانون تروریست خواندن آمریکایی‌ها از این قبیل است و جای تشکر دارد.دولت هم در کاهش تعهدات برجامی وعدم توجه به مذاکره که کتاسفانه بعضی بحث مذاکره را مطرح میکنند که مطمئن باشند ملت آنها را نخواهند بخشید{تکبیرنمازگزاران}وقوه قضائیه هم درطرح دعوای حقوقی در سازمانهای بین المللی از دولت استکباری آمریکا شکایت کند.

مقام معظم رهبری فرمودند ما فقط یک سیلی زدیم اما نماز گزاران عزیز برای آمریکاییها خیلی سنگین تمام شد

پایگاه عین الاسد در استان الانبارعراق، که برخی خبرگزاری‌ها آن را ” پایتخت آمریکا” در عراق نامیده بودند، با ۱۶فروند موشک هدف انتقام فرزندان ملت، قرار گرفت و کابوس این شبهای ترامپ را تعبیر کرد.عین الاسد که پایگاهی بزرگ و برخوردار ازفرودگاه وسیع نظامی، بیمارستان پیشرفته، سینما، کافی شاپ و رستوران بود، پایگاه حریر اربیل هم واقع در کردستان عراق، یکی از پنج پایگاه مهم آمریکایی‌ها در عراق است که در ۷۵کیلومتری اربیل و ۱۱۵کیلومتری مرز ایران واقع شده است.که مورد اصابت موشکهای سپاه قرار گرفت.

نکته مهم و قابل توجه در این حمله، تعداد کشته‌ها و میزان خسارتها نیست که آنهم بسیار سنگین است از ۸۰ نفر تا ۲۷۰ نفر گفته اند که قطعا آمار دقیق را نخواهند گفت چون اگر ادامه بدهدترامپ احمق ودیوانه باید با دوره بعد ریاست جمهوری وداع کند ؛امامهمتر از هرچیز شکستن ابّهت پوشالی آمریکا و توخالی بودن هیبت دروغین او در پیش چشم جهانیان و دوستان منطقه ای و بین المللی ایالات متحده است.در واقع آمریکا حیثیت و آبرویش را ازدست داد.

ازسال ۱۹۴۱ که در جنگ جهانی دوم، ارتش امپراطوری ژاپن، بندر ” پرل هاربر” آمریکا را هدف حمله خود قرار داد، هیچ کشوری، حتی ابرقدرتی مانند شوروی سابق، جرات حمله به پایگاههای آمریکا را نداشته است.اما فرزندان شما ملت با اقتدار تمام با موشکهایی که آنهم ساخت فرزندان ملت است پایگاه مهم آمریکا را موردحمله قرار میدهندکه این از برکات خون پاک سردار حاج قاسم سلیمانی وهمرزمان شهید اوست.

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

لازم به ذکر است مراسم گرامیداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی وشهدای هم رزمش قبل از مراسم نماز جمعه در مصلی برگزار گردید.

IMG_20200110_150514_448 - Copy

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --