اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:حمایت از شورای نگهبان حمایت ازقانون است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:حمایت از شورای نگهبان حمایت ازقانون است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر نماز جمعه اینهفته بیست وهفتم دیماه ۹۸ مصادف بابیست یکم جمادی الاولی۱۴۴۱به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱٫ اوّلین و مهم ترین افتخار برای هر شخصی عبودیت پروردگار است.

۲٫ کسانى که در نبرد مغلوب شده اند غالباًیا غافلگیر شده اند یا ترس از دشمن آنها را به ضعف و ذلت کشیده است.

۳٫ اوصاف شش گانه ای که در هرکس باشد او را به صورت انسانى کامل وجامع در مى آوردمثل شهید حاج قاسم سلیمانی.

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

۱٫ستادکل باتوضیح صادقانه وبدون توجیه وفرافکنی خطای انسانی را پذیرفتندواعتراف کردند.

۲٫ بیش از سه دهه است، امنیت جان صدها هزار مسافر در پروازهای داخلی و خارجی مرهون مجاهدتهای امنیت پرواز سپاه است.

۳٫ بسیاربی انصافی است که خطای یک نفر،به پای یک نیرو و کل نظام گذاشته شود.

۴٫ حضور یک سفیر دریک تجمع غیرقانونی وهنجارشکن چه معنایی میتواند داشته باشد؟؟!!

۵٫حمایت از شورای نگهبان حمایت ازقانون است.

مشـــــــــــــــــــروح خطبـــــــــــــه اول:

بســــــــم ا الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

IMG_20200117_152029_434

عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله.

موضوع بحث ما درخطبه اول با توجه به شهادت سردار سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی که به حق مالک اشتر انقلاب ورهبری نامیده شدپیرامون مالک اشتر در نهج البلاغه بودکه هفته گذشته اشاره ای به نامه ۱۳ و۳۴ نهج البلاغه کردم

اما نامه ۳۸ نهج البلاغه:

حضرت در نامه ۳۸ عمدتا به معرفى مالک اشتر مى پردازد و بعد از معرفى کامل او ضمن بیان شش وصف بسیار ممتاز، مردم مصر را به اطاعت از فرمان او دعوت مى کند

وصف اول:

«اما بعد (از حمد و ثناى الهى) من یکى از بندگان (خاص) از بندگان خدا را به سوى شما فرستادم»; (أَمَّا بَعْدُ، فَقَدْ بَعَثْتُ إِلَیْکُمْ عَبْداً مِنْ عِبَادِ اللهِ»

تعبیرحضرت نشان مى دهد که مالک اشتر در مقام عبودیت پروردگار بسیار شایسته بود لذاحضرت امیر هم،اوّلین و مهم ترین افتخار او را همین عبودیت پروردگار مى شمرد، همان چیزى که در نمازهاى خود در ذکر تشهد قبل از مقام رسالت پیغمبر(صلى الله علیه وآله) از آن یاد مى کنیم: (أشْهَدُ أنَّ مُحَمّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ). همان حقیقتى که امیرالمؤمنین على(علیه السلام) به آن افتخار مى کرد و مى گفت: «کَفَى بِی عِزّاً أَنْ أَکُونَ لَکَ عَبْداً»

IMG_20200117_151923_807

وصف دوم و سوم:

«لاَ یَنَامُ أَیَّامَ الْخَوْفِ، وَلاَ یَنْکُلُ عَنِ الاَْعْدَاءِ سَاعَاتِ الرَّوْعِ» «کسى که به هنگام خوف و خطر خواب به چشم راه نمى دهد و در ساعات ترس و وحشت از دشمن نمى هراسد و به او پشت نمى کند

این دو وصف در واقع از مهم ترین اوصافى است که براى پیروزى بر دشمن لازم است; آماده باش دائم در زمان خوف حمله دشمن و نهراسیدن از نقشه ها، ضربه ها و عِدّه و عُدّه اعدا. تاریخ نشان داده است کسانى که در نبرد مغلوب شده اند غالباً یکى از این دو ویژگى را از دست داده اند. یا غافلگیر شده اند یا ترس از دشمن آنها را به ضعف و ذلت و زبونى کشیده است.

وصف چهارم: 

 أَشَدَّ عَلَى الْفُجَّارِ مِنْ حَرِیقِ النَّارِ، » او در برابر بدکاران از شعله آتش سوزنده تر است .

تعبیر به«حَرِیقِ النَّارِ» در واقع رساترین تعبیرى است که براى حملات شدید مالک اطلاق شده، زیرا هیچ چیز همانند آتش نابود نمى کند. آب غرق مى کند، سنگ مى شکند; ولى آتش مى سوزاند و خاکستر مى کند.

وصف پنجم :

«فَإِنَّهُ سَیْفٌ مِنْ سُیُوفِ اللهِ، لاَ کَلِیلُ الظُّبَهِ، وَلاَ نَابِی الضَّرِیبَهِ» چرا که او شمشیرى است از شمشیرهاى خدا که نه هرگز به کندى مى گراید و نه ضربه اش بى اثر مى گرددتعبیر به«سَیْفٌ مِنْ سُیُوفِ اللهِ»شمشیرى است از شمشیرهاى خدا» شمشیرى برنده و با کارایى بالا; بهترین تعبیرى است که درباره مرد شجاعى همچون مالک به کار رفته است.

IMG_20200117_151943_462

ششمین و آخرین وصف:

  »فَإِنَّهُ لاَ یُقْدِمُ لاَ یُحْجِمُ،وَلاَ یُؤَخِّرُ وَلاَ یُقَدِّمُ إِلاَّ عَنْ أَمْرِی» زیرا او هیچ اقدام و منعى و هیچ عقب نشینى و پیش روى نمى کند مگر به فرمان منبنابراین فرمان او فرمان من و دستور او دستور برگرفته از دستور من است.شهید حاج قاسم سلیمانی هم ذوب در ولایت بودند وبه ولایت عشق میورزیدند

به یقین مالک اشتر در جزئیات، آن هم با فاصله زیادى که میان مصر و عراق و کوفه بود از امام علیه السلام دستور نمى گرفت بلکه امام علیه السلام اصول کلى را ـ همان گونه که از فرمان معروف مالک در نامه ۵۳ بر مى آید ـ به او آموخته بود و فروع رابه این اصول باز مى گرداند.

این اوصاف شش گانه در هرکس که باشد او را به صورت انسانى کامل که جامع کمالات معنوى و مادىِ درونى و برونى است در مى آورد; انسانى کم نظیر و گاه بى نظیر.لذا این اوصاف دروجود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کاملا مشهود است که از او یک فرد استثنایی ساخته بود.

مشـــــــــــــــروح خطبــــــــــــه دوم:

مطلب اول:اشاره ای به حادثه تلخسقوط هواپیمای مسافربری

ابتدا تسلیت عرض میکنم .

اما به محضر شما نماز گزاران عزیز عرض کنم:کام مردم داغدار ایران در سوگ سردار دلها با سیلی سخت فرزندان سپاهی ملت بر آمریکا، تازه شیرین شده بود که خبر اولیه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین با ۱۷۹مسافر که ۱۴۶نفر آن ایرانی بودند، تلخ شد. گذشت دو روز از واقعه و یاوه گوییهای ترامپ و غربیها در باره عین الاسد موجب شد، حادثه سقوط هواپیما چندان به چشم نیاید. اما اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در صبح روز شنبه، مبنی بر بروزخطای انسانی از طرف پدافند ایران، کشور را در شوک و بهت، حادثه فرو برد.

اطلاعیه ستاد کل، علت اصلی حادثه را فضای جنگی حاکم بر آسمان اطراف ایران در شب چهارشنبه و آمادگی صد در صد پدافند ایران و خصوصا تهران اعلام کرد که در یک خطای سهوی، منجر به این فاجعه بزرگ و ناگوار شد.

ستاد کل با توضیح صادقانه ماجرا بر اساس اسناد و بررسی هایی که تا آن ساعت رسیده بودو بدون توجیه و فرافکنی خطای انسانی را پذیرفتندواعتراف کردند،واز مردم و صاحبان عزا عذرخواهی کرده و قول پیگیری دقیق تر حادثه و تلاش برای تقویت فنی سامانه‌ها برای جلوگیری از بروز این گونه حوادث اعلام کرد.

IMG_20200117_151959_853

فرصت ما اندک است چند نکته عرض میکنم:

نکته اول: تردیدی نیست که خطای انسانی روی داده است. این موضوع در بیانیه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم آمده است. علت اصلی صدورسریع اطلاعیه ستاد کل و اعلام صادقانه به مردم هم، دستور سریع رهبر حکیم انقلاب بوده است.

اماباید از کسانی که دائما در صدد بزرگ نمایی ضعفها هستند و حتی ازصاحبان داغ نیز پا رافراترگذاشته اند، چرا ” وجه مسئولیت پذیری سپاه” را در نظر نمی‌گیرند و به آن وزنی نمی‌دهند؟ حق این است که این نوع سرعت در بررسی سانحه هوایی و سرعت در اعلام و صداقت در پذیرش مسئولیت خطا، در نوع خود، در جهان، بی‌سابقه است. جرا این بُعد از حادثه به چشم گروهی از تحلیلگران و نویسندگان و مسئولان، نمی‌آید.

نکته دوم:در حال حاضر دریک جنگ نفس گیر روایت هاوتحلیلها، شاهد یک ” انتقال معنایی ” هستیم و آن اتتقام گرفتن از نیروهای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحت لوای خونخواهی از جانباختگان حادثه هستیم. آنان که کینه توزانه سپاه را به باد انتقام می‌گیرند، فراموش کرده اند که بیش از سه دهه است، امنیت جان صدها هزار مسافر در پروازهای داخلی و خارجی مرهون مجاهدتهای امنیت پرواز سپاه است و تا کنون بیش از ۱۷۰ اقدام تروریستی و هواپیما ربایی را بدون وارد کردن کمترین التهاب به مردم، خنثی کرده است !چرا اینها را نمیبینند؟؟!!

نکته سوم:

نقش آمریکا ی پلید به عنوان مسبب اصلی حوادث اخیر، در کجای نظام و دستگاه تحلیلی دلدادگان به غرب و دلسوزان دروغین آسایش و رفاه مردم قرار دارد؟ آنان که امروز نقش دشمن اصلی را کم رنگ می‌کنند و خطای یک نفر را به پای یک نیرو و کل نظام می‌گذارند، بسیار بی انصافی است اینهاهمان کسانی هستند که سالهاست با گفتمان سازش، در بوق تنش زدایی دمیده اند و با دوگانه سازی ” جنگ و صلح” و ” معیشت و امنیت” و ” معیشت و مقاومت” همه چیز را به سازش و مذاکره گره زده اند.

کسانی که، مقابله به مثل وانتقام را که مطالبه دهها میلیون ایرانی خشمگین وسوگوار بود برنمی تافتند و در نوشته‌ها و مقالات واظهارات پیدا و پنهانشان، آن را مساوی با جنگ می‌دانستند و همگان را از چنگ ودندان آمریکای رو به افول می‌ترساندند، پس از این که دیدند، آمریکا، بعد ازسیلی سخت ایران، هیچ غلطی نتوانست بکند، چون بافته‌های خود را پنبه دیدند، مسرورانه از این حادثه تلخ، پرچم دلسوزی و خونخواهی برافراشتند و فریبکارانه به میدان انتقام ازفرزندان مظلوم وفداکار ایران انقلابی برآمدندچرا پیام تسلیت از طرف بعضی بعداز اعلام سپاه صورت گرفت ؟؟!!آن دوسه روز کجا بودند؟؟!!، برخی تجدیدنظر طلبان و مهره‌های منفور فتنه گر اعلامیه‌ دادند ،مصاحبه‌های فرصت طلبانه‌ کردند،تعدادی که هر گونه فرصت را، عرصه‌ی تسویه حساب سیاسی و یارگیری انتخاباتی قرار می‌دهند.البته کار به جایی نخواهند بردباید بگوییم :عرض خود برده وزحمت مردم می دارند{تکبیرنمازگزاران}

IMG_20200117_152006_205

نکته چهارم:تجمعاتی هم صورت گرفت توسط همین افراد به اصطلاح کاسه داغتر ازآش!!حضور زبونانه و غیرقابل توجیه سفیر خیره سر و گستاخ و بی‌شرم انگلیس خبیث در این تجمعات به همراه برخی هنرمندان کم مایه و فریبخورده و شهرت طلب،حضور یک سفیر دریک تجمع غیرقانونی وهنجارشکن چه معنایی میتواند داشته باشدآیا قابل قول است ؟؟!!آیانشان از این ندارد که اینگونه تجمعات غیرقانونی توسط عناصر خارجی چه درآمریکا وچه درانگلیس مدیریت میشود!!؟؟

مطلب دوم:

 اشاره ای به اعلام نتایج تایید یا رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم، توسط شورای نگهبان

انتخابات با اعلام نتایج صلاحیتها وارد فازجدیدی شد. طبیعی است بسیاری ازجریانات و نیز کسانی که ردّ صلاحیت شده‌اند، با القاء شبهات بخواهند، شورای نگهبان را زیر سئوال ببرند.

ماده ۴۵ تا ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۱۶ قانون انتخابات خبرگان و همچنین تفسیر اصل ۹۹ قانون اساسی به صراحت بر بررسی صلاحیتها تأکید دارند

در ماده ۲۸ و ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۳ قانون انتخابات خبرگان به شرایط مختلف ایجابی و سلبی اشاره گردیده که بایستی وجود این شرایط ایجابی و عدم وجود شرایط سلبی در مورد داوطلبان احراز گردد و صِرف ابراز این شرایط از سوی داوطلب کفایت نمی‌کند (همانند کسی که مدعی تحصیلات کارشناسی ارشد است ولی مدرکی برای ارائه ندارد)

کسانی که بناست برای کشور و ملت تصمیم بگیرند -چه در قالب مجلس خبرگان، چه در قالب مجلس شورای اسلامی و چه در قالب رئیس جمهوری – و سرنوشت کشور به دست اینها داده می‌شود،باید از صلاحیتهای لازم برخوردار باشند. نمی‌شود هر کسی را مسلط بر سرنوشت مردم کرد. نمی‌شود به هر کسی با هر کیفیتی در رفتار و اخلاق و عقاید و سلیقه و معلومات و معرفت و اینها، اجازه داد که برای اداره یک کشور هشتاد میلیونی با این عظمت،بیاید و قانون بنویسد؛ شرایطی دارد.که این شرایط را شورای محترم نگهبان احراز میکند.

همانگونه که در مورد داوطلب مشخصات فردی وشناسنامه ای وتحصیلات فرد احراز می‌شود، برای شرایط بسیار مهمتر مانند التزام به اسلام و نظام اسلامی، وفاداری به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوء شهرت و… طبعاً بایستی این شرایط هم احراز گردد.

ارزشمندترین امانت‌ها بطور کاملاً عاقلانه و منطقی به موثق ترین و سالمترین و توانمندترین افراد سپرده می‌شود و هیچ فرد عاقلی گوهر گرانبهای خود را به فرد ناشناخته نمی‌دهد و اصل را بر برائت نمی‌گذارد پس چگونه می‌توان مهمترین ارکان یک نظام (مجلس – ریاست جمهوری و خبرگان) را به فردی سپرد که هیچگونه بررسی برای وجود شرایط حداقلی در آنها صورت نگرفته باشد؟لذا ما ازشورای نگهبان حمایت میکنیم چون این حمایت درواقع حمایت از قانون است وموفقیت بیش از پیش را را برامجموعه این شورا خواستاریم.{تکبیرنمازگزاران}

مطلب سوم:

همانگونه که استحضاردارید هموطنان شرق کشور (سیستان وبلوچستان )درگیر سیل هستند که این هوای سرد مشکلات وگرفتاری آنهارا مضاعف کرده است که ان شاءالله کمکهای انسان دوستانه خودتان را خواهی داشت.

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

IMG_20200117_152021_906

لازم به ذکر است که پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راهپیمایی نماز گزاران از مصلی نماز جمعه تا میدان شهید فاتحی برگزار گردید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --