اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه:حضور پرشور ملت در راهپیمایی ۲۲بهمن،پاسخ قاطع به یاوه گویی های دولت جدید آمریکابود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه:حضور پرشور ملت در راهپیمایی ۲۲بهمن،پاسخ قاطع به یاوه گویی های دولت جدید آمریکابود.

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته پبیست دوم  بهمن ماه  سال نود وپنج به  امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهوباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- براى تداوم هر انقلابى، ارزیابى «توان» و «قدرت دفاعى» نیروهاى طرفدار و مؤمن به انقلاب ضرورى است.

۲- یک گروه همواره در معرض خطرند و مى توانند مجریان ناخواسته طرح هاى شیطانى دشمن باشند.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱٫ راهپیمایی۲۲بهمن بار دیگر نشان داد که این امت همواره با ایستادگی و مقاومت سلحشورانه خویش تا پای جان به آرمان‌ها و فضایل ناب انقلاب اسلامی،امام،شهداورهبری وولایت پایبند بوده و خواهند بود

۲-دنیا میداندتردیدی ندارد که آمریکایی‌ها اگر می‌توانستند در مقابل ملت و رهبری ایران دست به کوچکترین تحرکی بزنند، یک لحظه هم تردید نمی‌کردند.

۳-اسلام و ولایت فقیه مهم‌ترین چیزی بود که این یکپارچگی را به‌وجود آورد همین عامل پیروزی، عامل تداوم آن نیز هست،

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_7414

 خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود اما به مناسبت ایام فاطمیه  موضوع بحثم را اختصاص می دهم به این ایام با عنوان اقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام در زمان حضرت زهرا (س) از نگاه آنحضرت:

اقسام طرفداران:

براى تداوم هر انقلابى، ارزیابى «توان» و «قدرت دفاعى» نیروهاى طرفدار و مؤمن به انقلاب ضرورى است و شناخت ضعف ها و ضربه پذیرى دوستان، امرى جدّى و مورد توجّه مى باشد، تا نیروهاى صادق از مدّعیان دروغین بازشناسى گردند، و ادّعاهاى بى اساس متظاهرین به انقلاب و اسلام، ما را فریب ندهد و حوادث ناگوارى ببار نیاید.

 باید دید دشمنان اسلام و نهضت هاى رهائى بخش، چگونه و از چه راه هائى نفوذ مى کنند؟ و مردم را از صحنه سیاسى انقلاب کنار زده به دلسردى و ناامیدى مى کشانند و ره آورد آن همه از خون ها و تلاش هاى ارزنده انقلابى را فراموش مى کنند. در یک جامعه انقلابى گروه هاى مختلفى مى توانند وجود داشته باشند.

از این رو اگر اقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام را به درستى بشناسیم. و با ضعف ها و کمبودها مقابله کنیم هرگز غافلگیر نخواهیم شد طبق سخنان حضرت زهرا سلام الله علیها مردم هرجامعه ای به ۵قسم تقسیم میشوند که یک موردرو امروز به محضرشماتقدیم میکنم.

۱-      دوستان ناآگاه :

دوستانى که آگاهى ندارند و یا توان کسب آگاهى را نداشته اند و قدرت ارزیابى درست و تحلیل هاى بمورد را ندارند.

اگر به درستى توجیه نگردند. و یا آماج تبلیغات مسموم کننده دشمن قرار گیرند، در جا مى زنند، سکوت مى کنند، تسلیم مى شوند. و مى گویند: چرا فدک باید در دست فاطمه باشد؟ چرا رهبرى باید در خاندان رسول خدا باشد؟ مگر افراد کارکشته ترى وجود ندارند.چرا باید براى تحقق رهنمودهاى رسول خدا کشته شویم؟ اگر دیگران حکومت کنند مگر چه خواهد شد؟ امروزعده ای میگویند چرا باآمریکابجنگیم؟چرابایداینهمه فشاروتحریم روتحمل منیم؟؟مگرچه میشود مقداری ازمواضع واصول خودمان کوتاه بیاییم؟؟بایک دست دادن با دشمن که آسمان به زمین نمی آید!!چرا باید باد اعش درسوریه بجنگیم؟؟چرا فلسطین ؟چرا یمن ؟و…

این گروه همواره در معرض خطرند و مى توانند مجریان ناخواسته طرح هاى شیطانى دشمن باشند و شیطان از زبانشان سخن بگوید و با دستشان برنامه هاى شوم دشمن را اجراء نمایند که حضرت زهرا (علیهاالسلام) مى فرماید:

« و َ تَسْتَجیبُونَ لِهِتافِ الشّیْطانِ الغَوِىّ» براى اجابت کردن بانگ شیطان گمراه آماده بودید. « و َ اِطْفاءِ اَنوار الدّینِ الْجَلِىّ» و براى خاموش نمودن انوار دین روشن خدا. « و َ اِخْمادِ سُنَنِ النّبِىّ الصّفِىّ» و افسرده کردن و ضعیف نمودن سُنن نبى برگزیده خدا.

« تُسِرّوُنَ حَسْواً فِى ارْتِغاءٍ» به بهانه کف گرفتن، شیر را زیر لب پنهان مى خورید. « و َ تَمْشُونَ لِأهْلِهِ وَ وُلْدِهِ فِى الْخَمَرِ وَالضّرّاءِ» و براى خانواده و فرزندان او در پشت تپه ها و درختان کمین گرفته و راه مى رفتید. « و َ نَصْبِرُ مِنْکُم عَلى مِثْلِ حَزّالْمَدى» و ما باید شکیبائى کنیم بر صدمه هائى از شما مثل خنجر برّان. « و َ وَخْزِ السّنانِ فِى الحِشى» و فرورفتن سنان در میان شکم. « و َ اَنْتُمُ الانَ تَزْعَمُونَ اَن لا اِرْثَ لَنا» و شما اکنون گمان مى برید که براى ما ارثى نیست.

« اَفَحُکْمَ الْجاهِلیّهِ یَبْغُونَ؟» آیا حکم جاهلیّت را مى طلبید. « و َ مَنْ أحْسَنُ مِنَ اللّهِ حُکْماً لِقُوْمٍ یُوقِنُونَ؟» آیا چه حکمى بالاتر و بهتر از حکم خداست.

«ایهالمسلمون أاغلب علی ارثیه»

جمله شریفی که لحن دادخواهی دارد اینگونه نگاه میکنید وارث مرا میبرند ؟!بی تفاوت نظاره گرشده اید ؟!یعنی به یاری قرآن برخیزید ببینید قرآن رازیرپا میگزارند واین خوسرآغاز انحرافات متعددی ازاحکام اسلام شد.

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه ی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.

 حضرت می فرماید:” آه مِنْ قِلَّهِ الزَّادِ وَطُولِ الطَّرِیقِ وَبُعْدِ السَّفَرِ عظیم المورد “( نهج البلاغه حکمت ۷۷ ) آن حضرت به خاطر کمبود توشه آه می کشد معلوم می شود که در این راه به توشه زیادی نیاز است و انسان باید حواس خود را جمع کند،حضرت آه می کشد ما هم آه می کشیم اما برای دنیا و اعتبارات دنیا آه می کشیم و غصه می خوریم نوع غصه بیان شخصیت هر انسان است،حضرت از سه جهت آه می کشد و غصه می خورد اول از جهت کم بودن توشه راه و دوم از جهت طولانی بودن سفری که قرار است با مرگ آغاز کنیم و سوم چیزی است که از آن به “عظیم المورد”تعبیر می کند.نکته مهم در خصوص عظیم المورد است؛ “مورد” یعنی ورود به محضر خداوند برای رسیدگی به حساب و کتاب؛ حضرت علی( علیه السلام )می فرماید: این ورود بسیار مهم است.

سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله عیه رادرهفته آینده داریم چون درخطبه اول صحبت کردم وهم چنین فرصت هم نداریم به عرض تسلیت اکتفامیکنم.

راهپیمایى ۲۲ بهمن و جواب اظهارات سخیف آمریکا توسط ملت

چندنکته عرض کنم:

 نکته اول:از حضور مقتدرانه و پرشکوه آحاد مردم شریف و ولایت‌مدار ایران اسلامی در راهپیمایی غرور‌آفرین و عزت‌بخش یوم‌الله ۲۲بهمن‌ماه، تشکر می‌کنم که بار دیگر نشان داد که این امت همواره با ایستادگی و مقاومت سلحشورانه خویش تا پای جان به آرمان‌ها و فضایل ناب انقلاب اسلامی،امام،شهداورهبری وولایت پایبند بوده و خواهند بود.{تکبیرنمازگزاران}

نکته دوم:این شکوه حضور به دودلیل صورت گرفت:۱- در لبیک به ندای سکاندارانقلاب حضرت آیت الله امام خامنه‌ای وتجدیدیبعت مجددبیا معظم له صورت گرفت ۲-ودر پاسخ به دریدگی‌های ترامپ رئیس جمهور جدید و حراف آمریکا!!!

چرا که از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا، وی به دفعات به ایران مثلا هشدارداده است که «با آتش بازی نکند.» ترامپ درمصاحبه که روز ۱۷ بهمن پخش شدمسائلی را مطرح کرد

دنیا میداندتردیدی ندارد که آمریکایی‌ها اگر می‌توانستند در مقابل ملت و رهبری ایران دست به کوچکترین تحرکی بزنند، یک لحظه هم تردید نمی‌کردند. بنابراین تهدیدهای ترامپ جز مصرف تبلیغاتی و انتخاباتی دستاورد دیگری برای آن‌ها ندارد زیرا عواقبی که برای آمریکایی‌ها در صورت هرگونه تعرضی در پی دارد، غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود {تکبیرنمازگزاران}تحلیلگران خودشان گفته اند:که برد موشک‌های ایران به‌حدی است که می‌تواند ۳۶ پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد.

نکته سوم:تمام قدرت‌های بزرگ در طول ۴۰ سال گذشته تلاش کردند ملت ایران را شکست دهند و توطئه‌ها و فتنه‌های زیادی پیاده کردند که برای گذر از این‌ها ملت صبر کرده و شهیدان و جانبازان بسیاری داده است.
تحریم اقتصادی، جنگ داخلی، تهاجم فرهنگی، ترور دانشمندان و علما، فشار برای ممانعت از پیشرفت علمی هسته‌ای و خلع سلاح کردن ازجمله دسیسه‌های دشمن علیه ما بوده که می‌بینید چگونه تمام این توطئه‌ها و فتنه‌ها خنثی می‌شود.

این ملت آنقدر بزرگ بود که از دیوار تحریم‌ها عبور کرد و امروز ما در یک جهاد بزرگ درگیریم و تا زمانی که شهادت آرزوی مردان اسلام است و تکیه گاه ماایمان و آیات قرآن‌ باشد، هرگز شکست نخواهیم خورد بلکه شکست را به جبهه دشمن هدایت می‌کنیم.{تکبیرنمازگزاران}با تکیه بر ایمان می‌توان بر سلاح پیروز شد

 نکته چهارم:وحدت کلمه رمز پیروزی ملت ایران‌
وحدت کلمه، رمز پیروزی ملت ایران در مراحل مختلف بوده و امروزه نیز مهم‌ترین وسیله‌ی ملت ما برای مقابله با تحریکها و توطئه‌هاست.  اسلام و ولایت فقیه مهم‌ترین چیزی بود که این یکپارچگی را به‌وجود آورد همین عامل پیروزی، عامل تداوم آن نیز هست، ان شاءالله حول محورولایت حرکت کنیم ویکپارچگی و پیاده شدن ارزشها و معیارهای اسلامی و تبعیت از رهبری، پرچم انقلاب را به امام زمان ارواحناله الفدابسپاریم.

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

 لازم به ذکر است که حضرت حجت الاسلام والمسلمین نظری مسؤل نمایندگی ولی فقیه درسپاه سیدالشهدا استان تهران قبل ازخطبه ها وراهپیمایی ۲۲بهمن به ایراد سخن پرداختند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --