اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک: تسلیم‌ناپذیری در مقابل دولتهای متکبر و مستکبر، از خصوصیت شناخته شده ایران و ایرانی است

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک: تسلیم‌ناپذیری در مقابل دولتهای متکبر و مستکبر، از خصوصیت شناخته شده ایران و ایرانی است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر وکهریزک، نماز پر شکوه جمعه، یازدهم شهریور ماه ۱۴۰۱مصادف با پنجم صفرالمظفر ۱۴۴۴به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر وکهریزک در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. اگر کسی خدا ترس بود فردای قیامت خوف و ترسی نخواهد داشت.
  2. اولین نشانه ترس از خدا این است کسی که از خدا می ترسد حرفش با عملش یکی باشد.

هر کس از خدا می ترسد، آفتش کم است؛ یعنی به مردم ضرر و آسیب نمی رساند

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
  1. قیام تنگستان به‌فرماندهی سردار شهید رئیسعلی دلواری یک رویداد مهم در تاریخ کشور ماست
  2. امروزدر موضوع برجام ما برای طرفهای مقابل شرط میگذاریم!!!!
  3. جناب استاندار عزیز!!بخش ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد .
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

درابتدای خطبه اول خودم را وشما نمازگزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی!

امام حسن علیه السلام در  تنبیه الخواطر، ج ۲، ص ۱۰۸آمده است که فرمودند:

مَن عَبَدَ اللّه َ عَبَّدَ اللّه ُ لَهُ کُلَّ شَى ء.

هر کس خدا را بندگى کند، خداوند همه چیز را بنده او گرداند.

موضوع بحث ما در خطبه اول پیرامون نامه های امام حسین علیه السلام بودهفته گذشته به  نامه حضرت که به فرماندار مکّه نوشتند اشاره کردم.که گفتیم یکی از نکات مهم دراین نامه این است که در این دنیا خداترس باشیم چرا که اگر کسی خدا ترس بود فردای قیامت خوف و ترسی نخواهد داشت ودر امنیت کامل خواهد بود.

اما ترس از خدا نشانه هاوعلامتهایی داردبا توجه به وقتی که دارم به چند مورد اشاره میکنم:

مورد اول:مطابقت گفتار با عمل

امام کاظم(ع)  به هشام فرمود: «لا یَکونُ أحَدُ کَذلِکَ خائفاً إلا مَن کانَ قُولُهُ لِفِعلِه مُصَدّقاً و سرُّهُ لعلانِیَتِهِ مُوافِقا» الکافی، ج ۱، ص۱۷) اولین نشانه ترس از خدا این است کسی که از خدا می ترسد حرفش با عملش یکی است، قولش عملش را تصدیق می کند و عملش نیز حرفش را تصدیق می کند. البته خیلی دشوار است انسان به جایی برسد که پشت سر کسی همانگونه حرف بزند که جلوی او حرف می زند. به جایی برسد که گفتارش با عملش یکی باشد.

دوم:نداشتن حب ریاست

امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «إنّ حُبّ الشّرَفِ وَ الذِّکْرِ لَا یکونَانِ فی قلب الخائفِ الرّاهِبِ»الکافی، ج ۲، ص ۶۹)

جاه طلبى و شهرت طلبى در قلبِ انسانِ ترسانِ هراسان از خداوند وجود ندارد .

ا نسانی که از خدا می ترسد مغرور نیست، حب ریاست ندارد، برای رسیدن به ریاست عالم و اقلیم را به هم نمی دوزد،حق ونا حق نمیکند

دروغ نمی گوید، برای خدا به مردم خدمت میکند  غیبت نمی کند، به مقام و مسئولیت به چشم امانت نگاه میکند.

امیرالمؤمنین(علیه السلام) به یکی از فرماندارانش، اشعث بن قیس نوشت: «إنّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعمَهٍ وَلَکِنّهُ فِی عُنُقِکَ أمانَهٌ(نهج البلاغه نامه ۵) مسئولیت در گردن تو، طعمه نیست این امانت است.

اگر کسی به مسئولیت با این دید نگاه کرد ارزش دارد. وقتی امیرالمؤمنین(علیه السلام) داشت کفش وصله دارش را مجدداً وصله می کرد، گفت: ابن عباس! به خدا قسم ارزش این کفش در نزد من از ریاست بر مردم بالاتر است.مسئولیت سخت وسنگین  است و هرچه بالاتر می‌رود سخت‌تروسنگین هم می‌شود.

سوم:ضرر نرساندن به کسی

امیرمؤمنان(ع) فرمود: «مَن کَثُرَت مَخافَتُه، قَلَّت آفَتُه(غررالحکم، ح  ۳۶۸۹٫) یک علامت ترس از خدا این است؛ هر که از خدا می ترسد، آفتش کم است؛ یعنی به مردم ضرر و آسیب نمی رساند،به فکر این است که تا میتواند از مشکلات وگرفتاری های مردم گره گشایی کند.

##########################################

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم بنا به روایتی هفتم ماه صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام است لذا هم در خطبه اول وهم دوم روایتی از حضرت پیرامون تقوا به محضر شما عزیزان عرضه میدارم.

به نقل از مصابیح الانوار، ج ۲، ص ۲۷۱٫

قـالَ الحَسنُ علیه السلام : النّاسُ فِی دارِ سَهْوٍ وَ غَفْلَهٍ یَعْمَلُونَ وَلا یَعْلَمُونَ فَاِذا صارُوا إلى الآخِرَهِ صارُوا اِلى دارِ یَقینٍ یَعْلَمُونَ وَ لا یَعْمَلُونَ

امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود: مردم در این دنیا در خانه بى خبرى و غفلت بسر مى برند، پس هر کارى را انجام مى دهند، نمى دانند ثمرش را و چون به خانه آخرت روند، به وادى یقین در آیند  همه چیز را بدانند و لکن نتوانند عمل سودمندى را در آنجا براى خویش انجام دهند.

شنبه ۱۲ شهریور ۶ صفر سالروز شهادت رئیسعلی دلواری(۱۲۹۴ش)
روز مبارز با استعمار انگلیس

قیام تنگستان به‌فرماندهی سردار استعمارستیز، شهید رئیسعلی دلواری که یک رویداد مهم در تاریخ کشور ماست صورت گرفت  برای شناخت ابعاد مختلف یک پدیده اجتماعی، بررسی‌ اوضاع سیاسی اجتماعی و بستر تاریخ آن  ضروری است

ناصرالدین شاه مدت پنجاه سال حکومت کرد،ودر این ۵۰ سال حدود ۳۶ معاهده و قرارداد تجاری و سیاسی  و اغلب از طریق رشوه و خیانت با بیگانگان منعقد شد که‌ هرکدام بار مالی مملکت را افزایش داد و موجبات‌ اضمحلال اقتصادی کشور را فراهم آورد.

با قتل ناصرشاه سلطنت به‌فرزندش مظفرالدین شاه که به‌مراتب بی‌کفایت‌تر بود، رسید.واین بی کفایتی ها سبب شد کاسه صبر مردم لبریز شودد و منجر به‌انقلاب مشروطیت شد.وبعداز او هم سلطنت به فرزندش احمدشاه رسیدکه وضعیت کشور و مردم روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شد

رئیسعلی دلواری با عمل به ‌فتوای جهاد علما دربوشهر با حضور ناوگان انگلیس در خلیج فارس مخالفت کرده و نهایتا انگلیسی ها را ناکام گذاشت و حماسه ای جاودان آفرید

نمازگزاران عزیز تاریخ ۱۵۰ ساله قبل از انقلاب کشور را بررسی میکنیم میبینیم که افراد بی کفایتی که برمسند حکومت تکیه زده بودند در هر برهه ای با معاهدات بیجایا پای بیگانگان را به کشور باز کردند و موجبات صدمات شدیدی به کشور و مردم شدند.ویا بخش مهمی از سرزمین ایران را به بیگانگان واگذار کردند.

اما در تمام این چهل وسه  سال پس از پیروزی انقلاب ، تسلیم‌ناپذیری در مقابل دولتهای متکبر و مستکبر، خصوصیت شناخته شده ایران و ایرانی به‌ویژه جوانان این مرز و بوم به‌شمار می‌رفته است.

امروزدر موضوع برجام ما برای طرفهای مقابل  شرط میگذاریم!!!!

ما هستیم که با اقتدار تمام به آمریکایی  میگوییم  قبل از اجرایی شدن توافق باید تضمین کتبی بدهد  ما هستیم که به طرفهای مقابل میگوییم  باید حرف شما و امضای شما و قول وعده شما مورد راستی‌آزمایی قرار بگیرد و تا اطمینان حاصل نکنیم و تا همه حقوق ملت ایران ایفا نشود، توافقنامه را امضاء نمیکنیم.اینها همه به برکت خونهای مطهر شهدا ،انفاس قدسیه حضرت امام و رهبریهای هوشمندانه امامین انقلاب است که ان شاءالله همه قدر دان آها باشیم.

جمعه ۱۱شهریور ۵ صفر شهادت حضرت رقیه(س) (۶۱ق)باتوجه به اینکه سفر استاندار عزیز را به همین ذکر مناسبت اکتفا میکنم
امروز در جمعه نماز گزاران حضور ارزشمند و پربرکت استاندار عزیز، فهیم ،پرتلاش ،جهادی،متعهد، انقلابی و ولایی جناب مهندس منصوری را داریم

ابتدا تشکر میکنم وخیر مقدم عرض میکنم

نقل شده  زمانی که نادر شاه عزم تسخیر هندوستان داشت در راه کودکی را دید که به مکتب می‌رفت.

نادر از او پرسید: پسر جان چه می‌خوانی؟  گفت: قرآن.

از کجای قرآن؟ انا فتحنا….نادر از پاسخ او بسیار خرسند شد و از شنیدن آیه فتح فال پیروزی زد.

سپس یک سکه زر به پسر داد اما پسر از گرفتن آن اباکرد.نادر گفت: چر ا نمی گیری؟گفت:مادرم مرا می‌زند می‌گویدتو این سکه را ازکجا آورده ای؟؟نادر گفت: به او بگو نادر داده است. پسر گفت:-مادرم باور نمی‌کند.می‌گوید: نادر مردی سخاوت مند است او اگر به تو پول می‌داد یک سکه نمی‌داد. زیاد می‌داد. حرف او بر دل نادر نشست. یک مشت پول زر در دامن او ریخت.

حالا جناب آقای استاندار عزیز!مشکلات فراوانی در باقر شهر و کهریزک ما وجود دارد که عمدتاً متاثر از کلانشهر تهران است که نگاه ویژه پر مهر شما را میطلبد  البته به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی به منطقه صورت گرفته است اما بخش ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد  معضلات زیست محیطی، کمبود آب کشاورزی و سرریز پسماندها در زمین‌های کشاورزی از مشکلات دیرینه  است که رفع آن نیازمند نگاه ویژه است.

روزانه  ۷ هزار تن انواع پسماندهای مختلف از مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، به آراد کوه  ارسال می‌شود.واقعاً انتشار بوی نامطبوع و گاز مِتان  نفس کشیدن برای اهالی کهریزک بسیار مشکل میشود. این مردم نباید تاوان زباله‌های کلانشهر تهران را بدهند.

در سالهای گذشته برخی مسئولین در بازدیده ویا افتتاح پروژه ها قول دادند که پیگیر مشکلات زیست محیطی مرکز آرادکوه خواهیم بود و هیچ موردی به اندازه حفظ سلامت مردم برای دولت حائز اهمیت نیست. اماتا جایی که من اطلاع دارم  اقدامی صورت نگرفت.

مورد دوم:  همسایگی با بهشت زهرا پیامدهای منفی برای باقرشهر داشته است، بار تردد، ترافیک، آلودگی هوا و صوت، وقوع تصادفات، مشکلات زیادی برای باقرشهر و ساکنان آن ایجاد می کند.

توسعه بهشت زهرا هم موجب چند برابر شدن بار ترافیکی در این منطقه، قفل شدن مسیرها در روزهای پایان هفته و بروز معضلات و مشکلات زیاد برای مردم باقرشهر شده است انتظار این است  شهرداری تهران  به مشکلات و  معضلات رسیدگی کند.

مورد سوم:

مصلی نماز جمعه هست که متأسفانه پس از ۱۵ سال از شروع ساخت بخش عمده ی آن ناتمام باقی ماندهکه در این مورد هم ان شاءالله مارو مساعدت میفرمایید

 والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورخمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

لازم به ذکر است مهندس محسن منصوری استاندار استان تهران  به مناسبت هفته دولت در سخنان کوتاهی به ارائه گزارش از خدمات دولت پرداختند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --