اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم: هر گونه تحریمی ازطرف ایران، پیامدی سهمگین برای اروپاییهاوغرب دربرخواهدداشت.

حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم: هر گونه تحریمی ازطرف ایران، پیامدی سهمگین برای اروپاییهاوغرب دربرخواهدداشت.

نمازپرصلابت جمعه این هفته ۰۱/۱۲/۱۳۹۳درمصلی حسن آبادفشافویه باحضوراقشارمختلف مردم وبه امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم برگزارگردید .امام جمعه محترم بااشاره به نقشه های شوم دشمنان نسبت به ملت ایران گفتند: هدف اصلی دشمنان از تحریم‌ها و سایر توطئه‌ها اصل نقلاب اسلامی است وقصد دارند بااین حربه ملت را ازنظام جدا کنند که قطعاًبه هدف خودنخواهند رسید واین ملت درتمام مقاطع ازنظام ،امام ،شهدا،رهبری وولایت حمایت کرده وحمایت خواهندکرد.

مشروح خطبه اول:
بسم الله الرحمن الرحیم

a href=”http://shamimemarefat.ir/wp-content/uploads/2015/02/IMG_5836.jpg”>IMG_5836
عبادالله اوصیکم ونفسی بتقوالله واتباع امره ونهیه
خودم را وشما نمازگزاران عزیزرا درابتدای خطبه اول توصیه میکنم به تقوای الهی
بحث ماپیرامون دشمن شناسی بود گفتیم یکى از وظایفى که بر عهده ی ماست شناخت دشمن و حربه های اوست
گفتیم شناخت گام هاى شیطان و حربه‏هاى شیطان، شناخت دام ها و راهکارهایى که شیطان روی افراد نفوذ مى کنند خیلى مهم است اگر این ها را نشناسیم ممکن است نادانسته حزب شیطان شویم و از سلک حزب الله خارج شویم.
از هر راهى که دشمن وارد مى شود باید راهکار مقابله با آن را پیدا کند روایت داریم که مؤمن بین ۵ دسته دشمن قرار دارد
الْمُؤْمِنُ بَیْنَ‏ خَمْسِ‏ شَدَائِدَ مُؤْمِنٍ یَحْسُدُهُ وَ مُنَافِقٍ یُبْغِضُهُ وَ کَافِرٍ یُقَاتِلُهُ وَ شَیْطَانٍ یُضِلُّهُ وَ نَفْسٍ تُنَازِعُه‏(مجموعه ورّام، ۲ جلد)
روایت است پس از طوفان نوح شیطان با حضرت نوح یک ملاقاتى کرد – شیطان خیلى اصرار کرد که نوح را نصیحت کند نوح گفت تو ضرر نرسان نصیحت تو را نمى خواهم – شر نرسان به خیر تو امیدی نیست – شیطان گفت تو بر گردن من حق دارى چون با طوفان و عذاب که گناهکارها از بین رفتند کار مرا سبک کردی نوح پذیرفت که شیطان نصیحت کند
قَالَ عَلِیٌّ الْهَادِی (ع) : جَاءَ إِبْلِیسُ إِلَی نُوحٍ (ع) فَقَالَ إِنَّ لَکَ عِنْدِی یَداً عَظِیمَهً فَانْتَصِحْنِی فَإِنِّی لا أَخُونُکَ (فَتَأَثَّمَ نُوحٌ [مِنْ ] کَلامِهِ) وَ مُسَاءَلَتِهِ فَأَوْحَی اللَّهُ إِلَیْهِ أَنْ کَلِّمْهُ وَ سَلْهُ فَإِنِّی سَأُنْطِقُهُ بِحُجَّهٍ عَلَیْهِ فَقَالَ نُوحٌ ص تَکَلَّمْ فَقَالَ إِبْلِیسُ إِذَا وَجَدْنَا ابْنَ آدَمَ شَحِیحاً أَوْ حَرِیصاً أَوْ حَسُوداً أَوْ جَبَّاراً أَوْ عَجُولا تَلَقَّفْنَاهُ تَلَقُّفَ الْکُرَهِ فَإِذَا اجْتَمَعَتْ لَنَا هَذِهِ الاخْلاقُ سَمَّیْنَاهُ شَیْطَاناً مَرِیداً )قصص الانبیاء راوندی، ص ۸۵(
چهار صفت وقتی در فرزند آدم باشد، بخل، حرص، عجله و حسادت و زورگویی- الشحّ به معنی بخل است، منتها از بخل هم یک درجه بالاتر است. شحّ آن بخل شدید است. بخیل فقط اموال خودش را نمی دهد، ولی شحیح شاید اگر دیگران هم بدهند ناراحت می شود؛ شاید خودش هم آن را مصرف نکند. روایت داریم امام صادق فرمود: «شحح»شحیح اشدّ از بخیل است. – شیطان گفت جناب نوح، انسان هایی که شحیح و بخیل، حریص، حسود و عجول هستند این ها مثل توپی که در دست بازیکن ها این طرف و آن طرف می رود، در دست من هستند. اگر فرزند آدم را با این صفات بیابم به سادگی او را در سیطره و چنگ خودم می آورم
بخل، حرص، عجله و حسادت –شیطان گفت انسانهایی که صفات رادارند اینها مثل توپى در دست من هستند که اینهارا به سادگى در چنگ خودم درمی‌آورم – شیطان خودش از کم شروع کرد ولى به کم تمام نکرد اول از مسائل مادى شروع کرد گفت من از آدم بهترم – من از آتشم و آدم از خاک – ولى نفهمید (توجه نکرد) که نفخت فیه من روحى یک روح خدائى را آدم حمل مى کند یک روح متعالى را حمل مى‏کند این روح متعالى را ندید
مشروح خطبه دوم:
خودم را وشما نمازگزاران عزیزرا درابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی!
امیر المؤمنین علی علیه السلا م میفرمایند:ولو اَنَّ السَّمواتِ والاَرَضینَ کانتا علی عبدٍ رَتْقا ثُمَّ اتَّقَی اللّه لَجَعَلَ اللّه لَهُ مِنها مَخْرَجا؛(غرر/ج/۵/ص۱۱۸
اگر در آسمان ها و زمین ها به روی بنده ای بسته شده باشد، امّا او از خدا بترسد و تقوا پیشه سازد، خداوند راه برون شوی در برابرش خواهد گشود.
مناسبتهای هفته آینده:
جمعه۱ اسفندحمله جنگنده رژیم بعثی عراق به هواپیمای مسافربری و شهادت چهل تن ازجمله حجت الاسلام والمسلمین شیخ فضل الله محلاتی (۱۳۶۴ ه.ش)
روز روحانیت و دفاع مقدس
اول اسفند روز شهادت شهید محلاتى و تعدادى از نمایندگان و قضات است که با نظر مساعد حضرت امام به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس ثبت شد.
ابتدابه آمارشهدای روحانی اشاره کنم: آمار شهداى روحانى در کشور چهارهزار و سیصد وشصت و سه نفر است که به نسبت جمعیت دیگر اقشار جامعه، بالاترین میانگین رادارد. هم‏چنین چندبانوى طلبه در دفاع مقدس به شهادت رسیدندنقش روحانیت در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست.دلیل این مدعاهم تعدادبالای شهدای روحانیت است که در مقایسه با دیگر اقشار، بیشترین تعداد را دارد.
سابقه این نهاد مردمی نشان می‌دهد که روحانیت متعهد و ایمان مدارودلسوز در همه احوال با مردم زیسته‌ و شادی و غم آنان را با خود تقسیم کرده‌اند.ودر سخت ترین شرایط، از اسلام و میهن اسلامی خود دفاع کرده و حماسه های بسیاری آفریده اند.
مهم‌ترین نقش روحانیت در دفاع مقدس، از امام (ره) به عنوان رهبری انقلاب گرفته تا آن طلبه جوان در پشت خاکریز، مشروعیت بخشیدن به دفاع هشت ساله ماست وبراساس همین مشروعیت بود که مردم هم، حضور در میدان نبرد را وظیفه دانستند و دفع تجاوز دشمن بعثی را، قبل از آن‌که وظیفه ملی بدانند، تکلیف الهی ‌دانستند
سه شنبه۵ جمادی الاول ولادت حضرت زینب کبری(س) (۵ ه.ق)
روز پرستار و بهورز
شخصیت هرکسی با سه چیز شکل می‌گیرد: محیط، وراثت، تربیت. این مثلث ۳ضلعی شخصیت یک انسان را می‌سازد. اول، وراثت؛ یعنی، پدر و مادر و تأثیراتی که در دوران شکل‌گیری اولاد وجود دارد. دوم، تربیت: مربی، معلم و استاد. سوم: محیط، جایی که در آن زندگی می‌کند. خانه، مسجد و محله. این سه عامل، شخصیت انسان را شکل می‌دهد. البته گاهی یک عامل برعامل دیگر غلبه می‌کند.
وراثت: پدری چون امیرالمومنین(ع) و مادری چون زهرای مرضیه(س)، افتخار عالم بشریت.ایشان مدتی زیر نظر پیامبر(ص) بود، مدتی هم امیرالمؤمنین(ع) و برادرانش. زینب در چنین خانواده‌ای و با چنین مربیانی رشد کرد. مادری که دختر خود را از کودکی برای صحنه‌های مختلف آماده کرده‌است. محیط هم محیط وحی است، محیطی که به روایت‌های مختلف از۴۰ روز تا ۹ماه، پیامبر(ص) به در این خانه می‌آمد و می‌گفت: السلام علیک یا اهل البیت. محیطی که ۱۸ آیه‌ی سوره‌ی هل اتی در آن نازل شده ‌است. محیطی که جریان کسا در آن اتفاق افتاده‌ و جبرئیل بارها درآن حضور یافته است لذا شخصیت حضرت زینب دریک چنین محیطی پرورش یافته است.وهمین سبب میشود عظمت زینب در عاشورا خودرا نشان دهد اگرچه قبل ازآنهم حضرت زینب درجامعه آنروز فعالیتهایی را داشته که متأسفانه دردسترس ما نیست اما دریکى از مهمترین مسائل تاریخ یعنی عاشورا، وحادثه‌ى کربلا، که خون بر شمشیر پیروز شد عامل این پیروزى، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثه‌ى نظامى با شکست ظاهرى نیروهاى حق در عرصه‌ى عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزى که موجب شد این شکست نظامىِ ظاهرى، تبدیل به یک پیروزى قطعىِ دائمى شود، عبارت بود از منش زینب کبرى‌؛ نقشى که حضرت زینب بر عهده گرفت. این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ى تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخى قرار دارد. وحضرت زینب در کاخ یزید با شجاعت تمام ووعظمت درخشنده ای مخالفین را قلع و قمع کرده وتحقیر و ذلیل کرد وداغ ننگ ابدى را به پیشانى آنهازد
این روز یعنی سالروز ولادت حضرت زینب کبرى‌ (سلام اللَّه علیها) روز پرستار نامگزاری شده است که اولاًتبریک عرض میکنم وثانیاًشایسته است از پرستاران فداکار و بی توقعی یاد کنیم که همواره از مهربانی و دلسوزی شان بهره مند بوده ایم، مادرانی که همواره در زندگی به شیرزنانی همچون زینب(س) تأسی نموده اند تا در رویارویی با مصائب و دشواریهای زندگی مرهمی بر دلهای مجروحمان گذارند
اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری دردیدارمردم آذربایجان شرقی
مقام معظم رهبری روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی نکات بسیار مهمی را مطرح فرمودند که مهمترین آن را می‌توان در تاکید ایشان به حضور مردم در تمام صحنه‌ها و در مقابل دشمن و در مورد اخیر، راهپیمایی ۲۲ بهمن دانستند. معظم له همچنین به برنامه دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد ایران پس از جنگ تحمیلی اشاره کردند و موضوع هسته ای را صرفا بهانه ای دانستند و هدف اصلی دشمنان از تحریم‌ها و سایر توطئه‌ها را نقلاب اسلامی دانستند.وقصد دارند بااین حربه ملت را ازنظام جدا کنند که قطعاًبه هدف خودنخواهند رسید واین ملت درتمام مقاطع ازنظام ،امام ،شهدا،رهبری وولایت حمایت کرده وحمایت خواهندکرد(تکبیرنمازگزاران)
در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا در تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی، در دیدگاهی خلاقانه و ابتکارانه بحث تحریم در مقابل تحریم را مطرح کردند و به نمونه تحریم گاز اروپا در یک فرصت مقتضی و در صورت لزوم اشاره کردند که قادر است بسیاری از معادلات تحریم را به هم ریزد.هر اختلالی در صادرات گاز روسیه، پیامدی سهمگین برای مشتریان اروپایی، از جمله نیروگاه های برق ایتالیا و آلمان خواهد داشت و قیمت ها را در منطقه اروپا به شدت افزایش می دهد.
(والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --