اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / راهپیمایی ۲۲بهمن وجشن چهل سالگی انقلاب درحسن آبادبرگزارشد

راهپیمایی ۲۲بهمن وجشن چهل سالگی انقلاب درحسن آبادبرگزارشد

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادمراسم راهپیمایی ۲۲یهمن وجشن چهل سالگی انقلاب اسلامی درحسن آبادبرگزار شد. این مراسم که از مقابل مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام آغاز شد پس ازطی مسیر از خیابانهای شهیدان قمی ،خیابان شورا، بلوارشهیدشریفی وبلوارامام خمینی درفضای مصلی امام خمینی (ره)این شهر ودرجوارگلزارمطهرشهدای گمنام تجمع نموده وحضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقاستیری به ایرادسخن پرداختند وپس  ازقرائت قطعنامه پایانی ،پرچم آمریکا واسرائیل به آتش کشیده شد

ایشان ضمن تشکر ازاهالی همیشه درصحنه حسن آباد وتبریک ایام پیروزی انقلاب متذکر شدند به حول وقوه الهی ملت ما چهلمین سال پیروزی انقلاب را علی رغم خواست  دشمنان وبدخواهان جشن گرفتند وامید آنها را به یأس وناامیدی تبدیل کردند که این نشانه بصیرت و وقت شناسی ملت ماست چرا که قطعا ملت ما با مشکلاتی مواجه هستند اما آنها دلیل نمیشود که از امام ،رهبری وآؤمانهای امام ورهبری وانقلاب دست بردارند.

امام جمعه ورئیس شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه به بیانیه گستاخانه کشورهای اروپایی اشاره کردند وافزودند همانطور که قبلا عرض کردم این بیانیه درواقع یک کیفرخواست علیه ملت ونظام ماست که ملت ما آنرا محکوم میکنند{تکبیرنمازگزاران}

ایشان درادامه گفتند تا جایی که وقت اجازه بدهد به بعضی ازبندهای این بیانیه اشاره میکنم:

۱- تأکید بر ادامه تعهدات برجامى‌

اتحادیه اروپا در بندهاى نخست بیانیه خود از ایران مى‌خواهد به تعهدات برجامى خود پایبند باشد

در بخشى از این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا بر ضرورت تداوم اجراى تعهدات و ادامه همکارى‌هاى کامل و به موقع با آژانس از سوى ایران تأکید مى‌کند. اتحادیه اروپا از فعالیت‌هاى آژانس در زمینه نظارت و راستى آزمایى اجراى برجام استقبال کرده و کاملاً از آن حمایت مى‌کند. اتحادیه اروپا از تعهد ایران مبنى بر این‌که هرگز به‌دنبال توسعه یا دست‌یابى به هیچ سلاح هسته‌اى نخواهد بود استقبال مى‌کند.

اروپایى‌ها در حالى بر ادامه تعهدات برجامى ایران تأکید دارند که آمریکا ۹ ماه پیش از برجام خارج شده و اروپا نیز باوجود وعده‌هاى بسیار، عملاً به تعهدات خود عمل نکرده است. واکنش انفعالى دستگاه دیپلماسى در این ماجرا کار را به جایى رسانده است که اروپایى‌ها بجاى شرمندگى در موضع طلبکارى نشسته و اجراى همیشگى پروتکل الحاقى و پیوستن دائمى به آن‌را از ایران طلب مى‌کنند!مااین بیانیه را محکوم میکنیم(تکبیرنمازگزاران)

نکته مهم و اصلى اما کلاهبردارى اروپا با قالب کردن «اینستکس» بجاى تعهدات برجامى خود است. آنان از تعهدات خود در برجام به SPV رسیدند و پس از آن، باز هم تعهدات خود را تنزل داده و به «اینستکس» رساندند که عملاً نفت در برابر دارو و غذاست. جالبتر آن‌که حتى خود حاضر به خرید نفت ایران نیستند و یکی ازوزراء اعلام کرد حتى پاسخ تماس‌هاى ایران را هم در این‌رابطه‌دهند.

۲- باج‌خواهى درباره FATF

در بند پنجم این بیانیه، اتحادیه اروپا گستاخانه به ایران دستور داده است لوایح مربوط به FATF را تصویب کند و نوشته است: «از ایران مى‌خواهد منطبق با تعهداتش ذیل برنامه «کارگروه اقدام مالى» (FATF) قوانین ضرورى را به تصویب رسانده و اجرا کند.»

این در حالى است که برخى دولتمردان مدعى شده بودند و اکنون نیز هستند که FATF ربطى به کانال مالى اروپا ندارد اما آنان در بیانیه خود به‌صراحت از ایران خواسته‌اند باید به دستورات این نهاد عمل کند. این موضوع مداخله آشکار و فشارى سیاسى به نهادهاى تصمیم گیر کشور است و البته از این جهت که ماهیت غرب را روشن مى‌کند، باید آن‌را به فال نیک گرفت. چراکه تکلیف مجمع تشخیص مصلحت نظام را در بررسى لوایح مربوطه روشن مى‌سازد. کدام انسان عاقل و دلسوزى باور مى‌کند که عمل به درخواست غربى‌ها به نفع کشور و ملت ایران است؟!

۳- مهار منطقه‌اى ایران‌

سه بند بعدى بیانیه (بندهاى ۶و ۷و ۸) به نفوذ منطقه‌اى ایران پرداخته و ضمن اتهام زنى به کشورمان خواستار مهار این نفوذ شده است. ادبیات این بیانیه در این خصوص اینچنین است؛ «شورا از نگرانى‌هاى رو به فزونى در منطقه و نقش ایران در این زمینه، ازجمله تأمین حمایت‌هاى نظامى، مالى و سیاسى براى بازیگران غیردولتى در کشورهایى مانند سوریه و لبنان ابزار نگرانى مى‌کند… از بابت دخالت‌هاى نظامى ایران و حضور مداوم نیروهاى ایرانى در سوریه نگرانى‌هاى جدى دارد.»

حمله به ایران درباره فعالیت منطقه‌اى آن، سند افتخار جمهورى اسلامى و ننگ غرب است. این جمهورى اسلامى ایران بود که با کمک متحدین خود، داعش را ریشه کن و این خطر را از سر منطقه و جهان دور کرد. البته علب عصبانیت غربى‌ها کاملاً روشن است. آنان میزبان سران تروریست‌ها در اروپا بودند تا سوریه را نابود و این کشور را تجزیه کنند اما با ایستادگى محور مقاومت، طرحشان شکست خورد و به نتیجه نرسید. آمریکا ۷ تریلیون دلار در منطقه خرج مى‌کند و ترامپ باید در تاریکى و دزدانه به عراق سفر کند اما امروز ایران در قلب مردم عراق جاى دارد. این نفوذ با دلار و بمباران به دست نیامده و نفوذى معنوى و برادرانه است و غربى‌ها از درک ابعاد و ماهیت آن عاجزند.

۴- مهار موشکى ایران‌

بند نهم بیانیه وارد موضوع توان موشکى ایران شده و با ادبیاتى مداخله گرانه مى‌نویسد: «این شورا درباره فعالیت‌هاى موشک‌هاى بالستیک ایران نگرانى‌هاى خطیر دارد و از ایران مى‌خواهد از انجام این فعالیت‌ها به‌ویژه شلیک موشک‌هایى که با قطعنامه ۲۲۳۱ شوراى امنیت مغایرت دارند، اجتناب کند.

آنچه منابع غیررسمى درباره باج‌خواهى موشکى غرب عنوان مى‌کنند در نوع خود جالب است. این منابع مى‌گویند غربى‌ها سه خواسته از ایران در این زمینه دارند؛ یک، [کاهش‌] هیجان بالستیک تهران؛ چه از حیث تشدید آزمایش‌ها براى افزایش بُرد چه از حیث دقت و قدرت تخریب؛ دو، تلاش مداوم براى صادرات و توزیع آن در منطقه مثل یمن، سوریه یا لبنان؛ سه، تلاش براى ساخت پایگاه ثابت و زیرساخت براى تولید داخلى آن.

چنین درخواست‌ها و در واقع باج‌خواهى گستاخانه‌اى در حالى انجام مى‌شود که آمریکایى‌ها ده‌ها پایگاه نظامى در اطراف ایران دارند و رسماً ایران را تهدید نظامى مى‌کنند. در چنین شرایطى اروپایى‌ها از ایران مى‌خواهند ابزار دفاعى و بازدارنده خود را کنار بگذارد! مدعى هستند که این توان به ضرر ثبات منطقه است حال آن‌که خود جدیدترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات و جنگ افزارها را در اختیار کشورهاى متجاوز منطقه‌گذارند. لذا ما این بیانیه را محکوم میکنیم وازدستگاه دیپلماسی هم میخواهیم طوری عمل کنند  که عزت واقتدارایران وایرانی بیش از پیش تقویت شود{تکبیرنمازگزاران(

تصاویر:

IMG_9478IMG_9465 IMG_9476 IMG_9464 IMG_9468 IMG_9472 IMG_9490 IMG_9483 IMG_9494

{پایان}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --