اخبار ویژه
خانه / اسلایدر صفحه اول / مراسم ویژه دومین شب قدردرمصلی حسن آباد

مراسم ویژه دومین شب قدردرمصلی حسن آباد

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آبادمراسم ویژه شب بیست یکم دومین شب قدر با حضور گسترده عزاداران علی علیه السلام درمصلی بزر گ حسن آباد برگزار شد این مراسم که ازساعت ۱۰ شب شروع شد با قرائت آیات یازکلام الله مجید،قرائت دعای افتتاح ،نمازقضا وقرائت دعای جوشن ادامه ودرپایان مراسم حدود ساعت ۱/۳۰ دقیقه بامداد حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری به ایرادسخن پرداختند وسپس مراسم قرآن به پایان بخش این برنامه معنوی بود که توسط امام جمعه محترم اجرا شد وکه حدود ساعت ۲/۵۰ دقیقه بامداد مراسم پایان یافت
امام جمعه محترم حسن آباد دراین مراسم ضمن عرض تسلیت واهمیت شب قدر وبه ده پیام قرآنی اشاره کردند که درادامه به بخشی ازسخنان ایشان اشاره میگردد.
۱-دوری ازبد گمانی وسوءظن وبددلی{حجرات آیه ۱۲}
۲-دوری ازتجسس کردن{حجرات آیه ۱۲}
۳-دوری غیبت {حجرات آیه ۱۲}
۴- توجه به عفت وپاکدامنی {نور/آِه ۳۰}
توجه به نمازاول وقت وجماعت وجمعه{بقره/آیه ۱۲}نقل شده از پیرمردی مسن،من در نوجوانی به مشهد رفتم. مرحوم حاج شیخ حسن علی نخودکی را پیدا کردم و گفتم: من سه حاجت مهم دارم، دلم می خواهد هر سه تا را خدا در جوانی به من بدهد، یک چیزی یادم بدهید؟ ایشان فرمودند: چی می خواهی؟ گفتم: یکی دلم می خواهد در جوانی به حج مشرف شوم، چون حج در جوانی لذت دیگری دارد. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. گفتم: دومین حاجتم این است که دلم می خواهد یک همسر خوب خدا به من عنایت کند. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. و حاجت سومم این است که خدا یک کسب آبرومندی به من عنایت فرماید. فرمودند:نماز اول وقت به جماعت بخوان. این عملی را که ایشان فرمودند من شروع کردم و در فاصله سه سال هم به حج مشرف شدم، هم زن مؤمنه و صالحه خدا به من داد و هم کسب با آبرو به من عنایت کرد.
پیامبر اکرم فرمودند:”شیطان تازمانی که مؤمن بر نمازهای پنج گانه در وقت آن محافظت کند، پیوسته از او در هراس است؛ پس چون آنها را ضایع نمود بر وی جرأت پیدا کرده و را در گناهان بزرگ می اندازد.
۵_عدم تبعیت ازشیطان {بقره/آیه ۱۶۶}
۷- اگرمیخواهی خدبه حرفت گوش کند به حرف خداگوشکن{بقره/آیه ۴۰}
«لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطان‏» اول زنگ دوچرخه را می‌دزدد. بعد دوچرخه می‌دزدد. بعد موتور می دزدد. بعد ماشین می‌دزدد. بعد کشتی آهن را در دریا می‌دزدد. بعد نفت می‌دزدد. یعنی این گام به گام. و لذا به ما گفتند: دروغ شوخی را هم نگویید. چون شوخی کم کم به جدی می‌کشد.
چطوری گام به گام؟ اول از دور می‌آید پرتاب می‌کند. گام اول، پرتاب. یعنی نمی‌تواند نزدیک شما شود. مثل آدم‌هایی که می‌خواهی به او توهین کنی نمی‌شود. مثلاً پلیس ایستاده، نمی‌شود به او توهین کرد. شاه اینطور بود. دانشجوهای انقلابی وقتی شاه خارج می‌رفت، از دور به او گوجه پرت می‌کردند. این گوجه به ماشینش بخورد، یعنی هم شاه را تحقیر کنند، هم نزدیکش نمی‌شد بیایی. یعنی پرتاب. آیه‌ی پرتاب این است. «أَلْقَى»یعنی پرتاب می‌کند. «أَلْقَى الشَّیْطان‏» (حج/۵۲) یعنی شیطان به او پرتاب می‌کند. این یک مورد.
گام دوم، قدم دوم تماس. تماس می‌گیرد. آیه‌ی تماس چیست؟ آیه‌ی تماس این است که می‌گوید: «مَس‏» یعنی تماس. «مَس‏» و تماس یکی است.«مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ» (اعراف/۲۰۱) «طائف» طواف یعنی دوره گرد. «طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ» یعنی شیطان‌های دوره‌گرد با او تماس می‌گیرند. گام دوم باید بنویسم.
گام سوم ورود پیدا می‌کند. آیه‌ی ورود را همه‌ی شما حفظ هستید. «یُوَسْوِسُ فی‏ صُدُورِ النَّاسِ» (ناس/۵)، «یُوَسْوِسُ فی‏»، «فی» یعنی داخل می‌رود. «یُوَسْوِسُ فی‏ صُدُورِ النَّاسِ» یعنی وارد روح می‌شود.
گام چهارم این است که… گام چهارم… آنجا قرارگاهش می‌شود. آیه‌اش این است. «فَهُوَ لَه»، «فَهُوَ لَهُ قَرینٌ» (زخرف/۳۶) فلانی با او قرین است، «قرین» مقرون، مقارن، یعنی دیگر وقتی رفت، مثل بعضی‌ها که یکجایی می‌نشینند دیگر بلند نمی‌شوند. می‌ایستد! «فَهُوَ لَهُ قَرینٌ» بعد قرین که شد…
گام پنجم، می‌شود «حِزْبُ الشَّیْطان» حزب می‌شود. که قرآن می‌فرماید: «حِزْبُ الشَّیْطان». «حِزْبُ الشَّیْطان» هم در قرآن هست.
گام ششم، شیطان بر او مسلط می‌شود. «إِنَّما سُلْطانُهُ» سلطان یعنی سلطنت. «إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَى الَّذینَ یَتَوَلَّوْنَهُ» (نحل/۱۰۰) یعنی شیطان بر او تسلط پیدا می‌کند. یعنی قدرت را از او می‌گیرد. گام هفتم اصلاً خودش شیطان می‌شود. هرکاری شیطان می‌کند این هم انجام می‌دهد. اصلاً شیطان می‌شود. این گام به گام است.
۸-دوری ازدوست ناباب{فرقان/۲۸و۲۹}
۹-قدرفرصتها رابدانید
۱۰-به خودت هم سری بزن{مائده ۱۰۷}
گزارش تصویری:

photo_2017-06-17_23-29-05 photo_2017-06-17_23-28-06

photo_2017-06-17_23-42-38

photo_2017-06-17_23-28-17 photo_2017-06-17_23-28-51 photo_2017-06-17_23-29-13
{پایان}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --