اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / ملت ماباسدآهنین ومشت محکم درمقابل خواسته های غیرمنطقی وغیرمعقول دشمنان ایستادگی کرده وایستادگی خواهدکرد

ملت ماباسدآهنین ومشت محکم درمقابل خواسته های غیرمنطقی وغیرمعقول دشمنان ایستادگی کرده وایستادگی خواهدکرد

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز پرصلابت جمعه اینهفته هفده هم اردیبهشت به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضوراقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.امام جمعه محترم دربخشی ازخطبه اول یادآورشدند:

جهان در آستانه بعثت حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در انحطاط و بحران شگفت انگیزی قرار داشت. جهالت، غارتگری، ظلم و ستم، تضییع حقوق ضعیفان و محرومان، فساد و بی بند و باری، تبعیض و ناعدالتی، نگرانی و دلهره، دوری از اخلاق و انسانیت، تمام جوامع بشری را در آن روزگار فرا گرفته بود.

منطقه جزیره العرب و به ویژه شهر مکه از منظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، پایین ترین و بدترین وضع را تحمل می­کرد. خضوع اعراب جاهل در مقابل چوبهای خشکی که به صورت بت درست شده بود و اهالی مکه در مقابل آن اجسام بی­جان قربانیها کرده و استمداد می­طلبیدند، هر انسان فهمیده و عاقلی را به تعجب و تأسف وا می­داشت. زنان نه تنها از حقوق اساسی خود محروم بودند، بلکه همانند کالای بی­جان خرید و فروش می­شدند

آنچه برای ما به عنوان درس و استفاده از این حادثه و عید باید مطرح شود پیام مبعث در حد درک و قدرت استفاده ما است

خطیب جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به روزپاسداریادآورشدند: میتوانیم بگوییم پاسدارى متضمّن دو معنا است؛ یک معناى پاسدارى یعنى حراست‌کردن و حفاظت‌کردن معنای دیگر از پاسداشت انقلاب و پاسدارى انقلاب، شناخت دشمن است؛ دشمن را بشناسیم. که ایندودرمعنا درعمل ونوع رفتارامام حسین مشاهده میشود

ایشان دربخش دیگری ازخطبه دوم بااشاره به سالروز لغوکاپیتولاسیون اظهارداشت: تحمیل کاپیتولاسیون بر ملت مظلوم ما به‌وسیله شاه مخلوع سابق، از بزرگترین جنایات آمریکا بود که با مخالفت روحانیون و ملت متدین مواجه گشت

امروز هم اگر مسؤولان کشور احساس شخصیت و ایستادگى و هویت ملى و انقلابى داشته باشند، در برابر خواسته های دشمن با قدرت و قوت مى‌ایستند و دشمن را مجبور به عقب‌نشینى مى‌کنند.

عناوین خطبه اول:

۱-تهذیب انسان ، از مهم­ترین علل بعثت انبیاء، تهذیب نفوس و تربیت انسانهای مستعد است

۲-سالـــــم­ترین جوامع،آنهایــــی است که عدالت درتمام ابعادخوددرآن جوامع حاکــــــم گردد.

عناوین خطبه دوم:

۱- رهاسازى فضاى مجازى و عدم برنامه‌ریزى مناسب براى آن خود از آسیب‌زاترین رفتارها و تفکرهاست.

۲- اگرمسؤلین درنوع تعامل خودباکشورهاى زورگو مثل آمریکانشانه‌اى از ضعف وسستى ابرازنکننددشمن جرى نخواهد شد.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

    أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم         بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 IMG_20160429_133242

«أُوصِیکُمْ ونًفسی بِتَقْوَی اللَّهِ فَإِنَّهَا حَقُّ اللَّهِ عَلَیْکُمْ»

عیدمبعث رسول اعظم راپشت سرگذاشتیم متأسفانه هفته گذشته فرصت نشد امروزدرخطبه اول خیلی کوتاه به سه هدف ازاهداف بعثت اشاره میکنم:مجددا این عید بزرگ را تبریک و تهنیت عرض می کنم

جهان در آستانه بعثت حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در انحطاط و بحران شگفت انگیزی قرار داشت. جهالت، غارتگری، ظلم و ستم، تضییع حقوق ضعیفان و محرومان، فساد و بی بند و باری، تبعیض و ناعدالتی، نگرانی و دلهره، دوری از اخلاق و انسانیت، تمام جوامع بشری را در آن روزگار فرا گرفته بود.

منطقه جزیره العرب و به ویژه شهر مکه از منظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، پایین­ترین و بدترین وضع را تحمل می­کرد. خضوع اعراب جاهل در مقابل چوبهای خشکی که به صورت بت درست شده بود و اهالی مکه در مقابل آن اجسام بی­جان قربانیها کرده و استمداد می­طلبیدند، هر انسان فهمیده و عاقلی را به تعجب و تأسف وا می­داشت. زنان نه تنها از حقوق اساسی خود محروم بودند، بلکه همانند کالای بی­جان خرید و فروش می­شدند

آنچه برای ما به عنوان درس و استفاده از این حادثه و عید باید مطرح شود پیام مبعث در حد درک و قدرت استفاده ما است .که سه هدف را می توان بیان کرد :

الف- در قلمرو وجود فردی : تهذیب انسان ، از مهم­ترین علل بعثت انبیاء، تهذیب نفوس و تربیت انسانهای مستعد است. پیامبران الهی کوشش می­کنند نیروهای درونی انسانها را از قوه به فعلیت رسانده و برای رسیدن به قلّه سعادت و کمال، آنان را همراهی و یاری نمایند در قرآن می فرماید:«لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلو علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه » این تزکیه و آموختن کتاب همان تحول درونی است . انسان برای اینکه به هدف خلقت خود برسد باید به هدف بعثت انبیاء درباره خود نائل شود یعنی متحول گردد یعنی درست شود خوب شود و از آلودگی ها و پستی ها و عیب ها نجات پیدا کند.

و پیامبر (ص) هم فرمود: «انما بعثت لاتم مکارم الاخلاق» یعنی اساساً بعثت من برای این است مکارم اخلاق را در میان بشر و افراد جامعه و امت خود کامل شود.

رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ نیز با تلاوت آیات کلام وحی، روح و جسم آنان را صیقل داده و با زدودن زنگارهای جهل و خرافات و خودپرستی، برای پذیرش حق و گام نهادن در راه کمال یاری­شان می­نمود.

ب- در قلمرو حیات اجتماعی : استقرار عدالت اجتماعی، انسانها فطرتاً طالب عدالتند و سالم­ترین جوامع، آنهایی است که عدالت در تمام ابعاد خود در میان آن جوامع حاکم گردد.

قرآن کریم در آیات متعددی از عدالت خواهی پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ سخن گفته و آن را یکی از اهداف بعثت می­شمارد. در سوره اعراف از اهتمام ویژه آن گرامی به اجرای عدالت خبر داده و می­فرماید;قُلْ أمَرَ رَبّی بِالْقِسْط  (  اعراف / ۲۹٫ )بگو: پروردگارم مرا به عدالت فرمان داده است».

عدالت طلبی در تمام زوایای زندگی پیامبرـ صلّی الله علیه وآله ـ جلوه­گر بود و گستره آن، گفتار، رفتار، روابط عمومی، معاملات، حتی محیط خانواده و دوستان و نزدیکانش را نیز شامل می­شد. امام صادق ـ علیه السلام ـ فرموده است: «کانَ رَسُولُ اللهِ یُقَسِّمُ لَحَظاتَهُ بَیْنَ أصْحابِهِ فَیَنْظُرُ إلی ذا وَیَنْظُرُ إلی ذا بِالسَّویَّه( بحار الانوار، ج۱۶، ص۲۶۰) رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ نگاه خود را در میان یارانش به طور مساوی تقسیم می­کرد، گاهی به این و گاهی به آن دیگری به طور مساوی نگاه می­کرد.»

آن گرامی به مهم­ترین فلسفه بعثت انبیاء که ایجاد قسط و عدل است به طور کامل معنی و مفهوم می­بخشید که خداوند فرمود:لَقَدْ أرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَأنْزَلْنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لیَقومَ النّاسُ بِالقِسْطِ(حدید / ۲۵ )«ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم، تامردم به عدالت قیام کنند.»

ج- تحکیم وحدت انسانها

ریسمان محکم نبوت تنها وسیله­ای است که انسانها را در زیر لوای وحدت و برادری فراهم می­آورد؛ انسانهایی که از تفرقه و تشتت و نزاع و اختلافها به تنگ آمده و به دنبال راهکاری مورد اعتماد برای حل معضلات زندگی خود می­گردند.

آتش خانمان سوز اختلاف، نیروهای عظیم بشری و سرمایه­های فراوان آنان را به باد داده و زیباترین محیطهای زندگی را به جهنمی سوزان بدل می­کند. اگر انسانها به سخنان پیام­آوران وحی توجه کرده و زیر عَلَم توحید گرد آیند، مطمئناً از تفرقه و تشتت در امان بوده و در سایه کلمه توحید به توحید کلمه نیز دست خواهند یافت. در سوره بقره آمده است;کانَ النّاسُ أُمَهً واحِدَهً فَبَعَثَ اللهُ النَّبیّینَ مُبَشّرینَ وَمُنْذِرینَ وَأنْزَلَ مَعَهُمْ الْکِتابَ بِالْحَقِّ لِیَحْکُمَ بَیْنَ النّاسِ فیما اخْتَلَفوا فیهِ ( بقره / ۲۱۳ )«مردم [در آغاز امت واحدی بودند [سپس بنابر عللی در میان آنان اختلاف پدید آمد]، پس خداوند نیز پیامبرانی را برانگیخت تا مردم را بشارت دهند وانذار کنند و به همراه آنان کتاب [آسمانی] فرستاد تا در میان مردم در مورد آنچه در آن اختلاف کرده بودند داوری کند. »

طبق این آیه یکی از اهداف مهم بعثت انبیاء، پایان بخشیدن به اختلافات مردم است که از روی جهل و غفلت و ناآگاهی و پیروی هوای نفس و برتری جویی صورت می­گیرد.

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

درخطبه دوم سه مطلب را به محضرشما نمازگزاران عزیزعرضه میدارم:

مطلب اول:هفته مقام معلم وشهادت استادفرزانه شهیدمطهری

اززمان حضرت آدم تا خاتم ودرطول تاریخ انسانهایی ظهورکردند که به شایستگی ازعهده رسالت برآمدندبسیارزیبا راهنمای افرادگمشده وادی سعادت شدند بزرگ مردانی که ازلذائذوراحتی ها چشم پوشیدندوگاه حتی جان خودرابرسر این راه نهادندشهیدمطهری جزءاین افراد بودند کسی که به حق شایسته این مقام بود.

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان به مناسبت هفته‌ى معلم و نکات بسیار مهمى که ایشان در این دیدار خاطرنشان کردندرهبر معظم انقلاب در این دیدار مطالب فراوان و مهمى را به معلمان و مسؤولان آموزش و پرورش و دیگر مسؤولان مرتبط با مسائل تربیتى جامعه متذکر شدند که اگر بخواهیم فهرستى از اهم این مسائل تهیه کنیم باید گفت که ایشان ۲۲ تذکر روشن و نکته خاص بیان داشتند

یکى از بخش‌هاى مهم بیانات رهبر معظم انقلاب که در چند جاى این سخنرانى تکرار شد، مسأله توجه به فضاى‌ مجازى و اهمیت آن چه در مباحث تربیتى و چه در مباحث اجتماعى بود.مقام معظم ومعززرهبری در این دیدار با تأکید بر این‌که فضاى مجازى به‌عنوان یک عرصه جدید در زندگى افراد اثر مى‌گذارد، نیازمند توجه و تلاش همه دستگاه‌ها براى هرچه بهتر و صحیح‌تر رفتار کردن در مورد آن است.

غفلت از نقش مهم و اثرگذار فضاى مجازى و بى‌توجهى به آثار زیان‌بارى که این دنیاى جدید مى‌تواند به‌دنبال داشته باشد و نیز ناآگاهى از امکان‌ها و دستاوردهایى که مى‌توان از این دنیاى جدید به‌دست آورد، خطایى غیر قابل جبران و ضررى است که شاید نتوان ابعاد آن‌را به محاسبه درآورد.

در باب فضاى مجازى هم باید به عرصه‌هاى تربیتى و فرهنگى آن توجه نمود و هم به عرصه‌هاى اجتماعى، اقتصادى، امنیتى، روانى و… آن. یک‌جانبه و یک‌سویه نگاه کردن به این فضا، تصور غلطى است که باعث آسیب خواهد شد.رهاسازى فضاى مجازى و عدم برنامه‌ریزى مناسب براى رفتار در قبال آن خود از آسیب‌زاترین رفتارها و تفکرهاست.

مطلب دوم:حلول ماه معظم شعبان واعیادشعبانیه سه‌شنبه۳ شعبان ولادت حضرت امام حسین(ع) (۴ ه.ق) – روز پاسدار

چهارشنبه۴ شعبان ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) (۲۶ ه.ق) – روز جانباز پنجشنبه۵ شعبان ولادت با سعادت حضرت امام على‌بن‌الحسین زین‌العابدین(ع) (۳۸ ه.ق)

ابتدا به محضر امام عصرارواحنا له الفدا ،مقام معظم رهبری وشمانمازگزاران عزیزتبریک وتهنیت عرض میکنم

تجلیل میکنیم از جانبازان، این شهیدان زنده و سندهاى گویاى ایثار و ایستادگى ملت بزرگ ایران و با توجه به شرایط کنونى جهان اسلام و نیز داخلی ضرورت رهروى راه بزرگ‌جانباز عاشورا بیشتراحساس میشود.

 سالروز ولادت باسعادت امام حسین علیه السلام روز پاسدارنامگزاری شده چرا؟امام حسین(ع) هنگامی که تحریف­گران حقیقت، از سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و آنچه خداوند در شریعت اسلامی و از زبان قرآن بنا نهاده بود، تصویری مغایر با واقعیت ارائه کردند، بر خود فرض دید تا برای احیای آن سنت فراموش شده و نهادینه کردنش در میان امت اسلام، قیام تاریخی و حماسی­اش را آغاز کند و بدین ترتیب، از دین جد خود پاسداری کند.

لذا میتوانیم بگوییم پاسدارى متضمّن دو معنا است؛ یک معناى پاسدارى یعنى حراست‌کردن و حفاظت‌کردن معنای دیگر از پاسداشت انقلاب و پاسدارى انقلاب، شناخت دشمن است؛ دشمن را بشناسیم. که ایندودرمعنا درعمل ونوع رفتارامام حسین مشاهده میشود

مطلب سوم:لغو کاپیتولاسیون در ایران (۱۳۵۸ ه.ش)

تحمیل کاپیتولاسیون بر ملت مظلوم ما به‌وسیله شاه مخلوع سابق، از بزرگترین جنایات آمریکا بود که با مخالفت روحانیون و ملت متدین مواجه گشتکاپیتولاسیون، ملت ایران را تحت اسارت آمریکایى‌ها قرار داد،این‌که مستشاران نظامى و غیرنظامى آمریکا با تمام اعضاء خانواده و مستخدمین آن‌ها آزادباشند هر جنایتى بکنند، هر خیانتى بکنند، اما پلیس ایران حق بازداشت آن‌ها را نداشته باشد دادگاههاى ایران حق رسیدگى نداشته باشند. بازخواست مى‌کنند و اگر چنان‌چه یک آشپز آمریکایى، شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد، بزرگترین مقام را زیر بگیرد، هیچ‌کس حق (اعتراض) ندارد، چرا؟ براى این‌که مى‌خواستند از آمریکا وام بگیرند بعد از سه چهار روز، یک وام دویست میلیون دلارى تقاضا کردند. دولت (هم) تصویب کرد دویست میلیون دلار در عرض پنج سال به دولت ایران بدهند و در عرض ده سال، سیصد میلیون بگیرند!

امروز هم اگر مسؤولان کشور احساس شخصیت و ایستادگى و هویت ملى و انقلابى داشته باشند، در برابر خواسته های دشمن با قدرت و قوت مى‌ایستند و دشمن را مجبور به عقب‌نشینى مى‌کنند.(تکبیرنمازگزاران)

اگرمسؤلین در نوع تعامل خود با کشورهاى زورگو مثل آمریکانشانه‌اى از ضعف و سستى ابراز نکنند دشمن جرى نخواهد شده خواسته‌هاى زشت و غیرمعقولى را مطرح نخواهدکرد بدعهدی نخواهد کرد پایبند به تعهداتش خواهدماند.که البته  ان‌شاءالله کوتاهی نخواهند کرد، دشمن با پررویى، پرتوقع‌تر نخواهد شد چراکه ملت مابا سد آهنین و مشت محکم درمقابل خواسته های غیرمنطقی دشمنان ایستادگی کرده وایستادگی خواهدکرد.(تکبیرنمازگزاران)

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

لازم به ذکراست به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم آقای شهبازبیگی ریاست محترم آموزش وپرورش منطقه فشافویه درمراسم نمازجمعه به ایرادسخن وارائه گزارش پرداختتند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --