اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / همایش رأی اولیهادرحسن آبادبرگزارشد

همایش رأی اولیهادرحسن آبادبرگزارشد

همایش رأی اولیها درحسن آبادبرگزارشد

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادهمایش رأی اولیها در سالن همایش اداره آموزش وپرورش منطقه فشافویه با حضور تعدادی ازدانش آموزان برگزار شد دراین مراسم که امام جمعه محترم، بخشدارورئیس اداره آموزش وپرورش منطقه حضورداشتندابتدا آقای حیدری رئیس محترم اداره ضمن خیرمقدم به اهمیت انتخابات اشاره کردند واظهارامیدواری کردند که ملت ماحضورحداکثری رادرانتخابات درپیش رو به نمایش بگزارند.

photo_2017-05-01_21-39-29

سپس حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم به عنوان سخنران ویژه این مراسم ضمن تشکر ازبرگزاری این همایش وتشکراز حضوردانش آموزان ورأی اولیها به تفاوت نسلها اشاره کردند وافزودند که انتخابات نشانگر اقتداروعزت ملی کشوراست ودانش آموزان دراین اقتدارسهیم هستند.

امام جمعه ورئیس شورای فرهنگ عمومی بخش حاج آقااستیری ضمن اشاره به چهارنسل طی ۵۰ سال گذشته یادآورشدند:که به طورکلی درتاریخ بشریت دونوع نسل وجوددارد یک نسل ،نسلی است که قدم به رشد وشکوفایی میگزارد ونوع دوم هم نسلی است که باسستی وتنبلی قدم به افول وتباهی میگزارد که نسلهای گذشته ازدهه ۴۰ تا کنون رشد وشکوفایی را برای جامعه ما رقم زده است.

ایشان یادآورشدند:دانش آموزان رای اولی با مشارکت حداکثری در انتخابات می توانند سرنوشت کشور را با دستان خود رقم بزنند.دانش آموزان از انقلاب اسلامی تاکنون در تصمیم گیری ها و تحولات کشور نقش سازنده ای داشته اند. ایثارگری های دانش آموزان در دفاع مقدس فراموش نخواهد شد

 برخی از دانش آموزان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با رسیدن به سن تکلیف سیاسی و درک شرایط کشور، باید دست به انتخابی آگاهانه بزنند.
وی با بیان اینکه شخصیت انسان در دوران نوجوانی شکل می گیرد، گفت: نوجوانان امروز مدیران و مسئولان فردای کشور هستند و از هم اکنون باید احساس مسئولیت کنند.
وی ادامه داد: طیق قانون اساسی رای دانش آموزان با رای اقشار دیگر از نظر تاثیرگذاری برابر است و باید با در نظر گرفتن برنامه های نامزدها و با چشم انداز واقع بینانه در انتخابات شرکت کرد و حضور حداکثری مردم منجر به حفظ اقتدار نظام و دفع شر دشمنان خواهد شد.لذادانش آموزان در انتخاب فرد یا افراد اصلح باید شاخصه های مورد تاکید رهبری را سرلوحه انتخاب خود قرار دهند، و از رای احساسی پرهیز کرده و به شاخصه انقلابی بودن توجه کنیم.وبراساس منطق وفکر وآگاهانه فرد مورد نظر راانتخاب کنند که نزد خداوند هم معذورباشند.

photo_2017-05-01_21-39-49

درپایان امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری به دوروایت اشاره کردندوسخنان خودرا خاتمه دادند.

رسول خدا صلى الله علیه و آله :

إنَّ اللّهَ یُحِبُّ الشابَّ الذی یُفنی شَبابَهُ فی طاعَهِ اللّهِ تعالى؛

خداوند جوانى را که جوانى خویش را در راه طاعت خداوند متعال بگذراند دوست مى دارد.

کنز العمّال : ۴۳۰۶۰ . میزان الحکمه ج ۵ ص ۴۶۴

۲۷امام على علیه السلام: مُرُوا الاَحْداثَ بِالْمِراءِ وَ الْجِدالِ وَ الْـکُهولَ بِالْفِکَرِ وَ الشُّیوخَ بِالصَّمْتِ ؛

جوانان را به مباحثه و مناظره ، و میان سالان را به اندیشیدن ، و پیران را به سکوت ،فرمان دهید .)شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید/ج۲۰/ص۲۸۵)

{پایان}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --