اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / گزارش تصویری مراسم شب بیست ویکم

گزارش تصویری مراسم شب بیست ویکم

به گزارش روابط عمومی مصلی امام خمینی حسن آباد مراسم شب بیست ویکم دومین شب قدر ازساعت ۱۰/۳۰باقرائت آیاتی ازکلام الله مجید،نمازقضا،دعای مجیرودعای جوشن کبیر برگزارشد وسخنرانی امام جمعه محترم حاج آقااستیری به همراه قرآن به سرگذاشتن پایان بخش این مراسم بود.

امام جمعه ورئیس شورای فرهنگ عمومی دراین مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت امیرپیرامون مهجوریت قرآن سخن گفتندایشان دربخشی ازسخنان خود گفتند:

پیامبر گرامی اسلام(ص) تا زمانی که در قید حیات بود به دو کارخیلی سفارش کرد. اولین سفارش پیامبر(ص) نسبت به حفظ قرآن و عمل به دستورات آن بود

دومین سفارش پیامبر(ص) پیروی مردم از اهل بیت خودش به عنوان مفسران واقعی قرآن بود که در حدیث معروف ثقلین فرمود:”انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی وانهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا”

اما قرآن مهجور هست!هنوز هم چرا با این همه توجهی که به قرآن وجود دارد باز قرآن مهجور است؟ مگر نه اینکه در هر خانه ای چندین قرآن با خطها و ترجمه های گوناگون وجود دارد! شب قدر، قرآن به سر می‌گیریم و «بک یا الله» می ‌گوییم! مسافر را هم از زیر قرآن رد می‌کنیم! آیاتش را هم به عنوان کاشی‌ کاری و زینت در محراب‌ها و ضریح‌‌ها و حرم‌ها و مساجد می‌نویسیم! گاهی آیات مهم را نیز با خط خوش بالای معابر و مکان ها می زنیم!

قرآن در بین ما حضور دارد و محبوب است؛ اما عملا مهجور است. مردم قرآن را تلاوت می ‌کنند و تا اندازه‌ای با آن آشنا هستند، امّا بیشتر آن را برای ثواب می خوانند و این در فرهنگ عمومی ما رایج است؛ هرکس خارج از وقت اذان، صدای تلاوت قرآن را بشنود، تصور می ‌کند کسی از دنیا رفته و برای او مراسم ختم گرفته اند! در حقیقت خیلی از مواقع، خواندن قرآن در نزد عموم یادآور مرگ است، چرا که وقتی مردم عزیزی از دست می‌دهند، با تدارک حجله و گذاشتن نوار قرآن از طریق بلندگو، حزن و اندوه خود را ابراز می‌ دارند

گزارش تصویری:

IMG_5995IMG_5999IMG_6021IMG_6033IMG_6057IMG_6039IMG_6050

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --