اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:تروریستهاومدافعان منطقه‌اى وبین‌المللى آنان بدانندموشکهای مادردیرالزورمتوقف نخواهندشد.

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:تروریستهاومدافعان منطقه‌اى وبین‌المللى آنان بدانندموشکهای مادردیرالزورمتوقف نخواهندشد.

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آباد نمازباشکوه جمعه ،درآخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- از وجود مبارک امام سجاد(ع)در صحیفه ی نورانی سجادیه،دودعادرارتباط باماه مبارک رمضان نقل شده است که خواندن آن هابرای آشنایی بافضائل این ماه ووظایفی که طی آن برعهده ی ماست،بسیارمفیداست.
۲- ماه رمضانی که گذشت، دیگر بر نمی گردد؛ ماه بعدی که می آید، ماه رمضان دیگری است.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- اهمیت قدس شریف به دلیل آن است که این سرزمین مقدس، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم (ص) بوده است.
۲- باوجودمشکلات عدیده دستگاه قضاتوانسته است دستاوردهاى خوبى به ارمغان آورد.
۳- پیامهای موشکى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به دیرالزور سوریه (مقر فرماندهى و تجمعات تروریستها)و مدافعان منطقه‌اى و بین‌المللى آنان
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم          بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-06-24_01-21-55
عبادالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

ماه مبارک رمضان، ماه فضیلت و کرامت است. با طلیعه ی هلال این ماه، درهای خاصه ای از رحمت و کرامت الهی به روی جامعه ی مومنین گشوده شده و مومنان به ضیافت الهی خوانده می شوند. از وجود مبارک حضرت زین العابدین علی بن حسین علیه السلام در صحیفه ی نورانی سجادیه، دو دعا در ارتباط با ماه مبارک رمضان نقل شده است که خواندن آن ها برای آشنایی با فضائل این ماه و وظایفی که طی آن بر عهده ی ماست، بسیار مفید است. انسان با سیر در معارف این دعاها متوجه می شود که با حلول ماه رمضان چه فضیلتی به وی روی آورده و با پایان این ماه، چه سفره ی ضیافتی جمع می شود؛ و کسانی که اهل این ماه نبوده اند، چه خسارتی دیده ‏اند.
دعای اول بیش تر در باب وظایف و تکالیفی است که بر عهده ی ماست و باید به آن ها مقید بود؛ اما در دعای دوم ضمن این که به فضیلت های این ماه و بهره های افراد متنعم از آن اشاره می ‏شود؛ تکلیف کسانی که از این ماه محروم شده و نتوانستند بار خود را از این سفره ی ضیافت ببندند، نیز مشخص گردیده است.
دعای اول که دعای ۴۴۴ از مجموعه ی ادعیه ی صحیفه ی سجادیه است، دعای به نسبت مفصلی است حضرت در این دعا، ماه مبارک رمضان را چنین معرفی می کنند: «شَهْرَ الصِّیَامِ، وَ شَهْرَ الْإِسْلَامِ، وَ شَهْرَ الطَّهُورِ، وَ شَهْرَ التَّمْحِیصِ، وَ شَهْرَ الْقِیَامِ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ، هُدىً لِلنَّاسِ، وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ»؛ شهر روزه داری و شهر اسلام؛ شهر پاکی و پیرایش؛ شهر شب زنده داری و شهر قرآن؛ شهری که در آن هدایت و بیّنات برای مردم فرود آمده است.

photo_2017-06-24_01-21-17
در خطبه‌ای، پیغمبراکرم خطاب به مردم فرمودند: «قَدْ أَقْبَلَ‏ إِلَیْکُمْ‏ شَهْرُ اللَّهِ‏ بِالْبَرَکَهِ وَ الرَّحْمَهِ وَ الْمَغْفِرَهِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ»؛ و بعد مهم اینجاست، «هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَهِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَهِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَهٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ فَسَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَهٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَهٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَهِ کِتَابِهِ»؛ این مهم است، «فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ»؛ یعنی شقی‌تر از این نداریم که ماه مبارک رمضان بیاید و تمام بشود و شخصی مورد مغفرت واقع نشود. خدا شاهد است من این روایات را نگاه می‌کردم گفتم: خدایا! امشب که شب آخر است و بنای تو بر این است که بیایی و به اندازه تمام ماه ببخشی، پس ما هم یکی از آن‎ها باشیم.

خدا رحمت کنداستادی می گفت:«بچه که بودیم با اقوام و رفقا می رفتیم حمام خزینه ای قدیم؛. سه چهار ساعت در حمام می ماندیم؛ کشتی می گرفتیم و بازی می کردیم. وقتی از حمام بیرون می آمدیم تازه چرک هایمان خیس خورده بود. یک دست کتک می خوردیم که چرا حمام رفتید؟»
گاهی “شهر الطهور”برای بعضی انسان ها نیز مثل همین است. وقتی ماه مبارک تمام می شود، تازه چرک هایش خیس خورده و نمودارتر شده است. اما اگر انسانی اهل بهره مندی باشد، می تواند همه ی رذالت های روحی خود را در این ماه تطهیر کند؛ ظاهر و باطنش را با شریعت هماهنگ کند تا ملکات و مراتب مختلف وجودی و نفسش همه تطهیر و پاک شوند.

در ماه مبارک رمضان، عده ای ارباب فضیلت بودند؛ از شب ها و روزهای این ماه استفاده کردند و بارشان را بستند. وقتی به پایان ضیافت الهی می رسند، خداحافظی های سنگین آن ها با ماه رمضان جگرسوز است: «السلام علیک یا شهر الله الاکبر و عید اولیائه».
ماه رمضانی که گذشت، دیگر بر نمی گردد؛ ماه بعدی که می آید، ماه رمضان دیگری است. روایتش را مرحوم شیخ حر عاملی در باب محاسبه ی نفس و جهاد با نفس بیان کرده اند( أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّ النَّهَارَ إِذَا جَاءَ قَالَ یَا ابْنَ آدَمَ اعْمَلْ فِی یَوْمِکَ هَذَا خَیْراً أَشْهَدْ لَکَ بِهِ عِنْدَ رَبِّکَ یَوْمَ الْقِیَامَهِ- فَإِنِّی لَمْ آتِکَ فِیمَا مَضَى وَ لَا آتِیکَ فِیمَا بَقِیَ فَإِذَا جَاءَ اللَّیْلُ قَالَ مِثْلَ ذَلِک. (وسائل الشیعه، ج‏۱۶، ص۹۴٫) ایشان می گویند: «روزی که می آید به آدم می گوید من دیگر تکرار نمی شوم؛ خیال نکنی که فردا من هستم! فردا یک روز دیگری است؛ من می روم و دیگر هم به دنیا بر نمی گردم؛ مواظب باش بهره ات را از من ببری». ماه رمضان هم این طوری است. عده ای ماه رمضان را پشت سر می گذارند و بهره مند می شوند؛ خوشا به حالشان. برای ما که نتوانستیم بهره هایی مثل آن ها داشته باشیم، درسی دادند.

مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.
مناسبتها:

photo_2017-06-24_01-20-53
جمعه ۲ تیر ۲۸ رمضان روز جهانى قدس‌

«قدس شریف» در نگاه وحیانی و اسلامی به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش والا و اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. اهمیت قدس شریف به دلیل آن است که این سرزمین مقدس، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم (ص) بوده است
قدس شهر مقدسی است که «عمرو بن عاص بن وائل» در صدر اسلام آن را فتح نمود و «صلاح الدین ایوبی» آن را در ۱۱۸۷ میلادی از چنگ صلیبی ها آزاد ساخت و «سلیمان قانونی» در قرن ۱۶ دیوارهای آن را بنا نمود. این شهر جایگاه خاصی در میان مسلمانان دارد. «قبه الصخره» و «مسجدالاقصی» دو مکان مقدسی هستند که در این شهر قرار دارند و همچنانکه ذکر شد نخستین قبله و سومین حرم شریف جهان اسلام و محل عروج پیامبر عظیم الشأن (ص) به شمار می آیند.
قدس از زمان اشغال صهیونیست ها در سال ۱۹۶۷، پایتخت ابدی اسرائیل اعلام شد. تمام نگاه ها به قدس دوخته شده و قلوب مسلمین و مسیحیان متوجه آن است، به همین دلیل یهودیان تلاش می کنند برای خود تاریخی بسازند و تمام تلاش خود را بر یهودی کردن و «یهودی سازی» آن متمرکز کرده و ادعا می کنند
روز قدس، روز تجلی اراده‌ها علیه رژیم صهیونیستی است مخصوصا در شرایط امروز عالم اسلام، حضور همه افراد ملت می‌تواند در صحنه منطقه‌ای و بین‌الملل تاثیرگذار باشد.
از سال‌های قبل کشورهای بزرگ به دنبال این بودند که دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را از پیگیری مسئله فلسطین منصرف کنند و ملت‌های اسلامی را خسته کنند به نحوی که بگویند ده‌ها سال است به جایی نرسیده اید.
خسته کردن ملت‌ها و دولت‌های اسلامی جزء پروژه‌های ابرقدرت‌ها بوده به همین دلیل طرح‌های مختلفی ارائه کردند که می‌توان به ارائه ده‌ها طرح برای سازش در مسئله فلسطین اشاره کرد و البته برخی از کشورهای اسلامی نیز برای ارائه طرح متاسفانه کوتاه آمدند.
امایکی از موضوعات مهم در دهه‌های گذشته وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی بود که امام خمینی(ره) با تیزهوشی مردم را رهبری کرد و این باعث شد که ملت‌ها نیز از پیگیری مسئله فلسطین خسته نشوند و این پیگیری را جزء وظیفه اسلامی خود بدانند که به بیداری و هوشیاری در عالم اسلام منتهی شد.
فکر امام راحل توسط مقام معظم رهبری پیگیری شده و امروزه تقریباً تمامی کشورهای اسلامی راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کننددر شرایط حساس کنونی که دشمنان اسلام به خشم آمده و چون مار زخم خورده به خود می‌پیچند الحمدلله ملت شجاع ایران و احزاب و جریانات سیاسی با حفظ وحدت و یکپارچگی و درایت و هوشیاری، وباحضورخودشان درراهپیامیی روز قدس توطئه‌های دشمن را نقش بر آب خواهندکرد.

photo_2017-06-24_01-21-24
دوشنبه ۵ تیر ۱ شوال عید سعید فطر (مطابق تقویم)
تبریک عرض میکنم فرصت چون کوتاه است ان شاءالله درمراسم نمازعیدسعید فطر صحبت خواهم کرد.
چهارشنبه ۷ تیر ۳ شوال شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتى و ۷۲ تن از یاران حضرت امام خمینى(ره) با انفجار بمب توسط منافقین در دفتر مرکزى حزب جمهورى اسلامى (۱۳۶۰ ه.ش) // روز قوه قضائیه‌
در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزى حزب جمهورى اسلامى، در حالى‌که جمعى از بلندپایه‌ترین و دل‌سوزترین مسؤولان نظام، هم‌چون آیت‌الله بهشتى رئیس دیوان عالى کشور، چهار وزیر، دوازده معاون وزیر و حدود سى نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و ۷۲ یار وفادار انقلاب و امام، با ذکر خدا بر لب و بدن‌هاى پاره پاره، به دیدار حق شتافتند.
اماروز قوه قضائیه است به یک نکته اشاره کنم:اگرچه باوجودمشکلات عدیده دستگاه قضاتوانسته است دستاوردهاى خوبى به ارمغان آورد، نوع حملات و بى‌انصافى‌هاى مکرر بر قوه قضائیه ازسوى بدخواهان وافرادمغرض بیانگر این واقعیت است که این دستگاه دربرخوردبامجرمان ومتخلفان ازکارنامه قابل قبولى برخورداراست.برخوردقاطع با فتنه‌گران سال‌۱۳۸۸،برخورد بابرخى ازمفسدان دانه درشت که ازجایگاه بالاى مسؤولیتى برخورداربودند. برخوردباتعداى از آقازاده‌ها که براى خود و اطرافیانشان حاشیه امن احساس مى‌کردند و موارد مشابه بسیارى که درکارنامه این قوه مى‌باشدبیانگر موفقیت این دستگاه مى‌باشد.
اما در این میان نباید کمبودهاى موجود را از نظر دور داشت. اطاله دادرسى همچنان به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه مردم و مسؤولان به‌حساب مى‌آید. برخورد نامناسب برخى از قضات و کارکنان دستگاه قضا با مراجعان و نمایندگان رسانه‌هاى گروهى نیاز به بازنگرى و اصلاح دارد. برخورد با قاچاقچیان عمده مواد مخدر از دیگر انتظارات افکار عمومى از این قوه است. همانگونه که مقامات قضایى پیش از این اشاره کرده‌اند، از مطالبه‌هاى مهم مردم، رسیدگى سریع و قاطع این قوه به پرونده‌هاى کلان مفاسد اقتصادى است.

photo_2017-06-24_01-21-09
اشاره ای کوتاه داشته باشم به سیلى موشکى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به به دیرالزور سوریه (مقر فرماندهى و تجمعات تروریستها)و مدافعان منطقه‌اى و بین‌المللى آنان
ابتدا تشکرمیکنم ازاین اقدام شجاعانه وافتخارآمیز سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی،پیام ازپیامهای این اقدام به محضرشما نمازگزاران عزیز عرضه میدارم:
۱- بدون تردید اولین و بدیهی ترین پیام و دلیل این اقدام تنبیه داعش است چرا که به ظاهر و فارغ از پشتیبانان و حامیان منطقه ای و بین‌المللی داعش، این نام این گروهک بود که به عنوان مجری دو علمیات تروریسیتی صبح ۱۷ خرداد تهران در اذهان و افواه مطرح شد پس باید این گروهک تنبیه می‌گردید تا معلوم شود جمهوری اسلامی در عین حالی که به جنایتکاران اصلی حادثه به چشم انتقام می‌نگرد این گروهک را هم از دم تیز شمیشر انتقام خود بی نصیب نخواهد گذاشت پس این اقدام به داعش این پیام را میدهد که اولا جمهوری اسلامی در امنیت خود قاطع عمل میکند و ذره ای انفعال نشان نمی دهد دوما جمهوری اسلامی مرعوب استراتژیهای ایجاد رعب و وحشت داعش نمی‌شود و هر بازیگری در هر کجای جهان که امنیت این آب و خاک را به خطر بیندازد مجازات سختی در انتظارش خواهد بود.{تکبیرنمازگزاران}
۲- بلا شک عربستان سعودی علاوه بر اینکه به عنوان پدر معنوی گروهک های تکفیری مطرح است در بعد عملی هم تغذیه کننده مالی و رسانه ای این جریانات است. با شروع در گیری های سوریه عربستان منازعه خود را با ایران از سطح غیر مستقیم و پنهان به سطح مستقیم و آشکار تغییر شکل داده است. از این رو جمهوری اسلامی با این اقدام نشان داد که ایران اگر در مقابل اقدامات خصمانه عربستان صبر پیشه میکند نه از روی ضعف بلکه از باب جلوگیری از درگیری و خونریزی بین مسلمین است. جمهوری اسلامی با این اقدام ثابت کرد توان تنبیه عربستان وکشور های پیروش را دارد لذابدانند موشک ها در دیرالرزور متوقف نمی شوند و به ریاض و پایتخت های همسو با آن هم درصورت شیطنت آنها هم خواهندرسید{تکبیرنمازگزاران}
۳- این حملات موشکی پیام روشنی به حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ازجمله سردمداران تازه‌کار آمریکا و آل سعود و رژیم صهیونیستی است که چنانچه درس نگیرندوپارااز گلیم خود فراترنهند سیلی‌های سنگین و کوبنده‌تری در راه است.وطی ۷دقیقه موشکهای دوربرد ما به تل آویو وحیفا خواهند رسید وسیلی سختی خواهند خورد.{تکبیرنمازگزاران}
{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}
لازم به ذکر است آقای بازیار رئیس محترم دادگاه عمومی بخش فشافویه به مناسبت هفته قوه قضائیه قبل از خطب ها به ایراد سخن پرداختند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --