اخبار ویژه
خانه / اسلایدر صفحه اول / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:دشمنان بدانندمردم صاحبان اصلی انقلاب هستندوتاپای جان ازآن حفاظت می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:دشمنان بدانندمردم صاحبان اصلی انقلاب هستندوتاپای جان ازآن حفاظت می‌کنند

نمازجمعه اینهفته ۹۶/۱۰/۱۵با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- لقمان در نخستین اندرزخود به فرزندش به سراغ اساسی ترین مسأله عقیدتی،یعنی توحید می رود.

۲- بالاترین درجه ظلم شرک به خدا می باشد که از تمام اقسام کفر سخت تر و عقوبتش بیشتر است.

۳- داستانی ازحضرت سلیمان وگنجشک ،خیلی زیبا وآموزنده است.

################################################################

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- عوامل وعناصرضدانقلاب،فضاى کشوررابراى فتنه‌اى خطرناک‌ترازفتنه ۸۸ آماده یافتندو برموج اعتراضات سوارشدند.

۲- تشکیل دهندگان این اغتشاشات سه گروه بودند که نباید آنها را در یک ردیف قرار داد.

۳-آنچه بایدبه‌صورت ویژه وشفاف وقاطع موردتوجه وتذکر قرارگیردچندنکته هست……..

################################################################

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                               بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

img_7364

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

روی عن علی علیه‏ السلام قال:«یَنبَغِی لِمَن عَرَفَ اللهَ سُبحَانَهُ اَن لا یَخلوُا قَلبُهُ مِن رَجَائِهِ وَ خَوفِهِ»(غرر الحکم؛صفحه۸۳؛روایت ۱۳۲۹)

در روایتی از امیرالمؤمنین علیه‏السلام منقول است که حضرت فرمودند: سزاوار نیست کسی که خدا را شناخته است، حتّی به مقدار یک چشم به هم زدن ، دلش از امید و بیم نسبت به خدا خالی باشد.

یعنی باید هر لحظه در قلب خداشناس دو حالت وجود داشته باشد: اوّل؛ امید به خدا، دوم؛ خوف از خدا، یعنی هم امید به لطف و محبّت و مرحمتش و هم خوف از تأدیب و عقابش.

در ضمن این دو حالت باید با هم در قلب او باشند. چون اگر یکی باشد و دیگری نباشد، نقش تخریبی پیدا می‏کند. اگر در دلش فقط امید باشد، جرأت بر گناه پیدا می‏کند؛ از آن طرف اگر همه‏اش خوف باشد، از رحمت خدا مأیوس می‏شود و «الیأس من رحمۀ الله» بزرگترین معصیت است.

موضوع ماپیرامون حکمت های دهگانه لقمان حکیم بودهفته گذشته اشاره ای به معرفی لقمان کردیم وگفتیم مواعظ و نصیحت های لقمان اگر چه خطاب به فرزندش می باشد؛ اما در واقع خطاب به همه انسانهاست،که میتوانیم در یک دسته بندی کلی موعظ های ایشان را می توان به دو قسمت تقسیم تقسیم کنیم

لقمان در نخستین اندرز خود به فرزندش به سراغ اساسی ترین مسأله عقیدتی،یعنی توحید می رود.همانگونه که اساس تمام حرکت های صحیح و سازنده توحید است .خطاب لقمان به پسرش این بود که فرزندم!به خدا شرک نورز، وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ یَعِظُهُ یَا بُنَیَّ لَا تُشْرِکْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ ﴿۱۳﴾گفت اى پسرک من به خدا شرک میاور که به راستى شرک ستمى بزرگ است .

ایه مطلق شرک را بیان کرده، یعنی شرک ذاتی و شرک صفاتی و شرک درعبادت و شرک در افعال نداشته باش.

لذا بالاترین درجه ظلم شرک به خدا می باشد که از تمام اقسام کفر سخت تر و عقوبتش بیشتر است. به همین جهت اولین دعوت انبیا، دعوت به توحید و یکتاپرستی بوده است و همین هم مورد توجه لقمان حکیم قرار گرفته است.

خداوند در آیه ۳۱ سوره حج ، در مورد بیچارگی و کیفر و بدبختی مشرک و باطن هولناک شرک، مثالی زده و می فرماید: « وَمَنْ یُشْرِکْ بِاللّهِ فَکَاَنَّما خَرَّ مِنَ السَّماءِ فَتَخْطَفُهُ الطَّیْرُ اَوْ تَهْوی بِهِ الرّیحُ فی مَکان سَحیق ، هر کس برای خدا همتایی قرار دهد، گویی از آسمان سقوط نموده، و پرندگان (در وسط هوا) او را می ربایند، و یا تندباد، او را به جای دور دستی پرتاب می کند»

 لقمان در بخش دیگر نصیحت خود، به یک دلیل از دلایل بطلان شرک که قدر جامع دلایل دیگر است اشاره کرده و می فرماید: «شرک، ظلم بزرگی است» شرک هم ظلم است و هم ظلم بزرگ، زیرا از یک جهت ظلم به خدای بزرگ است، از این رو که موجود بی ارزشی همچون بت و انواع موجودات زبون دیگر، همتای خدا قرار گرفته است، و از جهت دیگر ظلم به خلق خدا است چرا که عظمت فکری او را لگدکوب کرده و او را بنده و دلبسته امور ناچیز و ناتوان کرد، و موجب سقوط و انحطاط فکری او می شود، زیرا موجودی پست تر از خود را همتای خدای خود گردانده است و از سوی سوم شرک باعث آن می شود که انسان از اوج عزت عبودیت خداوند بزرگ به قعر دره ذلت پرستش غیر خدا ساقط می گردد، چه ظلمی بالاتر از این.

مسئله مهم این است که مومنانی که دچار شرک خفی هستند و به توحید محض نگرویده اند، دچار مشکلاتی می شوند که نمی توانند علت آن را جست وجو کنند. بارها شده است که مومنی از مشکلات زندگی و گرفتاری های خود می نالد. ریشه این سختی زندگی را می بایست در شرک خفی وی جست؛ زیرا این شرک است که اجازه نمی دهد تا توسل و توکل واقعی به خداوند یابد امور زندگی خویش را به خداوند تفویض کند. در حالی که مومن واقعی همه امور زندگی خویش را به خداوند تفویض می کند و از او برای زندگی اش خیر می خواهد

امام صادق (ع) در تصویر این گونه از شرک ها که بسیاری از مومنان بدان گرفتارند در روایتی می فرماید: هرگاه شخصی بگوید اگر فلانی نبود هلاک می شدم یا بر سر من چنین و چنان می آمد، چنین شخصی گرفتار شرک است. (تفسیر نورالثقلین، ج ۲، ص ۴۷۶، ح ۲۳۵)

 سوره ی نساء آیه ۴۸ است که خدا می فرماید : إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَن یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِکَ لِمَن یَشَاءُ ۚ وَمَن یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرَىٰ إِثْمًا عَظِیمًاهمه ی گناهان بخشیده می شود مگر شرک به خدا . مفسرین می گویند که خدا بدون توبه همه ی گناهان را می بخشد زیرا با توبه همه ی گناهان بخشیده می شود . پس باب رحمت خدا بودن توبه هم باز است ولی در مورد شرک فرد باید توبه کند تا آمرزیده بشود . شرک یعنی اینکه ما در کنار خدا و پیامبر ، خدا و پیامبر دیگری قرار ندهیم . ما در نماز     می گوییم وحده لا شریک له .در مورد حق الناس حتی خدا می تواند باعث بشود که طرف حلال بکند .

داستانی دراین زمینه نقل شده خیلی زیبا وآموزنده است روزی گنجشک نری به یک گنجشک ماده – که نسبت به او بی تفاوت بود – گفت؛ «چرا حاضر نیستی با من زندگی کنی؟ من اگر بخواهم می توانم قبه و بارگاه سلیمان را با نوک خود بکنم و در دریا بیندازم.» باد این سخن را به گوش سلیمان رساند، آن حضرت لبخندی زد و حکم کرد که هر دو را حاضر کنند.

سلیمان به گنجشک نر گفت؛ «آیا ادعایی که کردی می توانی انجام دهی؟»

گفت؛ «نه یا رسول اللّه ! ولیکن به این وسیله مثل هر موجود دیگری می خواستم خود را نزد زن خود زینت دهم و بزرگ نشان دهم، عاشق را به خاطر آنچه می گوید نمی توان سرزنش کرد.» سلیمان به گنجشک ماده گفت؛ «چرا آنچه را از تو می خواهد انجام نمی دهی در حالی که او ادعای عشق و محبت به تو می کند؟» گنجشک ماده گفت؛ «ای پیامبر خدا! او مرا دوست ندارد، دروغ می گوید و ادّعای باطل می کند، زیرا گنجشک دیگری را دوست دارد.» سخن آن گنجشک در دل سلیمان اثر کرد و بسیار گریه کرد و چهل روز از محل عبادت خود بیرون نیامد و دعا می کرد که خدا دل او را از آلودگی محبت غیر خود پاک کند و مخصوص محبت خود گردان)بحارالانوار، ج ۱۴، ص ۹۵)

################################################################

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

################################################################

چندى قبل نشستى با حضور نمایندگانى از آل سعود و سران گروهک‌هاى کُردى ازجمله کومله و دمکرات و… و عناصرى از آمریکا در سلیمانیه عراق صورت گرفت که منجر به این تصمیم شدکه آمریکا و سعودى‌ها اصرار داشتند که باید کارى کنیم تا ناامنى‌هاى منطقه به داخل جمهورى اسلامى کشیده بشودتابتوانند پس از شکست در توطئه‌هاى منطقه‌اى به‌ویژه نابودى داعش درصدد آن به هر نحو ممکن ایران را دچار ناامنى‌هاى داخلى نمایند.

همزمان با توطئه فوق، شبکه‌هاى ضدانقلاب از هوادارانشان در داخل کشور براى اقداماتى غیرقانونى و تنش‌آفرین فراخوان قابل دادند.من جمله عدم پرداخت قبوض خدمات عمومى (آب، برق، گاز و…) به بهانه پایین بردن حقوق، مشکلات معیشتى و نیز عدم پرداخت صدقات و زکات و خمس و نیز هتک حرمت روحانیت و چهره‌هاى انقلابى و بسیجى و مراکز مذهبى (مساجد و حسینیه‌ها) همراه با آتش زدن و پاره نمودن بنرهاى حکومتى و در نهایت اصرار بر این‌که از راه اغتشاشات داخلى باید کار کرد.

پس از آن‌که تجمعات اعتراضى جمعى از مال‌باختگان مؤسسات مالى اعتبارى، دامنه نسبتاً گسترده‌اى پیدا کرد، عوامل و عناصر ضدانقلاب، فضاى کشور را براى کلید زدن فتنه‌اى مرموزتر و خطرناک‌تر از فتنه ۸۸ آماده یافتند و بر موج اعتراضات سوار گردیدند

چندنکته عرض کنم:

 نکته اول :در شباهت حوادث روزهای اخیر با اغتشاشات سال ۸۸ است. یک شباهت فتنه جدید با فتنه ۸۸ این است که در هر دو فتنه اصل نظام اسلامی را هدف قرار گرفته‎اند. دیگر اینجا سخن از اصلاح طلب و اصول گرا نیست، سخن از اصل انقلاب اسلامی است.

نکته دوم:طراح و برنامه‎ریز فتنه جدید یقینا دنیای استکبار و رژیم صهیونسیتی است.

نکته سوم: معرکه گردان و‌ حلقه وصل صحنه اغتشاشات، سایت آمد نیوز است. اسپانسر مالی این سایت بهایی ها هستند. آن‎ها امکانات این سایت را فراهم کرده‎اند و دقیقا از آمریکا دستور می گیرند.

 نکته چهارم : تشکیل دهندگان این اغتشاشات سه گروه بودند که نباید آنها را در یک ردیف قرار داد،اولین گروه  مال باختگان موسسات مالی هستند، این‎ها ضد انقلاب نیستند و در صحنه‎های مهم انقلاب همیشه بوده و خواهند بود. اعتراض در این مملکت آزاد است، مگر اینکه مخل استقلال نظام باشد.

اعتراض این افراد، اعتراض ضد انقلابی نیست، بلکه اعتراض به مسوولین است. بانک مرکزی باید جواب بدهد. این اعتراضات دادخواهی مردم است و کسی این‎ها را ضد‎انقلاب نمی‎داند و نباید هم بداند. منتها به این معترضان عرض می‎کنم که مراقب باشید ضد انقلاب سوار بر این موج نشود و اگر دیدید سوار شد، با شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» به آن‎ها نه بگویید.

گروه دوم :افراد ساده لوح هستند. افراد ساده لوحی که در فتنه سال ۸۸ هم بودند و عمق ماجرا را نمی‎فهمند.

گروه سوم ضد انقلاب است. ضد انقلاب سوار بر این موج شده و از این امواج استفاده می‎کند که این موضوع از شعارهایشان مشخص است. (طنین شعارمرگ فتنه گرتوسط نمازگزاران)

نکته پنجم: این است که این انقلاب، ماندنی است. ان شاءالله انتهای این انقلاب ظهور بقیه الله الاعظم(عج) است و دشمنان با تمام فتنه‎هایی که ایجاد می‎کنند، نخواهند توانست کاری از پیش ببرند.

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، اظهار داشت: می‌خواهند نور خدا را با نهادشان خاموش کنند لیکن اراده خدا بر این تعلق گرفته است که نور خدا تمام کند و سرانجام نور الهی موجب می‌شود که جبهه ایمان پیروز شود.

اماآنچه اکنون بایدبه‌صورت ویژه وشفاف وقاطع موردتوجه وتذکر قرارگیردچندنکته هست که اشاره میکنم::

۱-تقویت انسجام و اتحاد ملى و پرهیز از هرگونه کشمکش‌هاى سیاسى که تجربه نشان داد تاکنون متأسفانه بیشترین خسارت را به بار آورده است.{تکبیرنمازگزاران}

وحدت واژه مقدسی است که اگر کفار هم متحد شوند پیروز می شوند و اختلاف واژه نامقدسی است که اگر مؤمنین هم دست به اختلاف بزنند، با شکست مواجه می شوند.

 آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم»، اظهار کرد: این آیه شریفه دستور به متمسک شدن به قرآن و اهل‌بیت(ع) و متحد شدن بر محور حبل الهی می دهد و تأکید می‌کند از اختلاف بپرهیزید، زیرا اگر اختلاف کنید آتش اختلاف شما را می سوزاند.

۲-تلاش بیش از پیش مسؤولان امر براى حل مشکلات مردم و تأمین خواسته‌هاى مشروع و حقوق از دست رفته برخى از هموطنان عزیزمان در اعتماد به موسسات مالى و اعتبارى.

امیدواریم مسئولان براساس دین و اعتقادات خود عمل کنند و به فکر مردم باشند و طرح های موفق اقتصادی ایجاد کرده و مشکلات مردم را رفع کنند که بهانه دست بیگانگان و نامحرمان انقلاب نیفتد، زیرا مشاهده کردیم که برخی عناصر ضدانقلاب داخلی از مطالبات اقتصادی مردم سوءاستفاده کردند و نه تنها جان مردم را به خطر انداختند بلکه جان تعدادی ازهم وطنان مارا گرفتند.

۳-ضرورت هوشیاری توده مردم به‌ویژه آن‌که خواسته‌ها و اعتراضات و نقدهایى به مسؤولان و دولتمردان دارند در مقابل عوامل و عناصر فتنه‌گر و آشوب‌گر، چه آن‌که سوءاستفاده معاندین و منافقین و فتنه‌گران اغتشاشگر به بهانه اعتراضات مردمى ظلمى است بزرگ به کشور و جامعه و همه مردم شریف ایران؛ ضمن آن‌که از مجارى قانونى امکان پیگیرى و احقاق حق نیز منطقى‌ترین راه خواهد بود.

۴-دشمنان بدانند مردم ما با نظام مخالف نیستند مردم صاحبان اصلی انقلاب  هستند. و  به این نظام مقدس عشق می‌ورزند و تا پای جان از آن حفاظت می‌کنند.{تکبیرنمازگزاران}

ما ملتی هستیم که چهل سال ایثار کرده و امروز همچنان در این راه ایستادگی می‌کنیم؛ وبدانند که توطئه‌ها، فریبکاری‌ها و فتنه انگیزی‌های آنهادر اراده این ملت خللی به وجود نخواهد آورد.

می دانیم که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستنداحتیاجاتی دارند باید پاسخ داده شود و باید دولت و مسئولین به فکر رفع  نگرانی مردم در بحث اشتغال و گرانی باشند.

 ۵-امروز تحلیلگران منصف دنیا به این نتیجه رسیده اند، که سالم ترین نظام، نظام ولایت فقیه است. درگذشته گروهی از اندیشمندان مسکو به ایران وقم آمدنددربازدید ازیکی ازمؤسسات فقهی در قم گفتند ما اتاق فکر پوتین، رئیس جمهور روسیه هستیم و برنامه به او می دهیم، یکی از برنامه ها ما بررسی همه حکومت ها است. همه حکومت ها رابررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که سالم ترین حکومت نظام ولایت فقیه است.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

{لازم به ذکر است نمازگزاران پس ازاقامه نمازجمعه ازمصلی نمازجمعه تاخیابان بسیج راهپیمایی نموده و ضمن حمایت ازنظام ورهبری اغتشاشات اخیر را محکوم نمودند}

################################################################

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --