اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:امنیت ملت ایران براى رهبرمعظم انقلاب،نیروهاى مسلح وحاکمیت کشورخط قرمزمحسوب مى‌شود

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:امنیت ملت ایران براى رهبرمعظم انقلاب،نیروهاى مسلح وحاکمیت کشورخط قرمزمحسوب مى‌شود

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه اینهفتهسیزدهم مهرماه ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- چگونه می توانیم قلبی سلیم و دلی پاک داشته باشیم؟

۲-یکی ازعواملی که سبب پیدا کردن قلب سالم ودل اثرپذیرمی شود،پرهیز از عشق و علاقه به دنیااست.

۳ -نظراسلام وائمه(ع)این است که تاحدی به دنیاومسائل پیرامون آن بپردازیدکه درچارچوب اطاعت خداباشد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-امام سجاد(ع)بازسازی علمی و بازسازی فرهنگی و اخلاقی جامعه مسلمین را به عهده گرفت.

۲-امنیت از بزرگترین نعمت های الهی است. مانند اکسیژن و هوا که تا هست کمتر کسی قدردان آن است

۳-پاسخ قدرتمندانه سپاه نشان دادکه تشدیدفشارهاوتحریم‌هاى دشمن اراده مارادرمقاومت مستحکم‌تر مى‌کند

۴- دولت باهمکارى قوه قضاییه با مدیران فاسدو مفسدان اقتصادى که دستشان در یک کاسه است برخورد قاطع نماید

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8828

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

گفتیم یکی از خصوصیات یاران سیدالشهدا علیه السلام قلب سلیم و دلی اثرپذیر است، چون دلشان یک لحظه از یاد خدا خالی نیست و هدفی جز کسب رضایت الهی نداشتندوهم چنین گفتیم.درزمان غیبت امام عصر هم باید اینگونه باشیم چراکه امام عصر هرکسی را نمیپذیرند…..

حال باید به این موضوع توجه کرد که چگونه می شود این خصلت را بدست آورد؟ ما چگونه می توانیم قلبی سلیم و دلی پاک داشته باشیم، تا جزءکسانی باشیم که به ندای یوسف زهرا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف لبیک می گویند و در راه او ایستادگی می کنند؟

۱- پرهیز از دنیا دوستی۲- خیرخواهی نسبت به دیگران ۳-اخلاص در کارها

البته موارد متعدداست اما به همین سه مورداکتفا میکنیم پیرامون مورد اول یعنی پرهیز اردنیاپرستی این هفته صحبت میکنم دو مورد بعدی هم ان شاءالله هفته آینده

امام صادق علیه السلام می فرماید: «القلب السلیم الذی یسلم من حب الدنیا» (نورالثقلین، ج۴، ص ۵۸) قلب سالم، قلبی است که از دنیا دوستی سالم باشد.

یکی از عواملی که سبب پیدا کردن قلب سالم و دل اثرپذیر می شود، پرهیز از عشق و علاقه به دنیا است. اکثر مردم با سخنان گوناگونی که از ائمه اطهار علیهم السلام شنیده اند، گمان می کنند که این اسلام و اهل بیت علیهم السلام با دنیا و هرگونه بهره بردن از آن مخالف هستند.

این سؤال در ذهن بسیاری از ما پیش می آید که اگر دنیا بد و ناپسند بود، پس چرا خداوند آن را خلق نمود و ما را در آن قرار داد که زندگی کنیم؟ در حالی که باید بدانیم دین مبین اسلام با دنیا و زندگی در آن هیچ گاه مخالف نیست، و اساساً اگر دنیا بد بود، خداوند آن را خلق نمی نمود.

ائمه اطهار علیهم السلام نیز با کسانی که دست از دنیا و نعمات موجود در آن کشیده اند به شدت برخورد می کردند.

به امیرالمؤمنین خبر دادند شخصی به نام عاصم بن زیاد ترک دنیا کرده، لباس های زبر و خشن می پوشد و از غذا به نان خشکی اکتفا کرده است. حضرت علی علیه السلام فرمودند: او را نزد من بیاورید. عاصم وقتی به محضر امام مشرف شد، حضرت با ناراحتی فرمودند:

اَمَا اسْتَحْیَیْتَ مِنْ اَهْلِکَ ؟ اَما رَحِمْتَ وُلْدَکَ ؟

از خانواده خود شرم نکردی ؟ و به فرزندانت رحم ننمودی ؟

اَتَرَی اللهَ اَحَلَّ لَکَ الطَّیِّباتِ وَ هُوَ یَکْرَهُ اَخْذَکَ مِنْها

تو معتقدی که خدا طیّبات را برای تو حلال کرده ولی نخواسته تو از آنها سود ببری؟

اَنْتَ اَهْوَنُ عَلَی اللهِ مِنْ ذلِکْ تو در پیش خدا از این زبون تری

اَوَ لَیْسَ اللهُ یَقُولُ : وَ الْاَرْضَ وَضَعَها لِلْأَنْامِ فیها فاکِهَهٌ وَ النَّخْلُ ذاتُ الْاَکْمام(سوره الرحمن، آیه ۱۰ و ۱۱) آیا خدا نیست که فرموده زمین را برای مردم برنهادیم درآن میوه است و نخل صاحب غنچه ها؟

فَبِاللهِ لَابْتِذالُ نِعَمِ اللهِ بِالْفِعالِ اَحَبُّ اِلَیْهِ مِنِ ابْتِذالِها بِالْمَقالِبه خدا سوگند پذیرش نعمت های خدا به کردار نزد او محبوب تر است از پذیرش آنها به گفتار(یعنی به ذکر و دعا) است

وَ قَدْ قالَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ : وَ اَمّا بِنِعْمَهِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ (سوره الضحی، آیه ۱۱)

و خداوند عزّوجل فرموده : اما نعمت پروردگارت را بازگو کن

فَقالَ عاصِمٌ : یا اَمِیرَ الْمُؤْمِنینَ ، فَعَلی مَا اقْتَصَرْتَ فِی مَطْعَمِکَ عَلَی الْجُشُوبَهِ وَ فِی مَلْبَسِکَ عَلَی الْخُشُونَهِ؟عاصم عرض کرد یا امیرالمؤمنین(ع) پس چرا خود در خوراکت به طعام ناگوار و درشت اکتفا کردی؟ و در لباست به جامه زبر

فَقالَ : وَیْحَکَ اِنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ فَرَضَ عَلی اَئِمهِ الْعَدْلِ اَنْ یُقَدِّرُوا اَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَهِ النّاسِ کَیْلا یَتَبَیَّغَ بِالْفَقیرِ فَقْرُهْ فرمود : وای بر تو به راستی خدا بر امامان عادل لازم کرده خود را با مردم مستمند و ناتوان اندازه گیرند تا فقر بر فقیر بینوا چیره نگردد. (کافی، ج۱، ص ۴۱۰)

در همین دنیا یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر خدا آمده اند و زندگی نموده اند، سلیمان بن داود حکومت می کند، یوسف صدیق عزیز مصر می شود، رسول خدا تشکیل خانواده می دهد، غذا می خورد، می خوابد، عبادت می کند، تجارت می کند. پس چرا این قدر از دنیا و علاقه ی به آن بدگویی می شود؟ چرا ما مکرر در مکرر از بی رغبتی علی علیه السلام در نهج البلاغه می خوانیم؟

معیار اسلام برای بهره وری از دنیا

دین اسلام و پیشوایان آن تمام سخن شان خلاصه در این مطلب است که تا حدی به دنیا و مسائل پیرامون آن بپردازیم که در چارچوب اطاعت خدا باشد. دنیا را تا جایی آباد کنیم که آخرتمان را ویران نسازد. از دنیا و مواهب آن بهره ببریم اما نه از راه گناه، نه از راه ظلم به مردم، نه از راه حرام.

از نظر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام دنیایی بد و ناپسند است که ایمان و اعتقاد بنده را تحت الشعاع قرار دهد، تا جایی که عشق و علاقه به دنیا و رسیدن به آن سبب از بین رفتن اعتقادات یک فرد و نافرمانی و دشمنی با خدا شود.

اگر کسی بخواهدوضع مالی اش خوب شود حتی به این قیمت که مال حرام در زندگی اش وارد شود، برای بدست آوردن چند هزار تومان سود بیشتر نمازش قضا شود، برای رسیدن به مسائل گوناگون دنیوی حاضر باشد، آینده ی جاویدان خود در آخرت را خراب کند، در تمام عمر هدفی جز دنیا نباشد، این گونه دنیادوستی و پرداختن به آن مورد نکوهش قرار گرفته است.

عمر سعد برای رسیدن به حکومت دنیایی، برای نشستن بر کرسی حکمرانی ری، حاضر شد مقابل امام حسین علیه السلام بایستد و به فجیع ترین وضع او و یارانش را به شهادت برساند و بعد هم برای آن که کار خود را تکمیل کند در کربلا فریاد بزند:

«من یتندب للحسین علیه السلام فیواطی الخیل ظهره؟» کیست که داوطلب شود و بر بدن حسین اسب بتازاند.

به همین دلیل است که رسول گرامی اسلام راجع به دنیادوستی می فرماید:«اکبر الکبائر حب الدنیا» بزرگترین گناه کبیره، دنیادوستی است.چرا دنیادوستی این چنین است چون حضرت می فرماید:«حب الدنیا اصل کل معصیه و اول کل ذنب»  دنیادوستی ریشه هر معصیت و آغاز هر گناهی است.

IMG_8824

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

۲۵ محرم الحرام؛ شهادت «حضرت امام زین العابدین»(ع) راوى نهضت حسینى و افشاگر ماهیت دستگاه فاسد اموى‌(۹۴ یا ۹۵ ق)

امام سجاد علیه السلام ۳۵سال بعد از واقعه کربلادر قید حیات بودندووبعداز عاشوراچند وظیفه به عهده امام سجادگذاشته شد که باید آن وظائف رو انجام بدهند

۱-فرماندهی اسرای کربلا و رساندن این پیام به گوش تاریخ که این مهم هم گاهی باگریه گاهی باسخنرانی وگاهی هم درغالب دعا ونیایش انجام میشد

۲-دومین وظیفه ای که امام سجاد به عهده داشت حفظ شیعیان بود می دانید شیعه زیادی به معنای واقعی باقی نمانده بود شیعه های درجه یک که شهید شدند با امام حسین(ع) درجه یک ها و خالص هاش حتی شیعه های درجه دو و سه هم خیلی هاشون تو سال ۶۳ واقعه حَره در مدینه اتفاق افتادشهیدشدند و بعد سال ۶۴ قیام توابین و بعد سال ۶۵ قیام مختار خیلی از شیعیان دراین دراین جنگها شهید شدند جز چند تا شیعه خالص بیشتر نمانده بود از خود امام سجاد یک روایت نقل هست که تو مکه و مدینه بیست نفر بیشتر نیستند که محب ما هستند خب امام سجادباید همین چند نفر را حفظ کند لذا مأموریت امام سجاد(ع) جنگ نبود سکوت بود این بود که یک کناری باشد که بتواند این تعداد باقی مانده بماند اینم وظیفه دوم حضرت بود .

وظیفه سومی که امام سجاد به عهده داشت بازسازی فرهنگی جامعه مسلمین بود که به شدت مُنهدم شده بودند به شدت سقوط کرده بودند از جهت فرهنگی هم فساد خیلی رواج پیدا کرده بود توسط دستگاهی مثل دستگاه بنی امیه !! دارد که یک زن رقاصه زمان امام سجاد(ع) که عبدالملک مروان هم حاکم بود حجاج بن یوسف هم کار گزارش بود یک زن رقاصه هرزه از مدینه وقتی می خواست بره مکه چنان مردم به بدرقه اش رفتند درمدینه و به استقبالش آمدند درمکه یک رقاصه هرزه ببینید اینقدر محبوب شده بود خوبان خدا مظلوم و غریب یک آدمای فاسد اینجوری اونقدر خب این نشان دهنده سقوط جامعه است از جهت اخلاقی ازجهت فرهنگی جامعه تنزل پیدا کرده.

امام سجاد(ع) بازسازی علمی وبازسازی فرهنگی و اخلاقی جامعه مسلمین را به عهده گرفت منتهی نه با کلاس درس آن موقع که نمی شد کلاس گذاشت زمان امام صادق و امام باقر می شد اما زمان امام سجاد به قدری اختناق شدید بود مگر می شد کلاس گذاشت امام سجاد در غالب دعا و راز و نیاز با خدا معارف را منتقل کرد .

اینکه می بینید صحیفه سجادیه دعای ابوحمزه، مناجات خمسه عشر، رساله حقوق امام سجاد و امثال اینها یادگارهای امام سجاد(ع) است که در واقع معارف دین را تو غالب دعاها گفته که بعد امام باقر و امام صادق آمدند همین ها را پرورش دادند و باز کردند تفصیل دادند

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

به مناسبت ۱۳مهر روز نیروى انتظامى؛پاسدار امنیت و اقتدار کشور

امروز۱۳مهر به عنوان روز نیروی انتظامی وآغازهفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است. ابتدااز خدمات صادقانه و شبانه روزی فرماندهی محترم و پرسنل ان تقدیر و تشکر می کنم که شبانه روز در جهت حفظ امنیت با، فساد و معضلات اجتماعی مبارزه می کنند و برای برقراری امنیت به ویژه در ایام دهه محرم تلاش داشتند . ساعت ها و تا پاسی از شب روی پا ایستاده اند . هم پلیس و هم نیروی انتظامی . همه آنها صادقانه در صحنه و درکنار مردم بوده اند .

امنیت از بزرگترین نعمت های الهی است. مانند اکسیژن و هوا که تا هست کمتر کسی قدردان آن است وقتی گرفته می شود قدر و اهمیت آن آشکار می شود. امنیت نباشد آرامش نیست ثبات نخواهد بود. امروز به لطف الهی و به همت نیروی انتظامی و نیروهای مسلح کشور ما امن ترین کشور جهان است. در حالیکه در دل پرآشوب ترین و ناامن ترین منطقه جهان یعنی خاورمیانه قرار دارد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

اشاره ای حمله موشکى اقتدارآفرین سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه

حادثه تلخ و تروریستى اهواز در روز شنبه ۳۱ شهریور ماه و در سالروز آغاز جنگ تحمیلى ۸ساله نظام سلطه علیه مردم ایران که به شهید و مجروح شدن نزدیک به ۹۰ نفر از مردم ونیروهاى نظامى منجر شد، برخلاف تصور برنامه‌ریزان و مجریان آن، نه تنها به ایجاد یک چالش امنیتى براى نظام اسلامى منجر نشد، بلکه عمق فاجعه در حمله به مردم در این مراسم ملى سبب تحکیم وحدت وانسجام ملى ورسوایى بیشتر دشمنان داخلى وبیرونى نظام اسلامى گردید

ساعت ۲ بامداد روز دو شنبه نهم مهر ماه، یگان موشکى نیروى هوا فضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مواضع سرکرده‌هاى جنایت تروریستى اهواز را در مناطق اشغالى شرق فرات در سوریه هدف قرار داد تا نخستین واکنش قاطع نیروهاى مسلح کشورمان براى انتقام خون شهداى این حمله تروریستى اهواز به ثبت برسد

IMG_8831

پیام‌هاى این عملیات که باید شنیده شود

۱- جبهه متحدآمریکایى،صهیونیستى،تکفیرى در پى حادثه اهواز تلاش کرد تا شرایط ذهنى وافکار عمومى مردم ایران را براى پذیرش شکسته شدن ابهت نظام جمهورى اسلامى ایران آماده نماید. اما پاسخ قدرتمندانه سپاه نشان داد که تشدید فشارها وتحریم‌هاى دشمن اراده مارا در مقاومت مستحکم‌تر مى‌کند.

۲-این موشک ها از فراز پایگاه‌هاى نیروهاى آمریکایى و فرانسوى عبور کرده است که این عبور پیامى آشکار براى حامیان تروریست ها دارد.

 ۳-امنیت ملت ایران براى رهبر معظم انقلاب، نیروهاى مسلح و حاکمیت کشور خط قرمز محسوب مى‌شود.

همه این‌ها هشدارى براى دشمنان است تا در جهت ایجاد ناامنى در ایران حرکتى نکنند.که پاسخ ایران سخت تر خواهدبود{تکبیرنمازگزاران}

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

چند نکته درباره پایین آمدن نرخ ارز

در روزهاى اخیر نرخ ارز کاهش چشم‌گیرى داشته است. بعد از آن‌که هفته گذشته قیمت ارز تا بیش از ۱۹ هزار تومان افزایش یافت، روزهاى ابتدایى هفته و خصوصا در روز دوشنبه این قیمت کاهش چشم‌گیرى داشت و برخى اخبار غیررسمى عدد ۱۱ هزار تومان را نیز اعلام کردند.

دلائل مختلفی گفته شده که شاید مهم‌ترین آن باشد، دخالت بانک مرکزى در بازار آزاد است.که البته به دلائل نمی خواهم بپردازم بلکه میخواهم  به دوسه نکته مهم اشاره کنم:

۱-دولت مى‌تواند و توانایى لازم براى مدیریت بازار ارز را دارد. نباید دولت از خودش رفع مسؤولیت کند.بر کسى پوشیده نیست که جمهورى اسلامى ایران در میانه جنگ اقتصادى تمام عیار قرار دارد. که در طرف مقابل دولت زورگوى آمریکا است که با ابزارهاى اقتصادى و طراحى‌هاى مستمر خود به‌دنبال ضربه زدن به مردم ایران است. در این میان برخى از کشورهاى منطقه خصوصا کشورهاى حاشیه خلیج فارس به او کمک مى‌کنند.در این وضعیت طبیعى است که باید آرایش مناسب جنگ اقتصادى در کشور شکل بگیرد و مسؤولان خصوصا مسؤولان اقتصادى اعم از دولت و مجلس متناسب با طراحى‌هاى دشمن و براى کم‌اثر کردن و یابى‌اثر کردن آن‌ها عمل کنند.

به‌طور قطع این اتفاقات بدون همکارى بخشى از مدیران دولتى رخ نمى‌دهد. دولت باید با فساد موجود در مدیران خود برخورد جدى و قاطع داشته باشد. با وجود فساد هر چقدر هم که منابع ارزى دولت فراوان باشد، باز مسأله کمبود ارز براى واردات وجود خواهد داشت. دولت با همکارى قوه قضاییه باید با برخورد قاطع با مدیران فاسد که با مفسدان اقتصادى دستشان در یک کاسه است، فضا را براى مفسدان ناامن کنند و اجازه به تاراج رفتن منابع ارزى ملت ایران را ندهند.(تکبیرنمازگزاران)

۲- برخى از افراد مانند سفیر ایران در انگلیس، با سوءاستفاده از کاهش ارز به‌دنبال فشار بر مجلس هستند تا لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالى تروریسم را تصویب کنند. این سوءاستفاده‌ها محکوم است.

همکاری ایران با این نهاد بین‌الدولی هیچ سود مشخصی برای ایران نخواهد داشت و هرچه ایران بیشتر به مطالبات این نهاد سیاسی پاسخ بدهد، بیشتر در باتلاق تحریم‌های اقتصادی فرو می‌رود.

 ۳- باید مراقب آدرس‌هاى غلط که توافقات خارجى را عامل اصلى کاهش یا افزایش قیمت ارز عنوان مى‌کنند، بود و با آن، مقابله هوشمندانه کرد تا جامعه به جامعه‌اى شرطى تبدیل نشود{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --