اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:درشرایط امروزنقش خواص بسیارپررنگ است که همچون عماردرمقابله باجنگ روانى عمل نمایند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:درشرایط امروزنقش خواص بسیارپررنگ است که همچون عماردرمقابله باجنگ روانى عمل نمایند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه اینهفته بیست هفتم مهرماه ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- یکی ازراه هایی که درروایات اهل بیت(ع)برای نزدیک شدن به خدای متعال بیان شده،زیارت سیدالشهداء علیه السلام است

۲-زائرامام حسین(ع)در بهشت همسایه پیامبر و اهل‌ بیت (ع) است.

۳ – به زائراجازه می‌دهند که زیر پرچم امام حسین برود و با آن پرچم وارد بهشت ‌شود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- ورزش و بازى از تفریحات سالم و سودمند است ودرتأمین سلامتى وبهداشت جان وتن بسیارمؤثر است.

۲-یکى ازکارهاى مهم نخبگان وخواص با الگوپذیرى از عمار،تبیین حقائق است؛که بدون تعصب روشن کنند

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8886

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

یکی از راه هایی که در معارف شیعه و روایات اهل بیت علیهم السلام برای نزدیک شدن راه به سوی خدای متعال بیان شده است زیارت معصومین علیهم السلام بویژه زیارت سیدالشهداء علیه السلام است چون همه این عباداتی که ما می کنیم از نماز و حج و صوم و انفاق در راه خدا تا جهاد و شهادت در راه خدا برای این است که انسان راهی به سوی خدای متعال پیدا بکند

از روایات ائمه علیهم السلام پیدا می شود که یک مسیری که برای رسیدن به خدای متعال گشوده شده که یک مسیر بسیار جامع و میان بر هم هست، زیارت معصوم علیه السلام است. حالا شما آثاری که در روایات برای زیارت سیدالشهداء علیه السلام نقل شده است ببینید؛ ده ها و بلکه صدها اثر و ثواب هست

زیارت امام حسین(ع) همیشه مغتنم است و از روایات این‌طور استفاده می‌شود که از انسان مؤمن توقّع است که برنامه زیارت امام حسین(ع) را در زندگی‌اش قرار بدهد.

در بیانی امام صادق(علیه الصّلاه والسّلام) فرمودند:

بَلَغَنِی‏ أَنَ‏ قَوْماً مِنْ شِیعَتِنَا یَمُرُّ بِأَحَدِهِمُ السَّنَهُ وَ السَّنَتَانِ لَا یَزُورُونَ الْحُسَیْنَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنِّی أَعْرِفُ أُنَاساً کَثِیرَهً بِهَذِهِ الصِّفَهِ قَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لِحَظِّهِمْ أَخْطَئُوا وَ عَنْ ثَوَابِ اللَّهِ زَاغُوا وَ عَنْ جِوَارِ مُحَمَّدٍ تَبَاعَدُوا قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ فِی کَمِ الزِّیَارَهُ قَالَ یَا عَلِیُّ إِنْ قَدَرْتَ أَنْ تَزُورَهُ فِی کُلِّ شَهْرٍ فَافْعَلْ قُلْتُ لَا أَصِلُ إِلَى ذَلِکَ لِأَنِّی أَعْمَلُ بِیَدِی وَ أُمُورُ النَّاسِ بِیَدِی وَ لَا أَقْدِرُ أَنْ أُغَیِّبَ وَجْهِی عَنْ مَکَانِی یَوْماً وَاحِداً قَالَ أَنْتَ فِی عُذْرٍ وَ مَنْ کَانَ یَعْمَلُ بِیَدِهِ وَ إِنَّمَا عَنَیْتُ مَنْ لَا یَعْمَلُ بِیَدِهِ مِمَّنْ إِنْ خَرَجَ فِی کُلِّ جُمُعَهٍ هَانَ ذَلِکَ عَلَیْهِ أَمَا إِنَّهُ مَا لَهُ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ عُذْرٍ وَ لَا عِنْدَ رَسُولِهِ مِنْ عُذْرٍ یَوْمَ الْقِیَامَهِ قُلْتُ فَإِنْ أَخْرَجَ عَنْهُ رَجُلًا فَیَجُوزُ ذَلِکَ قَالَ نَعَمْ وَ خُرُوجُهُ بِنَفْسِهِ أَعْظَمُ أَجْراً وَ خَیْراً لَهُ عِنْدَ رَبِّهِ یَرَاهُ رَبُّهُ سَاهِرَ اللَّیْلِ لَهُ تَعَبُ النَّهَارِ یَنْظُرُ اللَّهُ إِلَیْهِ نَظْرَهً تُوجِبُ لَهُ الْفِرْدَوْسَ الْأَعْلَى مَعَ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ فَتَنَافَسُوا فِی ذَلِکَ وَ کُونُوا مِنْ أَهْلِهِ.( کامل الزیارات، ص ۲۹۶)

IMG_8889

حضرت گله‌مند هستند که چرا گروهی از شیعیان، سال بر آنان می‌گذرد و زیارت نمی‌روند. راوی که علی بن میمون است می‌گوید: عرض کردم: آقا، فدایتان شوم، خیلی‌ها را می‌شناسم که همین‌طور هستند. امام(ع) فرمودند: به ‌خدا قسم اینها حظّ‌شان را از دست دادند و خودشان را از پاداش الهی محروم کردند. اینها خودشان را از همسایگی پیامبر دور کردند. راوی می‌گوید: گفتم: آقا! ممکن است کسی نتواند به زیارت برود، اگر کسی را مأمور کند و به او بگوید از طرف من زیارت انجام بده، به اصطلاح نایب بگیرد، آیا باز هم از آن ثواب‌ها بهره‌مند می‌شود؟ حضرت فرمودند: بله، جایز است چنین چیزی بشود. امّا اگر خودش برود، هم پاداشش بیشتر است، هم نزد خدای متعال برایش خیلی بهتر است؛ زیرا خدای متعال می‌بیند که بنده‌اش شب‌ها را به ‌خاطر حسین(علیه السّلام)، بیدار مانده و در روزها هم به سختی و مشقت افتاده است. این مهم است که خداوند او را در چنین حال و وضعیتی ببیند.

اگر چنین اتّفاقی بیفتد نتیجه‌اش چه می‌شود؟ جمله‌ی بعدی غایت آمال عارفان است: «یَنظُرُ اللهُ اِلیهِ نَظرهً توجِبُ لَهُ الفِردوسِ الْاَعلى» خدای متعال به او نگاهی می‌کند که آن نگاه و نظر رحمتش، باعث می‌شود که این شخص در بهشت با پیامبر و اهل‌ بیت (صلوات الله و سلامه اجمعین) همسایگی پیدا کند. بعد حضرت فرمودند: برای رسیدن به چنین چیزی مشتاق باشید و جزء چنین گروهی باشید.درصدد باشید که هر وقت زیارت اباعبدالله(علیه السّلام) فراهم شد، بروید.

مطلب جالبی هم در یک روایت دیگر است. محمّدِ بنِ ‌مسلم می‌گوید: به امام صادق(علیه الصّلاه و السّلام) عرض کردم: «مَا لِمَنْ‏ أَتَى‏ قَبْرَ الْحُسَیْنِ قَالَ مَنْ أَتَاهُ شَوْقاً إِلَیْهِ کَانَ مِنْ عِبَادِ اللَّهِ الْمُکْرَمِینَ وَ کَانَ تَحْتَ لِوَاءِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ حَتَّى یُدْخِلَهُمَا اللَّهُ الْجَنَّهَ».(کامل الزیارات ، ص۱۴۳) اگر کسی موفّق بشود به زیارت قبر حسین(علیه السّلام) چه نصیبش می‌شود؟ امام صادق(علیه السّلام) فرمودند: اگر کسی مشتاقانه، با شوق و عشق بیاید، خدای متعال او را مورد کرامت و رسیدگی خاصّ خودش قرار می‌دهد. آن رسیدگی چیست؟ به او اجازه می‌دهد که زیر پرچم امام حسین برود و با آن پرچم وارد بهشت ‌شود. این شخص از حضرت جدا نمی‌شود تا به بهشت وارد و در آن مستقر شود. کسانی که برای زیارت خاصّ اربعین به لطف خدای متعال می‌روند، روی این نکته دقت داشته باشید.

IMG_8897

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

پنج شنبه گذشته روز تربیت بدنی وورزش وآغازهفته تربیت بدنی

ورزش و بازى از تفریحات سالم و سودمند و نشاط انگیز است و در تأمین سلامتى و بهداشت جان و تن بسیار مؤثر است.ورزش بدن را نیرومند و سالم مى سازد و سلامتى جسم به سلامتى روح انسان کمک مى کند، اسلام حفظ بدن و تأمین سلامتى آن را از وظائف اولیه هر مسلمانى مى داند و براى سلامتى بدن آن قدر ارزش قائل است که آن را در ردیف شناخت دین قرار داده است.

هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.

فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش را به همه اصحاب ورزش، قهرمانان، مربیان، پیشکسوتان، دست اندرکاران، اساتید رشته‌های ورزشی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

IMG_8899

امروزجمعه  ۹صفر، شهادت «عماریاسر» صحابى بزرگ پیامبر در جنگ صفین (۳۷ ق)

به چند ویژگی این صحابی بزرگ رسول خدااشاره میکنم:

۱-سبقت در اسلام و استقامت بر ایمان‌

عمار بنابه نقل تاریخى و روایى یکى از هفت مسلمان نخست صدر اسلام محسوب مى‌شود. عمار که خود، حقیقت دعوت رسول خدا(ص) را با جان و دل و در سخت‌ترین شرایط صدر اسلام قبول کرده بود، پدرش یاسر و مادرش سمیه و برادران خود را نیز بدین مسیر سوق داد و آنان نیز همچون عمار، دعوت رسول خدا را عاشقانه لبیک گفتند و در این‌راه به دست قریش به شدیدترین وجهى شکنجه شدند تا از اسلام روگردان شوند، اما سمیه و یاسر در اثر این شکنجه‌ها جان دادند و نخستین شهداى راه حق و حقیقت و صراط مستقیم هدایت شدند لکن ذره‌اى از ایمان خود بازنگشتند.

۲-ثابت قدم در تبعیت از ولایت‌

عمّار که معرفت و شناخت را با ایمان توام نموده و راه هدایت را در پیروى از سخنان پیامبر اسلام یافته بود، امر و توصیه‌هاى ایشان در تبعیت از ولایت و خلافت امام على بن‌ابى طالب(ع) را نیز با جان و دل پذیرفت و با شناختى که از مقام والاى حضرت امیر(ع) داشت، همراه آن چراغ هدایت پس از رحلت رسول خدا(ص) شد و جزو یاران باوفاى ایشان در تمامى شرایط سخت گردید و تا سرحد جان بر این عهد ماند.واز همان ابتدا، در دفاع از حق حضرت على(ع) بر ولایت، از بیعت با ابوبکر سرباز زد.

۳-یاور با بصیرت امیرمومنان(ع) در مقابله با فتنه دشمنان‌

عمار که عاشق و دلباخته وجود نورانى مولاى خویش امیرالمؤمنین(ع) بود، هیچ گاه از یارى آن حضرت دست برنداشت و در سخت‌ترین شرایط دوران خلافت، آن حضرت را یارى نمود. او با آن‌که در سنین بالاى عمر خود بود، در جنگ‌هاى جمل و صفین همراه و فرمانده لشکر حضرت امیر(ع) شد. عماریاسر در جنگ صفین که کارزار واقعى جنگ روانى و توطئه و نفوذ دشمن علیه سپاه اسلام بود، نقش بسیار مهمى را در بر ملاکردن چهره واقعى دشمن با خطابه و سخنرانى‌هاى افشاگرانه علاوه بر فرماندهى هوشمندانه و مبارزات شجاعانه خود ایفا نمود. در این جنگ آنچه که بیشتر از همه مسلمانان را دچار تردید مى‌کرد به فرموده مقام معظم رهبرى جنگ مسلمانانى که نماز و قرآن میخواندند با یکدیگر بود و دشمن دائما از این طریق طرح شبهه مى‌کرد. اینجا بود که شخصیت عمار و نقش او در نشان دادن چهره دشمن و رفع تردید بسیار مؤثر واقع شد.

IMG_8900

لذایکى از کارهاى مهم نخبگان و خواص با الگوپذیرى از عمار، «تبیین است؛ حقائق را بدون تعصب روشن کنند؛ بدون حاکمیت تعلقات جناحى و گروهى، باید حقیقت را فهمید. در جنگ صفین یکى از کارهاى مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود. چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونى داشتند… این کسى‌که از این طرف، خودش را موظف دانسته بود که در مقابل این جنگ روانى بایستد و مقاومت کند، جناب عمار یاسر بود.

بنابراین در این شرایط زمانه که دشمن سعى دارد با بهره بردن از شیوه‌هاى مختلف جنگ نرم تردید و شبهه را در میان افراد جامعه ترویج نماید و آنان را از نظام اسلامى و تحقق پیروزى ناامید کند، نقش خواص بسیار پررنگ است که همچون عمار در مقابله با جنگ روانى عمل نمایند و با آگاهى خود به بصیرت جامعه بى‌افزایند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

میخواستم نگاهى به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان درچهارشنبه گذشته داشته باشم که طی ۱۰ محور مقام معظم رهبری به مسؤولین توصیه داشتند که به نخبگان توجه داشته باشند وطی چند محورهم وظیفه نخبگان نسبت به جامعه تأکیدداشتند که وقت کذشته ان شاءالله درفرصت مناسب صحبت خواهم کرد

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --