اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر: ملت ما راه نفوذ سیاسی آمریکا بر ایران را برای همیشه بسته است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر: ملت ما راه نفوذ سیاسی آمریکا بر ایران را برای همیشه بسته است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر نماز پرصلابت جمعه اینهفته هفدهم آّان ماه سال نود وهشت به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم باقرشهر در مصلی بزرگ این شهر وبا حضور خیل عظیم نمازگزاران برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول

۱.خداوند پیامبر را برای چه فرستاده و چه چیزی همراه او کرده است؟

۲٫ وقتی حضرت ظهور می کنند نور پیامبراکرم (ص) را در عالم تجلی می دهد

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱٫ ابتکارامام (ره)برای نامگزاری هفته وحدت،بخش عمده ای از توطئه های دائمی استکبار را یب اثر یا کم اثر کرده است

۲٫ در محیط های پررقابت امروز کیفیت، یک نکته کلیدی و اساسی است.

۳. ملت ما راه نفوذ سیاسی آمریکا بر ایران را برای همیشه بسته است و راه بازگشتی ندارد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

موضوع بحث ما باتوجه به اینکه در آستانه ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) هستیم اختصاص میدهیم به رسول خدا(ص)

ارسال پیامبر(ص) همراه با دو گوهر از خزانه غیب خدا:

313267670_634588

درقرآن کریم آمده است:توبه/۳۳«هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق» خدای متعال به این عبد مطلق ماموریت داده است، خداوند این پیامبر و این رسولی که رسول به همه انبیا و به همه عالم است را فرستاده و او را مرسل کرده است. حال این پیامبر را برای چه فرستاده و چه چیزی همراه او کرده است؟ خیلی نکته مهمی است، خداوند پیامبر با این عظمت را فرستاده تا سراغ بنده ها بیاید. این نشاندهنده محبت و رحمت خداست، بنابر این خدای متعال، از رحمت خودش چنین پیامبری را فرستاد و دو چیز همراه او کرد، یکی «هدی» و دیگری «دین الحق»، یک کتاب که قرآن است و یک دین الحق که امیرالمومنین(ع) و ائمه(ع) می باشد.

بعد هم فرمود که این گوهری که من به این پیامبر دادم، گوهری است که همه رقبا را از میدان به در می کند: «لیظهره علی الدین کله». نگران نباشید ولایت امیرالمومنین(ع) بر همه ولایت ها غالب می شود. درست است سقیفه و اولیاء طاغوت و ادامه آنها این بساط شیطنت و کفری که شما امروز در جهان می بینید با همه پیچیدگی هایش هیچ ا ست، یک جولانی است: «ان للباطل جوله و للحق دوله».

تجلی حقیقت وجود مقدس رسول الله(ص) در امام زمان(عج):

باید حقیقت این پیامبر در عالم تجلی کند و تجلی هم می کند. حقیقت این پیامبر در امام زمان تجلی میکند و امام زمان نور حضرت را در عالم ساطع می کند. این مضمون آیات قرآن است: «وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّیهَا» (شمس/۳) وقتی حضرت ظهور می کنند نور این وجود مقدس و این شمس حقیقی را در عالم تجلی می دهد و تا آن زمان انسان نمی فهمد این پیامبر که بود و با خودش چه آورد. حتی سلمان هم باید برگردد و در دوره رجعت بفهمد این پیامبر چه آوردند
امام صادق علیه السلام درتفسیر این آیه میفرمایند وقتی امام عصر ظهور کنند حتی یک نفر هم به خداوند کافر نخواهد بود واین معنای لیظهره علی الدین کله هست

مشروح خطبه دوم

خودم را وشما نماز گزاران عزیز را مجددا به تقوای الهی توصیه میکنم

با توجه به وقت سه مطلب را به محضر شما تقدیم میکنم.

 یکشنبه۱۹آبان۱۲ربیع‌الاول ولادت حضرت رسول اکرم(ص)به روایت اهل سنت (۵۳ سال قبل از هجرت) -آغاز هفته‌ی وحدت

تعیین دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، به عنوان هفته وحدت، از جمله ابتکارات سرنوشت ساز و تاریخ ساز امام راحل بوده است.ابتکاری که برای همیشه، بخش عمده ای از توطئه های دائمی استکبار را کم اثر کرده است و در ایران اسلامی و بسیاری از مناطق دیگر جهان، وحدت را تبدیل به یکی از گفتمان های غالب و رایج کرده است خصوصاً.شرایط حساس کنونی جهان اسلام می‌طلبد تا به این موضوع مهم، نگاهی عمیق تر داشته باشیم

امامین انقلاب، هم بر اساس منطق اسلام ناب محمدی و هم بر مبنای شرایط زمان و زمانه، با درک عمیق از اهداف جنگ هویتی دشمن که اساس اسلام را هدف گرفته و کمر به محو اصل اسلام بسته اند، موضوع وحدت را همواره مطرح کرده و هفته وحدت را با محوریت شخصیت اول جهان هستی حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله به عنوان نماد این جریان مستمر و تاریخ ساز ودشمن سوز مطرح کرده و پی گرفته اند.

شاید بتوان گفت با توجه به وضعیتی که مسلمین در جهان دارند و هجمه ای که به اسلام در اشکال مختلف به کشورهای اسلامی و مسلمین در اقصی نقاط جهان می شود موضوعی به اهمیت وحدت میان مسلمین برای مبارزه با تمام فتنه ها علیه اسلام و مسلمانان در جهان وجود ندارد.

شاید بتوان گفت با توجه به وضعیتی که مسلمین در جهان دارند و هجمه ای که به اسلام در اشکال مختلف به کشورهای اسلامی و مسلمین در اقصی نقاط جهان می شود موضوعی به اهمیت وحدت میان ملسمین برای مبارزه با تمام فتنه ها علیه اسلام و مسلمانان در جهان وجود ندارد.

عملیات و توطئه‌ مشغول‌سازى جهان اسلام و تشدید جنگهاى نیابتى و فرقه‌اى و قومى و مذهبى به همراه حرکت مرموز اسلام‌هراسى و شیعه‌هراسى و در نهایت ایران‌هراسى، اقدام پیچیده و خطرناکى بوده و هست که هدفهاى مرموزى را دنبال مى‌نماید. هم‌اکنون مسلمانان در بسیارى از نقاط جهان دچار چالشها و درد و رنج‌هاى طاقت‌فرسایى می باشند که یمن، بحرین، نیجریه، میانمار، کشمیر، افغانستان، عراق، سوریه و فلسطین تنها بخشهایى از وضعیت اسفبار مسلمین در این کشورها است. اگر وحدت و همدلی میان مسلیمن وجود داشت شاهد این وضعیت اسفبار در برخی از کشورهای اسلامی نبودیم. مسلمانان نیازمند به توجه به کتاب آسمانی قرآن کریم و سنت پیامبردر توصیه به وحدت است.

شنبه۱۸آبان روز ملی کیفیت

باتوجه به نامگذاری سال ازطرف مقام معظم رهبری به رونق تولید باید عرض کنم که توجه به کیفیت کالا یکی از راه‌های رونق تولیدکالا ست در محیط های پررقابت امروز کیفیت یک نکته کلیدی و اساسی است.
ارتقای کیفیت تولیدات یک کشور نه با دستورالعمل و توصیه، بلکه با برداشتن گام‌های عملی، داشتن عزم‌ جدی و نگاه‌های روبه جلو میسر است.
لذا دولت و مجلس،باید برای عملیاتی و اجرایی شدن سیاستهای صحیح ابلاغی، برنامه‌ریزی کنند.
کیفیت اتفاقی نیست، بلکه تولید کالای مرغوب نیازمند ملزوماتی است که تا مهیا نشود کالا‌ها رنگ کیفیت را به خود نخواهند دید.
مثلا میگویند:فلان کشور بازارهای دنیا را با کالاهای ریز و درشتش قبضه کرده یا می‌گویند اجناس تولیدی‌ فلان کشور مرگ ندارد یاکالا های فلان کشور را مردم جهان، چشم بسته می‌خرند در اثر یک اتفاق به این مرحله نرسیده‌اند. همه باید همت کنند هم مسؤولین هم تولیدگران وصنعت گران وهم مردم !!
اشاره ای به راهپیمایی ۱۳ آبان در روزهای گذشته داشته باشم
اولا تشکر میکنم از همه اهالی خوب باقرشهر وکهریزک دانش آموزان ،فرهنگیان ،سپاهیان و بسیجیان ،روحانیت معظم ،نیروی انتظامی ، پلیس راهور، مجموعه شهرداری ومسؤولین ووو
یک نکته عرض کنم:همه مردم به خصوص نسل جوان باید بدانند سابقه دشمنی آمریکا با ایران از تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۷ نیست.عده ای با شیطنت خاص تلاش دارند مشکلات کشور را به تسخیر لانه جاسوسی نسبت داده و آن واقعه بزرگ را موجب به وجود آمدن تخاصم با آمریکا قلمداد کنند.در حالی که به گواهی اسناد تاریخی، به ویژه اسناد لانه جاسوسی و اذعان ماموران و جاسوسان آمریکایی، ستمگری آمریکا در حق ملت ایران به ۲۸مرداد سال ۳۲ برمی گردد.در این سالها مردم مظلوم ما قربانی سیاستهای استعماری آمریکا و تحت سلطه استبداد آمریکایی پهلوی بوده اند و انواع دشواریها را تحمل کرده اند.تحقیر عزت ملی ایرانیان در تصویب کاپیتولاسیون و غارت و چپاول نفت و منابع طبیعی ملت نمونه بارز آن است.تلاش گسترده آمریکا برای بقای سلطنت پهلوی و مقابله با انقلاب نوپا در همه حوادث، گواه ۱۷ بردشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران است.تاکید رهبرانقلاب بر گنجاندن اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی به همین دلیل است.
پس از انقلاب این ستمگری، تبدیل به دشمنی پیداوپنهان؛ اما گسترده، دائمی و عمیق آمریکا با ایران انقلابی شد.چرا که به فرموده رهبرانقلاب؛ ملت ما راه نفوذ سیاسی آمریکا بر ایران را برای همیشه بسته است و راه بازگشتی ندارد. این برای آمریکا متکبر و مستکبر بسیار سخت است که یک ملت راه نفوذ بزرگترین ابرقدرت دنیا را بسته و اقتدار و استقلال سیاسی خود را در چهل سال گذشته ، حفظ کرده و ارتقاء بخشیده است.
{والســـــلام علیکــــم ورحمه اللـــــــه وبرکاتــــــــه}

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --