اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:گام چهارم در کاهش تعهدات هسته ای خوب بود اما می توانست محکم تر و بلندتر برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:گام چهارم در کاهش تعهدات هسته ای خوب بود اما می توانست محکم تر و بلندتر برداشته شود.

نماز پرصلابت جمعه این هفتهبیست و چهارم آبّان ماه سال نود وهشت به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم باقرشهر در مصلی بزرگ این شهر و با حضور خیل عظیم نمازگزاران برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. توصیف پیامبر اعظم از زبان امام سجاد در دعای دوم صحیفه سجادیه
  2. پیامبر اکرم در ابلاغ رسالت از بهترین و هنرمندانه ترین روش تبلیغ استفاده کردند.
  3. پیامبر اکرم به خاطر خداوند حتی با بعضی از نزدیکان و بستگان خود قطع رابطه کرد.

&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

  1. سایت فردو به گونه ای است که حتی بمب های چهارصد میلیون دلاری آمریکا در آن اثر نخواهد کرد.
  2. گام چهارم در کاهش تعهدات هسته ای خوب بود اما می توانست محکم تر و بلندتر برداشته شود.
  3. مردم حق دارند از چگونگی هزینه صرفه جویی در بنزین مطلع شوند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

استیری,امام جمعه باقرشهر,بنزین,حجت الاسلام والمسلمین استیری,سهمیه بندی,شهرستان ری,عبدالعلی استیری,فردو,نمازجمعه,هسته ای

استیری,امام جمعه باقرشهر,بنزین,حجت الاسلام والمسلمین استیری,سهمیه بندی,شهرستان ری,عبدالعلی استیری,فردو,نمازجمعه,هسته ای

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم

بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

موضوع بحث ما باتوجه به اینکه سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) هست اختصاص میدهیم به رسول خدا(ص)
ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد *** دل رمیده‌ی ما را انیس و مونس شد
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت *** به غمزه مسأله آموز صد مدرس شد
یعنی کسی که مکتب نرفته ، امیرالمؤمنینی تربیت کرده که همه عالم باید پای منبر و صحبت و خطبه ایشان بنشینند. هیچ مکتبی هم نخوانده و حروفی نخوانده، «وَ لا تَخُطُّهُ‏ بِیَمِینِک‏» (عنکبوت/۴۸) پیش هیچ معلمی مکتب نرفته است ولی ما عظمت پیغمبر را درک نمی‌کنیم.
دومین دعای صحیفه سجادیه در رابطه با عظمت پیامبر عظیم الشأن(ص) است که حضرت می‌فرماید: «اللَّهُمَّ فَصَلِ‏ عَلَی‏ مُحَمَّدٍ أَمِینِکَ عَلَی وَحْیِکَ، وَ نَجِیبِکَ مِنْ خَلْقِکَ، وَ صَفِیِّکَ مِنْ عِبَادِکَ، إِمَامِ الرَّحْمَهِ، وَ قَائِدِ الْخَیْرِ، وَ مِفْتَاحِ الْبَرَکَهِ» درود بر پیامبری که امین بر وحی است و برگزیده از میان خلق و بندگان تو است. «إِمَامِ الرَّحْمَهِ» امام رحمت و جلودار رحمت است. یعنی پیغمبر همه وجودش برای همه موجودات و همه عوالم رحمت بوده است. «وَ قَائِدِ الْخَیْرِ» یعنی پیشوای خوبی‌هاست، یعنی همه خیرها آن سرچشمه و سر سالار خوبی‌ها پیغمبر(ص) است. «وَ مِفْتَاحِ الْبَرَکَهِ» یعنی کلید تمام برکات و خیرهای عالم که زیاد می‌شود، برکت خیری است که افزون می‌شود. مال، جان، عمر، وسیله، امکانات، نعمت‌هایی که درون آن کلید همه برکات وجود پیغمبر عظیم الشأن(ص) است. «کما نصب لامرک نفسه» همانطور که پیغمبر به خاطر امر تو به رنج و زحمت انداخت که امر خدا را در عالم پیاده کند. امر خدا در رأسش ولایت اهل‌بیت بوده است. «و عرض فیک للمکروه بدنه» در راه رسیدن به مقصدی که خدا برایش تعیین کرده، بدن خودش را در معرض سختی‌ها و ناگواری‌ها قرار داد. «و کاشف فی الدعآء الیک حامته» بعضی از نزدیکان پیغمبر، بستگان و قبیله پیغمبر با او مخالفت کردند. بخاطر خدا با نزدیکانش مخالفت کرد به خاطر اینکه راه پیغمبر و راه خدا پیاده شود. «و حارب فی رضاک اسرته» یعنی با نزدیکان و قوم و قبیله‌اش به خاطر خدا با اینها محاربه کرد که توحید پیاده شود و بت پرستی جمع شود. «و قطع فی احیاء دینک رحمه» مثل ابولهب‌ها عموی پیغمبر بود ولی بخاطر خدا با او قطع رحم کرد. نزدیکان را دور کرد، دورها را نزدیک کرد بخاطر خدا، بلال حبشی یک غلام و برده بود. سهیل رومی اهل روم بود. سلمان اهل ایران و اویس اهل قَرَن بوده است. ولی پیغمبر دورها را نزدیک کرد و نزدیک‌ها را دور کرد به خاطر خدا، معیارش خدا بوده است. «و اقصی الأدنین علی جحودهم و قرب الأقصین علی استجابتهم» بخاطر تو با دورها قوم و خویشی برقرار کرد و بخاطر تو از نزدیکانش جدا شد. صلح و جنگ ما بخاطر خدا باشد. مهرورزی‌ها به خاطر خدا باشد. همه چیز را با خدا بسنجیم.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

مشروح خطبه دوم

خودم را وشما نماز گزاران عزیز را مجددا به تقوای الهی توصیه میکنم.

با توجه به وقت دو مطلب و چهار نکته کوتاه را به محضر شما تقدیم میکنم.

جمعه                ۲۴ آبان           ۱۱ ربیع‌الاول

میلاد خجسته‌ی پیامبر اکرم(ص) (۵۲ سال قبل از هجرت برابر با سال عام‌الفیل) // ولادت امام صادق(ع) (۸۳ هـ ق)

با توجه به اینکه در خطبه اول پیرامون پیامبر اعظم صحبت شد در این خطبه فقط به روایتی از امام صادق اکتفا میکنم:

امام صادق فرمودند: از خدا اندکی هم که باشد پروا کنید و میان خود و خدای خود پرده ای اگرچه نازک، بگذارید.

چهارشنبه                    ۲۹ آبان                        ۱۳ ربیع‌الاول

آغاز هفته بسیج

از ۲۹ آبان تا ۶ آذر به عنوان هفته بسیج انتخاب و نامگذاری شده است که به تمام بسیجیان عزیز تبریک عرض نموده و هفته آینده که قبل از نماز برنامه ویژه ای خواهیم داشت در این زمینه صحبت خواهم کرد.

نگاهى به گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌اى

بامداد روز چهارشنبه ۱۵آبان ماه، عملیات انتقال گازهگزافلوراید اورانیوم uf۶ از سایت غنى‌سازى شهید احمدى روشن (نطنز) به سایت شهید علیمحمدى (فردو)آغازشد. ظهر چهارشنبه، مخزن ۲۸۰۰کیلویى گاز به نطنز رسید و با نظارت بازرسان آژانس در سالن خوراک دهى فردو قرار گرفت. پس ازانتقال به مخزن و اتصال آن به خطوط خوراک دهى و انجام موفق عملیات فنى، از بامداد روز پنج شنبه، عملیات گازدهى به ماشین هاى سانتریفیوژ نسل اول، براى انجام غنى‌سازى ۴/۵درصد شروع شد. غنى‌سازى حدود ۵درصد فعلا براى برآورده شدن نیازهاى ایران در سوخت نیروگاهى صورت‌گرفته و توان ایران را به ۹۵۰۰سو مى‌رساند.

سایت فردو، داراى خصوصیاتى است که این مرکز را از دیگر سایت‌هاى هسته‌اى ایران متفاوت مى‌کند. سایت شهیدعلیمحمدى در اعماق صخره‌هاى اطراف قم و در عمق ۸۰-۷۰مترى زمین و در زیر پوشش کوه‌هاى صخره‌اى ساخته شده است. تا آن‌جا که بمب‌هاى سنگر شکن ِ۴۰۰میلیون دلارى آمریکا موسوم به «مادر بمب‌ها»، توان انهدام آن‌را ندارند. سایت فردو مظهر خلاقیت ایرانى و مصداق تلاش با هزینه کمتر و برداشت بیشتر است. در فردو، کلیه اصول ایمنى طبق استانداردهاى پدافند عامل و غیرعامل در آن، در نصابى بالا و اطمینان بخش، به کار رفته است که سامانه دفاعى موشک‌هاى اس ۳۰۰یکى ازآن‌هاست.

هم‌چنین تمام تاسیسات این سایت زیر زمین قرار دارد. مضافا این‌که این مرکز مى‌تواند عملیات غنى‌سازى را تا ۲۰درصد به انجام برساند.

بنابراین، بومى بودن، غیرقابل انهدام بودن، توانمندى غنى‌سازى تا ۲۰درصد، سه عامل راهبردى انگاشتن، فردو است. ازهمین رو است که وزیر خارجه اسبق آمریکا، گفته بود: هسته‌اى شدن ایران را با فردو باور کردیم.

با راه اندازى این سایت و چرخش مجدد سانتریفیوژها، اکنون ایران ۱۱سال قبل از موعدمقرر، غنى‌سازى در این سایت را از سر گرفته است.

به همین جهت از دانشمندان جوان و انقلابى این سایت و نیز مسؤولان سازمان انرژى اتمى و دولت محترم براى برداشتن این گام، تقدیر و تشکر مى‌کنیم.

اگرچه به خودى خود، راه اندازى فردو قابل دفاع و قابل تقدیراست. اما با توجه به بدعهدى اروپایى‌ها و تبعیت آن‌ها از آمریکا در طول این شش ماه کذشته واینکه کوچکترین اقدام عملى براى رفع تحریم‌ها برنداشتند میتوانست محکم تر برمیداشتند. (تکبیر نمازگزاران)

باعنایت به نیاز کشور به اورانیوم غنى شده تا ۲۰درصد، سایت فردوباید براى غنى‌سازى ۲۰درصد آماده و گردد.

در واقع با برداشتن این گام بلند و محکم، تلنگرى محکم برپیکره‌بى‌احساس و کِرِخت اروپا وارد مى‌آمد.

در پایان چهار نکته را به استحضار شما نمازگزاران عزیز می رسانم:

نکته اول: خواسته ای که از همه افراد به ویژه جوانان و روحانیون دارم اینست که برای اهداف عالیه نظلم، انقلاب و نماز جمعه پای کار بیایند و در ستاد نماز جمعه فعالیت نمایند.

نکته دوم: در رابطه با زمین همجوار با مصلی که مدتیست با اما و اگر همراه شده و نسبت به ساخت آن تاخیر صورت گرفته به محضر شما نمازگزاران عزیز عرض میکنم که در ۴۵ روز گذشته حدود ۴ جلسه در این زمینه داشته ایم. یک جلسه با حضورنماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و یک جلسه مشترک هم با حضور استاندار محترم و مسئولین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار شده است که طرح و نقشه قبلی کلا منتفی شده و نقشه جدید هم که دو طبقه منفی به عنوان پارکینگ و یک طبقه همکف هم عنوان تجاری و از فضای آن هم به عنوان محل تجمعات در مراسمات ملی و مذهبی استفاده خواهد شد که روی این طرح و نقشه مقرر شده است نظر استانداری و شورای سیاستگذاری ابلاغ گرددو هر چه نظر این دو مرکز بود مورد قبول شهرداری باقرشهر و دفتر امام جمعه باقرشهر خواهد بود.

نکته سوم: از همه همشهریان عزیز نقاضا میشود نسبت به زلزله ای که در استان آذربایجان شرقی حادث شد و عده ای از هموطنان ما را گرفتار کرد مساعدت نمایند.

نکته چهارم: در رابطه با مساله سهمیه بندی بنزین؛ اولا از مصوبات قانونی و مورد تفاهم مجلس و دولت و همچنین مورد حمایت نخبگان اقتصادی است، به شرط اینکه با دقت و صحیح انجام شود. ثانیا دولت محترم با نظارت دقیق و مستمر بر نحوه اجرا و بررسی پیامدهای آن، مانع گرانی بی رویه کالاها شود. ثالثا مردم حق دارند از چگونگی هزینه حاصل از این صرفه جویی عطیم مطلع شوند و تبعات مثبت این اقدام را در کشور مشاهده نمایند.

{والســـــلام علیکــــم ورحمه اللـــــــه وبرکاتــــــــه}

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --