اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:جوانان به خوبی نشان داده اندکه قدرت رفع دشواری هاومشکلات اجتماعی رادارند.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:جوانان به خوبی نشان داده اندکه قدرت رفع دشواری هاومشکلات اجتماعی رادارند.

نمازپرصلابت جمعهاینهفته ۰۹/۰۳/۱۳۹۴و باحضوراقشارمختلف مردم وبه امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم درمصلی امام خمینی حسن آباد برگزارگردید .ایشان دربخشی ازسخنان خودبااشاره به میلاد حضرت علی اکبروروزجوان گفتند: جوانان به خوبی نشان داده اند که قدرت رفع دشواری ها و مشکلات اجتماعی را دارند و اگر از انرژی آنها به طرز صحیح استفاده شود، قادرند بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه جامعه را از میان بردارند. همان گونه که برای حل مسائل نظامی از نیروی جوان بسیجی بهره گرفتیم، برای رفع مشکلات دیگر نظیر مشکلات اقتصادی نیز می توانیم از این نیروی قدرتمند و عظیم کمک بگیریم و امکانات و منابع فراوان موجود در کشور را به کار بگیریم.

خطیب جمعه محترم دربخش دیگری ازسخنان خود بااشاره به سالروز ارتحال حضرت امام  اظهارداشت: اگر بخواهیم حضرت صاحب الزمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)را بشناسیم شایسته است، از روی القاب و اسامی آن حضرت، ایشان را بشناسیم .لازم است در مورد این القاب و این که چرا ایشان را حجت، مهدی، هادی، ربیع،  موعود و سایر القاب با عظمت نامیده اند بحث های علمی بکنیم.

یکی از اسامی مهم ایشان مصلح می باشد مصلح بدان معناست که آن حضرت در دنیا صلح برقرار خواهد کرد؛ یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ‏ “؛(دعای عهد)این صلح نه یک صلح ساده بلکه صلحی کلی خواهد بود و آن حضرت صلحی جهانی برقرار خواهد کرد.

**********************************************************

عناوین خطبه اول:

۱-درزمان غیبت امام عصر(عج)آزمایش مردم از دو جهت صورت مى‏گیرد.

عناوین خطبه دوم:

۱-      بهترین، فعال ترین و شاداب ترین دوره عمر هر انسانی دوره جوانی است.

۲-صلح جهانی بدون فراهم آوردن مقدمات آن ممکن نیست، 

۳-هروقتدشمنان،دینرادرمقابلدینقراردادهاندموفقبودهاند

**********************************************************

مشروح خطبه اول:

بسم الله الرحمن الرحیم

IMG_5836-290x195

عبادالله و نفسی بِتَقوی الله فان خیر الزاد التقوی

خودم و تمامی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم؛ ساده ترین معنای تقوا این است که انسان از روی حساب و کتاب رفتار نماید.چشم، گفتار، دخل و خرج و تربیت فرزندانش از روی حساب و کتاب باشد، چراکه هرچه به اطراف نظر کنیم ، چیزی را بدون حساب و کتاب نمی بینیم.

 گفتیم ماه شعبان ایام وروزهایشریفیاست. و اهل سیروسلوکم برایرفتنبهسویماهرمضانازماهرجبوشعبان خودشانراآمادهمیکنند. که ان شاءالله بتوانیم دراین ایام استفاده وحظ کامل را ببریم.

بنای مال این بود که باتوجه به ولادت باسعادت قطب عالم امکان امام عصر ارواحناله الفداءخطبه های نمازجمعه را درماه شعبان به وجودپربرکت امام عصر قرار دهیم.که درجلسه قبل اشاره داشتم به اینکه وجودپربرکت امام عصر دارای دوغیبت میباشندامامزمان (عج) درسال ۳۲۹ (نیمهاولقرنچهارمهجری) بعدازغیبتصغریغیبتطولانیوکبرایخودرابهفرمانواذنحضرتحقآغازنمودندودرنامهایکهبهآخریننائبخاصخودابوالحسنعلیبنمحمدسمریصادرفرمودند،که دیگر جانشینی نگمارند.که غیبت کبری امام آغاز شد .نکته اول که عرضه داشتم این بود که غیبت فقط مخصوص امام عصر نبوده که اشاراتی دراین زمینه داشتم

اما نکته دوم:دلائلغیبتچیست؟

غیبتامام،بسترآزمایشمردم

زراره بن اعین مى‏گوید : از امام صادق«ع» شنیدم که مى‏فرمود : «قائم قبل از قیامش غیبتى دارد ؛ گفتم : چرا؟ فرمود : (تا آنجا که فرمود:) « وَ هُوَ الْمُنْتَظَرُ غَیْرَ انَّ اللَّهِ عزوجل یُحِبُّ انَّ یَمْتَحِنَ الشِّیعَهَ فَعِنْدَ ذلک یَرْتَابُ الْمُبْطِلُونَ»؛ اثبات الهداه، ج ۳، ص ۴۷۲، ح ۱۵۰٫ ؛ «او منتظر است ؛ اما خداوند دوست دارد شیعه را آزمایش کند ؛ آن گاه معتقدان و طرفداران باطل به شک مى‏افتند».

جابر گوید : به امام باقر«ع» عرض کردم، فَرَج شما چه هنگام خواهد بود؟ فرمود : «هیهات! هیهات! : لایکونُ فَرَجُنا حتّى تُغَربلوا ثُمَّ تُغَربلوا حتى یذهب الکیدر و یبقى الصفو»؛ بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۱۱۳٫ ؛ «دور است، دور است ؛ فرج ما پیش نخواهد آمد تا اینکه غربال شوید، باز غربال شوید… تا اینکه ناخالصى از بین برود و صافى باقى بماند». بر این اساس آزمایش مردم از دو جهت صورت مى‏گیرد :

الف. چون اصل غیبت بسیار طولانى مى‏شود، بیشتر مردم در شک و تردید مى‏افتند و برخى در اصل ولادت و بعضى نیز در بقاى آن حضرت شک مى‏کنند.

ب. شدت‏ها و پیشامدهاى ناگوار، باعث مى‏شود که حفظ ایمان و استقامت در راه دین، بسیار دشوار گردد و ایمان افراد در مخاطرات سخت واقع شود امامت و مهدویت، ج ۲، ص ۳۵۱ و ۳۵۲..

اگر کسى اعتقاد خود را به امام«ع» از دست ندهد و یا در مشکلات و سختى‏ها استقامت داشته و مؤمن باشد، از این امتحان سربلند بیرون مى‏آید.

امام صادق«ع» نیز فرموده است وَ قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ ابی یعفور : سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السَّلَامُ یقول : ویل لطغاه الْعَرَبِ مِنْ أَمْرٍ قَدِ اقْتَرَبَ . قِلَّهُ : جَعَلْتُ فَدَکَ کَمْ مَعَ الْقَائِمِ مِنَ الْعَرَبِ ؟ قَالَ : نَفَرٍ یسیر . فَقُلْتُ : وَ اللَّهُ انَّ مِنْ تَصِفُ هَذَا الامر فیهم لکثیر . قَالَ : لَا بُدَّ لِلنَّاسِ انَّ یمحصوا ویمیزوا ویغربلوا ، وسیخرج الْغِرْبَالِ خَلْقاً کثیرا ؛ «مردم باید خالص و پاک شوند و از هم تمییر داده شد و غربال شوند و مردم بسیارى از غربال خارج شوند».

 امام حسین (ع) در حالی که زنده بودند و ظهور داشتند ۷۰ نفر کمک جمع شدند و حالا مرید واقعى امام غایب از نظر، از میلیون‏ها نفر بیشتر مى‏شود!! باید امتحان پس داده شود تا مشخص شود که شیعه حقیقى کیست؟ امام عصر (عج) باید در پرده غیب بماند تا دوستان واقعى مشخص گردند.

مثالی بزنم،.قرآنهممیگویدکهمالیتیمرابهیتیمندهید،اگردیدیدرشدکردهبهاوبدهید. «فَإِنْآنَسْتُمْمِنْهُمْرُشْداً» (نساء/۶) «آنستم» آیهقرآناست. «مِنْهُمْرُشْداً» ممکناست ۱۵ سالششده،امابازهمپولشبدهیحرامکند. یعنیبلوغعبادیهست،ولیبلوغاقتصادینیست. ماچهاررقمبلوغداریم. بلوغعبادی،دخترنهساله،پسر ۱۵ ساله. کهگاهیهمجلوترمیافتند. بلوغعبادی،بلوغاقتصادی،ممکناستکسی ۲۵ سالشاست،نمیشودپولدستشداد.

لذا باید یاران امام امتحان شوند که آیا میتوانند وشایستگی دارند درکنارامام قراربگیرند .

**********************************************************

مشروح خطبه دوم:

توصیه به تقوا:

خودم و تمام عزیزان را به تقوای الهی  دعوت می کنم؛ 

اما مناسبتها:

حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین در سال ۳۳ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود.

مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است .رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا ، رویش روی رسول، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید “هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم”؛

اماجوان کیست؟

جوان کسی است که مرحله ای به نام بلوغ را پشت سر گذاشته و تغییری کلی پیدا کرده است،؛ زیرا از دنیای بدون دغدغه کودکی خارج و به دنیای پرمسئولیت بزرگسالی وارد شده است. جوان شخصی است که دوره پستی و ناتوانی کودکی را پشت سرگذاشته و دوره سستی و ناتوانی دیگری به نام پیری را پیش رو دارد. لذا بهترین، فعال ترین و شاداب ترین دوره عمر هر انسانی دوره جوانی است.

جوانان به خوبی نشان داده اند که قدرت رفع دشواری ها و مشکلات اجتماعی را دارند و اگر از انرژی آنها به طرز صحیح استفاده شود، قادرند بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه جامعه را از میان بردارند. همان گونه که برای حل مسائل نظامی از نیروی جوان بسیجی بهره گرفتیم، برای رفع مشکلات دیگر نظیر مشکلات اقتصادی نیز می توانیم از این نیروی قدرتمند و عظیم کمک بگیریم و امکانات و منابع فراوان موجود در کشور را به کار بگیریم.

در عصر حاضر که دشمنان اسلام و نظام در عرصه جنگ و مبـارزات نظامی نتوانستند به خاک این کشور نفوذ کنند، راه تهاجم فرهنگـی را در پیش گرفته تا از این رهگذر به خواستههای شومشان دست یابند. باید دانست قسمت قابل توجهی از تهاجم فرهنگـی دشـمنان متوجـه جوانان است؛ زیرا این قشر از دیگر افراد جامعه آسیب پذیرترند.

گـسترش سایتهای اینترنتی و شـبکههـای مـاهوارهای مبتـذل، تـرویج قرصـهای اکستازی و مهمانیهای مرسوم به پارتی، افزایش اعتیاد به مـواد مخـدر و گسترش ایدز، ارتبـاط ودوسـتیهـای نامـشروع و فـرار و خانـهگریـزی دختران، گسترش بدحجابی و بی بندوباری در بـین دختـران نمونـههـای جدیدی از تهاجم فرهنگی به شمار میرود.

********************************************************

سالروز ولادت قطب عالم امکان امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف

عزیزان! اگر بخواهیم حضرت صاحب الزمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)را بشناسیم شایسته است، از روی القاب و اسامی آن حضرت، ایشان را بشناسیم .لازم است در مورد این القاب و این که چرا ایشان را حجت، مهدی، هادی، ربیع،  موعود و سایر القاب با عظمت نامیده اند بحث های علمی بکنیم.

یکی از اسامی مهم ایشان مصلح می باشد مصلح بدان معناست که آن حضرت در دنیا صلح برقرار خواهد کرد؛ یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ‏ “؛(دعای عهد)این صلح نه یک صلح ساده بلکه صلحی کلی خواهد بود و آن حضرت صلحی جهانی برقرار خواهد کرد.

بشر از ابتدا در این فکر بوده که چگونه جنگ و خونریزی را در این دنیا به حداقل برساند .

زندگی انسان همواره با خونریزی همراه بوده است؛ فرشته ها در بدو خلقت انسان به خداوند متعال گفتند: انسانی که می آفرینی خون ها خواهد ریخت.مخصوصا در زمان ما که کشتار و جنگ به اوج خود رسیده.

بشر متوجه شده است که صلح جهانی یک ضرورت است و فعالان صلح برای ایجاد صلح جهانی به صورت گسترده دست به کار شده اند ، همه در آرزوی صلح جهانی هستند اما صلح جهانی بدون فراهم آوردن مقدمات آن ممکن نیست، 

صلح جهانی ارکانی دارد که رکن اول آن عدالت می باشد؛ با ظلم و بی عدالتی صلح برقرار نمی شود؛ بشر امروز فاصله زیادی با عدالت دارد و نتوانسته است، عدالت را پیاده کند.

نهادهای بین المللی ظلم را بصورت یک قانون درآورده اند؛ بدترین ظلم ها، ظلمی است که در قالب قانون باشد. مثلا زمانی که البرادعی رئیس آژانس بین المللی هسته ای بود، خبرنگار روزنامه مصری الاهرام از او پرسید: چرا آژانس به ایران و کره شمالی سخت گیری می کند اما کاری به اسرائیل ، هند و پاکستان که هر سه بمب اتمی در اختیار دارند، ندارد؟ البرادعی گفت: ما بر اساس قانون عمل می کنیم؛ ایران، کره شمالی عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای هستند اما اسرائیل، هند و پاکستان عضو این پیمان نشده اند؛ بنابراین آژانس صلاحیت بازخواست اسرائیل در مورد ۲۲۰ بمب هسته ای که در خاورمیانه ساخته است را ندارد.توجه کنید که اگر این بمب ها در خاورمیانه منفجر شوند، اثری از خاورمیانه باقی نخواهد ماند.

این حرف به این معناست که ما عدالت را به کلی کنار گذاشته ایم و به جای آن قانون ایجاد کرده ایم؛ از این قضیه معلوم می شود که بشر بسیار نا بالغ است و جهان به دست افرادی با تفکرات کودکانه افتاده است و آنها برای بشر قانون تعیین می کنند.مصلح جهانی باید قدرت ایجاد عدالت در وسعت جهانی را داشته باشد.حضرت مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)قدرت اجرای این عدالت را دارد پس قادر به برقراری صلح خواهد بود؛ جد ایشان حضرت علی ( علیه السلام )فرموده اند: اگر حق کسی غصب شده باشد آن را حتی اگر مهریه زنان هم شده باشد، پس خواهم گرفت.اما کار فرزندش حضرت مهدی از آن هم بالاتر است.روایت شده حضرت مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)چنان قدرتی دارد که می فرماید: اگر حق غصبی در لای دندان های کسی باشد من آن را بیرون می آورم.

********************************************************

سالروزارتحال حضرت امام (رض)

امام در داخل و خارج کار بی نظیری انجام داد.در داخل کشور حاکمیت ملی و اقتدار و عزت ملی ما را احیاء نمود و درخارج از کشور حضرت امام سردمدار بیداری اسلامی و احیاگر اسلام ناب محمدی( صلی الله علیه و آله)شدند.

اگر از شما پرسیدند بزرگترین شاهکار حضرت امام چه بود بگویید این  که اسلام را به دو قسم تقسیم نمود. یکی اسلام امریکایی و یکی هم اسلام ناب محمدی( صلی الله علیه و آله)

حضرت امام آستین همت بالا زد و شاخصه های این اسلام ناب را تبیین نمود و یک تابلوی با عظمتی بر سر راه قرار داد تا امت گمراه نشود و راه را به خطا نرود و به درگیری داخلی گرفتار نشود.

حضرت امام به چه منظور این کار را انجام دادند؟ به این دلیل که دیدند رئیس جمهور امریکا دارد از اسلام حرف می زند، بوش از اسلام سخن می گوید، ریگان از اسلام سخن می گوید، کلینتون از اسلام سخن می گوید. پادشاهان خائن از اسلام حرف می زنند، صدام از اسلام سخن می گوید. رئیس جمهور ازبکستان گفته  که در دنیا هرچه که از اسلام سخن می گویند همه اشتباه است  و اسلام منم!

از طرف دیگر امام دیدند که گروه ها و دولتهایی به وجود آورده اند که به شدت  با مصالح کلان امت اسلامی مخالفت ونفرت دنیا را به عالم اسلام ایجاد می کنند. امام اینجا متوجه شدند که به نام  اسلام فتنه ها به وجود خواهد آمد

امام دانست که این تعاریف از اسلام و این گروه سازی ها به نام اسلام جان اسلام و انرژی امت اسلامی را خواهد گرفت و امت با یکدیگر درگیر خواهند شد و باعث خواهد شد که امت فشل شود.هر وقت دین را در مقابل دین قرار داده اند موفق بوده اند و موفق ترین پروژه را در زمان ما انجام دادند و دین را در برابر دین و اسلام را در برابر اسلام قرار دادند

(والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته)

******************************************************************

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --